LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

zinteergebegint ja daar kies ik zelf voor en dat is een heel mooie hobby
maar de vraag is de nop krijgt ze gratis binnen de papegaaien en die verkoopt ze met grof geld en daar is het om te doen want de meesten papegaaien die binnen komen zijn tam

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

och carla ik ken zoveel ''opvangadressen'' binnen door de voordeur naar buiten via de achterdeur :cry:

hier in het dorp ook ik kom uw kleine hondje ophalen en geef hem een goed leven

dag later staat het arme beest op marktplaats

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

ja dat klopt met een hand aan pakken en met de andere hand verkopen
dat klop bij de meesten maar niet bij mij want er komen morgen mensen kijken hoe het is gesteld met de papegaai en die zit hier al 8 jaar want ze waren bang dat ik dat ook gedaan had maar nee ze magen allemaal komen kijken je moet toch een beetje vertrouwen hebben in elkaar

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

en als ik dat wel doe dan zat ik toch al lang in suriname net zo als tonnie vermeegen

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Bjornson schreef:
Als je denkt dat de papegaaien elke dag eten krijgen kun je het programma beter eens nakijken (12.13) ik citeer: Als ze niet komen in het weekend dan wordt er dus gewoon niks gevoerd. ''En dat is allemaal vrijwillig en soms moet je dan gewoon je bakkes dichthouden''
Ik heb deze opmerking vaker gelezen op dit forum en wordt iedere keer door dezelfde mensen herhaald.
Wel eens gehoord van knip en plakwerk door Radar?

Het verhaal gaat er niet over dat er niet gevoerd wordt. Dat wordt namelijk iedere dag wel gedaan. Ook in het weekend!
En dat hij zegt dat je "gewoon je bakkes moet dichthouden" slaat erop dat het ook wel eens kan voorkomen dat er een vrijwilliger niet komt opdagen in het weekend. Tja, dan mag je er niets van zeggen want anders komt die vrijwilliger de volgene keer misschien niet meer opdagen... Mag die Erico dan ook eens kwaad worden? Het is een emotionele man die verantwoordelijk is voor de verzorging en het aansturen van de verzorgers. Hij gaat ook niet eerder naar huis voordat hij zeker weet dat alles goed erzorgd wordt.

Dus Bjornson en al die personen die het knip en plakwerk van Radar wel geloven: kom dan zelf eens meehelpen. Geen woorden maar daden.

Toch ook nog vreemd dat die Bjornson quotes maakt met precies de tijdstippen erbij. Werk je soms voor Radar of heb je acht niets anders tot doel gesteld om het NOP onderuit te halen?

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Ja zo zitten er heel wat tussen op dit forum ik kan ze wel aangaan halen
maar ach waarom ons verdedigen tegen die pietpraat laten we het onderzoek eens afwachten we hebben uiteindelijk niets te verbergen
neem nu gewoon de openheid op het NOP dat spreekt toch al boekdelen
en wat betreft Tonnie daar wordt al jaren onterecht tegenaan geschopt.
En is het niet al een bewijs dat de hoogste instantie ministerie, douane,
aid en ga maar door Tonnie niets ten laste hebben gelegd na onderzoek naar aanleiding van al die pietpraat.

Hou toch op met al die beschuldigingen die nergens op gefundeerd zijn
alleen op haatdragende praatjes.

Petje af voor het NOP

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Radar, hebben jullie geen moderator op dit forum zitten? Nou ging het vanacht weer alleen over kweken van papegaaien. Zo loopt het forum iedere keer uit de hand met onzinnige opmerkingen die niets te maken heeft met het NOP.
Weer worden er nieuwe beschuldigingen toegevoegd aan de reeks beschuldigingen die ook al nergens op slaan.

Daarbij ben ik als trouwe bezoeker van jullie forum erg verbaasd dat de computer iedere keer vastloopt in dit forum. Dat heb ik niet alleen mar ook van andere mensen gehoord.

Heb het lef eens om ook te reageren ipv alleen iets kapot te maken!!!

Mauwtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 11:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Mauwtje »

Frans en Nanke......
Ik kan me voor 100% bij jullie aansluiten. Jullie haalden de woorden uit mijn mond!!
Wat ik er nogmaals aan toevoeg: Hoe kunnen mensen zo'www dom zijn? Dat ze al dat knip en plakwerk zondermeer geloven? ieder normaal denkend mens weet toch dat als mensen kwaad willen dat ook zo geschied is? Ik dacht dat wij Nederlanders toch wel iets meer verstand hadden!!
Mijn vogel zit daar al jaren, hij wordt prima verzorgt en daar heb ik helemaal geen twijfels over. Ik kan alleen tegen iedereen in het park zeggen: Ga zo door, het is goed wat jullie doen!!

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Radar »

@ Parrotlover

Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle bijdragen, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigt TROS Radar alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld.

Wel willen wij alle forumgebruikers vragen om de discussie te beperken tot het NOP. Voor overige discussies kunt u nieuwe topics aanmaken in de daarvoor bedoelde groepen.

boogaart46
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 11:34

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door boogaart46 »

Belachelijke en ongenuanceerde uitzending.
Waardeloze "dramatische" foto's met totaal niet te achterhalen afkomst.
Tendentieus en onder de gordel.
Dit hebben deze goedwillende en hard werkende mensen niet verdiend.

De "reporter" is een doordrammer welke uit een riool is gekropen.
Een schande dat Radar zich hiervoor leent en een nóg grotere schande voor de presentatrice.

Ben reeds vele jaren panellid maar schrijf mij maar uit.

Hans

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

het feit blijft dat het NOP eerlijk tegen de mensen had moeten zeggen dat hun vogel was overleden. Ik ben ook aan t lijntje gehouden.

sam1965
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sam1965 »

aknoppert

dat is het het grote probleem aan het worden in deze discussie.

velen verliezen de feiten uit het oog (en het NOP) en vechten prive oorlogjes uit.

als het onderwerp niet zo treurig was, zou je je eigen rot lachen over wat ze tot diep in de nacht naar elkaar schrijven.
Laatst gewijzigd door sam1965 op 15 jan 2009 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Sam,

Ja, het gaat helemaal nergens over.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Alleen op mensen die zomaar aan iets beginnen. Iets wat leeft en ook emoties en alles heeft. Ik stoor me gewoon aan het feit dat er ook zo ontzettend makkelijk aan zo'n prachtbeest te komen is en nog erger als ze het na een jaar of wat weer de deur uit doen.
Daar erger ik me ook altijd aan
En ook van mijn familie/vrienden/buren hebben ook z'n prachtbeest en dat wil ik ook zonder te beseffen wat zo'n soort dier inhoudt qua verzorging en opvoeding enz

En dan blijft de opvangcentra's steeeds verder groeien zoals het NOP en dan moeten ook steeds verder uitbreiden

ami68
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:47

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ami68 »

Met afschuw en verbijstering heb ik naar deze uitzending gekeken.
Er wordt echter gesproken over een groep makaken. Het zijn echter lemuren en wel Black and white rufffed lemur die alleen op Madagascar voorkomen. Een schande dat deze bedreigde en beschermde lemuren hier terecht gekomen zijn. Hoop dat de overgebleven lemuren zo snel mogelijk naar Stichting Aap gaan!
Laatst gewijzigd door ami68 op 15 jan 2009 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

ja het is echt triest. zowieso dat die opvangcentra's moeten bestaan. alleen omdat mensen in een opwelling een dier nemen. Ineens is het dan een last.

kikibommezij
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kikibommezij »

Nou, ik weet het nu helemaal niet meer! :?:

Ik was erg geschrokken van het papagaaien verhaal afgelopen maandag. Ik heb namelijk testamentair laten vastleggen dat ik geld nalaat aan de dierenbescherming en was niet blij met het geheel. Gelukkig werd aan het eind vermeldt dat de Dierenbescherming ook geschrokken was.

Enfin, als ik dan allemaal reacties lees die de hele uitzending ontkrachten, dan weet ik het ook niet meer. Wie moet ik nu geloven? Verdorie, het gaat er toch om dat die beestjes goed verzorgt worden! :x

Enfin :roll:

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Precies het gaat erom dat de dieren goed verzorgd worden.
Er is nergens met beelden aangetoont dat de verzorging niet goed zou zijn. Nergens beelden van vieze hokken of hokken zonder voer of verwaarloosde papegaaien.

Je zou aan kunnen nemen dat omdat er ongeveer 500 per jaar dood gaan dat de verzorging slecht is. Echter als er rond de 3000-4000 papegaaien zitten dan is 500 doden per jaar een sterfte percentage van: 12.5-16%. Wat dus wel mooi ongeveer het gemiddelde is van iedere willekeurige dierentuin. Maar die worden niet door Radar de grond in geboort.

Daarbij laat Radar in de uitzending mensen geloven dat er een sterfte percentage van 80% is. Ofwel, volgens radar, zitten er nog 2000 vogels van de 10000 binnengebrachte vogels door de jaren heen. Ofwel in radar vergelijken ze een sterfte percentage over bijv. 10 jaar met een sterfte percentage over een jaar.
Laatst gewijzigd door RvanderV op 15 jan 2009 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

kikibommezij schreef:
Enfin, als ik dan allemaal reacties lees die de hele uitzending ontkrachten, dan weet ik het ook niet meer. Wie moet ik nu geloven? Verdorie, het gaat er toch om dat die beestjes goed verzorgt worden!
Precies, je hebt helemaal gelijk! Natuurlijk schrikt iedereen van de uitzending.
Dat is ook de reden dat je geduld moet hebben. Het officiele onderzoek is gestart en ook ik wacht de resultaten af!

Sjef2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:58

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Sjef2009 »

Mag die Erico dan ook eens kwaad worden? Het is een emotionele man die verantwoordelijk is voor de verzorging en het aansturen van de verzorgers. Hij gaat ook niet eerder naar huis voordat hij zeker weet dat alles goed erzorgd wordt.


Hij wordt altijd kwaad als hem de opmerking of vraag niet zint.

Gesloten