LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
codimo
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:08

Re: Energie

Ongelezen bericht door codimo »

Geplaatst op 27 Apr 2009 13:50 door G. van Dijk


--------------------------------------------------------------------------------

Hoewel ik binnen de wettelijke termijn van 7 dagen mijn aanmelding bij de Nederlandse Energie Maatschappij aangetekend heb opgezegd hebben zij hieraan geen gehoor gegeven. Ze hebben het switchproces in werking gezet en al 163 euro van mijn bankrekening onterecht afgeboekt. Ze reageren niet op e-mail, fax, telefoon en zelfs niet op aangetekende brieven.


Wij hebben precies dezelfde ervaring gehad met de NEM...gewoon het bedrag storneren en niet betalen. Je oude leverancier bellen en die zetten het gewoon weer om. Niet te druk om maken. De NEM gaat echt niet reageren. Erg vervelende maatschappij!...

Verder niets vastlaten zetten voor een paar jaar, je bent dan vooral nu, duurder uit.

Succes met de NEM....

henver
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2008 19:46

Re: Energie

Ongelezen bericht door henver »

Ik heb afgelopen zaterdag nog een brief van eneco gehad met de aanbieding voor een paar jaar vasttarief laten vastzetten. Ook zij weten waarschijnlijk van die verlaging van 25%. Toch proberen ze je op de valreep vlug nog even zo een contract in je maag te splitsen. Zo zie je ze proberen je altijd nog te naaien. Gelukkig ben ik er niet op in gegaan.

kaat76
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 22:26

Re: Energie

Ongelezen bericht door kaat76 »

Hoewel ik binnen de wettelijke termijn van 7 dagen mijn aanmelding bij de Nederlandse Energie Maatschappij aangetekend heb opgezegd hebben zij hieraan geen gehoor gegeven. Ze hebben het switchproces in werking gezet en al 163 euro van mijn bankrekening onterecht afgeboekt. Ze reageren niet op e-mail, fax, telefoon en zelfs niet op aangetekende brieven.


Wij hebben precies dezelfde ervaring gehad met de NEM...gewoon het bedrag storneren en niet betalen. Je oude leverancier bellen en die zetten het gewoon weer om. Niet te druk om maken. De NEM gaat echt niet reageren. Erg vervelende maatschappij!...

Verder niets vastlaten zetten voor een paar jaar, je bent dan vooral nu, duurder uit.

Succes met de NEM....[
quote]

NEM is een waardeloze maatschappij :twisted: . ze reageren nergens op en als je idd niet betaald omdat je het niet eens bent met de switch, sturen ze een incasso op je af. je zit er gewoon aan vast of je nu wil of niet. gewoonweg misdadig!!!!!!!!!!
echt heel erg slecht!!!!

ralf valk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 09:51

Re: Energie

Ongelezen bericht door ralf valk »

Ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio en dit is me zeer goed bevallen! Administratief is alles helemaal goed gegaan en ook mijn voorschotbedrag was al direct lager. De oude staatsbedrijven (Nuon, Essent en Eneco) doen je altijd geloven goedkoper te zijn, maar in praktijk blijkt dit toch bijna nooit zo te zijn. Door de slimme meter heb ik verder ook nog eens een goed inzicht in mijn verbruik. Ik zeg top Oxxio! En raad ook iedereen aan naar hen over te stappen.

mbrant
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:14
Locatie: Amsterdam

Re: Energie

Ongelezen bericht door mbrant »

Ja, dat is regelmaat bij NEM. Ik heb een hele story achter de rug met ze en kreeg nog een boete bedrag toe.
Ik vroeg elektriciteit aan, en werd aangesloten bij gas en elektra. Toen ik dit telefonisch besprak zei men dat het gas zou worden afgesloten (ik heb geen gasmeter). En ja; ik werd UITGEHUISD voor elektra. Kreeg een rappel van Continuon dat ik een energie leverancier moest zoeken. Het was een gedoe om weer aangesloten te worden. Intussen kreeg ik een brief dat mijn ik was afgesloten van levering van elektra, en als ik mijn besluit zou herzien, dan werd mijn boete ingetrokken. Wat nou boete... Ik heb in mijn contract geen boetebedrag staan bij voortijdig afbreken van het contract. Het wordt nog erger. Ik heb de aansluiting weer laten herstellen en toen kreeg ik een HOGERE prijs dan die in mijn contract staat. Tevens kreeg ik de afrekening van gas en moest uiteindelijk €10,- betalen voor gebruik van de meter die ik niet heb. "Ja, de netbeheerder heeft dit bedrag in rekening gebracht..." IK heb drie aangetekenden verstuurd en geen antwoord gekregen. wel heeft men mij proberen te bellen en toen bleek mijn geval te moeilijk en ze zouden het uitzoeken. Nooit meer iets gehoord.Ik ben overgestapt naar OXXIO omdat ik alles zat was. Om kort te gaan; ik weiger de boete te betalen en stuur meteen een aangetekende om te protesteren. Daarop kreeg ik natuurlijk geen antwoord.En kreeg toen de laatste aanmaning verhoogd met €25,- met de dreiging van de deurwaarder. Daarop wilde ik de zaak in handen geven van DAS rechtsbijstand. Men maakt geen zaken aanhangig onder de € 300,- (geloof ik) Daar zei men; betaal de boete en dan ben je er vanaf. IK wil dat principieel niet. Daarop zei men; "schakel dan de geschillencommissie van energie en water in." Dat heb ik gedaan met een afschrift van die brief aan NEM. Als zoiets je overkomt: KLAGEN, dan pas kan dit worden aangepakt.
Het wachten is nu op de deurwaarder van NEM. Want lezen/luisteren kunnen ze niet! Wie weet krijgt de geschillencommissie het wél voor elkaar.

rade
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2009 11:32

Re: Energie

Ongelezen bericht door rade »

Gekeken naar een voordleigtarief:

Gaslicht com: huidige tarief 2400 Kw 286,31 normaal
Eneneco variable 14 maanden 110,34

Maar nu:

Energievergelijk huidge 383.57*
Eneco varibele 12 maanden 171.05

*Gaf automatisch windstroom aan, niet te wijzigen!!

Wie begrijpt het nog??

Guusje28
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 11:59

Re: Energie

Ongelezen bericht door Guusje28 »

Het is leuk om over te kunnen stappen.
Maar wat als je nu stadswarmte van Nuon hebt?
Overstappen lukt dus echt niet, alleen met de stroom kun je veranderen van leverancier.
En dat ik heb dus wel gedaan.
Ik wil dus ook de stadswarmte kunnen vergelijken en kunnen overstappen.
Wat nu?

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Energie

Ongelezen bericht door Vivre »

.
Laatst gewijzigd door Vivre op 18 jun 2010 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

linnnn
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 13:45

Re: Energie

Ongelezen bericht door linnnn »

ik ben dus wel zo`n iemand die er ingepalmd is....ik zit dus nu aan me 3jr contract vast van eneco,maar nou keek ik dan net op uitzending gemist van radar,en het schijnt dat ik me contract kan openbreken!maar kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen??dan maar een boete betalen maar het zal een hele hoop schelen!
Laatst gewijzigd door linnnn op 28 apr 2009 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

lart1
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 11:46

Re: Energie

Ongelezen bericht door lart1 »

Wie kan mij verder helpen, ben op diverse site's aan het uitproberen waar ik de goedkoopste leverancier voor energie kan vinden.

Gaslicht.com licht eruit ( teveel mensen waarschijnlijk die hier verder zoeken).
Bij Prijsvergelijk en Priserwize komen andere aanbieders er voor mij het goedkoopste uit.
Nu weet ik helemaal niet meer wie ik kan vertrouwen.

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Energie

Ongelezen bericht door Vivre »

Prijsvergelijk e.d. heeft geen zin!

Niets is transparant en de vaste kosten zijn zeer verschillend per leverancier en helemaal niet zoals bij kieskeurig allemaal gelijk!

Prijsverlagingen voor verbruik trekken aandacht i.p.v. helderheid over de vaste kosten.

Afleidingsmanouvre's zijn het.

Wie grijpt in?

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Energie

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Prijsvergelijking heeft wel zin hoor. Je zult alleen nooit de goedkoopste vinden.
Kies er gewoon 1 uit die goedkoper is dan die je nu heb.Heb ik ook gedaan. Dat de kosten niet transparant zijn is de grootste onzin. Die zijn duidelijk te zien op de faktuur. Als je de faktuur niet begrijpt ga je langs een advocaat die je het haarfijn kan uitleggen in begrijpelijkere taal (als dat al kan).

lart1
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 11:46

Re: Energie

Ongelezen bericht door lart1 »

Via Prisewize komt er voor ons een goede aanbieder uit dat is GreenChoice. Maar kijk uit, zie onderstaande tekst. Ze passen niet de CCP toe, dus de kans met een dubbele rekening te zitten is volgens mij aanwezig.

Let op, vanwege de geldigheid van het actietarief past Greenchoice bij het Actieproduct (stroom en gas) niet het CCP toe. Greenchoice is aangesloten bij het zgn. CCP. Lopende contracten bij andere leveranciers worden dan gecontroleerd, en de nieuwe aanbieder mag deze PAS opzeggen en switchen op het moment dat het contract afloopt. Boetes vanwege contractbreuk worden dan ook voorkomen. Greenchoice past het leveranciersmodel toe. Er is een onderlinge afspraak met de netbeheerder. U betaalt aan uw energieleverancier zowel voor de energie zelf als voor voor het transport van de elektriciteit of het gas. U ontvangt dus één enkele rekening.[/b]

Gaslicht.com
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:40

Re: Energie

Ongelezen bericht door Gaslicht.com »

Een berekening uitvoeren op Gaslicht.com en Energiewereld.nl is inmiddels weer mogelijk.
Door een korte externe storing gistermiddag bij onze hostingprovider in combinatie met de enorme aantallen mensen die hun energiekosten wilden berekenen, waren er helaas bij sommigen problemen om een calculatie uit te laten voeren via de website. Met man en macht is eraan gewerkt de site weer goed bereikbaar te krijgen, waardoor een berekening maken via www.gaslicht.com en www.energiewereld.nl gewoon weer mogelijk is voor iedereen.

joyce18
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:45

Re: Energie

Ongelezen bericht door joyce18 »

wij zijn over gestapt van energie leverancier. wij moeten een boete betalen van meer als 500 euro, mogen ze zoveel geld vragen voor overstappen en moet wij dat allemaal betalen.
met vriendelijke groet

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Energie

Ongelezen bericht door komijntje »

ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat meneer Ben Woldring
wel heel erg goed boert als ik zo de foto van zijn "kasteeltje" zie, en
dat heeft hij helemaal "onafhankelijk" verdient, ja ja gekke gerritje

eigenbestwil
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2009 09:36

Re: Energie

Ongelezen bericht door eigenbestwil »

ja mensen het is inderdaad een beetje een rommeltje met al die aanbieders, na vele telefoontjes te hebben gekregen van de diverse aanbieding ben ik zelf ook op onderzoek uitgeweest. de 3 duurste maatschappijen zijn de nuon, essent en de eneco, waarvan de nuon wordt overgenomen door de Zweeds Vattenfall en de essent door de duitse RWE, wel vergeten ze erbij te vermelden dat zij hoogere tarieven hanteren dat wat wij werkelijk gewend zijn van de maatschappijen, sterker nog deze zijn de duurts van het land. Kijk en dan maak ik me toch zorgen vorige jaar werd er in moskou zomaar de kraan dicht gedraaid, weliswaar kan dat niet hier in nederlands maar je hebt er toch je vraagtekens bij aos je stroom afneemt uit het buitenland. het is toch echt een aanrader om bij de goedkopere maatschappijen te kijken.

Bij de NEM ben je tot nu toe het voordeligste uit, want je het de laagste tarieven op het verbruik, wel is waar is hun vast recht duurder dan de rest maar op jaar basis is dat zo een 60 euro maar als nog ben je goedkoper uit i.v.m je verbruikskosten. Laat je ook niet van de wijs brenegn hoor, want de heffingen en belastingen en transport kosten die zijn wettelijk bepaalddus dat wijkt niet af van geen ander, maakt niet uit naar welke maatschapppij je gaat.

Je word vast wel net als ik 8 keer in de week gebeld voor een mooie aanbiedeing van een leverancier, die mensen doen ook hun werk maar, maar als je ze een een luisterende oor aanbiedt hoor je vaak genoeg wel wat het zo kan opleveren, zo ben ik mijn onderzoek begonnen. Je moet ook maar geluk hebben met de gene aan de ander kant van de lijn. laatst had ik een dame van de nem zij had me dus zo goed geinformeerd over de hele energiemarkt en die zei ook tegen mij u hoeft de overstap niet naar onze firma te maken, maar kijk inderedaad rond want je gewoon gaan besparen want je betaalt gewoon te veel. twee minuten later krijg ik iemand van de eneco met precies dezelfde advies. en daar moieten wij als consumenten eens gehoor aangeven.

als je bij een van de grootste maatschappijene zit kijk rond, niets is verplicht maar kijken kan geen kwaad.

Laat je goed informeren dan benje al halverwege de besparing

ajbicker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2009 13:00

Re: Energie

Ongelezen bericht door ajbicker »

Geachte redactie,

Met veel belangstelling kijk ik (bijna) altijd naar uw programma.
Het onderwerp Energie heeft zeker mijn interesse. Echter bij dit onderwerp komt nooit de combinatie Elektra en Stadswaternet ter sprake. Wij wonen nu al bijna 30 jaar in een wijk waar geen gasnet is aangelegd. Via het stadswaternet krijgen wij warmte toegevoerd. Zoals vanaf het begin duidelijk is gemaakt mag dir niet meer kosten als vergelijkbare woningen met een gasaansluiting (NMA-principe). Echter de vergelijkingen die gemaakt worden zijn zeer discutabel. Om op uw programma terug te komen, wij hebben geen keuze in leverancier wat warmte betreft. Hoe kan dan het principe NMA blijven opgaan? Er is geen concurrentie voor ons mogelijk. Ook de overheid heeft enkele jaren geleden aangekondigd dat er wetgeving voor zou komen om een en ander te regelen, maar tot op heden .....??
Bij de leverancier zijn wel mogelijkheden voor de Elektra-aansluiting, maar dan moet je een contract afsluiten voor een bepaalde tijd. Met alle gevolgen van dien als er met de warmte-levering (eindelijk) wel eens wat gaat gebeuren.
Overstappen op een andere leverancier voor Elektra geeft alleen maar (administratieve) problemen.

Wij zijn niet de enige met dit probleem, in Breda, Nieuwegein, Almere en ... zijn er velen met hetzelfde vraagstuk. Wij voelen ons bedrogen, maar kunnen dat met berekingen, feiten en dergelijke aantonen. Misschien toch iets om eens aandacht aan te besteden?

Bij voorbaat dank

André Bicker
Breda
tel.: 076-5421812
email: [email protected]

VanMora
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:24

Re: Energie

Ongelezen bericht door VanMora »

:evil: NERGENS lees ik iets over het addertje onder het gras wat bijoverstappen van leverancier je ook kan gebeuren.
Ik ben per 1 april overgegaan van nuon naar greenchoise wat me 600 euro per jaar zou schelen. Ik wist van de boete van nuon( max 125 euro) en dacht nog 475 goedkoper uit te zijn per jaar. Nu komt het: doordat ik de wintermaanden al had gehad had ik al meer dan de helft van mijn gasverbuik verbuikt waardoor ik van de nuon 800 euro eindafrekening kreeg, waaronder 2 keer de boete( ik had tenslotte gas EN licht contracten dat zijn twee afzonderlijke contracten volgens nuon)
Of ik dus even 800 euro wil betalen. Overal roept iedereen nu overstappen.. maar ik zou gewoon even wachten als je geen grote bedragen achter de hand hebt.

sunnyskies
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2009 16:00

Re: Energie

Ongelezen bericht door sunnyskies »

ik las toevallig in een testpanel bericht, dat als je de verplichte slimme meter niet toestaat men een gevangenisstraf van 6 maanden tegemoet kan zien....waar zijn ze in dit land mee bezig???!!!

Ik ben op het moment met onze "aller geliefde" energie-leverancier
OXXIO bezig over mijn 4jarig vaste prijzen contract....die medewerkers van Oxxio hebben blijkbaar slechte oren en géén hersenen....ze praten gewoon
over het probleem heen en beginnen over wat anders...gelukkig heb ik alles schriftelijk en ben niet bang voor een rechtszaak!! Het zou aléén niet nodig moeten zijn...hiermee gaan ook miljoenen (van de klanten natuurlijk) in rook op élk jaar. :evil:

Gesloten