LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestegen medicijnkosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
peter2303
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:50

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door peter2303 »

Helaas moet ik nogal veel medicijnen innemen,ik bestel mijn medichijnen bij de Nationale-apotheek.nl. deze geeft een goede service en meestal de anderedag inhuis.
Zeker een groot voordeel is dat over het algemeen de medicijnen goedkoper zijn en dat je per receptregel een vergoeding krijgt die je kunt uitlaten betalen op je eigen bank rekening.Hierdoor spaart de zorgverzekeraar veel geld en zelf heb je een leuk spaarpotje op jaar basis.
Kijk op www.nationale-apotheek.nl voor verdere informatie,u vaart er wel bij.

rvwols
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:19

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door rvwols »

Vraag over de volgende bewering:
"[..], is er met het preferentiebeleid 400 miljoen euro bespaard. Dit is geld dat is weggehaald bij de apotheker en weer terugkomt bij de premiebetaler. In de praktijk betekent dit dat de premie voor de zorgverzekering in 2009 niet sterk is gestegen."

Ik heb er niets van gezien als premiebetaler! Ik krijg alleen steeds minder vergoed en de premie blijft gelijk of stijgt. Als er 400 miljoen euro wordt bespaart, dan betekent dat een premieverlaging van zo'n 25 euro per jaar, toch? Of komt dat omdat slecht 10% van de totale zorgkosten uitgegeven worden aan medicijnen? Dus dan betekent al dat ook dat een besparing van 400 miljoen in 10% van de totale zorgkosten helemaal noppes voor de premiebetaler...

rvwols
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:19

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door rvwols »

Aanvulling op tekst:
"Ook keurt zij het af dat sommige apothekers brieven sturen naar hun klanten, waarin zij aangeven niet mee te werken aan het preferentiebeleid. In deze brieven staat dat patienten daardoor hun medicijnen zelf moeten voorschieten en dan later bij hun zorgverzekeraar moeten declareren."

De brief dit ik ken, gaat erover dat de apotheek geen contract heeft afgesloten met een bepaalde zorgverzekeraarsgroep (UVIT =Unive-VGZ-IZA-Trias). Een apotheker mag zelf bepalen met welke zorgverzekeraar er wel of niet een contract wordt afgesloten. Tot op heden zijn het ook contracten die je als apotheker kunt tekenen of niet tekenen, maar waar de apotheker totaal geen invloed heeft over wat er in dat contract staat. Ben je het als apotheker niet eens met wat er in het contract staat, dan kun je er dus voor kiezen dat contract niet te tekenen. Dan is het wel zo netjes om je patiënten daarover in te lichten want de opties zijn dan: 1) kies een andere apotheek (als die er is in de regio), 2) kies een andere zorgverzekeraar, die wel alles vergoed, of 3) schiet het zelf voor en vraag het terug aan de zorverzekeraar (zoals vroeger de particulierverzekerden altijd deden). Het adviseren van een bepaalde zorgverzekeraar is niet slim, aan de andere kant sturen zorgverzekeraars de verzekerden ook naar bepaalde ziekenhuizen, artsen en (internet) apotheken. Overigens zijn er ook huisartsen die met bepaalde zorgverzekeraars de contracten niet meer tekenen.

rvwols
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:19

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door rvwols »

www.nationale apotheek.nl is een duidelijk voorbeeld van sturing.

In het programma van Radar valt iedereen erover dat in een brief van een apotheker aan de klanten geschreven wordt dat de apotheek geen contract heeft afgesloten met b.v. UVIT zorgverzekeraars en dat de klant dus kan kiezen voor zelf voorschieten en zelf indienen bij UVIT, of kiezen voor een andere zorgverzekeraar (als ze bij die apotheek hun medicijnen willen blijven halen). (Er zijn huisartsengroepen die overigens precies hetzelfde doen met een soorgelijke brief).

CZ is een voorbeeld van een zorgverzekeraar die haar klanten actief richting de nationale apotheek.nl sturen. Er zijn zelfs klachten naar het College Bescherming Persoonsgegevens verstuurd over de doorverkoop van klantgegevens door CZ aan nationale apotheek.nl omdat met name CZ verzekerden actief telefonisch benaderd worden door deze internetapotheek, of ze voortaan niet via internet willen kopen.

rvwols
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:19

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door rvwols »

Vraagjes:
1) levert nationale apotheek ook in avond-/nacht-/zondagdienst situaties?
2) levert nationale apotheek ook koelkastproducten?
3) levert nationale apotheek ook opiumwetmiddelen?

Op de website van nationale apotheek.nl staat dit overigens ook: "Nationale Apotheek.nl levert geen geneesmiddelen, waarvan de bezorging om farmaceutische redenen niet gewenst is zoals koelkastgeneesmiddelen en opiaten (zogeheten ‘opiaten lijst 3 producten’)." Er staat echter niet wat u moet doen als u 's avonds of in het weekend medicatie nodig heeft. Dan mag de reguliere apotheek het zeker oplossen (al dan niet door de door hen opgezette dienstapotheek in de regio).

Wie is er overigens verantwoordelijk voor het compleet en accuraat houden van het medicatiedossier? De reguliere apotheker? De internetapotheker?

rvwols
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:19

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door rvwols »

De zorgverzekeraar die in dit programma aan het woord is komt uit de UVIT stal. Hierover de volgende 2 opmerkingen:

1) UVIT is de zorgverzekeraar groep met het meeste uitgebreide pakket preferente middelen. Zowel apotheker als patiënt worden hier dus het meest gedwongen het middel van een bepaalde fabrikant te gebruiken.

2) Zowel IZA (zorgverzekering voor ziekenhuis personeel) als het UMC (personeel academische ziekenhuizen) zijn onderdeel van het UVIT. Echter voor de mensen uit die 2 groepen geld het 'perfecte' preferentiebeleid van UVIT niet. Zij hebben alle keuze vrijheid. Waarom eigenlijk?? Zouden die artsen, verpleegkundigen en academici dit beleid mogelijk niet slikken?

Mazzomrx
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2009 20:46

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door Mazzomrx »

@JHvW ;

Bedankt voor jouw toelichting.

Ik ben niet werkzaam in de sector; mijn partner wel.

Tsja in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en als die die behaalde resultaten volgens regelgeving mogelijk waren dan vind ik de resulaten goed verdiend!

In hoeverre zoeken de zorgverleners én apothekers de samenwerking op om de bemoeizucht van de overheid (regulerend gedrag) tegen te gaan? Waarom gaan ze niet samen de strijd aan???

Waarschijnlijk omdat er 1 partij er goed bij vaart ; de verzekeraar ;

Lagere kosten in die apothekersbranche zullen waarschijnlijk niet leiden tot een daling van mijn zorgpremie!!! Omvallende ziekenhuizen moeten nml gefinancieerd worden. Inefficiente werkprocessen en overschrijding van de budgetten (door besteding van geld aan de "verkeerde" zaken of stijging van de energie), allemaal zaken waar ze eens over moet na gaan denken.

Waar gaat al het geld heen en wat bereiken we ermee??

nicnic
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:09

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door nicnic »

bij mijn weten leveren we voor lipitor altijd nog atorvastatine af en voor zocor simvastatine.
Zou wel fijn zijn als de feiten een beetje kloppen, zodat we patienten niet onnodig ongerust maken.
Want daar heeft niemand wat aan, toch.

Japio61
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:09

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door Japio61 »

Voor diegene hieronder die zich afvroeg wat de zorgverzekeraar cq directie zelf verdient zijn dit de cijfers van verzekeraars die het durven publiceren:


Zorgverzekeraar en bruto salaris over 2007:

UVIT 338.000
UVIT 370.000
UVIT 86.000*
UVIT 135.000**
UVIT 324.000
UVIT 332.000
UVIT 611.000
CZ 380.000
Menzis 361.000 (inclusief bonus van 48000)
Menzis 302.000
Azivo 407.000 (voor 2 personen)
De Friesland 300.226 (voor 2 personen)



Uvit, u weet wel van de Univé zonder winstoogmerk...

Japio61
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:09

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door Japio61 »


Ik vernam met belangstelling de hogere vergoeding voor receptregels in de nachtelijke uren. Toevallig heb ik vandaag een recept cholesterolverlagers (Symvastatine) laten verlengen. Al jaren kan ik de medicijnen dezelfde middag ophalen. Nu kreeg ik te horendat dit sinds 1 jan.jl pas de volgende dag kan. Kan het zijn dat hier geprobeerd wordt een nachtelijk (hoger) tarief binnen te slepen?
Ben benieuwd naar uw reactie.
Vr.gr.
Hans van Herwijnen

Nee Hans, zo werkt het niet. Het ANZ tarief (avond-nacht-zondag) geldt alleen voor recepten die ook in de ANZ periode worden aangeboden en meteen worden afgeleverd. In jouw geval is er vermoedelijk sprake van preferente middelen (je bent bij de CZ, UVIT of Menzis groep verzekerd). Van deze middelen moet de apotheek steeds weer een ander merk op voorraad houden omdat er per half jaar weer een ander merk als goedkoopste wordt uitgekozen door de verzekeraars, en ook niet steeds per verzekeraar dezelfde.
Al die merken op voorraad houden gaat niet, zodat je een dag later terug moet komen om de apotheek de tijd te geven het middel te bestellen.

henk100000
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:17

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door henk100000 »

in de uitzending gaf Antoinette Hertsenberg aan dat het salaris van de apotheker toch al "ruim" een ton is (klonk als: "dat is toch genoeg"). Antoinette Hertsenberg staat voor ruim € 300.000 op de loonlijst van de Tros, voor een paar lullige pragrammaatjes van een half uur! Ga dat maar eens vergelijken met het voeren van je eigen bedrijf met soms 30 werknemers! Is het in Hilversum niet alweer het einde van het seisoen? Wij werken gewoon het hele jaar!

fabiennepiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:13

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door fabiennepiet »

Ja, daar zijn we weer..
Praten over geneesmiddelen maar niet weten dat Lipitor een cholesterolverlager is en geen bloedrukverlager is...Het klinkt al zo goed!
Dit is trouwens het beleid van de verzekeringen : je arts schrijft wat voor maar wij bepalen of jij het vergoed krijgt...
Heeft iemand ooit bekeken hoeveel miljoenen/miljarden de verzekeringen verdienen???
Voor patienten die niet ziek zijn...en toch premie betalen? Bijvoorbeeld.

En welke diensten verlenen ze?
Advies aan de telefoon ? Na 30 minuten wachten? Nee, deze patient is niet meer bij ons verzekerd, maar zijn kinderen van 6 en 8 wel! Hoe kan dat...???

Het is te makkelijk om altijd de apothekers aan te wijzen als de boosdoener in de gezondheidsbranche.
Als apotheken er niet zijn, kunnen we weinig..
En dat ze geld verdienen, is ten slotte logisch, het is een beroep, niet een hobby.
laat maar redelijk zijn en een vergoeding per geneesmiddel vast te leggen zonder een merk aan te koppelen bijvoorbeeld : voor paroxetine vergoeden we 8,17 per doos van 30 bij voorbeeld en laten de apotheker zelf kiezen welke merk hij voor deze prijs kan leveren...
Nu zijn er per geneesmiddel soms 4 verschillende merken aanwezig, de ene voor Menzis, de andere voor Uvit, de derde voor CZ en de merk dat de groothandel als goedkoper ziet... Handig, hé?

Laat maar praten over wat belangrijk is : de mensen helpen gezond te zijn, te blijven of zelf genezen...

...een boze FC in opleiding..en apothekersassistent

oohwjoh
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:19

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door oohwjoh »

Ook ik heb me uitemate gestoord aan de eenzijdige uitzending van gisteravond.
Natuurlijk geen enkele (zelfstandige) apotheker aan het woord gekomen.
Nu komt dat natuurlijk omdat zij altijd de geschopte hond zijn.
Niemand wil dan hoeven komen uitleggen waarom je een vak uitoefent wat je leuk vind om te doen (voor hoe lang nog??) als je alleen maar door de Media wordt afgeschilderd als onbehoorlijke zakkenvuller en onverschillige doosjesschuiver.

Gelukkig zijn er heel veel apothekers in Nederland die wel goed en gecertificeerd kwaliteitsbewust en patientvriendelijk te werk gaan.
Is het niet zo dat apothekers dubbel worden geschoren ten eerste door de Media, ten tweede door de op winstbeluste zorgverzekeraars en ten derde omdat zij ook iets moeten roepen de Overheid.

Nu vraag ik mij tch sterk af:
Tros Radar Redactie gaan jullie nog iets doen met alle opmerkingen uit dit Forum, of hebben jullie leuk stemming gemaakt met een onderwerp over de ruggen van toch al zo geplaagde ondernemers in de Zorg.

Inderdaad heeft helaas een zeer klein aantal puissant rijk geworden apothekers het beeld gevormd waarvoor de huidige generatie in de media voor moet bloeden.

Redactie Doe Iets

janhooijen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:25

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door janhooijen »

De uitzending was waarschijnlijk erg goed voor de kijkcijfers, maar getuigde niet van goede journalistiek. De tarieven die de overheid altijd heeft bepaald zijn nooit kostendekkend geweest. Vanaf staatssecretaris Simons is structureel te weinig betaald. Apothekers kregen de opdracht zelf de tekorten aan te vullen. Dat dit zolang heeft kunnen duren zegt meer over het (slechte) beleid van de overheid. Duidelijk moet zijn dat er nooit geld verduisterd is, maar verdiend door het uitgezette beleid van de overheid. Apothekers die goed hun best deden konden zo het tekort meer dan voldoende aanvullen, maar dit is geen misdaad. Helaas wordt het zo wel gesuggereerd. Onze waakhond in de zorg, de NZA heeft ook nu weer aan de hand van door de apotheken aangeleverde jaarcijfers, een nieuw tarief bepaald. Apothekers bepalen geen tarieven! Het zijn net als andere ondernemers mensen die hard werken en proberen een zo goed mogelijk zorg te leveren. Goed onderhandelen met leveranciers zorgt voor extra inkomsten die zo goede zorg betaalbaar houdt (het tarief alleen is helaas nog steeds niet voldoende). Bovendien zullen er altijd goed en slechte apothekers zijn. In de tv-uitzending worden ze helaas allen over 1 kam geschoren.Overigens moet een apotheek van alle ingekochte geneesmiddelen eerst 8,53% afgeven aan de verzekeraars; ze moeten dus minstens die korting zien te bedingen bij leveranciers alvorens ze hun tekort kunnen aanvullen. Dat de verzekeraars hiermee al 8,53% korting afromen, wordt niet vermeld! Ook wordt gesuggereerd dat Lipitor vervangen wordt door simvastatine is volslagen fout; het gaat om 2 verschillende middelen die alleen een arts kan vervangen op het recept. Overigens zijn dit geen bloeddrukverlagers zoals gemeld, maar cholesterolverlagers. De tabel met het overzicht van de tarieven is bovendien ook geen juiste. Zo te zien gaat deze over vergoedingen in AWBZ-instellingen en niet over apotheektarieven. Al met al kan men concluderen dat TROS Radar behoorlijk onzorgvuldige journalistiek heeft bedreven. Wellicht voor de kijkcijfers?

Japio61
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:09

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door Japio61 »

Overigens is het voor de beoordeling van de objectiviteit misschien wel handig om ook de achtergrond van kamerlid vd Veen te weten, hij werkte namelijk voorheen bij : AGIS zorgverzekeringen. Lekker objectief dus.

Japio61
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:09

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door Japio61 »

Om even aan te geven hoe zorgvuldig Radar is: de link naar de pdf in het artikel hierboven verwijst naar de tarieven voor de thuiszorg persoonlijke door ZZP-ers ... :cry:

janhooijen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:25

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door janhooijen »

Fijn ook dat je je reactie kunt geven op de uitzending. Wel lullig dat er maar een paar regels op de site komen. Wellicht is teveel kritiek ongewenst?

JHvW
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:31

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door JHvW »

Hoewel ik vind dat er inmiddels meer dan genoeg gezegd is, maar vooral gefulmineerd is, over dit onderwerp nog even het volgende.

Er wordt veel te veel gekeken naar inkomens en niet naar wat er werkelijk gedaan wordt.

Verzekeraars hebben hun kantoren gevestigd in prachtige gebouwen, net als banken, en een heleboel anderen zoals accountants, advocaten en notarissen om maar niet te spreken over drogisten, supermarkten en andere winkels.

Verzekeraars worden beperkt in hun handelingsvrijheid omdat Nederlanders niet bereid zijn torenhoge premies te betalen. Verzekeraars moeten er dus voor zorgen dat de basiszorg betaalbaar blijft. Dat betekent dat, in een markt waar de prijzen steeds stijgen, de verzekeraars elders moeten bezuinigen. Excessieve salarissen is een mogelijkheid. Daarom worden de apotheken (lees dus apotheken en niet apothekers) aangepakt. Ik ga geen percentages noemen, die worden alleen maar uit hun verband gerukt. Maar er is goed verdient.

In de zorg wordt door sommige partijen goed verdient. Ik heb met enige verbazing gekeken naar de opkomst van de thuiszorg organisaties en het geld dat daarin omgaat. Wie betaald dat eigenlijk?

Was het niet het CWI die besloot in een nieuw kantoor 1.000.000 euro uit te geven aan nieuwe vloerbedekking?

Maar dat zijn allemaal zaken die uit hun verband gerukt worden. Mijn huisarts mag gerust 150.000 euro per jaar verdienen als hij maar goed bereikbaar is, als het mij uitkomt, hij mij serieus neemt en mij beter maakt als ik ziek ben. Hetzelfde geld wat mij betreft voor iedereen die in de zorg werkt.

De gemiddelde buurtsupereigenaar is binnen tegen zijn vijftigste (vaak veel eerder). Er is dan ongeveer dertig jaar hard gewerkt, risico genomen en veel geld verdient. Hetzelfde geldt voor winkeltjes die kaas en noten verkopen. Slagers hebben het veel moeilijker. Steeds meer mensen eten geen vlees of vinden het vlees gewoon niet meer lekker. Faillissementen dus.

Wat leren we hiervan? Eerst eens rustig nadenken, dan iets rustig uitzoeken en dan een mening vormen. Maar dat kunnen maar weinig Nederlanders. Vooral mensen zoals JP.

Nederland is het paradijs op Aarde, alleen het weer is vervelend. Aldus een Fransman die hier woont en met een Nederlandse is getrouwd.

Laten we ophouden met zeuren (kan een Nederlander toch niet) en genieten van ons landje, met zijn eigen taal, eigen cultuur en die al eeuwen gastvrij zijn tegen mensen die nergens anders worden getolereerd. Luister anders eens naar Fluitsma en van Tijn.
Laatst gewijzigd door JHvW op 20 jan 2009 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tetje24
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:28

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door tetje24 »

--Zo kregen sommige patiënten eerst het dure middel Lipitor als bloeddrukverlager, maar nu een ander, goedkoper merk genaamd Simvastetine..-- citaat uit het bovengenoemde stuk!!!

Sinds wanneer is Lipitor een bloeddrukverlagend middel??? En Simvastatine schrijf je toch echt zó!!
Wij als assistenten mogen blij zijn dat we nog werk hebben, door het preverentiebeleid!! Al veel meiden/jongens hebben geen verlenging van contract gekregen. En als je nu vraagt of er nog werk te vinden is, dan is het antwoord NEE!! Dit alles doordat de apotheek verlies of misschien net winst maakt!!!
Haal eens de juiste cijfers na boven!!!

apotheker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:22

Re: Gestegen medicijnkosten

Ongelezen bericht door apotheker »

Dit is volgens de Quote de top 10 van Hilversum wat betreft de inkomens:

De top 10 in Hilversum:
1. Johan Cruijff - 1 miljoen euro
2. Paul de Leeuw - 650.000 euro
3. Matthijs van Nieuwkerk - 450.000 euro
4. Jack van Gelder - 370.000 euro
5. Paul Witteman - 295.000 euro
6. Jaap Jongbloed - 286.000 euro
7. Jeroen Pauw - 230.000 euro
8. Antoinette Hertsenberg - 222.000 euro
9. Felix Meurders - +/- 200.000 euro
10. Giel Beelen - +/- 200.000 euro

Gezien wie er op nummer 8 staat...?

Dit is het norminkomen van een apotheker in loondienst:

Brutosalarissen gevestigd en tweede apothekers (exclusief vakantietoeslag 8%)
gebaseerd op een 38 urige werkweek per 1 juli 2008.
(Aanvangsalaris beginnende gevestigd en tweede apothekers;
cumulatieve stijging van 5% per jaar gedurende 10 jaar)
Met ingang van 1 juli 2008 1 juli 2008

Beherend Tweede apotheker
Dienstjaar Euro's Dienstjaar Euro's
0de jaars 40.082,18 0de jaars 31.280,41
1ste jaars 42.086,28 1ste jaars 32.844,43
2de jaars 44.190,60 2de jaars 34.486,66
3de jaars 46.400,12 3de jaars 36.210,99
4de jaars 48.720,11 4de jaars 38.021,53
5de jaars 51.156,13 5de jaars 39.922,61
6de jaars 53.713,94 6de jaars 41.918,75
7de jaars 56.399,63 7de jaars 44.014,68
8de jaars 59.219,61 8de jaars 46.215,41
9de jaars 62.180,59 9de jaars 48.526,20
10de jaars 65.289,63 10de jaars 50.952,49

Verder natuurlijk journalistiek gezien een traumatische ervaring. Nog nooit zo'n eenzijdige belichting van een 'reportage' gezien.
Misschien nog wel een onderbelicht iets maar zeker zeer opvallend dat er een hoogleraar gezondheidsrecht wordt geïnterviewd die kennelijk ook niet voldoende weet van de tariefstructuur om dit over te kunnen brengen..

Verder misschien nog wel eens interessant om toe te lichten dat een apotheek een bedrijf is, met een bedrijfsrisico (waar de NZA ook nog niet helemaal over uit is). Maar voor zover mij als apotheker bekend staan er in een apotheek wel degelijk mensen op de loonlijst, moet een apotheek ook afschrijvingen rente en etc betalen..
Dus radar, prima zo'n reportage, maar zorg eerst eens dat je je verhaal op orde hebt voor je zoiets uitzendt, iedere keer weer een rectificatie moeten uitzenden staat ook zo genant..
En als je dan iemand namens de politiek neerzet, neem dan niet een politicus die in de raad van bestuur van Agis heeft gezeten... geeft ook zo'n vertekend beeld...
Succes met het voorbereiden van de rectificatie uitzending!

Gesloten