LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

waarom krijgen alle mensen die nu aandringen wat er met hun vogels is daar te horen dat ze allemaal ineens zijn overleden na 2 of 3 maanden ben nu eerlijk klopt toch niet of wel
ik heb heel het forum terug gelezen allemaal krijgen ze nu te horen hun vogel is dood is dat normaal dan

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

M.A.:

Ik kom er net achter dat mijn papegaai een akelige dood is gestorven en vervolgens ben ik bijna 10 jaar voorgelogen door uw schimmige organisatie.

Stuitend om te zien hoe jullie je eigen donateurs toespreken/behandelen. Dat zegt al genoeg.

NOP-mensen: misschien is het slim om even contact met de NOP op te nemen om te vragen wat nu het officiële communicatiebeleid is. Jullie maken het er niet beter op en zwijgen is voorlopig misschien beter.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Peter 1111 schreef:
Het lijkt me dat u voor de gewone rechter al uw papegaai zsm kunt terugeisen. Waardoor er al snel beslaglegging op dat park moet volgen
Ja fantastisch Peter. En dan? Iedereen beslaglegging laten doen? Laat je nakijken. Daar gaat het park helemaal failliet aan. Wat moet er dan met die papegaaien gebeuren?

Doe eens normaal man!

Tinkerbell1988
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tinkerbell1988 »

Even een reactie op wat Peter 1111 zonet geschreven heeft.

Je zegt dat je hoopt dat Stichting AAP de boel snel overneemt. Ik weet niet of je weet wat stichting AAP doet? De naam zegt het al, die stichting heeft helemaal niks te maken met papegaaien!

Papegaaien die in het wild leven, leven ook met een heleboel bij elkaar, dus zo gek is dat niet.
En randgroepjongeren? Dat slaat werkelijk alles, oke er werken jongeren van HALT, maar deze komen absoluut niet in contact met de dieren, zij doen alleen wat opruimwerk en zorgen dat de paden schoon blijven.
Ik werk al 5 jaar op het park als vrijwilliger, en ik kan u garanderen dat daar echt niet alleen simpele zielen werken, wij hebben ook gewoon een baan naast het werk wat we bij het NOP doen.

Misschien kunt u beter zelf eens komen kijken, of om een mening van de medewerkers vragen. U baseert dit nu alleen op wat Radar gisteravond heeft uitgezonden, beetje jammer dat u er gelijk vanuit gaat dat dit de waarheid is, zonder dat u het met eigen ogen gezien hebt.

Men had misschien beter na moeten denken voordat ze aan een papegaai begonnen en hem vervolgens weg doen. Dan zat het park nu niet zo vol en was ons EN u een hoop ellende bespaard gebleven.

U hebt het er nu over dat zwijgen misschien beter is, misschien dat u daar dan mee kunt beginnen.
Laatst gewijzigd door Tinkerbell1988 op 13 jan 2009 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Peter1111 schreef:
NOP-mensen: misschien is het slim om even contact met de NOP op te nemen om te vragen wat nu het officiële communicatiebeleid is. Jullie maken het er niet beter op en zwijgen is voorlopig misschien beter.
Ik ben niet van de NOP. Draag ze een warm hart toe.
Dankzij mensen zo als jij, die niet weten waar ze over praten, gaat zo een goed instelling kapot.

Kijk vanavond maar naar Omroep Brabant om 18:30 uur of kijk op hun internetsite. Dan krijg je interviews te zien die wel kloppen in plaats van Radar materiaal waarin geknipt is en alleen negatieve dingen getoond worden.

Ik kwam en blijf voor het NOP opkomen. Ik kom er vaak genoeg om te weten dat het erg goed geregeld is.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

peter1111,

Spoor jij wel vriend?

Jij kraait alleen maar onzin uit!

Werk je toevallig bij Radar?

Je moet eens goed kijken en luisteren op dit forum hoe vogels opgevangen worden en waar vogels thuishoren, en ja, dit kun je ook op de pagina's van andere opvangcentra's e.d. leze

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Ik lees nu erg veel berichten van mensen die gebeld hebben om naar hun papegaai te informeren logisch misschien kan me er in iedergeval wel wat bij voorstellen. Maar is het niet erg frapant dat ze alle met het forum verhaaltje komen dat hun vogel dood is en dat ik maar een bericht ben tegen gekomen van een bezorgde ex eigenaar die te gemeld heeft dat zijn of haar vogel nog leeft. Terwijl er toch nog zeker
3500 papegaaien rondvliegen in topconditie Krijg daar een rare smaak van net als van dat knip en plakwerk van radar.

Graag reactie ex eigenaren mag ook mailen hoor dan zoek ik de waarheid uit.

frans
Laatst gewijzigd door Frans en Nanke Verbunt op 23 jan 2009 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

andre1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 18:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door andre1971 »

hoi
wat ik mij zelf nou al een tijd afvraag is er is daar wat betreft vogels niks te koop,maar wat gebeurd er dan met de vogels die daar geboren worden?want je kan mij niet wijs maken dat er onder al deze dieren zich geen koppels vormen.
en zoals iedereen weet er komen dan jonge vogels die ik nog nooit daar heb gezien en eieren weg rapen lijkt mijn inziens geen optie.
mvg andre liefhebber en trotse bezitter van een papegaai.

rvdwe1
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rvdwe1 »

Beste Frans,

hier een website voor je www.loi.nl voor een cursus Nederlandse taal en waarom zou je mij willen contacten? Om mij dreigmails te sturen? Dan ben je aan het verkeerde adres. Die stuur ik direct door aan de collega's van justitie. Jullie zijn waarschijnlijk overal mee eens met van meegen omdat jullie hem persoonlijk een warm hart toedragen. Dat moeten jullie weten. Ik ga verder op onderzoek naar de achtergronden van Van Meegen.

Dan de opmerking Zoos niet aan dieropvang doen. In Nederland niet zo zeer maar het gebeurt wel (wat dacht je van het Dolfinarium?) en in bijv de USA hebben ze hele programma's in zoo's voor opvang danwel herplaatsing van verschillende dieren zoals poema's ed die vaak illegaal als huisdier worden gehouden.

bonito2
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:39

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bonito2 »

In 1999 heb ik met pijn in mijn hart mijn papagaai naar het N.O.P.
gebracht, hij was toen 23 jaar. Ze vertelde mij bij het N.O.P.
dat hij in de pubertijd zat, en daarom zo schreeuwde.
dat gebeurde heel vaak op deze leeftijd.
Maar hij zou het daar goed krijgen tussen zijn soortgenoten.
Ik ben in dat zelfde jaar, drie keer gaan zoeken in de ruimte waar hij moest zitten,
Maar ik vond hem niet. Nu, na de uitzending van Radar ben ik verdrietig,
maar ook heel boos, hoe is het mogelijk dat er daar zoveel papagaaien sterven .
De papagaai die ik nog steeds heb, kwam uit het zelfde nest. Hij is nu 33 jaar,
Gezond en gelukkig, dus ouder dan 30 kunnen ze wel worden.
Hier moet iets aangedaan worden. Dit mogen we niet toestaan.
Welke instantie doet hier iets aan?
Ik blijf het volgen, en als ik iets kan doen, zal ik het zeker doen.

hint
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door hint »

frans: klopt het dat parkieten niet gechipt worden?
patagonische rotsparkiet en zo niet
Hoe kunnen ze dan bijhouden of een dier is overleden?

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

rvdwe1

Kun jij ook iets anders dan domme comentaren geven?

Ik heb je straks al het een en ander van stichting AAP en pantera moeten uitleggen, nu kom je weer met die onzin over het dolfinarium. Zoek eerst eens iets uit voordat je weer met onzin komt.

En even over de LOI het is: jullie zijn HET waarschijnlijk overal mee eens, met enz.

Moeilijk hé ?

PS Kijk nu naar Omroep Brabant !!!!

epkn
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 18:24

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door epkn »

Ik ben afgelopen zomer naar eindhoven geweest.Ikzelf heb enkele papegaaien en ben zeer geschrokken van de opvang.Ik heb stiekum foto's gemaakt en deze naar de AID GEZONDEN.Er waren duidelijke fok actieviteiten met edelpapegaaien.Een vogel notabene in een Aid hok kon niet eten door een zeer lang vergroeide snavel en zo kan ik nog wel effe doorgaan.Er waren vogels in hokjes die in de Bio industrie verboden zijn.Deze dieren hadden geen stok om te zitten geen speelgoed alleen dikke stront.Ook gesproken met een medewerkster die erkende dat er geen goed voer gegeven wordt uit geldgebrek!!!!
Hoezo met al die sponsers.En het lulverhaal zieke dieren enz niet oud worden.Een papegaai die happy is goed voer wordt zeker 50 of ouder.Van mij mogen ze deze praktijken aanpakken.Schande

joswolf2
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door joswolf2 »

Het gaat wel lekker hier. Citeer "ringstaartmaki's. om maar eens paar dieren te noemen die niet als huisdier worden gebruikt en nooit in beslag zijn genomen door een overheidsinstantie anders was daar melding van gemaakt in de media! Deze moeten zijn aangekocht om meer bezoekers te trekken. Verder staan er gewoon gewoon dieren

Dan lees ik dit op de website: "Wij willen u er graag op attenderen dat wij geen asiel zijn maar een opvangcentrum voor exotische vogels. " Huh? Wat doen al die andere dieren daar dan?"
In beslag genomen dieren worden niet allemaal gemeld dus er zijn er veel meer dan men denkt. En waar moeten die heen. NOP krijgt van alles aangeboden. Wie anders doet het? Men vroeg mij enkele jaren terug of ik een roofdier opvang wilde beginnen terwijl ik me geroepen voel voor wolven en hybrides in nood. En op mijn vraag hoe ik dat op zo'n ruimte die al vol zit moet doen kreeg ik te horen dat er geen 100000 euro voor betaald werd. Terwijl dat precies is wat je nodig hebt als je een goede opvang wilt realiseren. De opvang centra moeten roeien met de riemen die ze hebben en proberen daar het beste van te maken. Ik stop in mijn opvang ook mijn eigen hebben en houen, en de donatie's, zijn leuk maar die zijn veeeeel te weinig. De oorzaak moet je bij de mensen massa zoeken die te gemakkelijk dieren aanschaffen. Daar moet gereguleerd worden. Maar hoe doe je dat? Verplichte cursussen en kennis voordat je een bepaald dier mag kopen bv. Maar dan ook verplichte hondenschool puppy cursus want het grootste aantal dieren zit bij honden die in asiels zitten. En denk dan niet dat honden het fijn hebben in een asiel. Ze zijn blij als ze uitgelaten worden. De andere 23,5 uur per dag zitten ze in een hok. Maar we klagen niet elk asiel aan. Als men wil dat NOP betere huisvesting en dierenarts verzorging bied kan men beter allemaal sponsor worden zodat er geld voor is. Maar nee niet van mijn centen denken de meesten.
Jos

rvdwe1
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rvdwe1 »

Geplaatst op 13 Jan 2009 17:56 door jose vogels
jose,hans en nicky vogels

peter IIII ik wil jou even heel snel duidelijk maken dat mijn zoon van 15 jaar niet vergeleken word met een randgroep jongeren want misschien is hij beter op gevoed dan jou.
hij komt daar vanaf zijn 5 jaar en hij is daar vrijwilliger vanaf zijn 13 jaar en hij doet het heel goed.
die simpele zielen die jij noemt heb je je eigen misschien bekeken.

mijn man en zoon zijn allebei vrijwilligers daar op de nop en ik kan maar 1 ding zeggen het is een goede instelling.

jose vogels

Misschien tijd voor de arbeidsinspectie om een kijkje te gaan nemen want een kind van 5 jaar mag NIET werken maar moet gewoon spelen. Ook geen vrijwilligerswerk!! Lopen er minderjarigen rond?

joswolf2
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door joswolf2 »

Verder lees ik "al die mensen die nu te horen krijgen dat der vogel is overleden"...Sorry maar hoeveel zijn dat er nu. Een enkele die annoniem reageert. Daar twijfel ik of dat niet gewoon verzonnen wordt om de uitzending te steunen.
Jos

Tinkerbell1988
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tinkerbell1988 »

Even een reactie over dat minderjarigen-gedoe..

Er staat duidelijk dat Nicky vanaf zijn 5e in het park KOMT, en pas vanaf zijn 13e daar WERKT als vrijwilliger.

Ik werk daar zelf ook, en er werken inderdaad minderjarigen, maar ALTIJD met begeleiding van een meerderjarige!

joswolf2
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door joswolf2 »

Het wordt steeds erger. De beschuldigingen breiden uit. Ja hoor dadelijk werken kinderen 12 uur per dag, lijkt wel slavenarbeid. Misschien loopt een kind van 5 met pappa mee als er parkietjes gevoerd worden. Erg hoooor. Have a break, have a kitkat

Jos

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

rvdwe1

Wat vroeg ik je nou net sukkel, eerst goed lezen en dan een reactie geven!!! Dat kind kwam er met zijn vijf jaar voor het eerst en is vanaf zijn 13 jaar komen helpen.

Moeilijk hoor, en dan commentaar geven op het schrijven van andere mensen, hoe oud ben je zelf? 6?

Ik hoop dat wij elkaar nooit gaan tegenkomen en ik hoop ook dat je zojuist de uitzending van Omroep Brabant gezien hebt. Misschien dat je nu op een ander forum mensen kunt gaan lastig vallen.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

oke net aflevering gezien van omroepbrabant

en alweer zet meneer van meegen zen eigen vast
op de site nop staat wij zijn geen dierenasiel

en net zegt hij we nemen alle dieren aan

en die hardroeper van straks kijk maar naar omroepbrabant dan zie je wie er gelijk heeft

werd niks nieuws verteld of laten zien

Gesloten