LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Een papegaai kan vrij oud worden mits hij in een zeer gezonde leefklimaat als hij binnen in de huiskamer wordt gehouden oftewel gezonde voeding, geen schadelijke stoffen die wij als mensen in huis doen zoals teflonvergiftiging, geurkaarsen

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Oh dus jij maakt uit wat hier serieus is en wat niet????
Man het enige wat jij doet is ruzies uitlokken, en dat noem je serieus?

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

dank je wel Yvette, met zo'n antwoord kan ik iets

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

A. Knoppert graag gedaan maar het geldt ook als hij buiten in de voliere zit daar kunnen zich van alles nog wat schrikken of door de vrieskou als ze daar nog niet aan gewend zijn

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

aknoppert


Geplaatst op 12 Jan 2009 21:44 door aknoppert


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf 8 maanden terug de 30 jaar oude Timney grijze roodstaart van mijn moeder naar NOP gebracht omdat mijn moeder er niet meer voor kon zorgen, zij zit in een verpleeghuis. Ik heb hem toen zelf in huis genomen maar ik voelde mij erg schuldig omdat hij zoveel alleen zat omdat ik fulltime werk.
Ik dacht aan NOP en ben eerst een aantal keer wezen kijken en ik had er een goed gevoel bij. Met pijn in mijn hart heb ik hem toen gebracht en ik heb hem daarna nooit meer gezien. Er wordt steeds gezegd dat hij in een binnenverblijf zit waar geen bezoekers mogen komen, en dat hij vanzelf wel een keer naar buiten zal gaan. Ik heb net de uitzending gezien en weet nu niet meer wat ik ervan moet denken, heb ik me dan zo vergist?? Wat nu??
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Nu weten we waar het over gaat

Frans

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

Waarom wordt aknoppert nu aangevallen? Hij/zij is geen onruststoker, maar een vragensteller.

Mijn bedenkingen liggen wel bij trainer, wie is dat? hoe zit dat? En Pieterke is er een die weer onrust zit te stoken met verhalen waar de honden geen brood van lusten.

pieterke
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:22

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door pieterke »

ouderdom van papegaaien:

Ik heb een geelvleugel ara vrouwtje van 40 jaar oud . Ik zelf heb haar al 30 jaar.Toen ik haar kocht was ze helemaal kaal op de borst. Alle nieuwe veren worden gewoon uitgetrokken
15 jaar geleden heb ik een passende man voor haar gevonden (3 andere pogingen mislukten)
In 1995 werden de eerste eieren gelegd. Vanaf toen heb ik elk jaar 3 a 4 prachtige jongen van dit stel.
Ondanks dat ze kaal en oud is doet ze het prima.
Ik ben een absolute tegenstander van pellets.
Deze moeten elke dag ververst worden, Doet men dit niet dan gaan ze bij de mindste vochtigheid schimmelen . En papegaaien sterven van het eten van beschimmelde pellets

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Pieterke

De pellets kan je het beste bewaren in de koelkast en ik doe dit namelijk ook en daarnaast krijgt mijn valkparkiet ook nog zaad
Daarbuiten gaan ze meestal heel erg oud worden

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Het enig wat ik belachelijk vind bij papegaaien dat ze in huis zindelijk moeten zijn
Dat ze perse moeten kunnen praten het zijn geen mensen en als een papegaai hieraan niet voldoet dan gaan ze maar ergens anders toe

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Nu weten we waar het over gaat

Frans

-------------------------------------------------------------------------------

Een vogel van 30 jaar liefdevol in huis gehad heel mooi wordt nu netjes
na wikken en wegen ondergebracht bij het NOP gelukkig dat wij er zijn

Een komplot IN RADAR waar is radar toch aan begonnen maar goed
geeft u weer spijt .

Waarvan dan u bent toch verschillende keren komen kijken bij het
NOP en uw eigen ogen zagen toch dat het er goed is.

Wil U nu beweren dat een RADAR uitzending van knip en plakwerk
uw eigen ogen indruk verblind.

mmmmh dat is wel erg vreemd eigenlijk had U het NOP nog nooit
gezien ja dan kan ik me daar iets bij voorstellen simpel geloven wat je ziet op tv .

Een grijze roodstaart 30 jaar nou toch al aardig op leeftijd dat arme
dier we nemen alles aan dus ook deze lieverd.

Deze lieverd zal het niet makkelijk krijgen verzorging kooi temperatuur
voeding oh dat is echt geen prpbleem voor het NOP maar die heimwee
de ze kan krijgen Afwachten maar en in de gaten houden.

Goed he dat het NOP er is en nu loopt U achter Rader aan jawel want u
ging al geloven in wat u zag op tv een alles wat U zag op ons park
is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ja allemaal heel triest maar ik ga niet mee lopen tranen onze dieren
wachten op ons werk aan de winkel dus daar gaan we weer met zijn alle

Oh ja die Peter1111 ga maar eens terug op het forum die zou het wel kick vinden als de donatie om zeep gebracht kan worden zie bv pag 94
en volg hem maar evenvoor die pagina is ie ook wel tevinden.

Mensen Mensen Mensen waar zijn we mee bezig steek uw handen uit de mouwen en help al die lieve dieren toch.

Wil nu het forum toch maar weer even volgen sorry.


frans

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

pieterke


Geplaatst op 17 Jan 2009 21:24 door pieterke


--------------------------------------------------------------------------------

ouderdom van papegaaien:

Ik heb een geelvleugel ara vrouwtje van 40 jaar oud . Ik zelf heb haar al 30 jaar.Toen ik haar kocht was ze helemaal kaal op de borst. Alle nieuwe veren worden gewoon uitgetrokken
15 jaar geleden heb ik een passende man voor haar gevonden (3 andere pogingen mislukten)
In 1995 werden de eerste eieren gelegd. Vanaf toen heb ik elk jaar 3 a 4 prachtige jongen van dit stel.
Ondanks dat ze kaal en oud is doet ze het prima.
Ik ben een absolute tegenstander van pellets.
Deze moeten elke dag ververst worden, Doet men dit niet dan gaan ze bij de mindste vochtigheid schimmelen . En papegaaien sterven van het eten van beschimmelde pellets

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


Jij kweekt vanaf 1995 3 a 4 ara s per jaar en jij wil niet elke dag verversen zaadt moet ook dagelijks ververst worden papegaaien zijn nogal knoeiers he en die uitwerpselen en zo vervuilen zo ook zijn zaadjes weet je.

En dat noemt zich kweker en daarvandaan moeten mensen die lieve
beestjes kopen Bh hier begint de verschrikkelijkheid al

frans
[/i]

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Frans jij hebt echt geen idee waar je over praat. Ik begrijp dan ook niet waar jij je steeds mee bemoeit. Heb je niets beters te doen dan mensen aanvallen?? Zoals jij je nu opstelt bezorg je het NOP echt geen goede naam mee hoor!
Maar goed, ik kap met dit forum, jochie is toch al dood en ik krijg hem hier niet mee terug. Wens alle (ex) eigenaren veel sterkte met het verlies van hun vogel, want ik weet als geen ander hoe pijn dit doet, dit kun je Frans niet wijsmaken. Toedeledokieeee!

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Ja ik heb wel begrip voor uw pijn maar huil liever ergens anders uit en niet op dit forum of was het toch een beetje de bedoeling om al die andere mensen in hun onzekerheid mee te trekken en verdrietig te maken.


Nee daar heb ik een andere manier voor dat weten die mensen wel die het me gemaild hebben zou het leuk vinden lof daarover te ontvangen
hier op het forum ipv in mijn mailbox. is een hint he oh als ik die maar niet wakker schudt kijk maar eens wat terug in het forum kost wel wat tijd maar dan zal ik het ook hier allemaal eens boven water halen.

Frans

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

oefffffff


Ligt het forum toch niet plat

NU RADAR NOG MET ZIJN KORNUITEN

waar zijn jullie nou



Frans

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

bron: Eindhovens Dagblad

OERLE - Het papegaaienpark in Oerle voldoet aan alle eisen die gelden voor dierenopvang. Dit blijkt volgens Peter van den Baar, voorzitter van de Raad van Toezicht, uit recent onderzoek van de Algemene Inspectiedienst (AID).

Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid (LNV), waar de inspectie onder valt, zegt geen mededeling te mogen doen over AID-onderzoeken. Het Oerlese park is deze week in opspraak geraakt door een uitzending van het Tros-programma Radar, waarin een verband werd gelegd tussen sterfte onder papegaaien en kwaliteit van de verzorging.

De AID heeft de Stichting Nederlandse Opvang Papegaaien (NOP) in oktober vorig jaar uitvoerig onderzocht. Medewerkers keken onder meer naar de administratie, de kwaliteit van de leefruimtes en de verzorging. Ook werden de chips gecontroleerd om uit te sluiten dat er dieren in het park zitten die afkomstig zijn uit de handel. "Alles werd in orde bevonden. Er waren wel een paar kleine opmerkingen", zegt Van den Baar. Alle aanbevelingen worden opgevolgd, benadrukt hij. "Zo mogen vrijwilligers voortaan geen vogels van particulieren meer aannemen. Dat mag alleen nog de dierenarts, want die kan gericht vragen stellen over de ingebrachte dieren."

De jaarlijkse sterfte onder papegaaien in het NOP is met circa 14 procent van de populatie tamelijk hoog, maar dat ligt vooral aan de conditie van de dieren die worden opgenomen, zeggen deskundigen. Ton Dorresteijn, directeur van Diergaarde Blijdorp in Rotterdam, vindt een percentage 'niet maatgevend'. "De sterfte in een opvangpark, waar voortdurend dieren binnenkomen die zwak, ziek en misselijk zijn, is per definitie hoger dan de sterfte in een dierentuin met een vaste populatie."

Lesly Dicky, directeur van de European Association of Zoos and Aquaria (EAZA) bevestigt dit. "De sterfte lijkt hoog, maar veel dieren die bij het NOP binnenkomen zijn oud en ziek."

Het NOP heeft het lidmaatschap van de EAZA aangevraagd, maar dat is afgewezen op basis van de ingediende documenten. Er was volgens Dicky geen sprake van grote tekortkomingen, het ging eerder om details

Blijdorp-directeur Dorresteijn begint maandag, op verzoek van de Raad van Toezicht met een onderzoek naar opvang in het NOP.

Het NOP-bestuur heeft een advocaat gevraagd om uit te zoeken of er aanleiding is om Radar voor de rechter te dagen, zowel strafrechtelijk als civiel. Van den Baar: "Er is sprake van imagoschade, er is gefilmd met een verborgen camera en er is een deel van de boekhouding gestolen."

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Dit is een

DIRECT KOMT ER NOG WAT SPANNENDERS

ff zoeken

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Ik had al eerder aangegeven...welke idioot brengt zijn/haar papegaai nu naar zo'n instelling :evil:

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Openheid van zaken kijken jullie mee aub RADAR


Het mysterie van vlieghal nummer vijf

vrijdag 16 januari 2009 | 02:47 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 januari 2009 | 07:37

'Hij zit in vlieghal vijf'. Dat kregen veel ex-eigenaren te horen als ze vroegen hoe hun oude huisdier het maakte. Dit antwoord was onder parkmedewerkers code voor: het dier is overleden.

'Vlieghal vijf' was alleen bedoeld als antwoord voor de eigenaren die bij de overdracht van hun papegaai hadden aangegeven dat ze bij overlijden niet geïnformeerd wilden worden. Waarom dan toch dit antwoord?

Van Meegen: "Wij wilden mensen leed besparen. Dat is achteraf niet goed." Helemaal fout noemt Van Meegen het dat ook sommige eigenaren die wél geïnformeerd wilden worden over het overlijden van hun dier, hetzelfde antwoord kregen. Van Meegen noemt dat 'verschrikkelijk', maar bezweert dat er geen opzet in het spel was.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

wat zegt U trainer

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Geplaatst op 13 Jan 2009 12:45 door trainer Bewerk/Verwijder dit bericht
Wie neemt er nu na 25 jaar afscheid van zo'n diertje ? Zo'n beestje krijgt stress, heimwee of wordt niet geaccepteerd door de groep etc.

Dat had je toch van tevoren kunnen bedenken Shocked
Zelf heb ik al 40-jaar een papegaai .

Stelletje z eikerds natuurlijk draait het allemaal om geld :evil: Stelletje jankerds de meeste kunnen niet eens voor hunzelf zorgen. Laat staan voor een edel dier en dat is de Papegaai.
Laatst gewijzigd door trainer op 18 jan 2009 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten