LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing van DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door relratje »

tja... helaas ook erin getrapt!!! Heel gunstige hypotheek enkel de verzekeringen die er bij zitten inderdaad ... maar we hebben een gesprek gehad bij een andere en die adviseerde ons om een aangetekende brief weg te doen met daarin de opzegging van die pollissen.. zodat we toch die gunstige hypotheek kunnen houden..
Dan komen ze heel snel langs om je op andere gedachte te brengen...

de_boerie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2008 21:04

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door de_boerie »

Ik begrijp uit het item dat er misbruik is gemaakt van onwetendheid bij mensen, en dat keur ik dan ook zeker af (of het nu DSB, Rabobank of ABN is). Een lage maandlast klinkt erg aantrekkelijk en ook besparingen door oversluiting van je andere consumptieve leningen. Maar hoe je in vredesnaam een hypotheek kunt geven die 150%-175% van de woningwaarde is, dan heb je volgens mij niet helemaal op zitten letten. Let wel: jij geeft een hypotheek op basis van de waarde van je huis; de bank neemt de hypotheek. De vakantie, TV of andere roerende zaken moet je dus NOOIT onderbrengen in je hypotheek!

En daarnaast: Als ik nu bij maar één keukenzaak ga kijken voor een keuken en ingepakt wordt door de gladde praatjes van de verkoper en met allerlei leuke extraatjes (bijv. 500 euro cash en een mooi huis-houdpakket erbij en kans op het winnen van het aankoopbedrag retours) en er later achter kom dat ik 5000 euro te veel heb betaald, kan ik dan ook trosradar inschakelen om dit bedrag terug te krijgen. Of zou je dan zeggen: was dan ook eens bij een andere keukenzaak gaan kijken zodat je de prijzen kunt vergelijken?

Kom op dus mensen, vergelijk eerst het e.e.a. met elkaar en bezint voor je ergens aan begint... niets is zo mooi als het lijkt!!

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Kunnen alle moraal prekers nou een FF ophouden AUB. Je gaat tegen een persson met derde graads brandwonden toch ook niet zeggen dat hij voorzichtiger met vuur moet zijn! Die mensen zitten nu tot hun oren in de **** van de schurken bank. Die hebben behoefte aan oplossingen en geen "had maar moeten vergelijken"opmerkingen. Of is dat de Calvinistische inslag van de Hollander? "Verdoemt zuldet Gij zijn, gij zondaar"

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

de-boerie.
Dit is om zo moedeloos van te worden :roll:
Heeft u de uitzending gezien gisteravond?
Dan weet u dat hypotheken werden verhoogd door er zoveel mogelijk koopsommen in te proppen!
Iets waar gedupeerden pas veel later achter kwamen..omdat het niet duidelijk zichtbaar was.
Daar hebben ze dus geen keukens badkamers of zilveren rolschaatsen voor gekocht!
Dat geld is niet bij de gedupeerden terechtgekomen..maar voor 85% in de zakken van DSB verdwenen!
Eerst inlezen..dan oordelen.!
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Helemaal mee eens..Fiscaal Jurist!
En de-boerie..Er zijn mensen die proberen de gedupeerden te helpen..maar door reacties zoals die van u..worden mensen die in diepe ellende zitten nog onzekerder om hier mee naar buiten te komen.
Niet deze mensen zijn schuld..maar de DSB die deze mensen door misleiding en bedrog in de val hebben gelokt!

Voor hulp..www.dsbramp.nl
Mattie

Maryse22
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 14:32

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Maryse22 »

Als hypotheekadviseur vind ik dat je mensen tegen zichzelf moet beschermen. Het is prima dat er strengere wetten zijn gekomen, want bedrijven als de DSB zetten ons vak in een slecht daglicht. Provisiejagers!
Ik wil er toch een kanttekening bij plaatsen:

a. DSB had de mensen tegen zichzelf moeten beschermen
b. Mensen die de ene lening na de andere sluiten weten al snel dat ze bij DSB terecht kunnen omdat die één van de weinigen zijn die de bedragen zo hoog laten oplopen. Ik vind dat deze mensen ook zelf hadden moeten nadenken. Kom ze in de praktijk ook tegen en het is natuurlijk ook wel een beetje dom om te veel leningen af te sluiten en dan met de DSB in zee te gaan.

Ik hoop dat er meer adviseurs zijn als ik die daar geen misbruik van maken, maar de mensen op een andere manier te helpen.

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Wat een avond......

Ik heb mezelf weer een schop onder mijn kont verkocht en ga de strijd weer aan tegen de DSB.

Wel fijn om te weten dat ik ga verbouwen? Mijn eigen huis in ieder geval niet :shock:

Ook fijn te weten dat Hans me niet zomaar op straat gaat zetten. Ik heb woongarantie. Ik moet zeggen dat ik hier heel blij mee ben en de nachten weer rustig zal gaan slapen :lol:

Helaas voor Hans geeft ik nog niet op en ga door....ik hoop dat Hans vannacht ook weer zo goed gaat slapen nu hij weet dat ik de schuldsanering nog even af ga wachten.......is immers volgens Hans niet nodig

wordt vervolgd

PS de_boerie. Bedankt voor je steun en begrip.

Ik ga denk maar eens uitkijken naar een nieuwe auto.......gefinanieerd door de DSB

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Erwin34.

Ben echt heel erg blij voor jou dat je na 5 jaar een oplossing hebt, ik heb gisteren een gesprek van bijna twee uur gehad met een klachtenmanager. Het voortel wat hij richting de DSB bank gaat doen zou mij ook uit de **** halen. Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen waar hun grens ligt. Maar ik wil verder met mijn leven, geen Zondagen meer willen werken, geen nachten wakker liggen of de hypotheek wel betaald kan worden. Misschien dat ik achteraf er mee uit had kunnen halen, maar ik ben het zo zat. Maar ik ben in ieder geval blij dat jij wel een passende oplossing hebt.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Maryse22
Dat er mensen zijn die onverantwoord lenen..weten we..en ook dat je daar zelf de verantwoording voor moet dragen.
Maar daar gaat het hier niet om..Het gaat om misleidend advies..leugens..mensen volstoppen met koopsompolissen door DSB..Optoppen tot de grens bereikt is noemen ze dat in vakjargon bij DSB.. niet?

Het gaat er nu om..mensen die in goed vertrouwen bij DSB advies vroegen..en nu in ellende te helpen.
Mattie

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

wwooww Ik hoop dat je het voorstel gaat krijgen wat je graag ziet en verder kan met je leven. Zo denk ik er ook over.

We zijn nu bezig met een voortel die voor beide partijen door de deur zouden kunnen.

In ieder geval al die koopsompolissen terug storten zodat er al een groot deel wordt ingelost. Verder ben ikk nog aan het rekenen en doen om het passend te krijgen met een gemotiveeerd stukje erbij.

Succes ermee

roos24
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:12

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door roos24 »

Zijn de mensen nou echt zo dom...tuurlijk ging het over de uitzendingen daarvoor natuurlijk, tjonge tjonge...hoog niveau. En...je hoorde het gisteren wel weer...de ene mensen hadden bij een andere bank alweer een lening erbij gedaan...hoe dom kun je wezen. Dat de DSB de polissen anders moet doen snap ik ook best...maar om dan zo dom te zijn en elders maar weer een lening te nemen zonder eerst te wachten met welk voorstel de DSB komt....De mensen die het hardste reagerenop mijn uitspraken...weten zelf niet hoe de zaken in elkaar steken en moeten zelf eerst maar een terug naar school om te leren lezen, zodat ze snappen wat ze ondertekenen.

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

ROOS

Het ging in de uitzending over "mij" Ik kan je vertellen dat ik GEEN lening heb afgeloten voor een verbouwing afgelopen maand! Spijt me voor jou maar misschien ben je zelf wel vreselijk genaaid door de DSB en reageer je daarom zo.

En de meeste die uitspraken doen zoals jij Roos zijn na mijn idee dsb medewerkers of zelf zoals al aangeven genaaid door de DSB

Prettige dag verder

Mamavan4
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jan 2009 14:36

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

ROOS24
Hiereven een reactie als jij de desbetreffende mensen niet kent hou dan je MOND!!!! Dhr van goor zat dus echt te liegen want dit hebben zij niet gedaan en lees eerst eens even voor je oordeelt en ja als je alleen maar komt spuien bij dit forum ga dan weg wij zijn ons huis kwijt ! was te zien op sbs6! en wij zijn een jong gezin dat dus echt geen scvhulden had voor wij in zee gingen met de dsb en nu grof gezegd zittten wij toch door hun in een jaar tijd met hoge schulden !!!! wil je weten hoe of wat lees dan bij www.dsbramp.nl dan weetje wat voor leed mensen moeten dragen wij zitten met een verstrekking boven de 175% dusssss
ROOS24 ga lekker weg of ruil eens met ons dan weet je hoe het is
Mamavan4

roos24
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:12

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door roos24 »

werken bij de DSB...echt niet....ik vind het spijtig voor al die mensen die problemen hebben....wij zijn sinds een half jaar bij de DSB via een oversluiting, prima geregeld allemaal zonder polissen, tuurlijk hebben ze het aangeboden, maar je hoeft het niet te nemen, hebben wij ook niet gedaan, we hebben nog onderhandeld over de rente en met succes....dus het kan ook ANDERS bij de DSB. :) dus ik weet wel waar het overgaat.....maarja....de waarheid is altijd hard....als je het dan zo wilt hebben!!!!

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door jonis »

Oh.....je zit er pas een half jaar :roll:

de ontevredenheid komt meestal wat later :wink:

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Roos 24

Beste Roos, jij bent sinds een half jaar bij de DSB Bank en wij wat langer. Misschien dat ze van onze situatie hebben geleerd.

Persoonlijk vind ik jou opmerkingen van jou kort door de bocht, of ben jij ook het type die tegen iemand zegt, ach heb je een Tumor, tja had je maar niet moeten roken, dat wist je vantevoren.

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Roos we spreken elkaar wel over enkele maanden als de rente zo hoog wordt en je je hoofd nog amper boven water kunt houden.

Ik neem aan dat je ook zo slim bent geweest om je Lage rente lekker lang vast te zetten......kijk alles elke maand goed na...voor je het weet schiet de rente omhoog. Begint met een half % en voor je het weet zit je op 8% en alles mag bij de DSB ook al denk jij zo zeker te zijn van je zaak.

De waarheid is zo als jij het zegt inderdaad hard :wink:

Ik zou toch even voor de zekerheid even je contracten heeeeeeeeeeel goed gaan na kijken.

Fijne tijd gewenst bij de DSB :lol: :lol: :lol:

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Roos nog een tip! Kijk even naar de bedragen die in de kleine letters staan :lol:

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door debeurd »

Hoi Roos 24,

Ik ben hypotheekadviseur. Niet bij dsb maar zelfstandig, ik lever alle banken. Weet je dat het voor mij als adviseur soms zelfs moeilijk is alle regeltjes boven tafel te krijgen? Heus het lukt me wel maar ik weet waar ik moet zoeken.

Graag wil ik je het volgende voorleggen. Ben jij bekend met het feit dat je bij dsb een flinke boete aan je broek krijgt als je verhuist of als je je hypotheekschuld inlost?

Weet je dat ander banken dergelijke boeteconstructies veelal niet hebben, wellicht jouw andere geldverstrekker ook niet. Weet je dat je in geval van een hypotheek van 200.000 dus al met 6.000 euro benadeeld bent? Ik zou het maar eens snel uit gaan zoeken als ik jou was, misschien ben je wel bedonderd zonder dat je er zelf erg in hebt. Je zou niet de eerste zijn....

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 26 Mei 2009 16:47 door roos24
werken bij de DSB...echt niet....ik vind het spijtig voor al die mensen die problemen hebben....wij zijn sinds een half jaar bij de DSB via een oversluiting,
We weten natuurlijk niet met wie we te doen hebben en wat jou reden is om zo te reageren maar als de reactie oprecht/waar is spreken we elkaar over twee jaar weer als de DSB bank de rente mateloos laat stijgen,of wacht even , daar heb je vast ook weer een mooi antwoord voor!

Gesloten