LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Tinkerbell1988
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tinkerbell1988 »

Picolientje, ik ken Erico al bijna 5 jaar, en ik weet dat je niet alles wat hij zegt letterlijk of persoonlijk op moet vatten. Hij zegt inderdaad dat iemand daar zijn bakkes moet houden, maar of hij dat relateert aan dat als er in het weekend niemand is er niet gevoerd wordt weet je niet. Dit is weer een 'mooi' stukje knip-en-plakwerk van Radar, het kan dus een heel gesprek geweest zijn en misschien is dat bakkes houden wel heel ergens anders op gerelateerd.

Ik werk al 5 jaar op zondag bij het NOP, en geloof me, ik ben er vaak genoeg om te kunnen zeggen dat er in het weekend dus echt wel gevoerd wordt!

Misschien moeten we gewoon met zijn allen niet zo snel oordelen terwijl we totaal geen idee hebben van hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Ik zeg ook niet dat ik alles weet hoe het eraan toegaat, maar ik weet wel dat het park de beste bedoelingen heeft met de papegaaien en de andere dieren die er opgevangen worden.
Kan er niet zo goed tegen dat er onterecht geoordeeld wordt en vooral véroordeeld wordt over het park.
Laatst gewijzigd door Tinkerbell1988 op 14 jan 2009 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

INDERDAAD maar door maar huisdieren te blijven aanschaffen en ze daarna weer weg te doen (???) Is daar totaal geen geld mee te verdienen? Laat me niet lachen. Iedereen weet dat het hier om een gevolg gaat. Goh en laat dat nou komen door een oorzaak.
Eens!!!! Elk gevolg heeft een oorzaak. Mooi gezegd! Mensen denk na voordat u aan huisdieren begint. Ik sprak laatst iemand die een krokodil thuis wilde houden, het moet niet veel gekker worden!

bjornson
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bjornson »

Iedereen komt er allemaal en het ziet er o zo prachtig uit.

Nu vraag ik me af wat gebeurt er met die duizenden papegaaien die er zouden moeten zijn. Wat doet die hele koelkast vol met papegaaien die kerngezond binnenkwamen. Een expert op dit gebied welke tientallen boeken heeft geschreven constateert zelf de erbarmelijke omstandigheden waarin deze dieren leven. Ik denk dat haar mening iets serieuzer genomen mag worden dan die van een famile die gezellig met oma een zondagje papegaaien gaat koekeloeren en zegt dat alles er toch prachtig uit zag.

Het park heeft dan misschien wel ''de beste bedoelingen" :roll: maar daar heb je heel weinig aan. De dieren moeten gewoon verzorgd worden zoals het hoort. Ja deze papegaaien zijn verhongerd, maar we hebben de beste bedoelingen? :?
Laatst gewijzigd door bjornson op 14 jan 2009 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Eens!!!! Elk gevolg heeft een oorzaak. Mooi gezegd! Mensen denk na voordat u aan huisdieren begint. Ik sprak laatst iemand die een krokodil thuis wilde houden, het moet niet veel gekker worden!
Nee het moet niet veel gekker worden. Natuurlijk is het goed dat er dieren worden opgevangen en worden gered van ons mensen. Maar dat komt wel omdat de "dierenvriend" zonodig weer eens ergen aan begint wat hij of zij niet waar kan maken. Dit is voor honden, katten, konijnen, cavia's enz al vaak een mega ramp. Maar als je iets exotisch in huis haalt dien je toch wel wat meer informatie te winnen i.p.v "Ooooooooooooooooh wat een mooi dier, die wil ik ook een!" Met als resultaat een overvol NOP! En de smoesjes zijn werkelijk zo enorm creatief. Zou je een mooie verzamel bundel van kunnen maken.

Uiteraard zijn er zeker OPRECHTE uitzonderingen hoor, daar niet van

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Nee het moet niet veel gekker worden. Natuurlijk is het goed dat er dieren worden opgevangen en worden gered van ons. Maar dat komt wel omdat de "dierenvriend" zonodig weer eens ergen aan begint wat hij of zij niet waar kan maken. Dit is voor honden, katten, konijnen, cavia's enz al vaak een mega ramp. Maar als je iets exotisch in huis haalt dien je toch wel wat meer informatie te winnen i.p.v "Ooooooooooooooooh wat een mooi dier, die wil ik ook een!" Met als resultaat een overvol NOP! En de smoesjes zijn werkelijk zo enorm creatief. Zou je een mooie verzamel bundel van kunnen maken.
Ja inderdaad... Het is gewoon niet normaal. Mensen die van alles in huis halen zonder er verstand van te hebben. In de zomertijd stormen asiels vol met honden en katten en wordt het NOP overspoeld met vogels omdat mensen zonodig op vakantie moeten en met de aanschaf niet bedacht hebben dat het dier niet als een tv tijdelijk uit kan worden gezet als het even moeilijk wordt...

Tinkerbell1988
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tinkerbell1988 »

Bjornson,

De papegaaien zijn niet verhongerd, ze krijgen elke dag gewoon te eten en te drinken, elke dag, 365 dagen per jaar.

sev
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:00

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sev »

Voor iedereen die zgn zo begaan is met het welzijn van de dieren op het park. Die het allemaal heel erg vinden hoe er wordt omgegaan met deze dieren. Die geen goed woord over hebben voor het NOP. Waarom staan jullie niet masaal aan de poorten van het dorp om je aan te melden als vrijwillger. Om de zgn verschrikkelijk verwaarloosde diertjes te helpen.
Hier op een forum de meest verschrikkelijke beschuldigingen uiten, na een heel éénzijdig belichte uitzending, is wel erg gemakkelijk.
Ik zou zeggen: GEEN WOORDEN, MAAR DADEN

En picolientje, nogmaals los je persoonlijke problemen met dhr van Meegen op een andere manier op. En als je zo zeker bent van zijn slechtheid waarom heb je dan nooit eerder stappen ondernomen en aangifte tegen hem gedaan. Jij hebt dus willens en wetens dhr van Meegen jarenlang zijn gang laten gaan, hmmmmmm

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

bjornson


Geplaatst op 14 Jan 2009 22:07 door bjornson

kijk liever eerst op papegaai.org dan wordt het misschien helder voor
U en vergeet radar even

eppolientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door eppolientje »

Zeg piccollientje, heeft ie je ooit laten zitten of zo dat je hem zo in de
grond stampt. Zo als jij tegen Vermeegen uitvalt is niet meer normaal. Dit heeft niets meer te maken met het onderwerp. Lijkt wel op een persoonlijke hetze :lol: :oops:

van kleef
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 16:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door van kleef »

ook wij hebben onze joepie daar heen gebracht
maar weten niets of hij nog leeft of het goed met hem
gaat hij plukte zich kaal als het echt zo n zooitje is
dan wil ik hem terug kan dat?????

m vr gr jan en roos

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Ach ja jasper76,

Dat schijnen er toch maar veel voor de aardigheid even te vergeten. Een dier heeft geen menig en mag nooit iets zelf bepalen, want dat doen wij mensen wel voor hun. Tja en dat staat hier iedereen op zijn of haar achterste poten omdat het allemaal zo zielig is. Goh wat hebben er toch weer veel zelf kennis :? not dus

Hier wordt gesproken over beesten. Alleen in de verkeerde kontekst. Red de dieren van de beesten en dan mag jij raden wie de beesten zijn!

kerkrade1938
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kerkrade1938 »

Ook ik heb met angst en beven uitgekeken naar de uitzending over het Papagaaienopvangcentrum. Ik had namelijk met pijn in mijn hart ivm met de gezondheid van mijn vrouw mijn Kakatoe moeten wegbrengen. ja met pijn want hij was al 12 jaar mijn kakatoe. Op de terugweg naar huis had ik ondanks die pijn toch een goed gevoel. De ontvangst was prima. De benadering van mijn vogel idem. Ondanks dat de ontvangst in 1e instantie gebeurde door een vrijwilliger was een stuk deskundigheid duidelijk aanwezig. De indruk van het park ondanks het slechte en koude weer was goed. De vogels waren aktief, communicatief en duidelijk zeer tevreden met de accomodaties.
de uitzending bracht mij eerst aan het twijfelen maar als ik de vele reacties zie op dit forum maar ook op andere fora dan ben ik ervan overtuigd dat mijn vogel goed zit. Hij krijgt ondanks de zeer ruime kooi bij mij thuis nu de ruimte en heeft contact met zijn soortgenoten, iets wart ik hem 12 jaar heb onthouden.
Ga zo door , ik ben en blijf donateur tot dat het tegendeel bewezen is en niet door een dierenartsa die door de echte kenners als kwakzalver wordt beschouwd.

Bert Jansen

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

ook wij hebben onze joepie daar heen gebracht
maar weten niets of hij nog leeft of het goed met hem
gaat hij plukte zich kaal als het echt zo n zooitje is
dan wil ik hem terug kan dat?????
Als joepie zich kaalplukte bij jullie thuis, dan moet je je afgvragen waarom hij dit deed! Waarschijnlijk verveling of stress. Ik vind dat heel erg voor julllie en joepie. Het nop kan niet garanderen dat de vogel stopt met plukken als hij opgevangen is! Dit kunnen jullie ook niet verwachten, maar doen jullie waarschijnlijk ook niet. Laten we hopen dat hij is gestopt met plukken maar garanties zijn er niet voor en helaas kunnen zij, en ook niemad anders, joepie laten stoppen met plukken.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

kerkrade1938


Geplaatst op 14 Jan 2009 22:22 door kerkrade1938

Bravo Bravo dat is nog eens klare taal.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

.....Het park heeft dan misschien wel ''de beste bedoelingen" maar daar heb je heel weinig aan.
De dieren moeten gewoon verzorgd worden zoals het hoort. Ja deze papegaaien zijn verhongerd, maar we hebben
de beste bedoelingen?

@bjornson, heb jij meer gezien dan ons? Ik heb geen patholoog anatoom gehoord of gezien in het programma,
en evenmin heb ik sectierapporten gezien of gelezen...

Mensen hou eens op... het is zo langzamerhand onzin wat er nog neergezet wordt!
Blijf de papegaaien steunen, net als al die vrijwilligers die nu met het koppie naar beneden lopen daar....
door toedoen van een paar lafbekken, die niet eens met hun gezicht op tv durven...
en mevrouw Low? Volgens haar is het een natuurlijk gevolg van grote vluchten dat de sterfte hoger is....
Is het niet zo "hoe groter de vluchten, hoe beter de papegaai kan vluchten bij onveiligheid?"
En die reportage met verborgen camera.... heb eigenlijk alleen maar beelden van de plafonds gezien...

Wacht met zn allen eens af hoe de uitkomst van de onderzoeken zullen zijn

Tinkerbell1988
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tinkerbell1988 »

Heel erg fijn om te lezen dat er niet alleen negatieve reacties worden geplaatst.

De vrijwilligers en alle andere mensen op het NOP vinden het vreselijk dat het nu zo loopt, en dat Radar zo'n vertekend beeld van het park heeft neergezet.
We doen er alles aan om de dieren goed te verzorgen, wat ze ook zeggen.
De vrijwilligers zijn een hecht team, dat zie ik elk weekend met eigen ogen, die van de papegaaien houden en ze zo goed mogelijk verzorgen en dankbaar zijn voor alle mensen die het park steunen.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ bjornson

Heb je al een keer gegoogled naar die expert uit Engeland samen met haar expert uit Nederland? Ik denk dat je je conclusie dan wel gaat bijstellen.
Tuurlijk gaat deze meneer Hooimijer op deze manier nog meer geld verdienen, aan die zielige mensen, die hun overgellukige vogel in hun fijne kooitje met hun geweldige gezondheid, bij hem komen laten verzorgen.....

Ja, even een klein consult, nageltjes knippen 35.00, snaveltje vijlen 35.00 inenting 35.00 nog een extra inenting voor ? 35.00 en natuurlijk moet de vogel een zak speciaal voedsel om aan te sterken 35.00, komen waarschijnlijk nog consultkosten 45.00 dus ongeveer 220.00 euro en tot over een half jaar weer.
De mensen gaan één keer en komen nooit meer terug!!!!

Want het mag allemaal niets kosten hoor....

Zoek deze experts maar eens op met google en je zult je verbaazen, hij spreekt overal dat een papegaai in gevangenschap, in een kooitje ongeveer 15 tot 20 jaar kan worden, maar op TV maakt hij er wel even 70 tot 80 jaar van ! Is dit geloofwaardig???

hvangils
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 19:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door hvangils »

mijnheer uit kerkrade

Heeft u wel geinformeerd of uw vogel nog leeft?

Ik was ooki n de waan dat onze kaketoe in het paradijs terecht was gekomen maar helaas ook wij hebben slecht bericht gehad hij heeft nog maar 6 weken mogen leven daar, Of wellicht zit hij nu op een ander adres want ik denk dat hij gewoon doorverhandeld is.
Stiekem hoop ik dat dan maar want dan leeft hij nog in ieder geval.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Patrick en Sevda


Geplaatst op 14 Jan 2009 22:31 door Patrick en Sevda

Hoi willen jullie mij even contacten op mijn mail wil wat kwijt voor de leugen regeert

Frans

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

het nop spreekt zich zelf in deze nette brief een beetje tegen papegaaien worden helemaal geen 50 of 70 jaar hoor ik nog nagonsen

Dear Sandi,

First of all we would thank you for your help that you offer to the N.O.P. and the comming action from the Sonny Days Bird Toys. The program you started named "Toys for Holland" shows that you must have a great love and respect for the parrots.

The 'Dutch parrot care and reception centre can use all the help there is. Giving information about parrots to future owners is one of the most important intentions. New owners don't realise that a parrot is a friend for 50 to 75 years. They don't now that only one of ten parrots can speak proper or that parrots needs a lot of care. Besides of the information we take care of parrots which don't have a home anymore because their bosses are advanced in years, the parrots are confiscate by the custom-house, are 'insane' or sick, theire bosses don't wanted to take care anymore, etc. etc.

de link

http://www.exoticbird.com/meegan.html

Gesloten