LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Ik denk dat er via onderzoek bij Radar ook uit gaat komen dat er hier verschillende mensen zijn die meerdere gebruikersnamen gebruiken met hun zielige verhaaltjes over koko,japie,kiki enz.

Ze maken namelijk dezelfde typfouten, hetzelfde verhaal enz enz.

Stop er toch mee.

Oh ja, Frans.. Het is gellukt bij de Vara !!

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

het nop spreekt zich zelf in deze nette brief een beetje tegen papegaaien worden helemaal geen 50 of 70 jaar hoor ik nog nagonsen
@Lubbers:

NOP heeft nooit gezegd dat de vogels niet zo oud kunnen worden. Ze zeggen dat er soorten zijn die jong worden, de kleine vogels. En vogels die deze leeftijd wel kunnen halen, mits vanaf geboorte goede verzorging en voeding, de grote soorten. Aub geen fanta verhalen verkondigen. Ik snap u niet

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Bjornson,

Geen van de NOP'ers gaat in op het vieze, ouwe ijskastje met de papegaaienlijken. Waar heel Nederland kotsmisselijk van is geworden. Ik denk dat het een taboewoord is, waar ze van de leiding absoluut niet over mogen praten ofzo.
Je kunt sowieso niet met ze praten, ze schreeuwen alleen nog maar en maken hun eigen donateurs zwart.
12 doden alleen al in de RADAR-week, maal 52 = 624 per jaar.
Bijna net zoveel als er binnenkomen. Sterfte bijna 100%
Te weerzinwekkend voor woorden.

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Ja, even een klein consult, nageltjes knippen 35.00, snaveltje vijlen 35.00 inenting 35.00 nog een extra inenting voor ? 35.00 en natuurlijk moet de vogel een zak speciaal voedsel om aan te sterken 35.00, komen waarschijnlijk nog consultkosten 45.00 dus ongeveer 220.00
CONCLUSIE: :arrow: :arrow: :arrow: G E L D
En dat "geld" natuurlijk ook bij de mensen die de dieren aanbieden. Ik zeg ook dat dit probleem nooit maar dan ook nooit zal worden opgelost!!!

Waarom niet? Worden de mensen het hier ooit met elkaar eens? Gaan de mensen hier er zelf wat aan doen? Kunnen de mensen hier oprecht zeggen ik ben niet schuldig? Antwoord :arrow: :arrow: :arrow: N E E

Tinkerbell1988
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tinkerbell1988 »

Nou Peter,

Ik zal je even vertellen waarom de overleden vogels in de koelkast gelegd worden; ze moeten nog onderzocht worden door de patholoog, deze gaat onderzoek doen naar de doodsoorzaak en ze liggen daar met een notitie van waar ze vandaan komen en hun chipnummer, zodat men in de administratie kan registreren dat de vogel is overleden.

En ja, het is een oude koelkast, maar zoals het elke keer herhaald wordt; het is en blijft een opvang, en dat ding doet het nog dus waarom een nieuwe kopen als we het geld voor veel betere doeleinden (zoals nieuwe kooien, voer, verzorging e.d.) kunnen gebruiken?!
Laatst gewijzigd door Tinkerbell1988 op 14 jan 2009 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

jasper druk eens op de link aub wie deze brief heeft gestuurd naar diegene ?

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Geen van de NOP'ers gaat in op het vieze, ouwe ijskastje met de papegaaienlijken. Waar heel Nederland kotsmisselijk van is geworden. Ik denk dat het een taboewoord is, waar ze van de leiding absoluut niet over mogen praten ofzo.
Je kunt sowieso niet met ze praten, ze schreeuwen alleen nog maar en maken hun eigen donateurs zwart.
12 doden alleen al in de RADAR-week, maal 52 = 624 per jaar.
Bijna net zoveel als er binnenkomen. Sterfte bijna 100%
Te weerzinwekkend voor woorden.
De gestorven vogels worden in een ijskast bewaart omdat er sectie op verricht moet worden om zodoende de doodsoorzaak vast te stellen. Wat wou u voorstellen om de dodde vogels in te bewaren? Let wel dat lijkjes, ja ook van vogels, vergaan als ze niet koel worden bewaart.

Het sterfte aantal dat radar in de ruimte gooit is ongegrond en niet op bewijs gestaaft, verder wordt niet verteld wat de kwaliteit van de vogels was en of wat de doodsoorzaak was. Deze info is dus niet betrouwbaar!!!!

Waarom meld u zich niet aan als vrijwilliger en gaat u elk weekend buffelen en meerwerken bij het NOP? Dat zou een beter alternatief zijn dan al uw onzin uitkramen. Als u aanmeld kunt u de zaken waarvan u vindt dat het anders of beter kan aankaarten en inde groep gooien. Zodoende kunnen we de goede zorgen voor de vogels nog verder verbeteren en komt dat ten goede van de vogels! Ik zou u dan een sterke persoonlijkheid vinden. Meld u toch aan als vrijwilliger en help mee! Dat lost veel meer op. Niet oordelen over zaken die u niet kent. Meedoen! Aanmelden, buffelen en de vogeld helpen dat is belangrij.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Peter1111 weet je dat de dode vogels die ze lieten zien, de ene helft op plastic lag en een ander gedeelte vogels op kranten???
Vreemd he?

Weet je ook dat er 2 koelkasten staan? 1 voor het NOP en 1 voor klanten buiten het park om sectie op hun vogel(s) te laten verrichten?

Heb het net ook al eerder gevraagd HOU OP het gaat nergens meer over.....

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Heb het net ook al eerder gevraagd HOU OP het gaat nergens meer over....
Nee inderdaad. Ik zou wel eens willen weten waarom er zoveel mensen afstand doen van zo'n dierbare vriend. Ik ben bang dat we ons dan allemaal een eind in de ronde schrikken. Nogmaals met uitzondering van de OPRECHTE dierenvrienden!

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

jasper druk eens op de link aub wie deze brief heeft gestuurd naar diegene ?
@Lubbers

Ik heb dat gelezen maar de heer van Meegen zegt nergens dat elke soort zo oud wordt. Alleen de grote soort wordt zo oud en wederom mits de vogel goed verzorgd wordt en de juiste voeding krijgt. Een parkiet bijvoorbeeld wordt echt niet zo oud, en die zitten er ook zat in het park.

Waarom geeft u zich niet op als vrijwilliger? Elk weekend helpen om de vogels te geven wat ze nodig hebben. Ik denk dat het nop dat erg zou waarderen en u zou dan een positieve bijdrage leveren. Punten waar u kritiek op heeft kunt u aandragen en inde groep gooien. Zodoende kunnen eventueel verbeterplannen e.d. worden uitgevoerd. Of misschien komt u er wel achter nadat u een aantal weken heeft meeglopen dat radar een verkeert beeld heeft laten zien.

Ik zou u een sterke persoonlijkheid vinden als u zich aanmeld en elk weekend mee zou buffelen met de andere vrijwilligers.

bjornson
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bjornson »

@ tinkerbell 1988

Als je denkt dat de papegaaien elke dag eten krijgen kun je het programma beter eens nakijken (12.13) ik citeer: Als ze niet komen in het weekend dan wordt er dus gewoon niks gevoerd. ''En dat is allemaal vrijwillig en soms moet je dan gewoon je bakkes dichthouden''

De mensen er om heen stemmen hier volgens mij mee in dus ik denk niet dat je het helemaal aan het juiste eind heb.
of liegen al deze mensen? Vertel het me maar

Tinkerbell1988
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tinkerbell1988 »

Luister Bjornson,

Jij baseert dit op alleen een verknipt televisie-programma, ik baseer dit op bijna 5 jaar werkervaring op het NOP..
Misschien moet je zelf eens een keer meelopen met de vrijwilligers, dan zie je dat het er heel anders aan toegaat dan dat wordt getoond in Radar.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@Patrick en Sevda

Heb je al een keer gegoogled naar die expert uit Engeland samen met haar expert uit Nederland? Ik denk dat je je conclusie dan wel gaat bijstellen.

Leg dat eens uit, en dan bedoel ik over de expert in Engeland.
Over die in Nederland behoef ik geen uitleg, want die man neem ik niet serieus.

Maar Mevr Low uit engeland, is ongeveer betrokken bij elk project voor papegaaien over de gehele wereld.
Wordt ongeveer door alle dierentuinen die er zijn geraadpleegt.
En dat gebeurt niet omdat zij onkundig is.
Er zijn maar weinig mensen op de wereld die zoveel onderzoek hebben gedaan, naar papegaaien.
Als u deze persoon onkundig noemt, dan durf ik te zeggen, dat u absoluut weinig weet van papegaaien.

Ik weet niet of u het Loro Parque kent of Burgers Zoo, of het Ara project in Columbia, maar deze heeft u nu dus gelijk veroordeelt, omdat deze gebruik maken, van de kennis van Mevr Low.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

New owners don't realise that a parrot is a friend for 50 to 75 years.

vrij vertaald :

nieuwe eigenaars realiseren zich niet dat een papegaai een vriend is voor 50 tot 75 jaar verder niks over grote soorten of wat dan ook

grapjas bijna een jaar voor het nop ingezet !!

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Jij baseert dit op alleen een verknipt televisie-programma, ik baseer dit op bijna 5 jaar werkervaring op het NOP

Tinkerbell

Mag ik aan jou dan vragen waarom mensen zo'n kostbaar bezit dan na een x aantal jaren wegdoen terwijl ze mischien nog wel meer dan een half leven voor zich hebben :?: :?: :?: Ik neem aan dat dat daar wel tersprake komt.
Laatst gewijzigd door zinteergebegint op 14 jan 2009 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@ bjornson dat verhaal heb ik elders toegelicht als er vrijwiligers op komen dagen hou je mond tegen ze dicht en wees aardig voor ze dat wordt bedoeld met bakkes houwen

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Rosemarie Low gaf perfect aan waarom al onze papegaaien amper overleven in die volières.

en dan zie je zo'n Brabantse randgroepjongere:
'Oh Wow men, kek nou, die ene bet zo den halve vleugel van dien ander deraf, wow!"

Weerzinwekkend

bjornson
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2009 22:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bjornson »

Als ik de rest van het programma even buiten kijf laat schetsten deze medewerkers niet echt het beeld dat jij iedereen voorspiegelt.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Beste mensen,

Waarom meld u zich niet aan als vrijwilliger bij het nop. Hiermee toont u echte betrokkenheid! Verder zult u dan zien dat radar een verkeert beeld laat zien. Radar is uit op sensatie tv! Maar genoe daarover.

Meld u aan aub. Waarom niet? Uit al jullie posts blijkt toch dat u zich betrokken voelt bij de vogels. Voeg de daad bij het woord en wordt vrijwilliger.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Heb dit al eerder neergezet.... maar voor de mensen die niet beginnen te lezen waar ze zijn opgehouden, nog maar een keer...

Geplaatst op 14 Jan 2009 20:02 door Carla-52


--------------------------------------------------------------------------------

Er wordt een hele ophef van gemaakt dat het zo erg is als er een keer niet gevoerd zou worden....
Wist u dat... Papegaaien in het wild soms dagen moeten vliegen om eten te vinden, er soms 3 dagen voorbij gaan voor ze een lekker maaltje vinden?

Wil hiermee zeggen dat er geen sprake is van verwaarlozing als ze een keer overgeslagen zouden worden! En daar ze pellets voeren in het NOP is er helemaal geen man overboord... Papegaaien knoeien verschrikkelijk en hebben waarschijnlijk wel voor 2 dagen voer op de grond liggen!

En wat denk je van die cedernootjes die mensen geven en fruit wat ze meebrengen???

Gesloten