LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

wij dragen het NOP een warm hart toe

nnn
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 13:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door nnn »

Al de bladzijden lees ik al mee.

Wat mij het meeste raakt zijn de mensen die zijn voorgelogen over het welzijn van hun papegaai. Mensen die met heel veel moeite de stap hebben genomen om hun vogel naar NOP te brengen in de veronderstelling dat dit voor de vogel het beste zou zijn. Leuk onder soortgenoten, sociaal met elkaar keuvelen, poetsen, eten, op stok gaan.

Deze mensen zijn niet ingelicht over het overlijden van hun papegaai. Nee, zelfs voorgelogen. Het gaat zo goed met Coco/Jochie/Loretta, terwijl de papegaai in kwestie al lang was overleden.

Of NOP nu een wanbeleid voert of niet, dat zal heus wel worden uitgezocht. Ik zou ze ook als donateur niet zomaar laten vallen.

Maar NOP heeft op deze manier wel een hele grote steek laten vallen!!

Ik wens alle mensen die op deze manier zijn voorgelogen, heel veel sterkte toe.

Gr, Nel

geld0286
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 20:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door geld0286 »

Ik ben er ook geweest. Ik heb er mijn de dieren arts over gepraat. Die heeft gevraagt om erniet meer heen te gaan wij hebben zelf ook een papagaai en je weet niet wat je mee naar huis neemt. De arts heeft mij gewezen zo veel beesten bij elkaar daar komen ziekte's van en wat gezond is wil overleven dus paren. Ik kan u vertellen ik heb geen ei gezien met zoveel bij elkaar. De vogels komen door het gaas heen voor een sederpit dan hebben ze hoger en de adere wandelen wat rond te weinig kracht om te vliegen.
Het zou dicht moeten.
jan-willem

Richard69
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Richard69 »

hvangils kan je verhaal in het forum niet zo snel terug vinden .. zou je het nogmaals kunnen plaatsen?

jen86
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 11:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jen86 »

Ja hoor hongerlijdende vogels haha. Dit wordt echt te gek, als ze jou een reep chocola en een bak sla voorhouden zou jij ook voor de chocola kiezen. Ik iig wel, dus ze komen echt geen nootjes halen omdat ze honger hebben deze vinden ze lekker en weten dat als er mensen voorbij lopen ze gevoerd worden.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

geld0286


Geplaatst op 14 Jan 2009 20:29 door geld0286

Nu breekt mijn klomp eerst de donatie omzeep wat gelukkig bijgedraaid is en nu is de kassa aan de beurt zo ga je toch niet met creativiteit om span u liever in voor de dieren in het park

Frans

angela13
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door angela13 »

Radar,ik vind de uitzending van maandag j.l zeer belabberd!!!!Heel eenzijdig!!! Ik weet dat er met hart en ziel in dit opvangcentrum wordt gewerkt en dat er heel vaak zieke dieren worden aangeboden, deze gaan eerst in quarantaine en dan kunnen er dieren sterven!! Er was een intervieuw met Ton van Meegen de eigenaar en een pathaloog, in dit intervieuw is heel vaak geknipt om het maar zo negatief mogelijk over te laten komen, en de pathaloog is niet in beeld geweest! en iemand die negatief is over het papegaaiencentrum is in Nederland maar moeilijk te vinden, dan maar een "deskundige"in Engeland opgezocht!!!!
Laat jullie mensen van Radar maar eens een weekje meedraaien met alle vrijwilligers!! Ton is altijd heel secuur op netheid,voedsel en het welzijn van de dieren!!!!! Angela :cry:

sam1965
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sam1965 »

al 2 dagen lang zwartmakerij over en weer, meer dan 700 reacties al!

en niemand die er op deze manier iets mee opschiet.

wat mij betreft voor de voorstanders van de uitzending van radar:
* alles word duidelijk van de slechtste kant belicht
* knip en plakwerk
* geen wederhoor
* geen kennis van zaken
* dubieuze bronnen gebruikt
* eenzijdige berichtgeving
enz,enz

voor de tegenstanders van de uitzending van radar:
* knippen en plakken kan alleen als je materiaal hebt
* zoveel mensen met hetzelfde verhaal kan je niet negeren
* uitspraken van werknemers worden gedaan op een manier die niet hoort bij de doelstelling van het NOP
* toekans fokken???????????????????????
enz,enz

aan allen die nu weten te vertellen dat het al niet goed zat en alles weten, waarom niet eerder aan de bel getrokken?

aan allen die het NOP blindelings verdedigen(mag ook want laat eerst het onderzoek komen) tot die tijd wel reeel blijven en het is geen kwestie van afvallen als je het reilen en zeilen bij het NOP kritisch bekijkt.

ik denk dat we uiteindelijk allemaal maar 1 ding willen en dat is een papegaaienopvang waar de vogels diervriendelijk en op een profesioneel manier worden opgevangen.

ik zelf heb daar wel ideeen over maar laat dat liever over aan de deskundigen.
net zo als dat voor menig discussie op dit forum zou moeten.

een papegaaienliefhebber

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Ik vond die "deskundige" in Engeland ook wel heel erg veel op een papegaai lijken trouwens. :shock: Het zou me verder niet verbazen als ook deze vrouw woorden in de mond gelegd heeft gekregen, valse informatie heeft gehad en er in het interview met haar heel selectief is geknipt.

Ik hoop dat de NOP op korte termijn naar buiten komt met feitelijke informatie over de gang van zaken in het park. Daarbij zijn de sterftecijfers op dit moment het allerbelangrijkst. Ze moeten nu wel goed communiceren.

Ik ga trouwens Felix Meurders eens tippen over dit programma. Misschien dat het dan terug komt in "De leugen regeert". Dan mogen de riooljournalisten van Radar zich daar gaan verantwoorden.
Laatst gewijzigd door controverse op 14 jan 2009 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik blijf bij mijn mening dat de medewerkers en de vrijwilligers een warm hart hebben voor de dieren dat kon je gemakkelijk zien in de Ouwe Jan

En is het ook gemakkelijk gezegd om kritiek te hebben naar de mensen die daar werken
Want de beste stuurlui staan eemaal aan de wal

de witte
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 20:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door de witte »

Waar blijven de reacties van de mensen wiens papegaai nog wel leeft bij NOP?

Het lijkt wel of er 1 persoon onder verschillende namen een reactie plaatst dat zijn / of haar papegaai zoveel jaren geleden is overleden. (deze personen vermelden gemakshalve niet dat ze zeer weinig tot niet en wanneer ze naar de vogel zijn toegegaan om een kijkje te nemen) of durven dit niet te melden omdat ze zich nu vreselijk schuldig voelen en schamen omdat ze verder zijn gegaan met hun eigen leven.

Radar: het aantal vogels wat u denkt dat bij NOP is opgevangen is gebaseerd op berekeningen. Is er ook iemand van Radar daadwerkelijk de vogels gaan tellen? Vraag me af of dit mogelijk is. Ten eerste vliegen er vogels door de voliere van links naar rechts, vele lijken op elkaar (heb ik deze nou wel geteld of niet....?). Verder zitten er vele vogels in de nachtverblijven waar geen toegang toe is (gelukkig ben ik wel een van de weinige die daar een kijkje heeft kunnen nemen, zie mijn eerdere bericht). Geloof me, ook deze vogels zijn niet snel te tellen.....!

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

controverse


Geplaatst op 14 Jan 2009 21:00 door controverse


is al werk van gemaakt :)

gerard peeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 20:51

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door gerard peeters »

De uitzending van afgelopen maandag gaf mij en mijn vrouw tidens de uitzending al een erg onplezierig gevoel. De manier waarop dit programma over de buhne gebracht werd was er alleen maar op gericht om het papegaaienpark in een zo'n kwaad mogelijk daglicht te plaatsen. Eenzijdige rapportage die een dag later nog bevestigd werd door lokale publicaties in het Ehv. dagblad , waarbij een dierenarts verklaringen gaf over het hoe en het waarom van de sterfte onder de papegaaien zijn doodgewoon niet uitgezonden.Door dit niet uit te zenden vind ik dat deze rapportage elke geloofwaardigheid heeft verloren en het verdient aanbeveling om dit alsnog te doen..
Een dergelijke vorm van sensatie vind ik niet niet voor herhaling vatbaar.

cynthiavanderlouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door cynthiavanderlouw »

Hallo, hierbij nog een keer een positieve reactie!
Ik ben vandaag in het park geweest. Ik was zo'n beetje de enige bezoeker. De vogels zitten er zoals altijd prima bij. Kijk eens goed naar ze: ze zijn relaxt. Hebben het prima met elkaar. En ze zien er hartstikke gezond uit. Ze hebben voldoende eten en drinken en verwarmde nachthokken. Wat ik heel erg verdrietig vind, is dat voormalige eigenaren nu in paniek hun vogels terugeisen. Ik gun mijn papegaai liever een korter maar een vogel-waardig bestaan bij het NOP dan een heeeeel lang leven (al dan niet in een kooi) bij mensen in de huiskamer. Papegaaien horen niet bij mensen maar bij papegaaien.
Ik wil de medewerkers van het NOP nogmaals een hart onder de riem steken. Ze doen zo ontzettend hard hun best voor de dieren! Mijn steun hebben ze nog steeds, nog meer dan ooit!
Ik leef overigens wel mee met de mensen die niet eerder te horen hebben gekregen dat hun papegaai is overleden.
En ten slotte: met mijn papegaai gaat het prima. Dat heb ik vandaag weer met eigen ogen gezien. Hij heeft sinds hij in het park woont zelfs een kaketoe-partner gevonden waar ie lekker mee knuffelt. En ik hoop niet dat zijn kaketoe-liefje ook wordt opgeeist door zijn vorige eigenaar! Want dan breken er een paar papegaaien-harten.

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Laten we wel even realistisch zijn met z'n allen aub...

Als iedere "dierenvriend" nou eens gaat beseffen wat hij of zij er zelf aan doet. Iedereen foetert maar raak zonder te beseffen dat de oorzaak al velen malen eerder begint. JA en wel bij de aanschaf. En dat is echt niet alleen bij het NOP met vogelsoorten, want ga maar eens een keer een kijkje nemen in alle asiels.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik vind dat Radar beter moest navragen waarom de vogels dood zijn gegaan en niet naar de kamp moet luisteren die heel erg graag dat NOP ten onder gaat door zijn visie en haat op deze park

En ook dat Tonnie van Meegen zijn zegje moet kunnen geven van hoe het zit met deze aantijgingen in zijn richting uit

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ik begrijp niet dat men de reacties van het aankomende onderzoek wil afwachten.
Dit zal toch negatief uitpakken voor het NOP.
En dan doel ik niet op de omstandigheden in het park, maar gewoon om het feit dat het onderzocht wordt door een niet onafhankelijk iemand.

Dus het maakt niets uit of het onderzoek positief of negatief uitpakt, het zal toch door veel mensen niet serieus genomen worden.
Ik begrijp hierin het NOP dan ook niet, want hierdoor zal de discussie gewoon doorgaan, wat niet ten goede komt aan het park.

Hoe zou u het vinden, als u ruzie het met de buurman, en het laat onderzoeken door de vrouw van de buurman (bij wijze van spreken)

Er zijn genoeg kenners in Nederland te vinden, die wel onafhankelijk zijn, waarom niet aan 1 van deze personen die taak geven.
Dit vind ik een kwalijke zaak.


Ik zag paginas terug, dat een vrijwilliger zich afvroeg wie dat oude omaatje was uit de uitzending van Kassa.
Als je als papegaaienliefhebber niet weet wie Rosemarie Low is, dan mag je je heel diep schamen, en dan durf ik te zeggen, dat je je nooit in het leven van een papegaai hebt verdiept.
Papegaaien verzorgen houdt meer in dan water en voer geven, en dat geldt niet alleen voor papegaaien.

Mensen als u met dieren wilt omgaan, probeer dan ook te begrijpen wat er in de dieren omgaat

fmmmartha-Gouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door fmmmartha-Gouw »

Na de uitzending van maandag 12-1-2009 ben ik geschrokken van het feit hoe er in het park met de papegaaien vergaat.
Ik ben al 4 jaar lang donateur van de stichting NOP. Ieder jaar komt er een nieuwsbrief waarin vermeld staat wat er in het park gebeurd voor de papegaaien. Vandaag op 14-1-2009 krijg ik weer een nieuwsbrief waarin staat Zoals bekend is, heerst er wereldwijd een crisis. financieel gezien treft deze crisis ook direct onze Stichting N.O.P. Wat gebeurd er met het geld van de donateurs? Ik ben zeer teleurgesteld.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

@Controverse

Het zou inderdaad goed zijn als radar aan de tand wordt gevoeld door "de leugen regeert". Ik wil dat weleens zien! :)

@Parotlover

Ik ben het helemaal met je eens. Ik kom zelf ook regelmatig in het park en mijn ouders doen vrijwillgerswerk in het park. Ik heb ook nog nooit lege voederbakken gezien of dat de dieren het slecht hebben. Onbegrijpelijk hoe mensen reageren (vooral Picolientje!)

@Picolientje
Waarom meld je je niet aan als vrijwilliger bij de heer van Meegen? Je kunt dan opbouwende kritiek uiten en zaken waar jij van vindt dat ze anders moeten aandragen en in de groep gooien, Hiermee zou jij een positieve bijdrage leveren aan de dieren. Dat heeft veel meer zin dan dat gehak op de heer van Meegen. Jij bent toch een dierenvriend? Zet persoonlijke rancune eens opzij, want die heb je dat blijkt uit bijna ak je posts, en meld je aan als vrijwilliger. Ik zou je dan een echte sterke persoonlijkheid vinden. Niet zeuren mouwen opstropen en helpen en zorgen dat de vogels het goed hebben!

@alle andere "relschoppers"
1. De beste stuurlui staan aan wal
2. Niet klagen en rellen, maar aanmelden als vrijwilliger en elk weekend bij het NOP helpen, de mouwen opstropen en buffelen zodat de vogels het goed hebben!

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Ik zou het logischer vinden als Radar aandacht zou besteden aan alle misstanden in bijvoorbeeld de bio-industrie.
Daar rendeert het namelijk om dieren stelselmatig te mishandelen. Het sterfte-cijfer is 100%.

Proefdieren.. ook zoiets. Die dieren worden ECHT gemarteld.

Maar ja, daar wordt natuurlijk bakken met geld mee verdiend, dus niet interessant om eens kritisch naar te kijken Radar?
INDERDAAD maar door maar huisdieren te blijven aanschaffen en ze daarna weer weg te doen (???) Is daar totaal geen geld mee te verdienen? Laat me niet lachen. Iedereen weet dat het hier om een gevolg gaat. Goh en laat dat nou komen door een oorzaak.

Gesloten