LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Astro TV

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jor

Re: Astro TV

Ongelezen bericht door jor » 04 sep 2008 07:34

Geplaatst op 04 Sep 2008 04:29 door Logates

@Demetra

Heb je er ook meer verstand van dan ik Demetra? Dat kan nog een interessante discussie worden dan. Misschien beter niet hier maar op het "Blog ter bevordering van het logisch redeneren". http://www.logates.com

Ik bestudeer al jaren paranormale oplichterij en ik ben in al die tijd nog NIEMAND tegen gekomen die zijn gaven kon/wilde demonstreren in eerlijke condities, Ik zou zeggen: lees wat artikelen op het blog en overtuig me. Als je er echt zoveel vanaf denkt te weten zou dat niet moeilijk moeten zijn, ik ben benieuwd!
Ook ik heb je Blog bezocht en het is een interessant Blog en goed leesbaar.Of je de paranormale charlantans hiermee kan overtuigen weet ik niet maar aan mij is het wel besteed.

Mvg Jor.

Demetra

Ongelezen bericht door Demetra » 04 sep 2008 09:43

Beste Logates, Beste Jor,

Ik heb NOOIT op dit log beweert paranormaal begaaft te zijn, lees tenminste eens wat anderen schrijven ipv zo in jezelf en je zogenaamde kunde op te gaan.
Wat betreft mijn kennis van de homeopathie daar hoef ik me naar mensen zoals jullie niet in te bewijzen. Ik weet er dus (zoals ik aan jullie gekakel kan lezen inderdaad een heleboel meer van dan jullie).
Wat betreft het feit dat de medicijnen nu zogenaamd beter zouden zijn dan jaren terug is de grootste kolder sinds eeuwen, nog steeds overlijden er nog meer mensen aan medicijngebruik dan aan de ziektes die ze hebben (zie de voorbeelden van de chemo gebruikt bij kanker). En wat denk je dan van de medicatie die de dokters voorschrijven (liefst in grote getallen) omdat ze daar prachtige bonussen voor krijgen zoals mooie reizen of is dit ook onwaar ? Plus het feit dat ze mekaar afdekken als ze enorme medische fouten maken , en ene dokter durft de andere niet aan te pakken bang als ze zijn dat hun eigen boekje dan wel eens open gedaan zou kunnen worden ... En hoeveel mensen krijgen niet het etiketje "natuurlijke dood" opgeplakt nadat ze zijn overleden aan de fouten/onkunde van een dokter ! Ik kan zo nog uren doorgaan jongens maar dat heeft bij mensen zoals jullie toch geen zin, ik heb het sterke idee dat jullie zo geindoctrineerd zijn dat de realiteit volledig op jullie afketst want de wet van hypocrates wordt al zeer lang niet meer door de nodige artsen met de voeten getreden. Jullie kunnen jezelf wel zo hoogstaand en meerderwaardig aan de rest van de wereld voelen maar het is wel een vaststaand feit dat zeer veel mensen die zogenaamd opgegeven zijn door de regulieren geneeskunst hun heil zoek in het alternatieve waarvan er dan toch weer enkele er lekker doorheen komen.
Ik hoop met gans mijn hart dat dit leven jullie de tijd biedt om inzicht te krijgen in de waarheid zodat jullie ook iets aan jullie karma gedaan hebben en jullie leven niet totaal aards en nutteloos was want leven en gezondheid mijn lieve jongens kunnen jullie met al het geld dat jullie door jullie zogenaamde wetenschappelijke titel verdienen toch niet kopen.

Ik wens jullie dan ook veel liefs toe en sterkte in jullie groeiproces, Demetra

laserbean

Ongelezen bericht door laserbean » 04 sep 2008 11:28

Ha Demetra,

waarom toch die vijandige toon? 'gekakel'? 'zogenaamde wetenschappelijke titel'?
Je hoeft je niet te bewijzen zeg je (waarom eigenlijk niet? Omdat dat helemaal niet kan?) maar dat wil niet zeggen dat je geen argumenten hoeft te hebben. Niemand vindt zichzelf hoogstaand of meerderwaardig. Sceptici vinden het alleen wel nodig dat paranormale beweringen waargemaakt kunnen worden met demonstraties waarbij niet-paranormale verklaringen uitgesloten zijn. Zoals in de reguliere geneeskunde standaard gebeurt. Dit wil niet zeggen dat de reguliere geneeskunst onfeilbaar is, integendeel. Maar de reguliere geneeskunst verbetert zich continu. Er zijn zeer veel voorbeelden van medicijnen die uit de handel zijn genomen omdat er bijvoorbeeld bijwerkingen zijn (softenon, om er maar 1 te noemen). Ben je ouder dan 50 of ken je iemand die ouder is dan 50? Zonder de reguliere geneeskunst was de kans daarop zeer klein. 'grootste kolder'?

Uiteraard worden er fouten gemaakt in de reguliere geneeskunst. Het is mensenwerk. En daar wordt terecht zeer kritisch naar gekeken. Mogen we dan ook kritisch kijken naar alternatieve geneeswijzen?

De grap is dat het bewijzen van effectiviteit van een behandeling helemaal niet moeilijk is. Zelfs als er maar een klein effect is kun je dat door een voldoende grote groep patiënten te testen er overtuigend uithalen. Het simpele feit alleen al dat dit nooit gedaan is overtuigt mij persoonlijk ervan dat het dus NIET werkt. Voor zo'n bewijs is het dus niet nodig dat precies duidelijk is waarom iets werkt! Dat is van aspirine ook pas sinds de jaren negentig bekend.

Anekdotische bewijzen van individuen die genezen zijn overtuigen mij dus niet - zo'n genezing kan allerlei redenen hebben.

(blij trouwens te horen dat de wet van Hypocrates niet meer met voeten wordt getreden ... Sorry, flauw)

Maar om ook iets over het topic, nl. de Radar-uitzending te zeggen: Het maakt mij persoonlijk niet uit dat nu algemeen bekend is dat er bedrog in het spel is bij astro-tv want ik was daar al van overtuigd. Voor mensen die fervent aanhanger zijn van het paranormale maakt het eigenlijk ook niet uit, die zijn gewend aan tegenargumenten weinig waarde te hechten of ze zelfs weg te wuiven, daar zijn op dit forum genoeg voorbeelden van. Voor degenen die zich belazerd voelen: je hebt je lesgeld betaald, welkom terug op aarde.
Laatst gewijzigd door laserbean op 04 sep 2008 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Logates

Ongelezen bericht door Logates » 04 sep 2008 12:48

Beste Demetra,

Je neerbuigende toon is vanzelfsprekend erg intimiderend en ik wil best geloven dat je ad-hominem retoriek al menigeen de mond heeft gesnoerd maar dat werkt helaas niet bij mij. Misschien zou je kunnen komen met wat goede onderbouwingen voor de vele bonte uitspraken die je doet.

Het is niet mijn doel jou of andere paranormale aanhangers te overtuigen van mijn standpunt; ik ben slechts op zoek naar een overtuigende demonstratie (eentje maar) van een paranormale gave. Mocht dat ooit gebeuren ben ik gelijk om.

Dementra, de geschiedenis wijst keer op keer uit dat het onverstandig is een bewering voor waar aan te nemen als er geen tastbare bewijzen voor zijn. Een principe dat in onze westerse maatschappij wordt doorgevoerd tot in de rechtszaal. Bewijslast is één van de belangrijkste principes die we kennen en het is onlogisch dat principe plotseling los te laten als het om paranormale gaven of homeopathie gaat. Ik weet dat er hoogstwaarschijnlijk geen woord van wat ik hier schrijf tot je doordringt maar hopelijk zijn er anderen die wel open staan voor een kritische blik.

Er klopt trouwens niets van je hele "similia simulibus curentur" verhaal. De homeopathische wet "like cures like" duidt op het genezen van een ziekte met een natuurlijk middel dat ongeveer hetzelfde ziektebeeld veroorzaakt ACHTERAF (dus lach niet: een homeopatisch slaapmiddel heeft als belangrijkste ingrediënt caffeïne; maak je geen zorgen: het is zo verdund dat je prima kan slapen!). Het inenten van ziektekiemen om het lichaam antistoffen te laten aanmaken is een procedure VOORAF en heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met homeopathie.

Een wat minder patroniserende groet voor jou Demetra,
LOGATES

Demetra

Ongelezen bericht door Demetra » 04 sep 2008 13:22

Jongens, blijven jullie maar lekker op jullie hoge troon op je wetenschapsstoeltje zitten en blijf op die manier maar bezig om de mensheid te vernietigen (genetische manupilaties, chemische medicijnen, ... en indien jullie konden nog een bestuurbare chip zodat jullie mensen die niet naar jullie pijpen dansen nog zouden kunnen vernietigen ook) Het gaat jullie goed, nogmaals is bewezen waarom ik voor 100 procent voor het alternatieve ga.

Nog steeds met zeer veel liefs, Demetra

laserbean

Ongelezen bericht door laserbean » 04 sep 2008 13:46

Dus nou vernietig ik de mensheid? Je kent me niet eens.
Ik geef het op. Ga eerst eens ergens inhoudelijk op in (zoals wij, zeg maar) en speel eens niet op de man dan kan dit nog ergens over gaan.

adbie

Ongelezen bericht door adbie » 04 sep 2008 15:50

Ik geef hier als paragnost met een heleboel ervaring én als mens met zéér veel ervaring met dokters even heel duidelijk een antwoord aan de wetenschap. U hoeft niet terug te antwoorden want reageren doe ik toch niet. Jullie breken het alternatieve af en waarom omdat je bang bent dat de fouten die jullie maken en de hebzucht om te overheersen aan het licht zouden komen. Wel nu, even een klein voorbeeld, twintig jaar onderzoeken door dokters a. komen ze eindelijk tot de ontdekking en tot de vaststelling dat ze onkundig zijn, geen ogen hebben, geen oren hebben en wel ik loop van de jaren zestig met symptonen rond duiden op chemische produkten waarvan mijn longen nog het absolute minimun aan capaciteit hebben, na een zestig jaar zijn de cardiologen nog steeds bezig om verschillende verklaringen over het slecht functioneren van mijn hart te geven, ik heb ondertussen al drie maal een doodsvonnis gekregen, eerst zou ik geen vijf meer leven (meer dan dertig jaar geleden) de tweede en derde keer zou ik een winter niet meer doorkomen dus niet dankzij de dokters maar dank zij mijn eigen krachten en de krachten van de Cosmos ben ik nog steeds in levende lijve aanwezig, verder heeft de wetenschap en de farmaceutische industrie één goed ding gedaan in alles met hun genetische manupilatie en medicijnen maken en dat is dat de mensheid nu zo goed als onvruchtbaar is (hopelijk niet te laat voor de aarde), een kleine groep van de mensheid zal wel overleven maar niet dank zij de wetenschap maar dank zij het alternatieve systeem.
Zodra je als wetenschapper in de spiegel durft te kijken naar jezelf en durft te zeggen van ik ben goed voor de mensheid bezig mag je naar ons met stenen gooien. Ga je tot die tijd schamen over de doden die er dank zij jullie hulp gevallen zijn.

jor

Ongelezen bericht door jor » 04 sep 2008 16:18

Geplaatst op 04 Sep 2008 15:50 door adbie

Ik geef hier als paragnost met een heleboel ervaring én als mens met zéér veel ervaring met dokters even heel duidelijk een antwoord aan de wetenschap. U hoeft niet terug te antwoorden want reageren doe ik toch niet.
Dat is kenmerkend voor jou soort, wel dingen roepen maar een open discussie ho maar. bang om toch onderuit gehaald te worden of simpel te laf?.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger » 04 sep 2008 16:27

Een bekende discussie die al tig keer is gevoerd op alternatieve geneeskunde, En heeft uiteraard totaal nlets te maken met het oorspronkelijke onderwerp, n.l. Astro-tv

adbie

Ongelezen bericht door adbie » 04 sep 2008 17:31

klopt heeft ook niks ermee te maken enkel de wetenschapper of zoiets Jor denkt dat alle paragnosten zo zijn maar astrotijd weg was voorspeld ook dat rtl nog verder zal terug vallen en zeker niet tot de grote zenders meer kan gerekend worden heb dat op een of ander weblog gelezen

Jor ik wil iedere discussie aan maar dan wel op basis van gelijkwaardigheid zelf met mensen die een pantserplaat voor hun hoofd hebben zitten veroorzaakt door hun hersenspoeling van je heb geleerd nu ben je GOD

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger » 04 sep 2008 17:48

@adbie
Jor heeft wel gelijk (ondanks die billboard voor zijn kop ;) ) dat "alternatieven"de discissie uit de weg gaan en zomaar iets roepen zonder ooit iets te onderbouwen. Ook dat is weer de ervaring met meerdere topics hier.

hypnos

Ongelezen bericht door hypnos » 04 sep 2008 20:18

Ik ben 1 der alternatieven, en wil best een discussie aan hoor, maar wat is de stelling precies? :wink:

jor

Ongelezen bericht door jor » 04 sep 2008 20:50

Dit topic gaat over Astro-tv, laten we het daar bij houden. De kans dat een Tros-Mod dit topic sluit is anders groot.

Mvg Jor

Geplaatst op 29 Aug 2008 15:53 door TROS Radar

Het nieuwe seizoen van Radar begint met een onthullende reportage over Astro televisie. Radar duikt in de wereld van schimmige paragnostenlijnen. Werken er wel echte mediums in deze business? In hoeverre worden de bellers naar deze lijnen misleid voor hun €0,80 per minuut?

jwn

Ongelezen bericht door jwn » 04 sep 2008 21:18

Demetra vertelt over de uitvinding van de pokkenvaccinatie een onwaarheid. Variolatie (besmetting met pokstof van een lijder aan mensenpokken) was al in de elfde eeuw in China ontdekt en via Constantinopel in Engeland gekopieerd in 1722. Jenner ontdekte bij pogingen iemand te varioleren dat het niet aansloeg, en ook de waarschijnlijke oorzaak daarvan: koepokken gaven immuniteit tegen mensenpokken. Hij publiceerde zijn ontdekking in 1792.

Waarschijnlijk heeft dat grote indruk gemaakt op Hahnemann, hij noemt het expliciet in zijn boek Organon. Ook magnetisme maakte indruk op Hahnemann. Dus het is niet de vaccinatie die is afgekeken van Hahnemann, maar hooguit zo dat Hahnemann zijn idee deels had afgekeken van Jenner.

Het is gebruikelijk dat homeopaten liegen dat zij de vaccinatie min of meer hebben uitgevonden. Het is echter niet waar.
Laatst gewijzigd door jwn op 05 sep 2008 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

jor

Ongelezen bericht door jor » 04 sep 2008 21:37

Geplaatst op 04 Sep 2008 20:50 door jor

Dit topic gaat over Astro-tv, laten we het daar bij houden. De kans dat een Tros-Mod dit topic sluit is anders groot.
:wink:

laserbean

Ongelezen bericht door laserbean » 04 sep 2008 22:09

Het topic is: de radar uitzending over astro-tv. Deze ging over dat astro-tv oplichting zou zijn. Mijn stelling is dat dit hele alternatieve gedoe per definitie oplichting is, omdat er geen aantoonbaar resultaat is terwijl dat wel geclaimd en beloofd wordt.
Is dus wel degelijk on-topic. Helaas is het vrijwel onmogelijk een discussie te voeren tussen believers en non-believers.

jor

Ongelezen bericht door jor » 04 sep 2008 22:57

Geplaatst op 04 Sep 2008 22:09 door laserbean

Het topic is: de radar uitzending over astro-tv. Deze ging over dat astro-tv oplichting zou zijn. Mijn stelling is dat dit hele alternatieve gedoe per definitie oplichting is, omdat er geen aantoonbaar resultaat is terwijl dat wel geclaimd en beloofd wordt.
Ben ik het mee eens, echter de voorstanders proberen het naar de alternatieve toer te drukken daar staan al meerdere topic's ( Codex Alimentarius ) vol mee.

hypnos

Ongelezen bericht door hypnos » 05 sep 2008 07:57

"dat dit hele alternatieve gedoe per definitie oplichting is"

da's een pittige stelling, waar ik het voor 90% mee eens ben, maar wat is jouw definitie van "het alternatieve gedoe"?

jwn

Ongelezen bericht door jwn » 05 sep 2008 09:01

'Per definitie oplichting' is natuurlijk wat sterk uitgedrukt. Als je het wetboek van strafrecht erop naslaat zie je dat de oplichter toch de opzet moet hebben om te bedriegen. Omdat de meeste alternatievelingen zichzelf ook voor het lapje houden, kan er geen sprake zijn van oplichting.

Bedrieg de wereld, begin bij jezelf!

Maar al die mediums, kaartleggers en sterrenwichelaaars kunnen niet wat ze zeggen te kunnen. Anders zou er wel een geweest zijn die met het grootste gemak allerlei prijzen in de wacht sleepte, onder andere het miljoen van Randi.

Een van de redenen dat ze in zichzelf geloven is dat ze bewonderd EN betaald worden voor hun kunsten. Als je geld betaald krijgt voor iets moet je wel heel sterk in je schoenen staan om niet te denken dat je iets waardevols doet. Een veel gehoord argument is dan ook dat de klanten blijven terugkomen. Tja, zo kan ook een tabakswinkelier volhouden dat zijn of haar waren heel gezond zijn.

laserbean

Ongelezen bericht door laserbean » 05 sep 2008 09:31

da's een pittige stelling, waar ik het voor 90% mee eens ben, maar wat is jouw definitie van "het alternatieve gedoe"?
Op het gevaar af in een cirkelredenering te belanden: Alle alternatieve therapieën en behandelmethoden waarvan nooit is aangetoond (dubbel blind etc.) dat het werkt en waarvan zowel de behandelaar als de behandelde dat ook niet nodig vinden.

Inderdaad is oplichting misschien te sterk uitgedrukt voor behandelaars die oprecht ervan overtuigd zijn 'iets' te kunnen (maar dat vreemd genoeg liever niet laten testen in een eerlijk onderzoek) maar wie zichzelf bedriegt is ook een bedrieger.

Gesloten