LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Het lijkt erop of dat de discussie weer helemaal van voor af aan gaat beginnen.....

Ik dacht dat we het er allemaal wel mee eens waren at er fouten gemaakt zijn bij de NOP en dat deze in de toekomst niet meer mogen voorkomen. Hier wordt ook al hard aan gewerkt bij de NOP.

Henri : ook ik wil je wel eens zien.............

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

dat is ook graag waarom ik reacties zie. Ik zeg niet voor niets mijn mening.

Wat ik bedoel is die vogels hebben hier toch niet voor gekozen ? en in principe zijn zij de slachtoffers. niet de mens.

Het zou toch ook zo moeten zijn dat voordat je een dier aanschaft nagaat of je er ook voor de 100 % voor kunt gaan. dat is toch met elk dier ? En misschien hebben jullie dat wel gedaan maar waarom zitten dan alle asielen en andere opvangen zo vol ?

Ik wil niemand beschuldigen, maar wil het graag allemaal begrijpen

Ja dat is leuk bedacht,maar niemand kan 17 jaar in de toekomst kijken.Als iemand mijn zusje op dat moment,17 jaar geleden, verteld zou hebben dat ze nu een een redelijk hoge functie zou bekleden,in de gezondheids zorg,had ze je gewoon uit gelachen.Ze was op dat moment moeder en dacht er niet aan om te gaan werken.Helaas door omstandigheden toch gedwongen,en het heeft voor haar goed uit gepakt.
Zij wou hem ook eigenlijk niet weg doen,maar na lang aandringen van mijn kant heeft zij toch dit besluit genomen.Ze was het steeds meer met mij eens dat hij het daar tussen soortgenoten toch beter zou hebben als bij haar.De vogel vond haar om te beginnen al niks.En terroriseerde haar behoorlijk.
Ik heb nu dus een heel groot schuld gevoel,want het is ten dele mijn schuld dat hij er zit.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Susan81


Geplaatst op 20 Jan 2009 14:35 door Susan81


--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil iedereen even laten weten dat ik via de mail contact heb opgenomen met Frans zodat hij het na kan trekken!

Ik wil ook graag weten hoe het zit!

Naar boven
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


Zie uw mailboxSusan81

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Het lijkt erop of dat de discussie weer helemaal van voor af aan gaat beginnen.....

Ik dacht dat we het er allemaal wel mee eens waren at er fouten gemaakt zijn bij de NOP en dat deze in de toekomst niet meer mogen voorkomen. Hier wordt ook al hard aan gewerkt bij de NOP.
Nee de discussie begint niet overnieuw.Er komt nu eens iemand met een gericht verhaal,die haar vogel heeft terug gehaald.Ik ben heel benieuwd naar hoe dit verklaard gaat worden.Kortwieken????Mager???
Ik neem aan dat zij hier ook foto`s van heeft,zodat ze het kan bewijzen.

En Esli vraagd om uitleg,dat mag en ik ben bereid om die van mijn kant te geven.....

Susan als je foto`s hebt,zou je ze dan naar mij willen mailen?

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Wij hebben er erg goed over nagedacht voordat wij aan onze vogel begonnen!
Ik heb hierin ook een redelijke achtergrond: gediplomeerd dierenverzorger en dierenartsassistent.
Maar je kan niet van te voren weten wat het karakter van je vogel is en hoe hij zal reageren op ingrijpende gebeurtenissen als het krijgen van een kind. Wij zijn er altijd van uit gegaan dat dit goed zou gaan, zolang hij maar voldoende aandacht zou krijgen! helaas was dit niet het geval...

Moet je dan alleen maar aan jezelf blijven denken, aan je princiepes vast blijven houden en hem, terwijl hij ontzettend ongelukkig is, houden?? dat is pas egoïstisch...

Wij hebben, ookal heb je hem weg gebracht naar het NOP, nog steeds de verantwoordelijkheid voor die vogel. Als dan blijkt dat ze daar niet goed voor hem zijn, hoef ik er niet lang over na te denken om hem direct weer op te halen!

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Foto's zijn een goed idee! :D
Heb ik nog niet gemaakt, ga ik vanavond meteen doen en ik zal ze mailen!

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Susan 81 heeft U uw mailbox al gekeken heb u een pdf gestuurd
en nu u het over foto s heeft wil ik ook graag ontvangen kan dat?

gr. Frans

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

In PDF van Frans staat het volgende:
----------------------------------------------------------------------------
13-12-2008 ALEXANDERPARKIET JAPIE 1,5 JAAR GEKORTWIEKT, LOS GEWEND,
BELLEN BIJ OVERLIJDEN CONTRACTNR. 14391
----------------------------------------------------------------------------

Mijn reactie aan Frans:

Hierin zie je inderdaad dat hij gekortwiekt was toen hij gebracht werd. Maar toen was hij echter gekortwiekt op de laatste 3 pinnen en dat zo'n 6 maanden daarvoor! Wij gingen 2x per dag met hem buiten vliegen. Hij was alleen gekortwiekt op de laatste 3 pinnen zodat hij geen hoogte kon maken en dus niet weg kon vliegen! Wij zouden hem nooit zo gekortwiekt hebben, want dan kan hij niet meer vliegen! Bovendien was het al zo aan het aangroeien dat hij bijna weer volledige vleugels had. Dit ook met het oog op het brengen bij het NOP. Wij kwamen hem los brengen en zo is er toen naar voren gekomen dat wij hem altijd kortwiekten op de laatste 3 pennen. Toen was al duidelijk te zien dat die alweer bijna aangegroeit waren! Nu is de gehele laag onderste pennen weg en is er duidelijk te zien dat dit recent gebeurt is. Deze PDF zegt dus niet zoveel, maar bedankt voor het natrekken... ik zal de foto's maken en je toesturen!

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Het lijkt er dus op dat hij op het NOP gekortwiekt is...heb je hier een verklaring voor Frans?

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Jeannette zie uw mailbox

frans

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Frans heeft mij nog een mailtje gestuurd dat hij de zaak in onderzoek heeft en wacht op mijn foto's.

Die zal ik vanavond maken en versturen

Ik hou jullie via het forum op de hoogte!

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

[/quote]Jeannette zie uw mailbox

frans

U had dit ook hier neer mogen zetten.Ik ben me er niet van bewust dat ik niet netjes en niet onderbouwd hier dingen neerzet.Zoals in uw mail gesteld word.
Kunt u mij vertellen waar ik niet netjes ben?Als u dat even wil quoten,dan kan ik daar in het vervolg op letten.
Dank u.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Geplaatst op 20 Jan 2009 15:45 door Jeannettevan


--------------------------------------------------------------------------------
Jeannette zie uw mailbox

fransQuote:


U had dit ook hier neer mogen zetten.Ik ben me er niet van bewust dat ik niet netjes en niet onderbouwd hier dingen neerzet.Zoals in uw mail gesteld word.
Kunt u mij vertellen waar ik niet netjes ben?Als u dat even wil quoten,dan kan ik daar in het vervolg op letten.
Dank u.


Maar dan graag op het forum aub!!

Er hoeven geen monden gesnoert, ik zie graag absolute openheid Lucy

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Esli, Ik wil nog even reacgeren op je stukje dat je het graag wil begrijpen waarom mensen afstand doen van hun dier.

Uiteraard kan ik je dat niet allemaal uitleggen. Ik heb al eerder deels gereageerd. En natuurlijk zijn er mensen die zonder goed na te denken aan een beest beginnen en zich soms op de meest vreselijke manieren van hun ontdoen. Hier ben ik ook zeker op tegen!
Maar tegelijk zijn er ook een hoop mensen die er wel goed over nadenken en als dan blijkt dat het om welke reden dan ook niet gaat, de beste oplossing proberen te bedenken voor hun dier.

Ik begrijp dat je niemand aan wil vallen en wilde dit nog even plaatsen als reactie :) Het is zeker niet verkeerd als je je druk maakt over alle dieren die afgestaan worden!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het lijkt er dus op dat hij op het NOP gekortwiekt is...heb je hier een verklaring voor Frans?

Frans en Nanke Verbunt geplaatst op 20 Jan 2009 15:29 door Frans en Nanke Verbunt


--------------------------------------------------------------------------------

Jeannette zie uw mailbox

frans



1 Parrattrooper (lover :( ) of Frans niet bespeurd in de NOP kantine ,ergo ook niet gesproken.
2.Frans geeft antwoordden buiten het forum om en verwijst naar mail berichten zonder openlijk stand van zaken te vermelden, waarom???
3,Forum leden ben terughoudend met het verstrekken van prive gegevens

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Parrattrooper (lover ) of Frans niet bespeurd in de NOP kantine ,ergo ook niet gesproken.
2.Frans geef antwoordden buiten het forum om en verwijst naar mail berichten zonder openlijk stand van zaken te vermelden, waarom???
Die openheid betracht ik ook,vandaar dat ik er op het forum op terug kom.....
Verder heb ik niets te verbergen,dus mijn mailadres staat er gewoon op...

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Henri42 schreef:
Parrattrooper (lover ) of Frans niet bespeurd in de NOP kantine ,ergo ook niet gesproken.
Henri (of hoe je dan ook heet) ik laat me niet uit de kast lokken door jou! Als jij zegt bij de NOP geweest te zijn, dan had je mij zeker tegen gekomen!

Maar je blijft liever opruien op dit forum. Succes daarmee!
p.s. Tot nu toe is geen enkele uitspreek van jou uitgekomen. Niet over de Telegraaf, niet over Radar, en ook niet dat je bij het NOP geweest bent.

Blijf maar lekker stoken jongen (of meisje). Ik blijf erbij dat je een aantal pagina's geleden al ontmaskerd bent. Dus reageer je maar weer lekker uit.

Mijn advies aan andere forum leden, negeer deze man a.u.b. Hij is niet betrouwbaar en blijft maar lekker alles aan te grijpen want hij draait iets positiefs altijd om naar negatief.

En, oh ja, ik reageer ook niet meer op jou. Je bent iedere keer onbeschoft bezig met woorden en namen te verdraaien. En helaas niet alleen op dit forum.

NEGEREN DUS!

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Lijkt mij goed om discussies voornamelijk via het forum te laten lopen.

Wil wel even zeggen dat Frans mij via prive mail heeft benaderd met info en PDF, omdat daar al mijn persoonlijke gegevens in staan zoals opgegeven bij het NOP. Ik wil ook niet dat deze gegevens op het forum komen. Wel heb ik hetgene waar het om ging op het forum gezet, zodat iedereen dat kan lezen! Dat zal ik ook blijven doen, maar respecteer het beleid van Frans richting mij.

Het lijkt mij echter niet de bedoeling om elkaar de mond te snoeren en al helemaal niet via prive mail. Laten we het open houden en dat via het forum doen. Iedereen heeft zijn eigen mening en moet daar ook vrij in zijn.

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Frans en Nanke Verbunt


Geplaatst op 20 Jan 2009 08:57 door Frans en Nanke Verbunt


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het aandachtig gelezen Bourke

nu graag suggesties zou het toch wel prettig vinden als iedereen een
postieve bijdrage leverd houd U bij de suggestie wel rekening dat er in
de nachthokken gestookt wordt dus ramen wagewijd open ok maar wie betaald de stookkosten gaat U daarvoor zorgen mmmmmmmmmmh
interessant.

Naar boven

------------------------------------------------------------------------------


is nadenken zo moeilijk dan????

meerdere nachthokken,
meerdere ingangen voor nachthokken??????

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Bourke U hangt nu de wolf in schaapskleren uit

Foei wat ben je doorzichtig

Verder doe ik alleen persoonsgevoelige info via mail
voor de goede orde van zaken.


frans

Gesloten