LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing van DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Martita,

Je schrijft:
Ik heb dit al eens geprobeerd via de KIFID, ze proberen het wel aardig maar ze schreven: DSB blijft onvermurmbaar
Hoe ver ben je met je klacht gekomen bij het Kifid?
Wabeke, de financiële ombudsman, kijkt of er een schikking mogelijk is tussen beide partijen.
Lukt dit niet dan zal de Geschillencommissie zich hierover buigen en jouw klacht geheel of gedeeltelijk toewijzen c.q. afwijzen.
Ben jij niet verder gekomen als Wabeke en zo ja, waarom heb je jouw klacht niet laten behandelen door de Geschillen commissie of heeft de Geschillencommissie jouw klacht afgewezen?

Groeten,
Piet

Martita
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 apr 2009 15:32

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Martita »

Hallo Piet, dank voor je reactie, ik ben inderdaad niet verder gekomen dan dhr. Wabeke, wist eerlijk gezegd niet dat er die mogelijkheid was.

Het was de Kifid die suggereerde dat wanneer ik van ze af wilde mij dit waarschijnlijk een hoop zou kosten en inderdaad het voorstel van DSB een verlies van ruim € 2.300 nog geen anderhalf jaar later.

Jammer dat ze me niet voorgesteld hebben dat ik hiermee naar de geschillencommissie kon, kan dat nu alsnog, 4 vier jaar geleden inmiddels.

vr. grt.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Martita,

Je bent accoord gegaan met het voorstel van Wabeke om de klacht in te trekken.
Je kunt dus niet nog een keer dezelfde klacht indienen.
Wat je nog kunt doen is je verhaal vertellen via [email protected]
Deze organisatie kan jouw situatie bekijken en aangeven of er b.v. via een gerechtelijke procedure nog wat gedaan kan worden.
Meer hierover via deze link:
http://www.dsbramp.nl/
Op de homepage staat : DSB Ramp gaat voor de individuele aanpak
Ook mensen die een rechtsbijstandsverzekering hebben met financiele dekking kunnen hier terecht.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

De oplossing van DSB
Meerdere malen heeft DSB in de media aangegeven de klachten van gedupeerden serieus te nemen en tot een oplossing te willen komen.
En wat is dan de oplossing van DSB als je een klacht hebt ingediend:
Het komt ons niet aannemelijk voor dat u onjuist bent geïnformeerd over onze producten. Onze adviseurs hebben integriteit hoog in het vaandel staan en zijn gehouden om onze producten juist en volledig volgens strikte richtlijnen aan onze cliënten uit te leggen.

DSB Bank is van mening dat consumenten zelf de verantwoording hebben om, voordat men stukken ondertekent, zich van de inhoud en gevolgen hiervan te vergewissen. Indien er zich tijdens het adviesgesprek naar uw mening onduidelijkheden voordeden met betrekking tot de stukken die u ter ondertekening zijn aangeboden, had u dit kenbaar kunnen maken aan de adviseur.
Nou, duidelijker kan DSB het niet stellen, zij vegen met alle klachten de vloer aan en misleiden hiermee de media door tegen de media te stellen dat DSB WEL tot een oplossing wil komen.

We hebben het dan niet over mensen die alles makkelijk kunnen betalen, maar b.v. over mensen die in het schuldsanerings traject zitten dankzij de steeds hoger wordende kosten van de DSB contracten.

Zo lang DSB blijft liegen en bedriegen zal het verzet tegen DSB doorgaan en steeds sterker worden.
De demonstratie op 4 september in Wognum tegen DSB is hier een voorbeeld van.
Meer informatie over de demonstatie via deze link:
http://www.platformaandelenlease.nl/DemonDSB.htm
en
http://www.dsbramp.nl/demonstratie.html

Groeten,
Piet

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Xantippe »

Piet,

Ligt er aan welke rechtsbijstand je hebt..
Ik heb DAS eruit gemikt omdat ze qua
heel andere zaak mega traag zijn
al ben ik alleen maar gedaagde persoon.. :twisted:
Meld je het eerlijk aan ARAG en kom je voor
andere zaak als eiser krijg je een waarschuwing van
hen !
Ofwel; ik moet zorgen dat ik ZONDER zaken of
te verwachten kwesties bij hen me wel scheel
betalen aan premie maar vooral niets opstarten
noch laten overnemen zoals de DAS zaak die na
ruim 7 jaar NOG niet is afgerond door de rechter..
Kan me ook voorstellen dat menig gedupeerde niet eens
centen heeft die je eerst moet betalen om de zaak
op te starten zoals je Martitia aanraadt..

DSB trof ik overigens destijds een kerel ten kantore
Frisia Almere (jaja werd gebeld door lenen.nl..)
die van alles op een kladje schreef en ons dat wilde
laten tekenen..
Dat hebben we WEL geweigerd en eerst contract
mee naar huis genomen zodra het er fatsoenlijk
uitzag..met naam medewerker en al.. :)
Desondanks idd smerige praktijken door de rente
alsmaar te verhogen van het doorlopend..
Nu de klachten van mij binnenstromen qua NIET
op proppen komen met meer fatsoenlijke
rentes danwel het contract aanpassen houdt men bij
DSB zich rustig ..
Medewerker belooft an de tel. dat hij nieuwe offerte zal sturen
die IK dan aan onafhankelijk persoon kan laten zien..
Mooi dat het na ruim maand NOG niet binnen is !!

Martita
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 apr 2009 15:32

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Martita »

Hi Piet,
Nog even, zo is het niet helemaal gegaan wat betreft de KIFID, het voorstel DSB was niet rieel, of het verlies nemen van die ruim €2000 na ongeveer anderhalf jaar of een nog hogere maandlast, om aan het vooraf besproken eindrendement te komen. Er wordt later gezegd: "wat op de offerte staat is niet rechtsgeldig maar wat op de polis staat" Meer keus kreeg ik niet.

Pas daarna kwamen die extreem hogere rentes en sinds begin 2009, zag ik voor het eerst in een toelichting, dat er op de kapitaalpolis, (zoals zij dat noemen) ook een percentage OVR verzekering wordt ingehouden, dus lijkt mij die OVR van €2250, dan toch overbodig, dan is dit toch misleiding.

Natuurlijk ben ik het wel een beetje eens met de moraalridders, van stom en dom, dat zie ik nu ook, maar je bent in de veronderstelling dat alles wel eerlijk is doorgenomen, daarnaast kom je daar beslist niet makkelijk weg. Er werd letterlijk gezegd: " ik ben nu al een uur bezig en ik wil nu wel uw handtekening". En wanneer je vraagt om schriftelijke informatie, brochures en dergelijke om thuis nog eens rustig door te lezen, heeft de tussenpersoon die niet.

De man omcirceld 10 producten op een papiertje waarop staat: "heeft u voldoende informatie ontvangen" de man zegt: "het verplicht u tot niets maar zou u dit even willen tekenen, dat wil dit kantoor nu eenmaal graag hebben".

En later stelt DSB dan inderdaad: "de werkwijze van DSB is dat de adviseur voorlichting geeft over de producten, klanten kunnen vragen stellen etc en het gespreksbevestigingsformulier is door cliënt ondertekend".

Toch heb ik altijd aangenomen waarvoor je tekent is rechtsgeldig, maar blijkbaar gaat die vlieger tegenwoordig niet meer op,

Door de waarschuwingen van Dhr. Zalm ben ik mij er meer in gaan verdiepen, en de man bleef maar liegen over DSB in ieder media programma. Hoop dat hij ook nog met de billen bloot mag.
[/quote]

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Xantippe »

Pfoeh..Zalm..die zou je toch rauw op je bord hebben !
eerst al gedraai en gekonkel om die Euro door ieders
strot te "douwen",
Vervolgens "douwt" hij je die diezelfde veel te dure
euro alsnog door je strot als je met DSB in zee gaat..
:twisted:
Laat eerst die Scheringa maar eens BALLEN tonen
en die demonstratie 6 sept voor zijn kantoordeur
letterlijk zelf tegemoet lopen..

Mamavan4
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jan 2009 14:36

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

Hoi hier even een opmerking verbetering ,
De demonstratie is a.s vrijdag 4 september ! Hoofdkantoor te wognum
M.v.g Mamavan4
Masja Stoker

Gesloten