LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door laafje23 »

papegaaien handel!!! ik zou er niet verstelt van staan.
de ene keer zie je veel vogels de andere keer bijna alles verdwenen... de abbonement houders zou het op moeten vallen

kiki11
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kiki11 »

Tja ik zie bij ons op het werk ook de ene keer meer vogels dan de andere keer...als ik alleen aan de voorkant kijken mag...vogels als papegaaien zijn eigenwijze dingen...als ze binnen willen zitten dan zie je ze als bezoeker niet!!!
En handel???? Beetje dom of ben jij zo'n een die net als een ieder die bij bijv Dennis koopt een geplukte vogel voor grof geld zou aanschaffen?? Dat ga je zelf niet geloven mag ik hopen...

annamaartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 14:28

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door annamaartje »

Mijn papegaai woont sinds 1989 bij de NOP.Ik bezoek haar regelmatig en altijd onverwacht! Mijn papegaai ziet er geweldig uit en heeft zelfs een maatje! Mensen van de Papegaaienopvang, bedankt hiervoor!!!!

john steenpoorte
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 14:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door john steenpoorte »

schadalig en grote onzin wat jullie hier verkondigen,wij komen er regelmatig en al jaren en hebben een groot deel zien opbouwen.
de vrijwiligers doen daar super werk en als je kijkt wat er met de jaren is opgebouwd met giften en gekregen materialen dat is gewoon super.
er komen kennisen van mij altijd dat zijn echte vogelkenners en die hebben nog nooit een slecht ding gezien daar.
en ik sluit me bij de raktie van iemand hierboven dat er veel zieke en in slecht staat zijnde volges worden opgevangen,en ja daar redden er vaak een aantal het niet van.
er zitten volges die door de aivd zijn opgevangen,dus die komen er ook vaak,dus ga lekker je onzin verhaal ergens anders vertellen en ga dit mooie park niet kapot maken met je waardeloze uitzending..

john steenpoorte

tommy-z
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2005 13:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tommy-z »

laafje23
Geplaatst op: 12 Jan 2009 14:13 Onderwerp:



papegaaien handel!!! ik zou er niet verstelt van staan.
de ene keer zie je veel vogels de andere keer bijna alles verdwenen... de abbonement houders zou het op moeten vallen
het valt je niet op bij andere parken dat als het slecht weer is dat er weinig dieren buiten zijn.!!!

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door lammertc »

Belachelijke onzin
Toen ik mijn papegaai hier een jaar of 10 naar toe bracht werd ik na een week of vier opgebeld met het verzoek hem weer mee te nemen omdat hij niet meer wilde eten !! Ik ben sindsdien sponsor en regelmatige bezoeker. Ik weet dat zelfs de (tewerkgestelde) HALT medewerkers zich volledig inzetten, en dat men iedere keer blij is met aangeboden goederen en geld. Vergeet ook niet dat een papegaai dood kan gaan van heimwee. Nee Tros, ik denk dat jullie op een verkeerd spoor zitten. Dit is een stichting die alle hulp verdient omdat WIJ zo nodig een beschermde diersoort als huisgenoot wilden hebben.

konecaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 14:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door konecaan »

Onze papegaai zit 4 jaar in Veldhoven hij wordt liefdevol verzorgd, wij gaan om de zoveel tijd Pino bezoeken,hij heeft de ruimte om te vliegen .Wij begrijpen niet waar al die onzin vandaan komt, Is er misschien 1 op zijn teentjes getrapt om die onzin te verspreiden! Als iets niet negatief is wordt er niets uitgezonden.

cynthiavanderlouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door cynthiavanderlouw »

Ik herken het NOP totaal niet in deze berichtgeving. Mijn papegaai woont bijna 2 jaar bij het NOP en is er hartstikke gelukkig. En dat is goed aan hem te zien ook. Ik ga regelmatig op bezoek en bel en spreek elke week met de medewerkers van het NOP. Ze stellen bij mijn weten allemaal het belang van de vogels op de eerste plaats. Ze doen ongelooflijk goed werk en je kunt aan de vogels in het park zien dat ze gelukkig zijn. En welke vogel zou dat niet zijn, samen met andere papegaaien, lekker buiten, in plaats van opgesloten in een kooi in een huiskamer de hele dag alleen? Voordat wij onze papegaai brachten hebben we gedegen onderzoek verricht naar het NOP en het NOP werd ook door de Dierenbescherming aangeraden/erkend. Ook hebben we verschillende gesprekken gevoerd en bezoeken gebracht. Het NOP is zeer zorgvuldig. De vogels moeten zelfs tijdens de quarantaine terug naar hun eigenaar als ze niet eten. Het park heeft onlangs een groot terrein aangekocht om nog meer vogels te kunnen huisvesten. Ik vertrouw het NOP volledig en als ik ooit ook maar enige twijfel had gehad, had ik mijn vogel daar nooit gebracht. Ik heb nog nooit enige aanwijzing gehad dat de vogels slecht verzorgd worden. Ik zie aan mijn papegaai dat hij heel gezond en gelukkig is bij het NOP.

dnaket
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2007 15:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door dnaket »

Heel lang geleden heb ik mijn papegaai naar Veldhoven moeten brengen. Ik ben daarom ook donateur geworden. Of mijn vogel nog leeft, weet ik niet.
Ik had/heb namelijk grote moeite met de directeur van deze stichting, die mij doodleuk zat te vertellen, dat hij handelaar in papegaaien was geweest.

Frank Meijer
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frank Meijer »

Er wordt hierboven verteld dat iedere papegaai een chip krijgt maar dat de vrijwilligers geen chipapparaat heeft om het dier te herkennen. Dit wil ik graag even ontkrachten:

Iedere papegaai die binnengebracht wordt, wordt geplaatst in zijn eigen kooi of in één van de aanwezige (en net ontsmette) kooien. Iedere papegaai heeft op haar kooi een nummer toegewezen wat meteen in de computer opgeslagen wordt. 2x per week worden de papegaaien die nieuw binnengebracht worden door de dierenarts gechipt en voorzien van de medische entingen en een grondig onderzoek. Indien er niets aan de hand is gaan de vogels naar de quarantaine ruimtes of naar de ziekenboeg. Vanaf die tijd is ook het chipnummer geregistreerd in de computer onder de juiste mensen.

Zodra een papegaai overgeplaatst wordt, vanuit de quarantaine of door een interne overplaatsing in het park, wordt de chip afgelezen en in de computer meteen geregistreerd waarheen en in welke kooi de papegaai zit.

Bij sterfte worden de papegaaien verzameld door de verzorgers en in een aparte zak gedaan, voorzien van het kooinummer c.q. volière waaruit hij gehaald is. Aflezen van de chip is dan helemaal niet noodzakelijk, want dat gebeurt door de dierenarts die de overleden papegaai ALTIJD onderzoekt voordat hij eventueel voor verder onderzoek verstuurd wordt naar de NOIVBD. In de computer wordt deze papegaai, herkenbaar aan zijn chip, meteen op 'overleden' gezet.
Ook na het pathologisch onderzoek wordt de medische historie van de papegaai verder genoteerd in de computer bij de juiste papegaai.

Zo is dankzij een perfect sluitend registratie systeem altijd te controleren hoeveel papegaaien er zijn, in welke kooi en zelfs met een complete historie, vanaf het brengen tot aan het overlijden.

Iedereen die nog enige twijffels had over de registratie: bij deze een kijkje in de keuken. Er kan niet gesjoemeld worden en dat is ook overbodig. Zelfs met de gegevens van de overleden papegaaien worden weer altijd verbeteringen in de verzorging of voorkomende maatregelen getroffen om de dieren een nog betere verzorging te kunnen bieden.

Dat er sommige personen zijn die alleen afgaan op een sterftecijfer? Tja, de klepel horen luiden maar niet weten waar de klok hangt. De NOP staat onder controle van een hoop instanties en heeft het alleen goed voor met de dieren. Dat die personen geen inzicht hebben in de complete gegevens zal hun zeker steken, zij kunnen hun voordeel daar niet uithalen. Misschien dat ze eindelijk maar eens moeten leren om eens naar hun eigen problemen te kijken voordat je met de vinger naar iemand anders wijst.

Ik hoop dat Radar na de uitzending en de vele reacties hun fout wil toegeven en zal proberen om de schade, die dit ongetwijfeld zal opleveren, voor die geweldige organisatie kan of zal goedmaken.

Ik wil hierbij Radar dan ook nomineren voor hun eigen 'koude douche' en 'Loden Leeuw' voor een uitzending die gefundeert is op onjuiste cijfers, slechte research en valse aantijgingen. Deze uitzeding kan je beter uitzenden op 1 april!

saam
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:35

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door saam »

Men zou idd. blij moeten zijn, dat zo'n opvangcentrum, tijd en geld wil stoppen, in dieren die meer dood dan levend, mishandeld of verwaarloosd worden binnengebracht.
Is het ook niet logisch dat als men gezonde dieren opvangt, er ook een lager sterftecijfer is.
Wij zijn 2 maal naar het NOP geweest, vergelijken met een dierentuin kan je niet, want dit is een opvangcentrum, een 2° kans voor vogels die anders een spuitje zouden moeten krijgen of sterven aan verwaarlozing en mishandeling.
Als de mensen ipv commentaar te geven, zulke centra beter zouden ondersteunen, dan zouden ze ook weer minder commentaar kunnen geven.
Steek mensen die het goed bedoelen een hart onder de riem, ipv van af te breken. Straks staan ze weer te wenen dat er te weinig oplossingen en opvangcentra zijn.
Wat willen sommige mensen nu toch.
grrrrrrrr...............
Trouwens, als mensen dieren kopen, om ze dan om 1 of andere reden op een ander te dumpen, zonder kosten (zoals een asiel) wie zijn zij om zomaar commentaar te geven hoe het met hun huisdier gaat. Dat ze dan beter eerst 2x hadden nagedacht vooraleer ze ze kochten, om ze dan ergens kwijt te willen en dan commentaar te leveren, wat natuurlijke veel gemakkelijker is nu men de kosten en de verzorging zelf niet meer hoeft te betalen of te dragen.
In een opvangcentrum of asiel kan het altijd beter en netter, maar als de mensen die als eens een dier hebben gedumpt een handje zouden toesteken dan zou het er voor de dieren daar ook beter uitzien en voor de vrijwilligers die nu wel dag en nacht klaar staan ook.
Sarina

Frank Meijer
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frank Meijer »

dnaket zegt in zijn commentaar:
Heel lang geleden heb ik mijn papegaai naar Veldhoven moeten brengen. Ik ben daarom ook donateur geworden. Of mijn vogel nog leeft, weet ik niet.
Ik had/heb namelijk grote moeite met de directeur van deze stichting, die mij doodleuk zat te vertellen, dat hij handelaar in papegaaien was geweest.
Klopt helemaal. De directeur is inderdaad vroeger een papegaaienhandelaar geweest. Als je enige moeite had gestoken in een goed research werk, had ja dat ook kunnen lezen op hun eigen website!

Tonnie van Meegen is juist gestopt met handelen omdat hij steeds meer geconfronteerd werd met slechte verzorging of omgang van papegaaien bij particulieren. Veelal werden papegaaien, zelfs indien niet bij hem gekocht, door hem liefdevol opgevangen en weer opgeknapt. Met een groep medestanders is hij gestopt met de handel en heeft de stichting opgericht om juist die papegaaien te kunnen opvangen. Hij heeft er voor gezorgd, door keihard te werken en te vechten tegen tegenstanders, dat hij 24/7 klaar stond voor deze dieren. Dankzij zijn inzet hebben we nu de beschikking over een opvangcentrum die jammer genoeg het grootste is ter wereld is geworden! Kan je nagaan, alleen al door vogels die gebracht zijn uit voornamelijk Nederland en een beetje België en Duitsland. Kan je nagaan hoe groot het leed wereldwijd zal zijn.

De knowhow van het NOP wordt inmiddels geraadpleegt wereldwijd door vele organisaties en dierentuinen. Vele overheidsinstellingen vanuit de hele wereld gaan wel af op hun kunde en het NOP geeft, en zal blijven geven, de beste adviezen naar diegene die hulp vragen.

Het NOP doet er tenminste iets aan. Zij hebben een prachtige organisatie opgezet die nu ineens een hoop klappen gaat krijgen door wederom valse aantijgingen en een slecht research werk van Radar!

kittyh
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kittyh »

Dit bericht is werkelijk te gek voor woorden!
Ik ben een regelmatige bezoeker en mijn papegaai is in behandeling geweest van de vaste dierenarts van het park.
Niets dan lof voor deze mensen.

Ik hoop dat eea ná de uitzending grondig wordt uitgezocht en dat radar zichzelf de KOUDE DOUCHE toekent!

Kitty Hendriks.

lisianthus
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 22:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door lisianthus »

Frank Meijer

Leuk dat je radar nomineert voor de koude douche.Ik stelde hetzelfde voor voor het Nop in mijn e mail maar dan een warme douche omdat ze dit niet verdienen.Ik heb nog steeds geen bericht gehad.Het word een drama vanavond ben ik bang.
We maken allemaal fouten Radar maar je bent stom bezig als je er van te voren heel veel voor gewaarschuwd bent.Sukkels.

Ik gebruik juist het woord sukkels omdat je niet mag schelden op een forum en als ze echt kijken wat hier afspeeld zal ik wel een ban krijgen.Dan weet ik tenminste dat ze er wel wat mee doen.

Woerdknoeter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2009 21:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Woerdknoeter »

Dit is gewoon te belachelijk voor woorden.
Het NOP doet heel goed werk dat er een slechte verzorging zal zijn is zeker niet waar.
Alleen is de verzorging anders dan bij de mensen in de huiskamer
En waar duizenden vogels gebracht worden die ziek, oud, en ondervoed zijn is het toch normaal dat er ook een hoog sterfte cijfer zal zijn.
Ik hoop dat er goed gekeken gaat worden bij degene die deze klachten over het NOP heeft geuit.
Denk dat daar ook wel het 1 en ander niet aan de haak zal zijn.

Ik vind het treurig dat het NOP op deze manier behandeld word

dnaket
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2007 15:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door dnaket »

Wie er zo overspannen op mijn reactie reageerde, weet ik niet. Is ook niet belangrijk. Ik vraag me zelfs af, of er in het grijze verleden al een website was. Ik gaf slechts aan, dat IK moeite had/heb met een directeur, die in papegaaien handelde. Dezelfde moeite had ik ook met Prins Bernhard. Eerst schoot hij overal zeldzame beesten dood en later werd hij voorzitter van het WNF.

Woerdknoeter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2009 21:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Woerdknoeter »

papegaaien handel!!! ik zou er niet verstelt van staan.
de ene keer zie je veel vogels de andere keer bijna alles verdwenen... de abbonement houders zou het op moeten vallen
Weet niet hoe je hier bij komt hoor.
Ik kom er toch zeer regelmatig zeker eens in de 2 maanden het liefst nog vaker.
Maar mij is nog nooit opgevallen dat er bijna geen vogels zitten.
Soms denk je hee het is daar leeg maar als je goed kijkt zitten ze dan lekker binnen en komen vanzelf weer naar buiten.
Ze zijn bij het NOP met verbouwingen bezig geweest waardoor het leek dat er bijna niets zat.
Maar ja als ze ergens een stuk verbouwen worden die vogels tijdelijk in een andere ruimte geplaatst.
Maar nee in de meer dan 2 jaar dat ik daar kom heb ik niets gemerkt van dat er bijna geen vogels zullen zitten.

Frantom
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 18:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frantom »

Inderdaad hierbij nomineer ik en ik denk vele met mij
RADAR VOOR DE LODENLEEUW EN DE KOUDE DOUCHE


Radar wees nou eens verstandig en onderzoek eerst eens goed voordat je hele volksstammen gek maakt.
Alweer een voorbeeld van kijkcijfers halen , zonder er verder bij na te denken wat voor leed ervan kan komen .
Wellicht een idee om als RADAR zelf de vogels eens op te vangen ??? als jullie het allemaal zo goed weten!!!

Frank Meijer
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frank Meijer »

Beste dnaket,

De website van het NOP http://www.papegaai.org bestaat al sinds 1995. En de inhoud over het oud handelaar zijn, staat er ook sinds die tijd al op.

Het is niet mijn bedoeling om 'overspannen' over te komen, maar wordt er een beetje ziek van dat zo een goed doel afgekraakt wordt. Ben jarenlang bestuurslid geweest en doe nog steeds wat vrijwilligerswerk voor het NOP erbij. Het is en blijft een goede instelling die het beste voorheeft met de dieren. Dat deze instelling nu zo afgekraakt wordt, doet mij erg veel pijn. Ik zal voor ze blijven vechten en steunen, zowel vóór als na de uitzending. Dat is ook de reden dat ik in dit forum wel mijn eigen naam gepubliceerd heb in tegenstelling tot een hoop andere mensen die niet weten waar ze het over hebben en dus ook anoniem reageren op iets.

De NOP heeft in het verleden al genoeg schade geleden door waarschijnlijk diezelfde groep mensen die nu weer menen de boel af te kraken. Ik hoop dat deze groep ook eens door Radar onder de loep genomen wordt, en dan wel met een beter researchwerk dan het belabberde zooitje wat ze er nu van gemaakt hebben.

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

Trosradar!! ik heb jaren geleden naar aanleiding van hele nare overtuigend overkomende mails van Jan Hooimeijer ,bij het nop een onderzoekje gedaan ,ik kreeg alle medewerking, mocht gewoon in de boeken kijken ,niks geheimzinnigs
dus bijna 5 jaar geleden was hooimeijer al bezig ,met zijn wraak!!
altijd goed de andere kant van het verhaal te horen ,nee die jan hooimeijer is helemaal verkeerd bezig ,geen wonder dat hij langzamerhand over al word uitgekotst
en tros radar laat zich voor zijn karretje spannen! ongelovelijk
Door de jaren heen heb ik zoveel verbeteringen gezien, bij het nop
Ja uiteraard vallen er veel doden! net als in het belaardenhuis logies toch ?
Er worden nu eenmaal veel bejaarde vogels gebracht ,vaak in erbarmelijke toestand
Radar kan zich beter gaan verdiepen in de wanpraktijken van handelaren en ,die gaan gewoon door met hun oplichterijen
en het NOP doet prima werk,helaas zullen we niet buiten ze kunnen, zolang er mensen zijn die zonder een greintje verstand van papegaaien die dieren kopen
NOP ga zo door met jullie goede werk

Gesloten