LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

klopt, maar aandacht besteden of met de grond gelijk maken is een groot verschil.
is lekker makkelijk om mensen de vernieling in te helpen
Nee die gasten helpen juist al die vogels de vernieling in. Grote pluim voor Tros Radar en waardeloze mensen die hier hun vogels naar toebrachten en nu zeuren dat hun lieveling er niet meer is. :evil: :arrow:

Wat een verstand een dier is een levend wezen.

rvdwe1
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rvdwe1 »

Ik kan alleen maar zeggen: De beste stuurlui staan aan wal!
==================================================
Ik moet je corrigeren: ik heb genoeg gevaren bij de Marine :lol:

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Na een hele nare avond + nacht even relativeren. Mijn zusje heeft voor mij alle fora's uitgeplozen en wij beginnen ernstig te twijffelen of Tros
Radar hier wel een eerlijk beeld heeft neergezet.

Iemand riep hier op het forum "mensen vertrouw op wat je hebt gezien"

Inderdaad het was een heel leuk park en ik was vreselijk blij dat mijn PeeWee een echt papegaaien leventje begon ipv veel alleen zitten in zn kooi. Het zag er allemaal goed uit, niet bijzonder schoon maar er
stond eten drinken, ik heb geen gevechten gezien of kale kippen die buiten zaten te rillen van de kou. Eerlijk is eerlijk en ere wie ere toe komt. Pluim voor de medewerkers. Jammer is wel dat de medewerkers fel reageren op opmerkingen die hen niet zo aanstaat, je kunt er nl ook iets positiefs mee doen en ik vrees dat men nu alleen maar de schade nog groter maakt dan deze al is. Er zou gewoon 1 persoon voor de communicatie aangesteld moeten worden, maar dit terzijde.

Indien dit een inelkaar gefrommeld stukje is van Tros Radar om de kijkcijfers op te krikken en een organisatie naar de kl*te te helpen is, lukt dat aardig en daar zijn de dieren ook niet mee gediend.

Ik begin langzaam aan wel te geloven dat er twee kanten aan dit verhaal zitten en ik ga eerst eens de onderzoeken afwachten en het hele verhaal goed volgen. Want dat hier vuil spel gespeeld wordt is mij ook duidelijk geworden en is Tros Radar ook niet even netjes geweest, dmv het het simpele knip en plakwerk. De kijker kan nl mi ook nadenken hoor!
Ik zou alleen nog even het naadje van de kous willen weten, hoe het ware verhaal nu werkelijk inelkaar steekt.

Als laatste hoop ik zo met heel mijn hart van harte dat de dieren Alle! bij het NOP gewoon hun goede verzorging krijgen die ze zo broodnodig hebben.

Voor iedereen die net als ik in de situatie zit van onzekerheid in de gedachte van; heb ik een goede beslissing genomen ??
wens ik veel sterkte toe.

Lucy

jen86
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 11:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jen86 »

Voor de zoveelste keer De mensen van halt en justitie "MOGEN NIET" in de dierenverblijven komen. Ook al zouden ze opgeleid of wat dan ook zijn het MAG NIET

pronop
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2009 19:51

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door pronop »

mooi gesproken lucy

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

T komt dan ook van uit mn tenen, zo rot voel ik me hier bij.

Voor degene die dit op hun geweten hebben bedankt, t komt in 3voud retour. :evil:

pipelski
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door pipelski »

De dag van de uitzending (ik had wel gehoord dat de NOP bij Radar zou komen), heb ik gebeld om te vragen hoe het met onze papegaai was. Hij zit daar vanaf september 2008. In het begin belde ik wel elke dag, de laatste tijd 1x per week. Alles was goed, geen bijzonderheden, zit in het winterverblijf.
Vandaag las ik dat mensen die ná de uitzending belden om te horen hoe het met hun papegaai was, te horen kregen dat ie soms al een tijd geleden was overleden.
Dus toch werd ik weer ongerust. Wéér gebeld vandaag. Ik kreeg te horen dat Rico leeft en het goed gaat. Mensen die hebben gevraagd om bericht bij overlijden worden altijd verwittigd. Mensen die dit niet wilden weten, werd later ook niets gezegd als ze vroegen hoe het met hun papegaai ging.
Ze wilden het toch ook niet weten? Zo was het beleid.
Vanaf vandaag zegt men eerlijk hoe het is met je papegaai, dat blijkt wel.
Jammer dat je door de berichten hier toch weer ongerust wordt, maar je weet natuurlijk ook niet zeker hoe eerlijk die berichten zijn.
Ik heb vertrouwen in het werk dat de NOP doet, ik denk dat de mensen die er werken hart voor de zaak hebben, anders kun je dat niet volhouden.
Hopelijk krijgt de NOP de kans om hun kant van het verhaal te vertellen in een landelijk te zien tv programma.

Frantom
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 18:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frantom »

Na een hele nare avond + nacht even relativeren. Mijn zusje heeft voor mij alle fora's uitgeplozen en wij beginnen ernstig te twijffelen of Tros
Radar hier wel een eerlijk beeld heeft neergezet.

Iemand riep hier op het forum "mensen vertrouw op wat je hebt gezien"

Inderdaad het was een heel leuk park en ik was vreselijk blij dat mijn PeeWee een echt papegaaien leventje begon ipv veel alleen zitten in zn kooi. Het zag er allemaal goed uit, niet bijzonder schoon maar er
stond eten drinken, ik heb geen gevechten gezien of kale kippen die buiten zaten te rillen van de kou. Eerlijk is eerlijk en ere wie ere toe komt. Pluim voor de medewerkers. Jammer is wel dat de medewerkers fel reageren op opmerkingen die hen niet zo aanstaat, je kunt er nl ook iets positiefs mee doen en ik vrees dat men nu alleen maar de schade nog groter maakt dan deze al is. Er zou gewoon 1 persoon voor de communicatie aangesteld moeten worden, maar dit terzijde.

Indien dit een inelkaar gefrommeld stukje is van Tros Radar om de kijkcijfers op te krikken en een organisatie naar de kl*te te helpen is, lukt dat aardig en daar zijn de dieren ook niet mee gediend.

Ik begin langzaam aan wel te geloven dat er twee kanten aan dit verhaal zitten en ik ga eerst eens de onderzoeken afwachten en het hele verhaal goed volgen. Want dat hier vuil spel gespeeld wordt is mij ook duidelijk geworden en is Tros Radar ook niet even netjes geweest, dmv het het simpele knip en plakwerk. De kijker kan nl mi ook nadenken hoor!
Ik zou alleen nog even het naadje van de kous willen weten, hoe het ware verhaal nu werkelijk inelkaar steekt.

Als laatste hoop ik zo met heel mijn hart van harte dat de dieren Alle! bij het NOP gewoon hun goede verzorging krijgen die ze zo broodnodig hebben.

Voor iedereen die net als ik in de situatie zit van onzekerheid in de gedachte van; heb ik een goede beslissing genomen ??
wens ik veel sterkte toe.

Lucy

Zo denk ik er ook over Lucy .

Ik blijf toch het gevoel houden dat ene hr J.H en zijn engelse medegenoot ,het gelukt is om RADAR voor zijn karretje te spannen om een jarenlange vete wederom uit te vechten over de rugjes van deze arme dieren!!En radar trapt er nog in ook ,want die H is ook niet helemaal zuiver ,Pure broodnijd van hem.

Niray
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2009 19:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Niray »

20?
Laatst gewijzigd door Niray op 13 sep 2009 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Nou Frantom dan zijn wij het met elkaar eens en vele met ons denk ik

joswolf2
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door joswolf2 »

Citaat "Ook wij waren van plan onze papegaai hier onder te brengen. Niet omdat hij probleemgedrag heeft, ziek of oud is. Maar omdat we hem een leven met soortgenoten gunden. "
Als al die mensen dat eens eerder hadden kunnen bedenken. Buiten dat dat de meest voorkomende reden is voor al die schreeuwende en gestresste dieren die weg moeten. Alle dump dieren kunnen geen superleven krijgen omdat daar geen geld voor is. Dan moet je je papegaai afgeven en er een paar duizend euro bij geven voor goede behuizing en verzorgings kosten. Maar nee weg ermee en dat moeten andere maar doen. Nogmaals, geen hond heeft het goed in een asiel. Maar wel volproppen. Niet een hond heeft het naar zijn zin in een asielhok en halfuurtje wandelen op een dag(als dat al gebeurd). Denk eerst na voor je een dier neemt en neem je verantwoording. En opvangcentra zijn allemaal opgezet door mensen die eigen geld en veel liefde en tijd investeerden. Maar die kunnen niet de wereld redden.
Diegenen die hier aanvallen bereiken dat het park sponsoren kwijt raken en veel minder geld te besteden hebben. Hierdoor is er minder medische verzorging mogelijk en zullen nog meer dieren sterven. En daarvoor zijn alleen deze relschoppers aansprakelijk.
Goed gedaan, een pluim voor de ECHTE DIEREN MISHANDELAARS.
Als er te weinig opvangsmogelijkheden zijn is ieder vrij zelf ook dieren op te nemen en het beter te doen. Sponsoren en mogelijk subsidie krijg je naar jaren als je geluk hebt maar eerst zelf tijd en geld investeren.

Verder schijnt men niet te kunnen rekenen. 10000 dode dieren omdat ze er niet meer zijn. En betichten van handel!!! Waarin, in dode vogels??? Als er duizenden dieren verhandeld zouden zijn is het dode aantal toch duizenden minder. Verder zijn er misschien ook herplaatst? Ik weet het niet hoor. En wat denken jullie dat er verdient kan worden aan oude of zieke dieren. Voor goed geld haalt men ze wel bij een handelaar en zoekt een jong uit. Dus daar kan NOP ook niet rijk van worden hoor.
Jos

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

@joswolf2:

Helemaal met u eens. Mensen dumpen de dieren en daarna krijg je selectieve verontwaardiging... NOP is geen commerciele organiatie en heeft niet als doel winst te maken, NOP bestaat door een groot aantal donateurs (privaat en bedrijfsleven) en door de vrijwilligers die vele uren besteden om deze afgedankte diertjes een zo goed mogelijke verzorging te bieden.

Nogmaals vindt ik het jammer dat alle goede stuurlui die zich op dit forum bevinden aan de wal staan en zelf dus niets doen, niet doneren en alleen maar ouwehoeren. Ze kunnen zich ook aanmelden bij het NOP en daar zelf elke week meehelpen en zorgen dat de diertjes de verzorging krijgen die ze nodig hebben.

Nee nee ik krijg hier een beetje het idee van Asielzoekerscentrum is prima maar niet bij mij in de straat!!! Bah bah gewoon schandalig werkelijk selectieve verontwaardiging.

Aanmelden als vrijwilliger, handen uit de mouwen en zorgen dat die diertjes een goede verzorging krijgen.
Laatst gewijzigd door jasper76 op 13 jan 2009 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

iets meer dan wat radar laat zien!!
http://www.ed.nl/video/regionieuws/article4333064.ece

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

@joswolf2

Beste Jos, sommige mensen hier onder ons hebben juist hun "verantwoording "genomen en met pijn in hun hart hun diertje afgegeven.
Mogen zij zich alsjeblieft afvragen of het dier het goed heeft en niet dood is?

Van die kant kun je het ook bezien. Groet Lucy

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

wanneer je en diertje afstaat is het niet meer jouw diertje!!Het afstaan op zich zegt al genoeg....

Jan

Niray
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2009 19:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Niray »

@ joswolf2, jasper76

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Net wordt er geplaatst in het topic dat het NOP van postcodeloterij al ong. 500.000 euro krijgt en nog een keer 1 miljoen van de overheid + alle donaties van de mensen nog.
Zie bericht hieronder..



rvdwe1

Misschien dat je dan ook even de moeite kunt nemen om de jaarverslagen van bijvoorbeeld stichting AAP even kunt doorlezen. Er zijn daar ongeveer 100 vaste personeelsleden in dienst. Met een gezamelijk salaris van ongeveer 1.700.000 euro per jaar!!! Zij krijgen veel geld van bijvoorbeeld de Nationale Postcodeloterij. Zij krijgen van de postcodeloterij 560.000 euro per jaar!!!
En de overheid ongeveer 1 miljoen!!!
ZIj kunnen werken met een budget van meer dan 5 miljoen!!!! De dieren die herplaats worden in andere dierentuinen (het doel van stichting aap) worden volledig vergoed.
Zij hebben een eigen vermogen van meer dan 1 miljoen!!!!

Budget hebben ze genoeg dus..

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Ik ga zondag weer naar het park om m'n donateurs-pasje te verlengen. En ze krijgen van mij 100 euro extra omdat ze nu alle steun kunnen gebruiken.

Ik hoop dat velen mij volgen.

de witte
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 20:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door de witte »

Graag wil ik reageren dat het ook goed kan gaan, want ik zie veel negatieve reacties dat veel papegaaien die gebracht zijn nu overleden zijn.
Wij hebben onze papegaai in juli 2005 bij NOP gebracht. Onze vogel was toen al 30 jaar in de familie. Met pijn in ons hart een goede opvang gevonden en uiteindelijk bij NOP gebracht zodat hij tussen zijn soortgenoten nog een goed pensioen zou hebben. Bij aankomst werd door de dierenarts direct verteld dat hij er goed verzorgd uitzag.
Nadat hij in quarantaine is geweest hebben wij direct gebeld in welke voiliere hij was ondergebracht en zijn vrij snel op bezoek gegaan. Hij zat in voliere 3 wat op zich al een grote "kooi"is. Wij konden hem niet direct terugvinden en hebben toen een verzorger aangesproken. Deze was zeer behulpzaam en wij mochten in het nachtverblijf kijken. Daar zat hij heel gezellig te kletsen tegen ons. Hij zag er nog steeds goed uit.
Een half jaar later zijn we weer gaan kijken en hij zat gezellig buiten en kwam ons tegemoet vliegen (gelukkig is hij herkenbaar aan een rechtopstaand schoudervleugeltje).
Weer een half jaar later gebeld hoe het met hem ging. In zijn dossier stond dat hij was overgeplaatst naar een kleinere voliere (kooi 5, nr 4) dit is naast de grote voliere 5. De reden: de verzorgers hadden gezien dat hij niet zo goed kan vliegen en daarom naar een kleinere voliere moest (hij kan ook niet goed vliegen aangezien hij altijd "geknipt" is geweest).

Wij zijn daarna nog diverse malen op bezoek geweest (zomer 2008 is ons laatste bezoek) en ondanks dat hij de warmte van het nachtverblijf op zoekt, zien wij hem door het glas wel zitten en nog altijd reageren op de stem van mijn man.

Wij lopen altijd een rondje over het park op diverse dagen en tijdstippen en zien dan ook in iedere voliere voldoende eten en drinken voor de vogels. Ook lopen de verzorgers altijd rond met kruiwagens vol met lekkers voor de dieren.

Ik hoop dat onze vogel zo nog jaren kan genieten tussen zijn vrienden en niet hele dagen alleen thuis alleen hoeft te zijn (men zegt dat een papegaai toch zeker 8 uur per dag aandacht nodig heeft als hij thuis wordt gehouden)

Jammer dat er weinig wordt gereageert door mensen die een vogel gebracht hebben die net zulke goede ervaringen hebben als wij.

Vrijwilligers ga zo door en sterkte de komende tijd.

pronop
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2009 19:51

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door pronop »

goed lezen...
gaat over stichting AAP

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@Niray

Lezen is ook een kunst. Het gaat om de stichting AAP. Die hebben al dat geld. Niet de NOP.

Gesloten