LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ouwe Jan is het voorbeeld hoe een papegaai toch een heel erg leuk leven kan leiden dankzij NOP
Al begon zijn verhaal heel erg droevig

Esther en Justin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Esther en Justin »

PeCe

Quote:
Helemaal mee eens, vandaar dat we namens een forum bezig zijn met een actie voor het NOP en hopen binnenkort de mensen aldaar te verrassen en in het zonnetje te zetten


Bedoel je op de parrotcare of die andere waar jij ook lid van bent?





Hoi PeCe,

Ben erg benieuwd naar het bovenstaande.

Moet Nu naar me werk tot vanavond allemaal.

Justin.

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Patrick en Sevda


Geplaatst op 19 Jan 2009 21:35 door Patrick en Sevda


--------------------------------------------------------------------------------



ik zeg niet dat ik radar niet geloof, ik zeg alleen, dat wat hun uitzenden ik niet tegen ben gekomen, echter ben ik niet in de koelkasten wezen kijken :D

de vluchten kunnen nog zo groot zijn, als alle vogels uit zo n kooi door een of twee luiken moetn om bij het nachthok te komen, dan krijg je geheid vechtpartijen, dat is ook de reden dat sommige vogels niet in hun nachthok komen, toen ik er was vroor het een graad of 4 overdag, en er waren verschillende vogels die zaten te trillen maar simpelweg niet naar binnen konden, een papegaai is nou eenmaal een warmteminnend dier, en al helemaal als ze al 17 jaar in een huiskamer hebben gezeten,

een dominante papegaai wacht gewoon bij de ingang, en komt er een vogel binnen die hij niet mag, dan maakt ie hem af,

ik heb door de ramen van de nachthokken gegluurd, en ik vind de nachthokken veel te klein voor het aantal vogels, het zijn geen kippen die netjes naast elkaar op stok gaan zitten,
over stokken gesproken: daar zijn ook te weinig van in de nachthokken, een papegaai is geen gronddier,

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Ik heb het aandachtig gelezen Bourke

nu graag suggesties zou het toch wel prettig vinden als iedereen een
postieve bijdrage leverd houd U bij de suggestie wel rekening dat er in
de nachthokken gestookt wordt dus ramen wagewijd open ok maar wie betaald de stookkosten gaat U daarvoor zorgen mmmmmmmmmmh
interessant.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Bent U er nu klaar mee tegenstanders van NOP oproerkraaiers en allen die op het verkeerde been zijn gezet door RADAR.


Ik kan u helaas geen warm hardt onder de riem steken .

Ik strijd liever voor een goede stichting en voor al die dieren die afge-
staan worden. Stel U voor dat mensen zoals wij er niet waren wat dan?

En RADAR dat trapje na maandagavond moest dat nou.

Getuigt alweer van onzurgvuldigheid of had U ook zo n moeite met het lezen van de onderbouwde stukken op het forum.


rrrrrrrrrrrrrh eigenlijk wordt ik hier niet goed van!


Frans

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Naar aanleiding van de uitzending hebben wij onze Alexander Parkiet na 4 weken NOP weer opgehaald. Over het ophalen deed het NOP in het geheel niet moeilijk, ik was ook niet de enige.
Wel vondt ik het schokkend om te zien dat hij 4 weken in een heel klein kooitje op de quarantene afdeling heeft doorgebracht, zonder dat hij zijn vleugels kan spreiden (WAS DE KOOI VEEL TE KLEIN VOOR!) en hij in zijn kooi helemaal geen vermaak had. Wij hebben bij het bergen veel speelgoed meegegeven, maar dat past helemaal niet inm dat kleine kooitje! Dat hebben ze toen niet gezegd, anders hadden we hem daar nooit achter gelaten (eerste opvang was in een grote kooi). Hij zou maar 2 weken in de quarantene hoeven en daarna overgeplaatst worden naar de wintervoliere. we hebben het hier over een gezonde vogel, zonder medische achtergrond, van 1,5 jaar oud. Er was dus geen medische reden om hem daar te houden.
Nog veel schokkender was het om te constateren dat hij zeer rigoureus gekortwiekt was! :?: Hij kan nu helemaal niet vliegen! :cry: En dit met de bedoeling dat hij naar de voliere zou gaan??? Ik geloof niks meer van de mooie praatjes van het NOP. Er was totaal geen reden om hem te kortwieken. De enige reden die ik kan bedenken is dat hij daar klaar zat voor de verkoop... :twisted:
Ik ben blij dat ik hem terug heb, een stuk magerder dat wel!

Ik snap alle mensen die zich opwerpen voor de goede bedoelingen van het NOP wel, maar als je dit gezien zou hebben denk je er wel anders over!
Ik geef ze geen stuiver meer en hoop dat ze flink aan gepakt worden. Dan krijgen de vogels die er nu zitten misschien een goed leven!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Frans cs citaat van Frans
Houd Bourke bij de suggestie wel rekening dat er in
de nachthokken gestookt wordt dus ramen wagewijd open ok maar wie betaald de stookkosten gaat U daarvoor zorgen mmmmmmmmmmh
interessant


Radar gaf een terrechte en overtuigende reactie , hoed af voor Radar.

De suggestie van beschermengel Frans, Vrienden NOP, dat de lorries maar tegen de kou moeten kunnen omdat er te weinig stookgeld is ,lees zijn bovenstaande tekst, is niet zo verbazend, zijn topics beginnen van alle kanten te rammelen.

Ik rij dadelijk naar Oerle, misschien tref ik Frans wel ergens in de kantine voor een pittig gesprek.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Susan 81 graag wil ik van U de contract gegevens ontvangen en de datum dat u de vogel heeft opgehaald

zodat ik uw verhaal kan natrekken

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Geplaatst op 20 Jan 2009 13:51 door Henri42
Ik rij dadelijk naar Oerle, misschien tref ik Frans wel ergens in de kantine voor een pittig gesprek
Jamer voor jou Henri42. Maar als je wilt kom ik er dadelijk wel heen. Ben toch wel nieuwsgierig geworden wie je bent. En een pittig gesprek met jou ga ik niet uit de weg.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Jeetje, wat raar?!?
In de uitzending van herhalig gemist van de Radar uitzending van gisteren, stopt de uitzending na een gesprek met een CDA'er. Raar dat ze niet in de herhaling laten zien de uitspraak over het NOP dat er veel mensen gebeld hebben dat hun vogeltje verdwenen is.

Waarom dit fragment niet in de uitzending? Wa tenslotte weer lekker eenzijdig. Mochten we alleen die beelden zien die ze toen uitzonden? Ook raar dat de vele mensen die positief jegens het NOP waren, geheel niet aangehaald worden in de uitzending.

Oh nee, niet raar, want daar is het Radar toch om te doen.

esli 99
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door esli 99 »

aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat mensen nu hun vogel terug gaan halen.
maar dan denk ik weer : waarom eerst de vogel wegbrengen naar een opvang en nu weer halen dan had hij in principe toch nooit weg gehoeven ??? je bezorgt dat beestje allemaal sress voor niets .

En weer denk ik wie denkt hier nu nog aan alle dieren die hier mee gemoeid zijn. Het is allemaal zo zielig voor de mensen die te horen krijgen dat hun vogel dood is, of dat hij gekortwiekt is. echt niet !!! denk eens na waar het is begonnen ? de vogel heeft geen keus.

wij gaan morgen naar de NOP een kooi sponseren en wat geld wegbrengen wat de kids hebben verzameld.

En wat ik denk en hoop dat het NOP hier alleen maar beter uit zal komen iedereen denkt nu mee. En dat is wat belangrijk is voor alle dieren.

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Geplaatst op 20 Jan 2009 13:44 door Susan81


--------------------------------------------------------------------------------

Naar aanleiding van de uitzending hebben wij onze Alexander Parkiet na 4 weken NOP weer opgehaald. Over het ophalen deed het NOP in het geheel niet moeilijk, ik was ook niet de enige.
Wel vondt ik het schokkend om te zien dat hij 4 weken in een heel klein kooitje op de quarantene afdeling heeft doorgebracht, zonder dat hij zijn vleugels kan spreiden (WAS DE KOOI VEEL TE KLEIN VOOR!) en hij in zijn kooi helemaal geen vermaak had. Wij hebben bij het bergen veel speelgoed meegegeven, maar dat past helemaal niet inm dat kleine kooitje! Dat hebben ze toen niet gezegd, anders hadden we hem daar nooit achter gelaten (eerste opvang was in een grote kooi). Hij zou maar 2 weken in de quarantene hoeven en daarna overgeplaatst worden naar de wintervoliere. we hebben het hier over een gezonde vogel, zonder medische achtergrond, van 1,5 jaar oud. Er was dus geen medische reden om hem daar te houden.
Nog veel schokkender was het om te constateren dat hij zeer rigoureus gekortwiekt was! Hij kan nu helemaal niet vliegen! En dit met de bedoeling dat hij naar de voliere zou gaan??? Ik geloof niks meer van de mooie praatjes van het NOP. Er was totaal geen reden om hem te kortwieken. De enige reden die ik kan bedenken is dat hij daar klaar zat voor de verkoop...
Ik ben blij dat ik hem terug heb, een stuk magerder dat wel!

Ik snap alle mensen die zich opwerpen voor de goede bedoelingen van het NOP wel, maar als je dit gezien zou hebben denk je er wel anders over!
Ik geef ze geen stuiver meer en hoop dat ze flink aan gepakt worden. Dan krijgen de vogels die er nu zitten misschien een goed leven!

Kijk en hier schrik ik dan wel heel erg van....
En het moet niet zo moeilijk zijn om dit na te trekken,en zullen geen 40 van deze vogels gezeten hebben....

Dit kun je ook niet af doen als zijnde een foutje.... :(

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Ik wil wel even reageren op de vraag waarom mensen hun vogel weg brengen en daarna weer ophalen;

Er kunnen heel erg veel, vaak gecompliceerde, redenen waarom mensen hun vogel weg brengen. Het is geen beslissing die "zomaar" gemaakt wordt!

Wij hadden onze vogel iets meer als een jaar toen mijn dochtertje geboren werd. Hij is altijd erg op mij gericht geweest en kon het niet verkroppen dat zij er nu was. Dit ging gepaard met uren lang schreeuwen, agressief reageren, niet meer spelen & eten en heel ongelukkig zijn. Omdat we ook veel van hem houden en hij onderdeel is van je gezin doe je al het mogelijke om dit te veranderen. Toen er geen verandering kwam zijn we op internet gaan zoeken naar oplossingen. Zo kwamen wij bij het NOP. nadat wij hier de grote buitenvoliere gezien hadden en wetende dat hij dol is op vliegen (gingen elke dag 2x buiten met hem vliegen!), hebben wij met heel erg veel verdriet besloten om hem daarnaartoe te brengen. Dit in de hoop dat hij daar bij zou draaien en weer een gelukkige vogel zou worden!
We wilden hem niet aan een particulier verkopen omdat je dan niet weet wat er met hem gebeurt!
na de uitzending van Radar hadden wij zo onze twijfels over het NOP, met name of ze wel inderdaad op het park blijven! Er "verdwijnen" namelijk wel erg veel vogels! En dan heb ik het niet over degene die overlijden... De uitspraak van de directeur dat er "uileenprojecten enzo" zijn, gaf ons geen vertrouwen!!

Als je zoveel van je vogel houd, laat je hem onder geen beding zitten op een plek waarvan je denkt dat het niet goed voor hem is!

Maar iedereen zijn eigen mening toch?!

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Ik wil iedereen even laten weten dat ik via de mail contact heb opgenomen met Frans zodat hij het na kan trekken!

Ik wil ook graag weten hoe het zit!

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Geplaatst op 20 Jan 2009 14:18 door esli 99


--------------------------------------------------------------------------------

aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat mensen nu hun vogel terug gaan halen.
maar dan denk ik weer : waarom eerst de vogel wegbrengen naar een opvang en nu weer halen dan had hij in principe toch nooit weg gehoeven ??? je bezorgt dat beestje allemaal sress voor niets .

Nou ik snap dat wel,mensen brengen met pijn in hun hart hun vogel,omdat ze ervan overtuigt zijn dat de vogel het daar beter krijgt als thuis.Daar kan hij vliegen en onder soortgenoten zijn.Thuis zit hij meestal in een kooi,en als je dan ook nog eens moet werken en hij zit de hele dag alleen,tsja dan kies je voor het diertje en niet voor je zelf....

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Bedankt voor deze reactie! :D
het is fijn om te lezen dat sommige mensen begrijpen dat je echt het beste probeert te doen... En dat zo'n beslissing gepaard gaat met het nodige verdriet!

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Ik wil iedereen even laten weten dat ik via de mail contact heb opgenomen met Frans zodat hij het na kan trekken!

Ik wil ook graag weten hoe het zit!
Ook ik ben erg benieuwd,dit is het eerste berichtje wat twijfel bij mij naar boven brengt.
Zet je de uitkomst hier ook neer?

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Natuurlijk zal ik dat ook vermelden! Ik hou van tranperantie en iedereen moet de uitkomst kunnen lezen!

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Bedankt voor deze reactie!
het is fijn om te lezen dat sommige mensen begrijpen dat je echt het beste probeert te doen... En dat zo'n beslissing gepaard gaat met het nodige verdriet!
............................................................................................................................................................................................................

Ook mijn zusje heeft na een jaar lang twijfelen en na aandringen van mij,besloten om haar vogel een beter leven te gunnen.
Zij werkt de hele dag,er woont verder niemand meer thuis en in de avonden is ze ook vaak weg,de vogel zat echt te verkommeren.

Dus ja,ik begrijp heel goed hoe je tot die beslissing komt,dat doe je niet voor jezelf,maar voor het diertje

esli 99
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door esli 99 »

dat is ook graag waarom ik reacties zie. Ik zeg niet voor niets mijn mening.

Wat ik bedoel is die vogels hebben hier toch niet voor gekozen ? en in principe zijn zij de slachtoffers. niet de mens.

Het zou toch ook zo moeten zijn dat voordat je een dier aanschaft nagaat of je er ook voor de 100 % voor kunt gaan. dat is toch met elk dier ? En misschien hebben jullie dat wel gedaan maar waarom zitten dan alle asielen en andere opvangen zo vol ?

Ik wil niemand beschuldigen, maar wil het graag allemaal begrijpen

:cry:

Gesloten