LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

CONTROVERSE jij zit hier gewoon beetje om de kachel warm te houden en komt steeds weer eens opduiken om te stoken terwijl je toch zelf zon 30 pagina,s bvan te voren ergens riep zitten hier mensen die worden ingezet te rellen
je kraakt mensen steeds af dat ze geen dieren moeten nemen ik hoop dat jij der geen hebt je hebt ballen verstand van dierenliefde
dus op mij heb je geen inbreuk met je afzeiken van mensen en neem ik nog niet 1 woord serieus van wat je zegt

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

CONTROVERSE jij zit hier gewoon beetje om de kachel warm te houden en komt steeds weer eens opduiken om te stoken terwijl je toch zelf zon 30 pagina,s bvan te voren ergens riep zitten hier mensen die worden ingezet te rellen
je kraakt mensen steeds af dat ze geen dieren moeten nemen ik hoop dat jij der geen hebt je hebt ballen verstand van dierenliefde
dus op mij heb je geen inbreuk met je afzeiken van mensen en neem ik nog niet 1 woord serieus van wat je zegt
En wederom een hoop woorden, maar geen feiten.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

de vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken

joswolf2
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door joswolf2 »

Picolientje, je hebt helemaal gelijk. Ze hadden die mensen die erom vroegen moeten bellen. Maar"nee die laten ze jaren in de waan en betaalen" denk je nu echt dat al die mensen die papegaaien brengen jaren betaald hebben? Droom verder zou ik zeggen. Als je iets wilt suggereren kun je dat dan ook onderbouwen? Dat zou ik dan graag zien.
Verder, geloof mij als er zieke en gewonde vogels waren in de tijd dat Radar er filmde dan hadden we het gezien hoor. Als er dieren zonder eten en drinken zaten werd ons dat tientallen keren herhaald maar nee dat werd niet getoond, simpel omdat dat niet het gevasl was. Als er vieze kooien aanwezig waren had Radar dat tot in den treure laten zien. Alleen het feit dat dat niet te zien was is het bewijs dat het er dus netjes uitzag. Zelfs een under cover kon niet deze beelden tonen. Dat zegt mij genoeg.
Jos

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Anouk en Agnes, ik sluit mij geheel bij jullie aan. Er zitten hier een aantal mensen die de 1 na de ander zitten te veroordelen,
Nou mensen, laat dat maar aan onze Lieve Heer of de Rechter over.

Liever zou ik een bericht van het Bestuur van het NOP zien, die vertellen
dat :
zij er alles aan gaan doen om de negatieve berichtgeving naar het positieve te keren

dat:
zij een transparante organisatie willen laten zien

dat: zij vanaf heden eerlijk de voormalig eigenaar te woord staan

En ja ik weet t : je hebt afstand gedaan, maar dat wil niet zeggen dat het dier uit je (gevoels) leven is verdwenen. Er wordt hier te gemakkelijk geoordeeld over de exeigenaren.

Het gaat er hier niet om hoe de pappegaai is binnen gekomen of waarom er afstand wordt gedaan.

Het gaat er hier om dat er een vermoeden is dat er misstanden zijn binnnen de org. NOP, dat is het grote vraagstuk, niets meer en niets minder!

Daarom graag transparantie van het probleem en niet van de redenen waarom mensen hun dieren hebben weggebracht. Er staan hier meer dan 40 pagina's van mensen die allemaal van uit hun luie stoel zitten te oordelen en veroordelen, van had je maar niet moeten kopen tot dierenkwelling aan toe. Kom op zeg, een ieder die zijn diertje heeft gebracht heeft daar zijn eigen (wijze) reden voor gehad.
En daar hebben de bezoekers van het Park alleen maar voordeel van. (lekker dagje uit)

Verder rest ons eigelijk alleen nog het geduld op te brengen, hoe moeilijk ook, af te wachten het onderzoek afloopt.

Groetjes Lucy

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Controverse, Bravo! Een goede analyse.

Ik ben ook een voorstander van het NOP. Dat wil niet zeggen dat ik ook alles klakkeloos geloof wat eenieder hier zegt op dit forum.

Het is al zovaak gezegd, het is een brabbel uitzending en riekt naar een opgezet spel en een eenzijdig aanvalsplan om Tonnie van Meegen persoonlijk af te maken. Nou Radar, dat is jullie dan gelukt, althans, jullie krijgen lekker veel mensen op jullie hand die van toeten noch blazen weten.

Het valt me eveneens op dat er mensen op het forum zijn die iedere keer met nieuwe aantijgingen komen die niets met de uitzending te maken hebben. Deze aantijgingen zijn toevallig diezelfde die ook verspreid worden door de tegenstanders van het park. Toeval? Ik denk het niet. Ze hebben niet voor niets een schuilnaam aangenomen.

Ik ben algemeen bekend op diverse forums en weet donders goed wat er speelt achter de schermen bij zowel de NOP als bij de tegenhangers. Fijn dat Radar hun ook een vrij spel geven om hier het NOP af te kunnen kraken.

En voor diegene die wil weten hoe het met zijn papegaaitje is? Natuurlijk erg vervelend om nu wel te moeten horen dat hij overleden is. Ik leef met jullie mee. Maar met die mensen die, en dat is al eerder genoemd, 10 jaar niet naar hun papegaai omgekeken hebben, en zelfs misschien geen donaties hebben gegeven, heb ik geen medelijden. Dat zijn krokedillen tranen!

Ik ben vanmiddag lekker op bezoek gegaan naar het NOP en heb wederom genoten van alle lieve dieren. Op het einde van de dag heb ik nog even gesproken met de dames op kantoor. Voor de duidelijkheid, ook hier zitten veel vrijwilligers! Fijn om te horen dat er veel steunbetuigingen binnenkomen maar helaas ook erg pijnlijk dat schreeuwende mensen bedreigingen uitten naar deze dames toe! Doe eens normaal mensen! Ik mocht even 'meeluisteren' met een gesprek en was verbaasd!

De gegevens van deze 'oud eigenaar' stonden op het beeldscherm tijdens het gesprek en ik kon zien dat de papegaai in 1996 gebracht was en helaas gestorven in 2007 door een nare ziekte die hij van kleins af aan al gehad moet hebben. Heeft hij toch nog 11 jaar van zijn beperkte 'vreiheid' kunnen genieten! Maar nee, schelden en bedreigingen werden naar het hoofd gesmeten van de vrijwilligster. En dat terwijl deze 'bezorgde eigenaar' als sinds 1997 geen donatie ter beschikking gesteld had! Nou meneer J. te Amsterdam, flink hoor!

Ik heb dan ook een nog groter respect gekregen voor de vrijwilligers. De vrijwilligers lopen allemaal verslagen rond dankzij Radar!

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

joswolf2
ze vertellen hier toch zelf allemaal dat ze al die jaren donateur zijn gebleven omdat hun papegaai daar zat betaalen ze dan of niet
en idd zolang als ik zou weten dat hij nog leefde zou ik dat ook doen en daarna ook nog als alles goed zou zijn

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Picolientje,
Het is mij wel duidelijk dat jij bij die groep hoort van oud tegenstanders van het NOP. Durf bijna te beweren te weten wie je bent. Maar dat terzijde. Het is wel heel toevallig dat je iedere keer, al 44 pagina's lang, alle negatieve berichten ondersteunt en iedere keer met nieuwe 'feiten' aankomt.

Geen van de 'feiten' of kwade beweringen zijn tot nu toe bewezen als waarheid. Ook niet het valse commentaar van een ander die het iedere keer heeft over 'een vos verliest zijn streken niet'. Ga lekker bij Radar werken en laat het NOP met rust! Jullie zijn alleen maar een stel onrust stokers. Worden jullie misschien betaald door Radar om zulks commentaar te geven of moeten jullie proberen Radar te promoten en die waardeloze uitzending nog eens over te doen door middel van dit idiote, totaal niet op waarheid beruste onzin te verkondigen?

Nee, kom met zinnige opmerkingen.

En dat er veel vrijwilligers op dit forum zitten die betaald zouden krijgen om het NOP te verdedigen? Ook weer een onzinnige opmerking. Ze hebben al weinig geld en dat de kraan nu helemaal dicht gaat zitten zal wel overduidelijk zijn. Als er al vrijwilligers zitten op dit forum, dan is het uit pure onmacht omdat zij niet de kans krijgen om zich te verdedigen.

HULDE AAN ALLE VRIJWILLIGERS VAN HET NOP!

En ik geloof niet één vrijwilliger te kunnen herkennen die de 'oud eigenaren' uitschelden of voor gek verklaren of zielig vinden. Natuurlijk niet! Ook zij beseffen goed dat er ook veel mensen zijn die helaas om hun moverende redenen de papegaai moesten afgeven. Het is al erg genoeg deze hele situatie, zonder dat bepaalde mensen nog eens kolen op het vuur gaan gooien!

AnoukT
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2009 14:28

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door AnoukT »

Beste PARROTLOVER

Wij hoorden pas dat onze papegaai dood was door navragen van ónze kant, niet doordat NOP met ons contact op nam. In de eerste instantie werd gezegd dat wij niet hadden aangegeven dat wij op de hoogte gesteld wilden worden van evt. overlijden. Pas toen de papieren erbij gehaald werden, en hier duidelijk op stond dat wij wél verzocht hadden om kennisgeving van overlijden, bleek dat NOP fout zat.
Autopsie was allang verricht.
Dus de manier waarop het gegaan is, klopt niet. Ik heb er alle begrip voor dat e.e.a. een tijdje duurt, maar in dit geval is het gewoon mis gegaan. En natuurlijk kan het een keer mis gaan, maar het lijkt erop dat het niet bij een keer is gebleven....

En beste CONTROVERSE:
Er zijn ook mensen die hun papegaai daar recentelijk hebben gebracht en zeer zeker wél begaan zijn met het wel en wee van het dier. Ik vind je uitspraak erg kort door de bocht en kwetsend tegenover eenieder die zich het lot van zijn papegaai aantrekt.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Oh ja, Picolientje, blijf ook niet zeuren over die donaties.
Niemand geeft een donatie om haar/zijn papegaai te 'betalen' of verzorging te bieden.
Als iemand de, overigens vrijwillige, donatie overmaakt, dan is dit ALTIJD voor het algemeen belang van het NOP. NIEMAND kan dat tegenspreken.

Dus houdt ook a.u.b. op over dit onzinnige onderwerp wat je weer iedere keer aanhaald.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

PARROT LOVER

IK WORD NIET BETAALD DOOR RADAR

ben ook geen oud hater van van meegen

nee ik weet dat hij veel heeft fout gedaan

ik ken meneer al heel lang idd en heb altijd men mond gehouden
en ik hoop ten harte dat ze alles uitzoeken
en durf ook te zeggen dat er dan hoop boven water zal komen

en ik ben blij dat er vrijwilligers zijn

en ik vind het ook niet goed dat radar niet wat heeft kunnen regelen voor alle bezorgde mensen die nu niet slapen en denken wat is der met men vogel gebeurt zou ik ook hebben jullie toch ook

maar vind wel als er mensen worden bestraft die dingen doen die niet kloppen moet dat onderzocht worden tot op de bodem
en hij ontloopt zen straf al jaren

en als je denk wie ik ben gooi maar op het forum ik heb niks te verbergen
zal zelfs zeggen als ik fout zit en blijkt dat na onderzoeken meneer alles goed doet ga ik zelfs met camera ploeg erheen om men excuses te maken

maar ik weet dat niet zo is
dus zeg nou niet wat ik wel of niet mag zeggen weet jij hoew goed ik meneer wel of niet ken dacht het niet

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Ik vind het overigens wel erg kneuterig van Radar om met een verborgen camera rond te gaan lopen, maar vervolgens kunnen ze alleen maar plastic zakjes in een koelkast laten zien. Wat een niveau zeg.

Verder hebben ze blijkbaar alleen maar gedurende een aantal dagen een paar vrijwillers gevolgd net zolang totdat die een scheet lieten of een vloek lieten horen. Als je op deze manier mensen zou gaan volgen bij de hele nette bank waar ik werk, dan zouden de honden er ook geen brood van lusten.

En als klap op de vuurpijl komen ze met een aantal bij elkaar gestolen papiertjes waaruit zou blijken hoeveel papegaaien er zouden moeten zitten. Biljkbaar hebben ze toch heel wat papiertjes over het hoofd gezien tijdens deze diefstal.

Volgens mij zitten ze zich nu flink te schamen bij Radar. Ze beseffen ongetwijfeld zelf nu ook wel dat ze er een zooitje van hebben gemaakt. Ik ben benieuwd of ze nu de zaken gaan rechtzetten of dat ze als een klein kind hun gelijk willen volhouden en later alleen nog maar meer zure nepverhalen gaan verzinnen.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

NEE PARROT LOVER ZET FF BRIL OP DIE MENSEN BETALEN DONATIE OMDAT ZE ALTIJD GEDACHT HEBBEN IETS GOED TE STEUNEN EN NIKS ANDERS
DUS DOE NU NIET NET OF JE GEK BENT EN VERDRA=AI ME WOORDEN NIET

WIE IS HIER NOU DE ONRUSTSTOKER

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Hoi Lucy-s,

Nee inderdaad, afstand doe je niet zomaar. In mijn geval was Jochie van mijn moeder, zij zit in een verpleeghuis en ik heb toen jochie bij mij in huis genomen. Na een jaar merkte ik dat hij aan t vereenzamen was en ik volede mij elke ochtend weer schuldig als ik naar mijn werk ging. Ik ben ongeveer 9 uur per dag van huis vanwege mijn werk. Ik heb zitten dubben en een collega vertelde mij dat zij haar papegaai naar het NOP gebracht had, ik had er toen nog nooit van gehoord. Ik ben er een aantal keer wezen kijken en ik had er echt een goed gevoel bij. Pas na 8 maanden op 28 november 2008 kon ik de moed opbrengen om hem naar NOp te brengen. Het was echt heel heel erg moeilijk en ik kon geen woord uitbrengen van verdriet toen ik daar stond. Ik weet nog dat ik zei "wat doe ik hem aan" maar de verzroegr verzekerde mij dat ik hier echt goed aan had gedaan en dan hij eht echt naar zijn zin zou krijgen.

Ik ben er talloze keren geweest maar steeds werd er gezegd dat hij binnen zat.
ik belde om de 14 dagen op om te vragen hoe het met hem ging, en steeds werd er gezegd dat het goed ging. Ik ben voor het laatst in november geweest en heb toen een heel gesprek gehad met die Enrico Goedhart. Ik zat ermee dat ik Jochie nog niet gezien had. Hij vertelde mij dat hij die ochtend nog in voliere 6 geweest was en dat er 2 Timneys binne zaten, waaronder Jochie en dat die er heel goed uitzagen.

Daarna weer een aantal keren gebeld, afgelopen donderdag nog om te kijken of het wel goed met hem ging in die vrieskou. En weer werd er verteld dat het goed ging. Nu heb ik vandaag gebeld omdat ik begon te twijfelen of ze wel eerlijk waren geweest. Toen werd er gewoon ff gezegd dat Jochie in oktober al was overleden, terwijl ik notabene in november nog geweest was en met die Enrico gesproken had. Zo ga je toch niet met de gevoelens van mensen om. Wees gewoon eerlijk!! Dit komt nu veel harder aan!

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Hoi Agnes, wat een triest verhaal zeg en daarom vind ik dat er een onderzoek moet plaats vinden en misschien een her-organisatie van dit prachtige initiatief. Veel sterkte gewenst, groet Lucy

tempe280
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tempe280 »

Verschrikkelijk om de uitzending te zien ik kreeg een knoop in mijn maag bij het zien van de beelden. Onze papegaai van 28 jaar oud hebben wij met veel pijn in ons hart weg moeten brengen. Ik heb altijd gezegd ik breng geen dieren weg maar in dit geval ging het echt niet anders. Onze papegaai is in 28 jaar nooit ziek geweest en zat altijd mooi in de veren hij plukte zichzelf ook nooit kaal. Toen we hem bij het nop brachten moest hij eerst in quarantaine wat logisch is. Omdat het kouder werd mocht hij daarna niet naar buiten dat was te koud.September 2005 hebben we hem daar gebracht tussendoor nog een paar keer gebeld hoe het ging. Toen[ inmiddels 2006] zijn we het park gaan bezoeken om te kijken hoe het ging. Onze papegaai zat ook in voliere nummer 5 toen we zagen hoe ruim de voliere was waren we blij, maar toen we onze papegaai zagen niet. Zijn staart was weg er zat geen veer meer aan. Toen we vroegen hoe dat kon konden ze niet echt een gericht antwoord geven behalve dat misschien een andere wat dominante papegaai dat had gedaan. Dat zou logisch kunnen zijn en dachten dat komt wel goed. Hij had een kameraadje gevonden en zaten leuk samen dat gaf ons een goed gevoel. Nog geen anderhalve maand na ons bezoek kregen wij een brief van het n.o.p dat onze papegaai was overleden aan een bloedvergiftiging. Het ironische hiervan is dat we hem in september 2005 hadden gebracht en september 2006 is hij overleden. Nu ik de beelden heb gezien past nu toch dat ontbrekende puzzelstukje aangezien ik daarvoor al mijn twijfels had. Nu dus na de uitzending heb ik er geen goed gevoel meer over en ik hoop dat als er een onderzoek komt de dieren voorop staan en ze mensen aan trekken die verstand van dieren hebben of tenminste hart voor dieren hebben want als je die uitspraak hoort in de uitzending schandalig. Esther.

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Nogmaals:

Alles wat de oud-medewerker onthulde in de Radar-uitzending is waarheid gebleken. Niemand hoeft zich te schamen bij Radar. Zonder Radar waren we nu nog steeds voorgelogen.

Miex
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:50

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Miex »

@aknoppert

Je hebt hem op 28 november 2008 gebracht en in Oktober is vogel overleden?? Hier klopt iets niet!

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Als je alle commentaren nu bekijkt dan is het grootste bezwaar eigenlijk dat de informatie-verstrekking naar de mensen niet altijd even goed is geweest. Ik denk dat ze daar nu heel veel van geleerd hebben en dat het vanaf heden zeker beter zal gaan. Aan de andere kant lees ik hier dat er mensen zijn die wekelijks (!!!) gaan bellen om te vragen hoe het met "hun" vogel gaat. Dat is toch te gek voor woorden. Get a life denk ik dan.

Daarna is het grootste bezwaar van sommigen gericht tegen de persoon Tonnie Vermeegen. Ik ben helaas bang dat zijn positie bij de NOP nu eigenlijk onhoudbaar is geworden, ongeacht of hij wel of niet schuldig is aan hetgeen hem nu in z'n schoenen wordt geschoven. Ik denk dat Tonniie het papegaaienpark een grote dienst zou bewijzen als hij het stokje zou doorgeven aan een ander. Hij kan dan zelf als "adviseur" of iets dergelijks aan het park verbonden blijven. In het bedrijfsleven en de politiek doen ze dit ook altijd op deze manier, zodat ze weer met een schone lei kunnen beginnen.

Vergeet a.u.b. niet dat het bij de NOP grotendeels om vrijwilligers gaat en niet om duurbetaalde mensen.

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Esther, ik leef met je mee. Horrorverhaal nummer zoveel. Mijn papegaai is daar een akelige hongerdood gestorven.

En let op: nu ga je ook nog uitgescholden worden door die NOP-mensen.

Zo'n verschrikkelijke spijt dat ik met die organisatie in zee ben gegaan.

Gesloten