LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Tommie67
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:01

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Tommie67 »

Wanbetaler,

Ik neem je opmerkingen zeker niet persoonlijk omdat ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn en je reactie goed begrijp. Maar geloof me niet elk incassobureau heeft dombo's in dienst en vult zeker niet op oneigenlijke manier z'n zakken.
Vele malen heb ik contactgegevens van SHVorganisaties aan debiteuren doorgegeven en geholpen om eruit te komen. Ook mijn personeel wordt dit geleerd en ze hebben en gebruiken hun EQ heel goed... :D

wanbetaler
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:22

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door wanbetaler »

Dus als ik het ergens niet eens mee ben, kan ik voor het risico van €201 het aanhangig maken?
Bedankt, ik was altijd bang dat het veel meer zou gaan kosten zoals in de dagvaardingen stond, en ik heb slechte ervaringen met de rechtgang, daar deze dikwijls (ook terrecht) in mijn nadeel gesproken hebben.
momenteel heb ik alles afbetaald of geregeld, geloof ik (je weet nooit) :lol:
Ik heb alleen de slechte ervaring en het gevoel destijds te veel te hebben betaald.
Ook heb ik geleerd dat het leven verder gaat, maar wou toch ff mijn gal kwijt, en hoop in de toekomst zelf, maar ook een ander niet, hetzelfde mee te maken.
Ik zal deze tip dus zeker onthouden.
PS. Ik heb ook al weer een andere vrouw ontmoet :D

foto nico
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:53

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door foto nico »

Tele2 had bij mij alles geïnstalleerd. Op het contrct stond: Na aansluiting kunt U meteen aan de slag. Ik had meteen voor 11 dagen geen internet, telefoon, televisie en radio signaal meer. Ik heb via mijn buren 27 maal gebeld, verkreeg steeds andere medewerkers en lange wachttijden. Een van hen zei toen dat ik maar een mobiel moest aanschaffen. De kosten bij Tele2 waren Euro 87.60. Ik heb eenmaal Euro 32 overgemaakt ( oude telefoonkosten van @home) en kreeg daarna Intrum Justitia die nu een bedrag vordert van (schrik niet) Euro 2316. Na opvraag, omdat m`n advocaat dit vroeg heb ik om een exacte specificatie gevraagd maar dat kon men niet doen
De zaak ligt nu bij de rechter en ik ben benieuwd. Voor mij kan Tele2 plus Intrum Justitia die hieraan meewerkt gebombadeerd worden. Sorry voor mijn boosheid. :evil:

romeorenzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 00:09

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door romeorenzo »

Wie kan mij advies geven,
Ik ben 21 woon net op mij zelf en omdat ik de 24ste van de maand mijn geld altijd krijg kom ik niet altijd uit.

Ik had een pasje gehad van de gemeente voor de vuilnis waarna ik vergeten ben deze te betalen. Het bedrag was 15 euro. Nu heb ik een incasso brief gehad van OVER DE VEST! met incassokosten erbij van 50 euro, ik moet nu dus 65 euro betalen. Dit is dus niet terecht als ik het goed begrijp omdat het niet redelijk is en al helemaal niet in die norm van 15% valt. Klopt dit want dan bel ik ze morgen.

Tevens liep ik 1 maand achter met de huur waarbij is dus wederom van Over De Vest een brief kreeg dat ik die moest betalen maar ze hadden meteen de huur erbij gezet van de volgende maand terwijl die dus nog niet eens voorbij was. Een bedrag van 850 euro, terwijl me huur dus 350 euro is. Ze hebben dit verhoogd met 150 euro. Ik heb toen die zelfde maand 800 euro overgemaakt, 50 euro te weinig omdat ik dat niet had, en ik kreeg vervolgens 3 weken later een dagvaarding dat ik bij de rechter moest verschijnen. Ze hebben toen weer allerlei kosten erop gegooit. Ik heb die 50 euro die ik toen te weinig had betaald qwel betaald maar ik moet nu dus nog steeds 150 euro extra betalen. Die kosten staan onder de noemer rente 3,72 dagvaarding 93,78 en salaris 71,40 . Dit moet ik dus extra betalen voor het afleveren van die brief dat ik naar de kantonrechter moest. Kort gezegt ik moet dus nu weer extra kosten betalen omdat ik bij de vorige incasso brief van hun 50 euro te weinig had betaald.

Ik voelde me sowieso dus al opgelicht maar ik wist niet wat ik er mee aan moest en nu heb ik dus Radar gekeken. Wat kan ik tegen beide kosten dus het beste doen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Shine »

RADAR verstrekt mbt het in rekening brengen van kosten door het bedrijf foute en incomplete info. Jammer, omdat hiermee het bedrijf, mijn inziens, ten onrechte aangeklaagd wordt.

Radar stelt dat energiebonzen zoals Eneco, Nuon, Essent in eerste instantie herinneringskosten in rekening brengt.
Wat RADAR echter achterwege laat hierbij te vermelden is dat de 1ste herinnering in een kalenderjaar altijd kostenloos is. Indien de klant voor een 2e keer een nieuwe nota (termijn) niet heeft betaald, dan zal de 2e uitgestuurde betalingsherinnering, in datzelfde kalenderjaar, wel vergezeld gaan van herinneringskosten te weten 10,=.
Vindt er dan nog geen volledige betaling plaats dan volgen de aanmaningskosten die 15,= bedraagt.
Voordat er een incassobureau ingeschakeld wordt (even los van de discussie ten aanzien van de kosten die een incassobureau berekend) heeft de klant al een behoorlijke weg bewandeld aan het niet betalen van de rekening(en).
Het moment van en de kosten die Nuon in rekening brengt verschilt ietwat van Eneco en zijn zelfs gunstiger. Klantvriendelijker.
Daar komen pas herinneringskosten om de hoek kijken bij versturing van de derde herinnering binnen 1 kalenderjaar en bedraagt deze herinneirngskosten 5,=.
Verdere duidelijke uiteenzetting van de kosten opbouw en wanneer ze in rekening gebracht worden is overduidelijk te lezen op:
http://www.nuon.nl/klantenservice/uw-ge ... /index.jsp
Kortom, de opmerking dat deze energiebonzen onduidelijke kosten in rekening brengen vind ik nogal overtrokken. Tenzij Radar slecht begrijpenlijk kan lezen.

Ook bij de Nuon geldt overigens dat de klant al een behoorlijk traject heeft doorlopen. Logischerwijs en ook duidelijk vermeld staat dat bij notoire 'te laat betalers' het betaalproces uiteindelijk verkort zal worden.

Samenvattend, alvorens er daadwerkelijk een incassobureau op de stoep staat heeft de klant zijn betalingen behoorlijk laten verslonzen en heeft -vermoedelijk- zelfs niet aan de voorwaarden van de aangegane betalingsregeling voldaan.

Ten aanzien van de kosten die een incassoburo in rekening brengt is het goed dat dit onder de loep genomen gaat worden en hiervoor hopenlijk wettelijke gestelde regels komen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Radar stelt dat energiebonzen zoals Eneco, Nuon, Essent in eerste instantie herinneringskosten in rekening brengt.
Wat RADAR echter achterwege laat hierbij te vermelden is dat de 1ste herinnering in een kalenderjaar altijd kostenloos is. Indien de klant voor een 2e keer een nieuwe nota (termijn) niet heeft betaald, dan zal de 2e uitgestuurde betalingsherinnering, in datzelfde kalenderjaar, wel vergezeld gaan van herinneringskosten te weten 10,=.
Dat klopt niet. Eneco berekent gelijk een post voor herinnering bij de eerste herinnering.
Dat heb ik steeds, bij mij moet de rekening zijn voldaan voordat er geld op mijn rekening staat.
Daar zitten een paar dagen tussen en als ik alle rekeningen binnen heb, dat is altijd voor de nieuwe maand, dan gaan ook gelijk alle betalingen er uit, dus kruist de herinnering de betaling.
Is knap lastig, want als je niet uitkijkt dan maak je zo een dubbele betaling. Is niet te veranderen volgens Eneco, dat kan alleen bij automatische incasso worden aangepast. Dat is iets wat ik niet wil, want dan komen er betalingen die worden afgeschreven terwijl dit niet kan en dan weer krijg je problemen met andere betalingen.
Tegenwoordig is men heel snel met incasso bureau's en BKR registraties.
Van mij hoeven ze niet, want ze vergroten alleen maar de ellende waar je ongewild in zit.

Vr. Gr. Hans.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Shine »

U geeft zelf al aan dat u regelmatig een herinnering in 1 kalenderjaar toegestuurd krijgt.
De allereerste toegestuurde herinnering in een kalenderjaar is kostenloos. Echter de daaropvolgende toegestuurde herinneringen in datzelfde kalenderjaar zijn niet meer kostenloos.
Kijk uw ontvangen herinneringen er maar eens op na. Mocht blijken dat uw eerst ontvangen herinnering in een kalenderjaar niet kostenloos is, dan zou ik inderdaad even aan de bel trekken bij het betreffende bedrijf, waar deze kostenregel wel van toepassing is. (zoals Eneco en Nuon)
Is niet te veranderen volgens Eneco, dat kan alleen bij automatische incasso worden aangepast. Dat is iets wat ik niet wil, want dan komen er betalingen die worden afgeschreven terwijl dit niet kan en dan weer krijg je problemen met andere betalingen.
Klopt, bij acceptgirobetalingen is dat niet te veranderen. Dan zit je vast aan een vastgestelde vervaldatum waarbinnen de betaling voldaan dient te zijn. Zoniet, dan volgt een herinnering.
U kiest er om persoonlijke redenen voor niet middels automatische incasso te willen betalen (bij deze betaalmogelijkheid kunt uzelf een dag aangeven (meestal vanaf de 1ste t/m de 27e van de maand) waarop de betaling afgeschreven moet worden. M.a.w bij een automatische incasso kunt u zelf aangeven op welke dag de betaling wel afgeschreven kan worden.
Als u problemen krijgt met andere betalingen, dan valt dit eerder onder het hoofdstuk dat uzelf uw administratie onvoldoende op orde hebt, als dit een bedrijf kwalijk genomen moet worden. Ik begrijp dat dit behoorlijk bot en kort door de bocht klinkt, maar zo is het wel.
Ik moet ook zorgen dat er voldoende saldo op mijn bankrekeningnr. staat op het moment dat ik weet dat er betalingen moeten plaatsvinden.
Ik heb me daarop ingesteld en mijn betaalsaldo en administratie op aangepast.
Tegenwoordig is men heel snel met incasso bureau's en BKR registraties.
Van mij hoeven ze niet, want ze vergroten alleen maar de ellende waar je ongewild in zit.
De praktijk wijst ook uit dat betalingen steeds vaker niet bijtijds of helemaal niet plaatsvinden. Met alle gevolgen vandien.
Hoeven volgens u de incassobureau's er niet te zijn omdat ze de elllende alleen maar vergroten, wil ik u de kost niet geven hoeveel wanbetalers er in nederland zijn. De nederlander is en blijft toch een 'zeeuws meisje'.
En deze mentaliteit gaat uiteindelijk ten koste van de wel bijtijds betalende klant.
Stel u voor u hebt zelf een bedrijf. Dan wilt u toch ook dat klanten bijtijds betalen! Zonder dat u steeds herinneringen de deur uit moet sturen (dus steeds achter uw geld aan moet lopen) voordat u het eindelijk eens krijgt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kennelijk mogen incassobureaus tot op zekere hoogte kosten berekenen.

Het zij zo. Maar het kan toch niet zo zijn dat door het gedrag van incassobureaus mensen nog verder in de financiele problemen gedrukt worden? Ze hebben de opdracht openstaande vorderingen voor hun opdrachtgevers binnen te halen. Als er dan t/m 250 euro slechts 37 euro kosten in rekening gebracht mogen worden, dan moeten ze het daar simpelweg mee doen. Zoveel kost het uitdraaien van een standaardbrief nou ook weer niet, en zeker niet bij een klein bureautje met weinig personeelskosten.

Aan de andere kant vergeten mensen soms weleens iets. Ze betalen de vaste lasten steevast een periode (maand, meestal) te laat. Huur van een woning: die moet voor de eerste van de maand waarover die huur wordt berekend, binnen zijn, de rekening voor gas water en licht moet ook betaald worden in de maand waarover die berekend is. Veel mensen zijn echter standaard een maand achter op die betaling, maar realiseren zich dat niet meer omdat het al jaren zo gaat.

Toen Essent in mijn woonplaats overging tot het vooraf innen van de rekening, kwamen hierdoor veel huishoudens in de problemen. Deels de schuld van Essent, deels eigen schuld van de afnemers van die diensten. Waarom?

Essent nam de nutsbedrijven in mijn woonplaats over, en wilde schoon schip maken. Op zich haar goed recht, men wil immers nooit graag worden geconfronteerd met openstaande posten, bij overname van een bedrijf. Een en ander hield in dat klanten ineens meerdere voorschotten tegelijk moesten betalen (maar dat was een eenmalige pijn). De acheterliggende maand, de nieuwe maand, en bij een aantal mensen dus ook een achterstallig voorschot. Als je dan maandelijks 200 euro moet betalen, is dat ineens eenmalig 600 euro. Maar dan ben je wel meteen ´bij´.

Essent had het geleidelijk kunnen doen, steeds met een paar dagen eerder, dan hadden ze in een half jaar alles op de rails. Na

Laat de incassobureaus zich ook eens achter de oren krabben, wat betreft de manier van benaderen van (in hun ogen) opzettelijke wanbetalers. Niet iedereen is opzettelijk wanbetaler, kan door een onvoorziene omstandigheid plotseling niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoen. Notoie wanbetalers, mensen dus die er een sport van maken om te laat of helemaal niet aan hun verplichtingen te voldoen, mogen gerust hard worden aangepakt. Maar die interesseert een gang naar de rechter ook helemaal niet.

Laat de uitzending van Radar gisteravond nu ook eens een nieuwe start zijn voor de incassobranche. Laat hen voor ogen houden dat een vriendelijke benadering ook heel veel doet. Lindorff en dergelijke bureaus hebben dan wel op hun website staan dat ze klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan, maar als ik de topics in het subforum Incasso zo eens doorlees, is de praktijk toch echt wel anders.

Rouke
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2007 01:04

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Rouke »

Ha, wat lachen..
mensen die bij incasso-bureau's/grotere bedrijven werken zijn altijd zò arrogant.

Eerst kennis van zaken nemen, dan orderlijk handelen.. (hoe zat dat ook alweer met de krediet crisis?)

Ik zit nu zo goed als op 'n faillisement en waardoor?? enkel en alleen door leugens van anderen.. :evil:

Met dank aan:
- NL-se samenleving (maar niet heus)
- Arrogante bedrijfjes (die niet(s zoveel) voorstellen)
- debielen die niets van elkaar snappen. (ja en dan bedoel ik echt ruim 90% van alle mensen & dieren op aarde, dus voel je niet "persoonlijk" aangevallen)

Klonk deze posting onvriendelijk? Goh wat jammer nu toch, daar heb ik nu al 20 jaar+ last van.. (van anderen dus.)

Ik zie nog liever 5 atoomwapens hier binnen deze week landen dan dat er nòg 1 yoctogram aan geld &/of voedsel naar 0,2+ medewerk(st)er(s) van incasso bureau's &/of zielige bedrijfjes gaat; ING bijvoorbeeld.

Vervelend & laag-geschoold klinkende posting? Dat klopt, maar ga me niet vragen wiens schuld dat is (en ik weet dat tot op perfectionistisch detail..)

Succes met de aankomende krediet-crisis mensen, ik zeg vaarwel & totziens in de goot. (wie denkt dat dit het ergste was, heeft geen flauw-idee van geo-politieke strategiëen.

Vreemd hè, 'n loser die leest & zich goed laat informeren met low-budget middelen..
Laatst gewijzigd door Rouke op 11 nov 2008 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door resp00112469 »

U kiest er om persoonlijke redenen voor niet middels automatische incasso te willen betalen (bij deze betaalmogelijkheid kunt uzelf een dag aangeven (meestal vanaf de 1ste t/m de 27e van de maand) waarop de betaling afgeschreven moet worden. M.a.w bij een automatische incasso kunt u zelf aangeven op welke dag de betaling wel afgeschreven kan worden.
Als u problemen krijgt met andere betalingen, dan valt dit eerder onder het hoofdstuk dat uzelf uw administratie onvoldoende op orde hebt, als dit een bedrijf kwalijk genomen moet worden. Ik begrijp dat dit behoorlijk bot en kort door de bocht klinkt, maar zo is het wel.
Natuurlijk, ik pluk het geld gewoon van de hemel. Dat is leuk en daar heb ik ook geen probleem mee, maar dan moeten er wel reserves zijn en heb je die niet, dan ben je gauw klaar. Die administratie is bij mij echt wel op orde.
Stel u voor u hebt zelf een bedrijf. Dan wilt u toch ook dat klanten bijtijds betalen! Zonder dat u steeds herinneringen de deur uit moet sturen (dus steeds achter uw geld aan moet lopen) voordat u het eindelijk eens krijgt.
Daar hoef ik mij niets bij voor te stellen, want dat had ik ook, maar als je door criminaliteit alles kwijt raakt en daarna ook nog door incassobureau's ook nog helemaal wordt uitgekleed, dan houd het al gauw op.
Iemand met een vaste baan en een goed salaris kan niet begrijpen hoe het is om met een minimum rond te komen. Even nog opgemerkt, ik heb 48 jaar vrijwel dag en nacht gewerkt en aan het eind van de rit meer dan een ton ingeleverd. Ook in de zaak ben ik voor duizenden het schip in gegaan door wanbetalers, dus daar hoef je mij niets over te leren. Als ik mijn rekening 4 dagen later betaal is dat voor mij goed en het bedrijf wat ontvangt heeft daar echt geen schade van, zolang er maar betaalt wordt.

Vr. Gr. Hans.

Rouke
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2007 01:04

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Rouke »

Heel mooi Hans, jij snapt 't..

Vroeger waarschijnlijk - geen last - van het door jezelf genoemde probleem gehad?
Iemand met een vaste baan en een goed/redelijk salaris kan niet begrijpen hoe het is om met een minimum rond te - moeten - komen.
Beste Hans,

Ik vermoed eerlijk gezegd dat de persoon die jij quote zelf bij 'n bedrijf/incasso-bureau werkt dat last heeft van Radar 8)
niet zozeer 'n "buitenstaander als zodanig"

P.s: kan Radar n's ff 'n fatsoenlijke phpbb 3.x upgrade doen, of is dat te ingewikkeld? :lol: (klinkt beledigend nò? :wink: )

D@J
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:24

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door D@J »

Goede uitleg voor de consument, wat betreft Rapport Voorwerk II, alleen beetje jammer dat niet is uitgelegd hoe (Kanton)Rechters dit rapport hanteren cq. interpreteren, en aldus helemaal geen kosten verschuldigd zijn.

EllyD
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 13:46

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door EllyD »

Graag willen wij als incassobureau even reageren op de uitzending van Radar. Allereerst willen ik duidelijk stellen dat wij ons bewust niet aangelsoten zijn bij het NVI wij wel werken volgens VoorWerk II. Wij hebben ons niet bij deze branche vereniging aangeloten omdat deze niet past bij onze filosofie. Wij vinden dat je de opdrachtgevers maar zeker ook de debiteuren met respect moet benaderen. Wij geven de klachten of opmerkingen van de debiteuren door aan onze opdrachtgever als blijkt dat het terecht is en er vervolgens veel klachten komen, dan nemen wij contact op met de opdrachtgever mocht deze niet openstaan voor deze klachten dan nemen wij afscheid van onze opdrachtgever. De registratie kosten is echt een schande, deze bureaus leggen bij hun opdrachtgever ook een rekening neer voor dossierkosten, oftewel dubbel op. En mevr Creemer weet net zo goed als wij dat wij niets te kort komen aan de incassokosten, soms moet er geld bij en soms hou je over, dus per saldo houdt het elkaar in evenwicht. Het is jammer dat er geen goede bureaus gehoord worden want die zijn er zeker ook. Wij willen voor onze opdrachtgevers een intermediar zijn zodat ze daarna weer samen door een deur kunnen en ja dat houdt in dat het sosm meer kost dan dat het oplevert, dat is dan zo maar het gevoel er na is goed en dat telt ook.
Wij denken er aan om een eigen branche vereniging op te richten en daar bureaus aan te laten sluiten die zich kunnen vinden in onze filisofie. Tuurlijk geldt dat als er betaald moet worden dan moet er ook betaald worden. Wij kijken of onze opdrachtgever bij ons past..
Wij staan zeker open voor op en aanmerkingen van het bovenstaande.

wilwelmaarkannie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2008 19:32

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door wilwelmaarkannie »

Het is ook wat he die incasso agenten
En dan kunnen hier die incasso medewerkers wel de boel sussen maar leg mij het volgende dan eens uit?

1 altijd word gezegt "had je maar moeten betalen" nou als we allemaal trouw zouden KUNNEN betalen hadden jullie niet te eten

2 jullie bepalen ovder de portemonne van een ander want als er gezegt word binnen 8 dagen betalen met een regeling ofzo en het is de 20ste ik noem maar wat dan moet dat maar gebeuren en dan hebben 9 van de 10 er maling aan dat het geld pas tussen de 10e en de 15 binnen kan komen ik heb een wao en mijn geld komt altijd op die datum binnen maar daar is vrijwel nooit over te praten voor die paar dagen dat het later is

3 En nu de situatie waar ik inzit
Doordat mijn ex me met een enorme schuld heb laten zitten die stom genoeg van mij op mijn naam staan omdat ik naar mooie praatjes heb geluisterd zit ik behoorlijk in de ellende
Okee was te goedvan vertrouwen en daan moet ik nu voor boete

Maar het betreft 2 creditcard van ieder 2500 euro
4 jaar kreeg ik niks te zien of te horen mijn ex was in die tijd weg
En ineens komt lindorff met een rekening van ruim 4000 euro
Het was even schrikken natuurlijk maar ik wist natuurlijk ook wel dat die creditcards er ooit zijn geweest en daar vrolijk mijn naam op stond
Dus ik bellen bood een regeling aan van 75 euro maar ze wilde 250 euro per maand
Schreef een brief naar Lindorff terug dat ik dat niet kon betalen ze konden 75 euro krijgen en anders lagen ze maar beslag maar vertelde er wel bij dat ze dan maar maximaal 47 euro konden krijgen vanwege de beslagvrije voet
Toen gingen ze natuurlijk wel akkoord
2 maanden later valt er weer een brief in de bus dat ik 250 euro moest betalen per maand voor de andere creditcard
Dus ik bellen en vragen wat dat te betekenen had
Ja inderdaad dat was de 2e creditcard
Dus ik vroeg hoe dat kon
Die 2 kaarten zouden samen op bijna 8200 euro komen?
En ik vraag uitleg vanwaar die 3000 euro extra buiten de renten om
Ik kreeg als antwoord "Zal waarschijnlijk wezen omdat we u hebben moeten opsporen"
Ik zei daarop dat kan niet want waar die kaarten van zijn di wisten mijn juisten adres
Dan krijg je als antwoord "Ja dat weet ik niet hoor"

De ene kaart word aan betaald wanneer de eerste afbetaald is zover heb ik het gelukkig wel weten te krijgen
Maar ik betaal nu al 10 maanden 75 euro per maand en heb nu net 100 euro afgelost op de eerste kaart volgens het saldo
Ik ben nu 48 jaar dus hoe oud moet ik dan niet worden?

En hoorde ik dat nu goed bij Radar dat ze niet eens gemachtigd zijn om mijn privegegevens op te vragen?

Een soortgelijk geval ook met een creditcard van 2500 euro uit de zelfde periode maar via een andere incasso is het saldo bijna 2800 euro wat betaald moet worden
Maar met dat incassoburo was gelukkig wel op een fatsoenlijke manier te praten

En denken aan een sanering ofzo?
Nee mijn ex is met de rest van zijn schulden wel in de sanering gegaan hoorde ik achteraf en lach zich eigen natuurlijk een slag in het ronte

Maar ik weet ook van mensen die het wel gedaan hebben dat het 3 jaar toffe ellende is en dan zou je overal vanaf zijn?
Nou vergeet het nee okee je word niet meer lastig gevallen over schulden ofzo maar als je uit de sanering ben kan je ook niet meer op een fatsoenlijke manier een verzekering meer afsluiten
Omdat je dan 3 jaar lang netjes geleeft heb en je dan overal vanaf ben

groetjes en voor de rest van nederland heel veel sterkte nog

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door goorix »

Wat ik nou in dit forum mis is het feit, dat sommige bedrijven, en dat zijn dan heel vaak Telco's, internetbedrijven , woningbouwverenigingen en energiebedrijven, hun eigen administratie niet op orde hebben. Wanneer je daar als klant mee wordt geconfronteerd is het zo goed als onmogelijk om dat op een normale manier op te lossen. Op brieven , mailtjes, faxen etc. wordt dus gewoon niet gereageerd en je kunt ze enkel bellen op een duur 0900 nummer.

Vaak is de enige manier om hun aandacht te trekken inderdaad het staken van de betalingen, of in ieder geval de betaling beperken tot datgene wat je hebt overeengekomen te betalen voor de te leveren diensten. En diensten die niet, of gebrekkig worden geleverd........

Heb je dan eenmaal de aandacht van de leverancier, dan blijkt vaak, zoniet meestal, dat de ene afdeling niet weet wat de andere doet/ afspreekt, in ieder geval is de afdeling financien geheel doof.

Het helpt als je de leverancier middels een aangetekend schrijven ervan op de hoogte brengt dat je helemaal niet de bedoeling hebt om een wanbetaler te zijn, maar dat je je gewoon houdt aan de overeenkomst , waarbij de ene partij zich bind een dienst/produkt te leveren en de andere partij om de daarvoor overeengekomen bedragen op tijd te betalen. En je verzoekt ze vriendelijk doch dringend zich ook te houden aan datgene wat is overeengekomen. Uiteindelijk is een contract bindend voor BEIDE partijen!

Verder is het raadzaam om ook gelijk te melden dat het geen zin heeft om een incassobedrijf in te schakelen, omdat je reeds nu al duidelijk aangeeft dat je het betwistte bedrag niet gaat betalen en dat ze, als ze wat willen, dan maar gelijk naar de rechter moeten stappen en dat de rechter, mocht men TOCH een incassobedrijf inschakelen, die extra gemaakte kosten als onnodig gemaakt zal beschouwen en dus niet zal toewijzen. Tevens geef je in die aangetekende brief al direct aan dat je een schadecaim bij de rechter zal indienen voor alle reeds gemaakte en nog te maken kosten voor deze zaak, inclusief een redelijke uurvergoeding voor de geinvesteerde tijd, (waarbij je uiteraard zelf het tarief kan vaststellen binnen redelijke grenzen). Vergeet daarbij ook zeker niet dat, indien je voor de gang naar de rechter een snipperdag o.i.d. moet opnemen, en/of moet reizen (op basis van openbaar vervoer tweede klasse), deze kosten ook zal claimen.
Deze strategie heb ik zelf, helaas, al met diverse internetbedrijven , waarvan ik de naam niet kan noemen omdat het UPC en Bbeyond zijn, alsmede al twee keer met een woningbouwvereniging, want vlak ook hen niet uit, met succes toegepast en alle keren dat het uiteindelijk toch voor de rechter kwam, de zaak gewonnen.
Vergeet overigens niet dat je die schadeclaim het beste al direct in je conclusie van antwoord kunt neerleggen, of in ieder gaval al tijdens de (eerste) zitting bij de rechter, omdat je anders mogelijk te laat bent.

Mocht je evengoed met een incassobedrijf te maken krijgen, deel hen dan op een zakelijke wijze, (ook weer aangetekend) mee dat de (vermeende) vordering niet juist is en dat ze maar het beste met hun opdrachtgever in conclaaf kunnen gaan of die incasso wel moet worden doorgezet. Voeg eventueel een copie bij van het aangetekende schrijven aan de eiser en wijs ze er nadrukkelijk op dat je niet van plan bent te gaan betalen totdat de rechter een uitspraak heeft gedaan. Dat zet ze echt wel aan het denken en een GOED incassobureau neemt daar ook nota van en neemt contact op met hun client.
Ik hoop dat er mensen zijn die met het hierbovenstaande hun voordeel kunnen doen.

Succes en laat je niet kisten.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Met woningbouw verenigingen en incasso bureau's valt meestal niet te praten en beslissen zij wat er moet gebeuren. Ook als je niet kan betalen en aangeeft dat een incassobureu niets oplost, dan zijn ze daar doof voor.
Ik zal mijn voorbeeld nogmaals herhalen. Mijn zaak is door criminelen tot 3X toe binnen 2 maanden bezocht. Hierdoor zijn betalingsproblemen ontstaan. Toen verscheen I. J. ten toneele en die hebben de vordering over genomen.
De achterstand was 3 maanden huur voor mijn winkel ad 6300 euro. Die kon ik onmogelijk betalen en heb contakt met hun opgenomen en afgesproken dat er 5000 euro betaalt kon worden als ik de bedrijfswagen had verkocht.
Daar ging men voorlopig mee accoord en dat heb ik voldaan. Zelf had ik geen cent meer over en dan bedoel ik ook geen cent!
Zelfs kon ik geen boodschappen meer halen en had nog cent meer om van de bus gebruik te maken om alsnog bij een collega 50 euro te verdienen.
Dus ben ik 10 KM gaan lopen en heb die 50 euro verdiend. Toen kwam een afrekening van I.J. voor een bedrag van 11500 euro! Ik gelijk gebeld dat 6300-5000= bij mij nog steeds 1300 euro was.
Er waren kosten gemaakt en rente berekend en weet ik al wat niet meer en moest ik binnen een week het gehele bedrag hebben voldaan, anders ging men naar de rechter en zou het nog veel meer gaan kosten.
Ik zei dat bij hun een lamme in een rolstoel moest gaan lopen anders sloegen zij hem wel dood.
Het antwoord wat ik kreeg was, ja meneer U heeft toch een bedrijf? Waarop ik zei, ja dat had ik en daarom heb ik nog wel ergens een paar millioen achter de hand! Ik vertelde dat ik letterlijk geen cent meer had en het antwoord wat ik daarop kreeg was, dat geloof ik niet, U leeft ook ergens van.
Ja, inderdaad van niets! Men heeft dit voor de rechtbank gehaald en dat heb ik gewonnen en moest uiteindelijk nog 20% van de vordering voldoen.
Afglopen zomer kreeg ik weer met hen te maken en lag er weer een aanmaning voor het restant bedrag.
Gelukkig had ik alle stukken bewaard, alle documenten opgeslagen en de regeling met de WSNP dat alles in orde was gemaakt, zodat ik alles netjes kon uitprinten en ben ik daar naar toe gegaan. Ik heb daar gezegd dat ik niet eerder weg ging voordat deze kwestie was geregeld.
De man achter de computer heeft daarna een lang rapport geschreven en zei mij dat het nu in orde was en ik er verder geen acties meer van zou ontvangen.
Dus de moraal van dit verhaal, laat je niet intimideren en bewaar ALLES! ook al is het bijna 5 jaar geleden.
Zie ook: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=56659 en http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=61022

Vr. Gr. Hans.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Geloof het of niet, maar het is nog steeds niet geregeld! Vandaag 14 November weer een brief in de bus dat men een deurwaarder gaat inschakelen, ik word er niet goed van!!

Vr. Gr. Hans.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door jor »

Ik heb je eerder geplaatste verhaal gelezen en het maakt duidelijk hoe weinig er hoeft te gebeuren voor een ondernemer om in grote financiele moeilijkheden te komen.Bedrijven als I.J. zijn totaal gevoelloos en scheren iedereen over 1 kam.Natuurlijk moet iedereen zijn rekeningen betalen en de administratie in orde hebben. Echter, er gebeuren nog al eens zaken in het het leven waar je weinig of geen invloed op hebt en dan word je ( zeker als je een bedrijf hebt ) compleet geslacht door incassoburo's als I.J. Ik hoop voor jou dat het allemaal vlug uit de wereld is en jij in je najaren een rustig leven hebt.

Mvg Jor.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Henri42 »

Elke medaille heeft 2 kanten.

De partij die niet kan of wil betalen.

De partij die het geld te vorderen heeft.


Indien men geen betalingsovereenkomst kan bereiken , blijft vaak het gebruik van een incassoburo over

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Indien men geen betalingsovereenkomst kan bereiken , blijft vaak het gebruik van een incassoburo over
En dan worden de problemen gelijk opgelost! Een incasso bureau lost geen problemen op, die vergroot deze alleen maar.
Mensen straffen voor iets wat men niet kan heet dat. In dit soort gevallen moet men worden geholpen en niet gestraft.
Overigens vandaag even gebeld naar het incasso bureau en men heeft het wederom bekeken en valt er niets te vorderen.
Met duizend excuses is het dossier wederom gesloten, ik hoop het.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten