LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Jeanettevan zie posting 15.39 uur 16 jan

Beste Jeanette

Je wil het uitgezocht hebben nu uw mail op het forum werkt dus niet
en als wij rechtstreeks mailen antwoordt je niet Naar wie verstuurde je nu je eerste mail dan komt er duidelijkheid.

frans en wel graag reactie


Iets minder agressief mag wel hoor.
Mijn mail werkt wel degelijk en ik beantwoord die ook wel degelijk!
Ik heb geen enkele reden om dit niet te doen.

Ik heb zojuist uw mail beantwoord waarin u zegt niets te begrijpen van mijn verhaal....wat me verbaast,want als u even naar onderen scrolt zult u zien dat u degene bent die dit mail contact op start.
Verder heb ik de andere 2 mails ook beantwoord zoals u inmiddels wel gelezen zult hebben en ik hoop dat we snel uitsluitsel krijgen.U heeft alle gegevens nu.

rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

@rvanderv, nee misschien ben ik geen knip voor de neus waard maar die mensen in het opvangcentrum die het wel goed voor hadden met de vogels hoeven dus ook niks te vrezen.......

'T blijft wel héééééél vreemd dat er gezonde papegaaien zo snel al overlijden......
En die mensen die dat de papegaaien hebben aangedaan vind IK nou geen knip voor de neus waard.......

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

@ Rusaki: Moet er eerst niet eens vastgesteld worden of er iemand iets verkeerd gedaan heeft? Want de radar uitzending is onbetrouwbaar!

bjornson
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bjornson »

groot gelijk heb je rusaki :wink:

bjornson
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bjornson »

volgens mij is dat nu vastgesteld, dat ze het tegendeel maar gaan bewijzen in veldhoven

rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

@rvanderv, dat ben ik wel met je eens hoor alleen de feiten liegen niet, ik vraag mij af hoe het dan komt dat er zoveel gezonde vogels zomaar en zo snel in het centrum komen te overlijden.

Marjolijn Houwing
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marjolijn Houwing »

over het feit dat er ook papegaaien zijn `verdwenen`. Er is ff een tijd geweest dat er een aantal inbraken geweest zijn in de voileres hierbij zijn er redelijk wat papegaaien meegenomen. Dat verklaart ook al een beetje waarom er zoveel `weg` zijn.

bjornson
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bjornson »

duizenden?

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

@ Rusaki: Heeft u ook maar enig bewijs dat al die vogels die sterven van oorsprong gezonde vogels zijn...? Nou dacht het niet. Dat is ook weer zo'n leuk trucje van Radar. Ze zeggen in de aflevering dat slechts 5% van de binnengebrachte vogels een 'kwaaltje' heeft (leuk verkleinwoord om hun standpunt nog wat kracht bij te zetten). Maar als je op die formulieren kijkt gaat die 5% over:
-Blind
-Kaal
-Vergroeiingen
-Kortademig
-Invalide
-Verkleuringen
Dit zijn allemaal kwalen die bij de eerste indruk zichtbaarzijn. Dit gaat hier niet over de inwendige staat van de vogel.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

nogmaals vind jij het normaal dan hoe je her er neer zetten of je wel wist wie ik was ??
sofie030185


Geplaatst op 16 Jan 2009 15:23 door sofie030185


--------------------------------------------------------------------------------

Nou picolientje,

Je voelt je nog al aangevallen!
Ik dacht dat ik je kon en een amazone had van Harry?
Dus ik zit fout. Ik woon in eindhoven en ken het parelstrand erg goed!
Verder wil ik reageren dat je vaker in het NOP had moeten komen dan had je gezien dat er vooral geen verwaarloosde dieren zitten, maar ik voel dat het jou niet om het NOP gaat maar om de persoon Tonny van Meegen.

Naar boven

DACHT DAT IK JE KON ,,,,NET ALS VEEL MENSEN HIER DENKEN HOE HET ZIT
IK HEB MIJN CARAVAN OP PARELSTRAND STAAN
en ja ik ken de naam van diegene hier niet op gooie omdat mensen die er een vogel van hebben al bang zat zijn dat ze hem terug kunnen brengen.zou ik ook zijn als ik er 1 van had
je gaat toch van je beest houden of niet
en als ze willen weten wie er op parelstrand zorgt voor grijze roodstaarten die naar particulieren gaan wat ik zelf heb gezien of zelfs 1 van kon hebben
nemen maar kontakt op met mij teminste als ze zeggen we doen alleen uitleenen aan dieren parken
nou ook aan particulieren op parelstrand
zelf gezien , ken mensen die er 1 van hebben
en nee zeg hier de naam niet komen ze maar naar mij

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Voor diegene die het over een kliermaagverlamming had, deze ziekte heet KDS of in het duits PDD.... zoek er eens iets over op dan wordt je weer een stukje wijzer ;)

Deze ziekte is niet via het bloed op te sporen, vandaar die oh zo belangrijke quarantaine periode.... de vogel eet wel maar zijn kliermaag gaat steeds verder open staan en het eten verteerd niet meer via de normale gang van zaken.. als je zaadjes bijvoert kun je zien dat er half verteerde zaden in de ontlasting te vinden zijn... eigenlijk verhongerd de vogel dus, maar een papegaai is een prooidier en zal niet laten zien dat ie wat mankeert, pas als het te laat is....

Deze ziekte is erg besmettelijk!

Marjolijn Houwing
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marjolijn Houwing »

@ bjornson

Nee niet duizenden, maar wel redelijk wat.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

en zelf om alle bedenkingen uit de weg te gaan
ik heb een grijze roodstaart niet van het nop gewoon netjes gekocht bij een fokker in eindhoven die eens sosm een nestje heeft en mij in het begin super heeft begeleid met men vogel

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ rusaki

Zullen we eerst even afwachten hoe gezond deze papegaaien waren?
Het onderzoek start maandag en toch weten enkele van jullie al wat er met sommige vogels gebeurd is, heel knap.

Hoeveel daadwerkelijke serieuze reacties zijn er tot op dit moment geweest over het overlijden van hun papegaai? IK vindt het heel erg voor deze mensen, en ik hoop ook dat zij snel antwoorden gaan krijgen. (dit even vooropgesteld).

Maar het gaat over de papegaaien ! In verhouding zijn er meer mensen, die zich hier allemaal druk maken over het wel en wee van deze dieren, die waarschijnlijk nog nooit in een park en of dierentuin zijn geweest waar OPGEVANGEN vogels zijn.
Het is heel gemakkelijk om je achter een sensatie programma of een zielig verhaaltje met foto in de telegraaf, te verschuilen.

Kom eens langs daar en ik weet zeker dat je een heel ander beeld en beleving over papegaaien zult krijgen. Zeker als je zelf ziet wat alle vrijwilligers en verzorgers met hart en ziel voor de opgevangen vogels doen.

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

picolientje dat heet een kweker het is geen hond of kat

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

Jullie schreeuwen alsmaar er verdwijnen gaaitjes op het park ,ja dat klopt mensen stelen zo ook vaak !!in de grote parkieten vlucht, dat heeft tonny me allang geleden eens vertelt ,erg toch he :cry:

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

WHAHA OLGA ZEG .. ZEG DAN NIKS DIT IS JOU ZIN
, maar een papegaai is een prooidier

HIJ LAAT IDD NIET SNEL ZIEN DAT HIJ ZIEK IS maar een papegaai is geen prooidier hij is een prooi voor andere omdat hij onder aan de voedselketen staat
een papegaai is een omnivor (plant en zaden eter )

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ picolientje

Lees het forum is terug.... jij was toch zo tegen kwekers en verkoop?
Nou de NOP in iedergeval wel tegen niet erkende kwekers en zowiezo tegen verkoop, dus wat is je standpunt eigenlijk ?

Hoort een vogel in een kooitje ? Of horen deze vogels in de natuur thuis waar ze vandaan komen ? (hiermee bedoel ik NIET de NOP maar het land waar ze vandaan gehaald zijn omdat sommige mensen er zo graag handel in zien)

sofie030185
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:45

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sofie030185 »

Nou ik heb absoluut geen slechte ervaring en kom er al echt van baby af aan! Ik weet hoe alles zit maar vrees dat je erg negatief bent en met alles in de aanval gaat! Dat is niet de bedoeling maar heb wel intresse in die mensen dan op het parelstrand!
Dus als je prive wilt mailen hier heb je mijn email
[email protected]

Misschien voel je je dan minder aangevallen!!!

rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

Ik ben dus wel degelijk een paar keer in het opvangcentrum geweest, toegegeven het zag er goed uit.
Ik heb in mijn omgeving een aantal mensen die daar hun papegaai hebben gebracht waarvan het beestje dus wel gezond was en dat staat dus ook op hun afstandsverklaring.
En 1 van die papegaaien is dus al na 2 maanden overleden.

Maar goed laten we dan maar eerst het onderzoek inderdaad even afwachten.
En laten we hopen dat er een hoop duidelijkheid komt, voor het opvangcentrum maar ook voor de mensen die hun papegaai daar hebben gebracht.
Het is toch verschrikkelijk als je denkt dat je papegaai in voliere 5 zit en nu blijkt dat hij eigenlijk al na 2 maanden dood is.
Maar goed zoals ik al zei, we wachten af.......

Gesloten