LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Niet te geloven. Waar is Radar mee bezig????

Wat ook niet te geloven is: op de website van het NOP staat onder de kolom 'medisch' -> 'Adressen dierenartsen' zelfs het adres van Hooimeijer erbij!!

Niet te geloven dat hij hierop staat. Kan je nagaan dat het NOP alleen het beste voor heeft met het welzijn van de dieren als ze zelfs een 'vijand' op hun eigen site zetten!

NOP, haal die man er a.u.b. af. Hij heeft zelf een enorme historie in het oplichten van mensen. En wisten jullie dat hij onlangs nog een idiote brief gemaild heeft namens de Stichting SPPW? Ook daarvan is Hooimeijer de voorzitter en schopt aan alle kanten tegen het NOP.

Veel succes vanavond in de uitzending! Ik blijf jullie onvoorwaardelijk steunen!

kiki11
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kiki11 »

Beste Frank in jullie opvang is dat het geval bij ons echter niet. We zijn ook wat kleiner dan jullie maar dat is niet belangerijk. Het punt dat ik wilde maken is dat niet iedereen elke vogel bij naam kent niet uit een groep zal herkennen dat vraagt ervaring. Een gemiddelde vrijwilliger bij ons teld wel vogels maar lang niet iedereen herkent de individuen en dat vind ik bij ons vervelend (zoals ik al zei iedereen heeft punten van verbetering)
En verder denk ik dat er bij jullie miss en vervelende medewerker is die herrie loopt te schoppen en ik kan me voorstellen dat het jou raakt. Ik ben soms 5 dagen in de week aanwezig werk me te pletter en dan komt iemand je afbranden geheel onterecht. Ik vind het heel vervelend voor jullie. Ik denk dat wij als vrijwilligers binnen zo'n opvang uit het zelfde hout gesneden zijn. Jiij neemt vast je werk emotioneel mee naar huis net als ik. En ondanks dat ik bij een andere opvang werk voel ik met je mee en doet dit ook mij zeer. We zijn er niet voor de lol maar enkel en alleen omdat nederland steeds meer een wegwerp-economie word. En de aanstichter van dit hele verhaal verdient het om zelf goed aan de tand gevoelt te worden. Die persoon spoort niet.
En daarbij waarom komen tv-programma's alleen voor dit soort dingen en niet als het goed gaat en iedereen dat wel aan de wereld wil laten zien

dnaket
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2007 15:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door dnaket »

De heer Frank Meijer gedraagt zich als een padvinder, die meent iedere dag een goede daad te moeten verrichten. Ik heb niks getracht kapot te maken of de grond in te boren. Ik heb zelfs gesteld, dat ik nog jaarlijks mijn donatie overmaak. Maar ik blijf er zeer veel moeite mee hebben, dat iemand eerst vogels verkoopt en dan weer terugneemt.
Mede, doordat mijn papegaai destijds in Gouda verzopen dreigde te worden, omdat hij nooit zou leren praten en hierdoor een te grote kostenpost werd voor een handelaar. Ik heb overigens de volle mep moeten betalen, omdat ik op dat moment - we praten over de jaren tachtig - wist dat de vogel nooit zou leren praten.

Frantom
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 18:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frantom »

De heer Frank Meijer gedraagt zich als een padvinder, die meent iedere dag een goede daad te moeten verrichten. Ik heb niks getracht kapot te maken of de grond in te boren. Ik heb zelfs gesteld, dat ik nog jaarlijks mijn donatie overmaak. Maar ik blijf er zeer veel moeite mee hebben, dat iemand eerst vogels verkoopt en dan weer terugneemt.
Mede, doordat mijn papegaai destijds in Gouda verzopen dreigde te worden, omdat hij nooit zou leren praten en hierdoor een te grote kostenpost werd voor een handelaar. Ik heb overigens de volle mep moeten betalen, omdat ik op dat moment - we praten over de jaren tachtig - wist dat de vogel nooit zou leren praten.

dnaket .wat is nu je punt?? hallo jaren 80 is dat niet een ver verleden??!!

RUDINL
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:22

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RUDINL »

Dit riekt weer (en niet voor de 1e keer) naar een stukje "Telegraaf journalistiek" van Radar. Stemmingmakerij voor kijkcijfers want beestjes doen het altijd goed in dit soort uitzendingen. Wij bezoeken het NOP al jaren zeer frequent (zeker 1x per maand) en wij zijn nog nooit misstanden tegengekomen. In tegendeel, vriendelijke en bekwame mensen die veel tijd steken in de verzorging van elders slecht behandelde papegaaien. Maar misschien is dat wel de achtergrond van deze lastercampagne, trapt het NOP misschien teveel op de teentjes van handelaren die hun handel door ingrijpen van de overheid zijn kwijtgeraakt ? Een koude douche is nog veel te vriendelijk voor Radar. Bah.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Beste dnaket,

Je moet het niet op de man gaan spelen. Het is wel duidelijk dat op alle forums en op dit forum alleen positieve geluiden te vinden zijn van papegaaienliefhebbers.

Zij hebben of zelf een papegaai ondergebracht bij het NOP, of weten wel hoe het precies zit vanwege hun eigen ervaring als kweker of liefhebberij.

Zelf reacties zijn te lezen van mensen die de stichting niet kende, maar wel door de leugens heen kijken.

Zou het dan niet redelijk aanneembaar zijn dat Radar er geheel naast zit? Kan me niet voorstellen dat een organisatie die onder een continue controle staat van de overheid, zelfs van verschillende instanties, zo slecht zou zijn voor de opgevangen dieren.

Nee, sorry, dat kan er bij mij niet in. Wat ze ook gaan uitzenden, het blijft toch plak en knipwerk van de redactie die een eigen menig heeft en die zij graag als waarheid bestempelen.

Komop NOP! Van mij verdienen jullie een grote pluim en ga vooral dor met het goede werk!

ineke van Breugel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ineke van Breugel »

Ook ik sluit me aan bij het besluit om Trosradar een steenkoude doucheen de loden Loekie te geven. Ook mijn papegaai zit daar al jaren. Bij het brengen had ik niets dan lof voor de ontvangst.Ben een aantal jaren niet geweest maar afgelopen jaar gingen we er heen met de kleinkids en ik wist niet wat ik zag.Het word daar steeds mooier en de vogels krijgen daar een enorme goed verzorging. En bovrendien hebben ze heel veel ruimte.

Ineke van Breugel

ineke van Breugel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ineke van Breugel »

n.o.p. VOORAL ZO DOORGAAN, WIJ STAAN VOLLEDIG ACHTER JULLIE. dE TROS IS ALLEEN AAN HET VUILSPUITEN. EEN KOUDE DOUCHE IS NOG TE GOED VOOR ZE

lilium
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 17:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door lilium »

Ik heb 2 weken intern stage gelopen bij stichting n.o.p. deze stage is vroegtijdig stopgezet.
ik vond het erg hoe het daar aantoe ging. De dieren worden grootendeels door alleen maar stagelopers verzorgt! ook zijn ze heel makkelijk met het aannemen van die stagelopers. De stagelopers worden meestal ingewerkt door weer andere stagelopers die ook niet alles correct weten. We moesten de koningsgieren voeren, zonder begeleiding, waarvan zelfs 1 je als prooi zag en op je rug/ hoofd vloog en dan begon te bijten!
En als je weg liep vond dat beest het al helemaal leuk. Ook heb ik van andere stagelopers gehoord dat de week voor mijn komst het er bepaald niet prettig was, namelijk 1 Lori van de blauwe bergen lag dood in de kooi, waarschijnlijk geslagen, en de andere in die kooi vloog vrij rond in de tropenkas. En de vijgpapegaaien uit de kooi die er vlakbij stond waren ontsnapt.

Vind je het gek dat de vogels slecht verzorgt worden als het bijna alleen door stagelopers word gedaan en ze niet eens worden gecontrolleerd? dit was erico's mening van vrijheid en zijn manier van hoe je stagelopers dingen kan leren.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Tja, Lilium, waarom ben je dan voortijdig weggegaan???

xMarit
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door xMarit »

Ik vind het nergens op slaan! Ze mogen blij zijn dat er een opvangcentrum is! Wat zou er met die zieke dieren zijn gebeurt als er geen opvangcentrum was? De pagagaaien hebben het daar helemaal niet slecht! Ze zijn daar gelukkig en vermaken zich met hun 'partner' Ze hebben ook een heel mooi binnenverblijf, waar allemaal verschillende dieren leven, er vliegen daar allemaal vogels rond. Maar dat laten ze vanavond zeker niet zien! Ik kom al jaren in het papagaaiencentrum, en er zijn altijd een heleboel papagaaien, Soms zitten ze ook lekker warm binnen. Nou dit wilde ik even kwijt! :)

jvy_007
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008 15:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jvy_007 »

Bij de stichting AAP schijnen ook apen dood te gaan, iets voor een vervolg onderzoek? Neem dan ook de slachthuizen mee, misstanden van hier tot aan de biefstuk. Misstanden genoeg daar waar gedumpte dieren leven. Het schijnt dat er in asiels wel eens honden worden geslagen........ Maar er zijn nog meer misstanden aan de kaak te stellen hoor TROS/RADAR..torenhoge beloningen van onze belastingcenten aan vertrekkende (TROS)directeuren. Doe eens een verborgen camera actie op de burelen van TROS/RADAR? Het schijnt dat daar wel eens rare dingen gezegd worden over mensen die in het programma te kijk worden gezet....was lachen he Antoinette. Nieuwe naam voor de TROS Familie wordt de TOKKIE Familie.

xMarit
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door xMarit »

De pagagaaien die daar zitten, hebben leven daar beter dan waar ze eerst leefde, in een klein hokje met weinig aandacht, Die aandacht en ruimte krijgen ze juist in het pagagaaiencentrum, ik vind dat het papagaaiencentrum heel goed bezig is!

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

het nop er gebeuren goede dingen maar er gebeuren ook dingen die minder zijn !

in de tijd van 2003 liep ik voor mijn opleiding stage bij de nederlandse opvang voor papegaaien
de eerste maanden bevielen zeer goed het nop was een opvang die hart voor dieren en in het bijzonder voor de papegaaien heeft wel waren er punten die aangepakt moesten worden vond ik dit werd tijdens vergaderingen besproken en goed opgepakt en vrijwel direct naar een oplossing gezocht
om de problemen op te lossen ik genoot van het werk wat ik deed en voor mij gevoel stak ik heel mijn gevoel en hart en ziel in de dieren ik was steeds meer op het nop te vinden ondanks vele problemen in mijn thuissituatie ik deed min uiterst best iedere dag het meeste eruit te halen
wel viel het mij op dat bepaalde personen wel op een andere manier betrokken waren met het nop en dat het voor hun meer een winsituatie was ik doel hier niet op meneer van der meegen die altijd mijn naam vergat en erico goedhart die voor mij toendertijd ik was pas 15/16 jaar toch een soort
van wijze man was waar ik zee veel respect voor had !

ik kreeg een soort van hogere ''functie'' ik werd na enkele maanden bij het nop gewerkt te hebben eindverantwoordelijk van een deel van het park ik was hier zeer trots en was hier dankbaar om dat mensen zoals erico in mijn geloofde wel volgde ik dit niet helemaal waarom een 15/16 jarige
zoveel verantwoording kreeg ook vielen mij steeds meer dingen op wat in mijn ogen vreemd leek er was altijd een persoon die de vogels naar andere locatie,s binnen het park bracht ook de hygiene standaard was apart enkel chloor en allesreiniger dat was het eigenlijk het eningste waar we mee schoonmaakte
ook het feit dat wij in onze eigen kleren daar werkten enkel onze schoenen moesten wij in een simpel chloorbad stappen als we op een locatie gingen het schoonmaken vond ik apart met een emmer water en wat chloor de boel schoonmaken maar ik heb hier nooit echt om gevraagd waarom dit niet anders kon want
in die tijd leek me dit normaal inmiddels heb ik gemerkt dat het bij andere opvangen er heel anders aan toe gaat ook het feit dat de opvang bijna enkel op vrijwilligers en stagaire,s draaiden was iets wat ik niet compleet begreep het is mijn dus ook meerdere keren gebeurd dat als ik een vrije dag had
dat er gebeld of zelf vrijwilliger,s voor de deur stonden of ik kon komen in der tijd was ik op nota benen een zondag ziek ik er werd gevraagd of ik kon komen nee antwoorde ik want ik was goed ziek toen had ik het gedaan want ik was volgens andere vrijwilligers/stagiare,s niet betrokken met de opvang
ook het feit dat mensen met een taakstraf daat werkzaam waren was niet altijd een prettig gevoel

ook het feit dat de ''tropijoy'' in aanbouw was was niet altijd zo goed zaken zoals andere verblijven reparen en het park goed te onderhouden bleek in die tijd een probleem enkel zeer erningste problemen konden gerepareerdt worden ook is het weleens voor gekomen dat er geen voer voor de dieren was
dit hield in dat er soms geen eten voor de dieren beschikbaar was en dit hoort in als je opvang hebt ook het zeer grote aantal dieren op zeer kleine verblijven heeft mijn dan ook altijd gestoort ja het klopt papegaaien zijn [meestal] erg sociale dieren en horen samen in een behuizing maar dan wel met voldoende ruimte
ook wat ik veel lees is dat veel vogels erg ziek zouden zijn als zij binnen kwamen het klopt dat een deel van de dieren ziek was maar bij lange na niet allemaal ook het feit dat ik in 3 maanden op mijn locatie waar 600 vogels zouden moeten zitten enkel maar 10 dode dieren heb aan getroffen en een enkele keer een gewonde/
zieke vogel heb gevonden deze werd dan met directe noodgang naar de ziekenboeg gebracht zodat de dierenarts hier naar kon kijken
wat wel is dat op de locatie waar nu over geproken wordt het aantal dieren aanzienlijk lager was dan 600

ook het feit dat veel stagaire,s vrijwilliger,s zeer kort bleven was het vaak zeer veel frustatie je werkt iemand in eer dat hij/zij goed in was getraind al weer vertrok dat is voor mij ook maast het feit dat bepaalde personen niks nuttig,s uitvoerde en enkel aanwezig waren geleid tot veel frustatie bij collega,s
ook de vaak slechte informatie over zaken als die al voorhanden was heeft vaak geleid tot miscommunicatie ook het feit dat je allemaal jong [14 tot 24 jaar] bent en bepaalde gevoelens hebt zoals verliefdheid puberen en het ontwikkelen van jezelf ik kan mij nog goed herrineren dat er weleens mensen met elkaar op de vuist gingen ik bken ook eerlijk dat ik soms in die tijd een kemphaantje was
en weleens streken uit haalde maar vaak was een verhelderend gesprek met de stagebegeleider in mijn geval erico goedhart een om weer op de zaken die moesten gebeuren te focussen !


alles ging goed en liep gewoon goed tot na enkele zeer goede maanden gingen er dingen compleet verkeerd op een dag kreeg ik van een mede stagair te horen dat er marihuana gekweekd werd door een beplade persoon eerst dit ik deed af als kul onzin maar zo nieuwsgierig als ik was kon ikhet niet laten om naar de plaats te gaan waar dit zo moeten gebeuren ik het was duidelijk naar mij toe dat er geteeld was
maar dat dit niet meer aan de orde was wel was er een persoon die enkele dagen daaarvoor constant op dat stuk bezig was en veel afval wegbracht zaken vol deze persoon vond ik altijd al apart in zij doen en laten en mijn gevoel zegde altijd dat ik afstand van hem moest houden deze persoon heeft mij toen dit gebeurde ook een keer flink bedreigd en hij was erg uitdagend naar mij op eengegeven moment is hij
vertrokken de reden waarom zal ik hoogstwaarschijnlijk nooit weten

na een tijdje ging iedereen door met de orde van de dag en was er niks aan de hand ik deed me werk maar wel een met een stuk minder plezier en passie ik denk dat anderen dit wel hebben gemerkt op een gegeven moment dacht ik er over om te stoppen met mijn stage en werk als vrijwilliger ik heb het in der tijd nog met erico goedhart over gehad aangezien hij mijn wat laks en mijn steeds minder aanweizg vond op het nop
ik heb hem toen ook uitgelegd dat ik thuis niet goed zat en er mij dingen flink dwars zaten hij kon hier begrip voor op brengen en steunde mij voor mij gevoel in dit alles maar op een gegeven punt zit ik in de vrijwilligerskantine koffie te drinken met 2 andere stagaire,s cq vrijwilligers komt iemand van zoals ik het noem de top en zegt tegen die jongens weet je wat die zak zaadjes staan der nog begin jullie maar met dat
gebeuren ik dacht het zal wel niks bezonders zijn ik vraag uit interesse waar heeft hij het over heeft en zegt de jongen zegt tegen mij ja om weed te kweken dat mogen we van hem ik heb mijn laatse week daar afgemaakt en ben direct vertrokken bij het nop

ik ben ook nooit meer terug gegaan daar wel heb ik het nop altijd op de voet gevoeld en heb veel dingen voorbij zien gaan die ik niet kan of wil goedkeuren ik heb mijn hart erin gestopt en altijd hart voor de zaak gehad ook was het een van mijn dromen om voor een eerlijke organistatie te werken helaas is die droom verpulverd ik heb nog geprobeerd om mijn studie af te maken maar had
was er zo ziek van dat ik gestopt ben met mijn studie en een andere richting in ben geslagen maar het doet mijn iedere dag en vooral nu als ik hoor dat de dieren daar slecht worden verzorgd het breekt volledig mijn hart en doet mijn zeer veel moeite om niet persoonlijk polshoogte te gaan nemen


dit is mijn verhaal in de maanden dat ik daar gewerkt heb als stagaire/vrijwilliger ik hoop dat er zaken gaan veranderen maar vooral dat er een paar rotte appels uit de maand kunnen halen die daar enkel zitten voor hun eigen gewin die moeten hun verantwoording nemen en vertrekken ik wist na het verhaal van radar van dennis papegaaien bijna 100% zeker dat radar ook bij de nop langs zou komen

met vriendelijk groet

a lubbers
Laatst gewijzigd door a.lubbers op 12 jan 2009 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

harold1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2009 22:09

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door harold1 »

Beste Lilium,
Ook ik denk dan. waarom ben je vroegtijdig weggegaan. Ik neem aan dat je stage bent gaan lopen bij het NOP omdat je het beste met de dieren voorhebt. Heb je jouw bevindingen, gedachte en mening over het NOP ook besproken met jouw stagebegeleider van het NOP?

Groet,
Harold

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

wat liluim angeeft klopt dit kwam gewoon door een tekort aan mensen en wat ze zegt dat erico je veel vrijheid geeft klopt ook enkel bij de een werkt het en de ander niet

peer92
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door peer92 »

Ik heb ook een jaar bij het NOP gewerkt, en ik vond dat er altijd erg goed met de dieren werd omgegaan. Ja, hokken en kooien zien er niet al te mooi uit achter de schermen, maar functioneel is belangrijker dan "mooi", de beesten hebben een goed leven, zitten bijna nooit alleen in een kooi, krijgen genoeg te eten, en dieren met een afwijking krijgen extra aandacht.
Na mijn idee zijn er idd wel wat tekortkomingen bij het NOP, maar niks is perfect, en ze streven (igg de vrijwilligers) naar een zo'n goed mogelijk park voor de dieren en bezoekers.

Maar aangezien Radar ook "zielig" deed over het feit dat barmannen dronken mensen nog drank schenken denk ik dat er in deze aflevering weer gemierenneukt gaat worden...

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Tsjong tsjonge wat een helden. Overvallen zomaar het NOP en voeren dwang uit om reacties los te maken. Heel volwassen. Ik weet niet hoor maar het NOP doet heel goed werk en deze aktie plaatst bij mij een hoop vraagtekens bij radar en haar wegen en bronnen. Misschien toch iets meer onderzoek doen. De meeste vogels die in het park komen zijn ziek, mishandeld gesmokkeld kortom zwak, sterfte cijfer is daardoor relatief hoog! heel simpel eigenlijk, daar is niets spaans aan. De mensen hier doen enorm goed werk en ik kom zelf een aantal keer per jaar. Mijn ouders doen veel vrijwiliigerswerk, de meeste mensen ijn daar vrijwilliger soms wel meer dan 15 jaar... Wat een associaal gedrag om dan vanuit radar zo'n eenzijdig beeld neer te willen zetten zonder op een normale manier de andere kant te belichten en eens een paar dagen in het park mee te lopen. Maar ja jullie zij n natuurlijk van die kijkcijferballen.

Gewoon om kotsmisselijk van te worden bah bah bah....

vivien
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:50

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door vivien »

Ik zag gisteravond een voorstukje van het programma en dat kwam al héél akelig over. De benadering is duidelijk agressief en negatief

peer92
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door peer92 »

ik vind het trouwens wel een goede zaak dat zoveel mensen op dit forum wel achter het NOP staan en niet achter RADAR. Een vrijwilligersorganisatie die zich met hart en ziel in het verzorgen van dieren inzet onderuit proberen te halen. Erg laag van niveau Afbeelding

*kuch*sensatie tv*kuch* hoezo? Afbeelding

Gesloten