LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Precies, je hebt helemaal gelijk! Natuurlijk schrikt iedereen van de uitzending.
Dat is ook de reden dat je geduld moet hebben. Het officiele onderzoek is gestart en ook ik wacht de resultaten af!


Welk onderzoek en naar wie ??. ook naar de verontwaardigde ex eigenaars die de beesten ergens droppen???

1. waarom nemen jullie papagaaien in huis en droppen ze daarna.
2. de uitbater mag best profit hebben bij verkoop of fok met de bessten.
3.hoe hypocriet zijn de inzenders eigenlijk zelf
4.maken jullie je ook druk over honden katten , in Aarle Rixtel zit iemand die honderden katten verzameld, kan dat dan zomaar ??
5. er zijn zelfs mensen die varkens in huis houden, gekker moet het niet worden

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

hallo het zijn geen beesten!

Marjolijn Houwing
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marjolijn Houwing »

Mensen! er is een hyves speciaal voor het N.O.P. gemaakt.
Voor de mensen die het N.O.P steunen : http://nop-is-oke.hyves.nl
Gemaakt door (ex)vrijwillegers van het N.O.P voor het N.O.P.

cynthiavanderlouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door cynthiavanderlouw »

Een NOP-is OK-hyves? Een geweldig initiatief!

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

kikibommezij


Geplaatst op 15 Jan 2009 13:05 door kikibommezij

Fijn dat U een goed doel doneert na uw overlijden maar wat ik heel jammer vindt dat U nu zo misleid wordt door radar met zijn knip en plakwerk .
Er wordt een onafhankelijk onderzoek gehouden naar de gang van zake
van het nop.
Het zou fijn zijn dit even met ons af te wachten alvorens uw emotie
de vrije val te geven.

Ik en vele andere dragen het NOP een gegrond warm hard toe.

Frans

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

RvanderV


Geplaatst op 15 Jan 2009 13:16 door RvanderV

Dit is klare taal en onderbouwd kan radar wat van leren

frans

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Dankje :). Ik heb al een poging gedaan om met meer logische redenatie aan te geven dat de theorie van radar op losse schroeven staat. Maar het schijnt dat niemand de moeite doet om het te lezen of er op te reageren. Namelijk op het volgende:

- Park is opgericht in 1993 bestaat nu dus 15 jaar.
- Volgens Radar is gemiddelde leeftijd van binnen gebrachte vogels 17 jaar.
- Als je uit gaat van een gemiddelde leeftijd van 25 jaar (Voor de kleinere vogels in gevangenschap waarvan niet alle vogels altijd een even goede verzorging hebben gehad)
- Als er gemiddeld gezien in de afgelopen 10 jaar 600 vogels per jaar binnen gebracht zijn.

Dan als je die punten bij elkaar pakt. Dan zijn er dus in het jaar 2000, ongeveer 600 vogels binnengebracht met een gemiddelde leeftijd van 17 jaar. Dat zou betekenen dat in het jaar 2008, 8 jaar later, de vogels die toen binnnengebracht zijn een gemiddelde leeftijd van 25 hebben bereikt en dus gemiddeld gezien allemaal dood zijn. Ik weet dit klinkt misschien een beetje bot. Maar het lijkt mij daarom niet minder waar. Dit verklaart dus in mijn ogen tevens de 500 doden per jaar.

sam1965
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sam1965 »

RvanderV

lees jij alles?, heb je dit gelezen? heb je de moeite genomen om hierop te reageren?

ik probeer het ook feitelijk en logischt te benaderen.

ps nogmaals ten overvloede ik draag het NOP nog steeds een warm hart toe en wacht het onderzoek af, maar laten onze ogen niet sluiten en kritisch naar beide kanten kijken.



Geplaatst op 14 Jan 2009 20:56 door sam1965


--------------------------------------------------------------------------------

al 2 dagen lang zwartmakerij over en weer, meer dan 700 reacties al!

en niemand die er op deze manier iets mee opschiet.

wat mij betreft voor de voorstanders van de uitzending van radar:
* alles word duidelijk van de slechtste kant belicht
* knip en plakwerk
* geen wederhoor
* geen kennis van zaken
* dubieuze bronnen gebruikt
* eenzijdige berichtgeving
enz,enz

voor de tegenstanders van de uitzending van radar:
* knippen en plakken kan alleen als je materiaal hebt
* zoveel mensen met hetzelfde verhaal kan je niet negeren
* uitspraken van werknemers worden gedaan op een manier die niet hoort bij de doelstelling van het NOP
* toekans fokken???????????????????????
enz,enz

aan allen die nu weten te vertellen dat het al niet goed zat en alles weten, waarom niet eerder aan de bel getrokken?

aan allen die het NOP blindelings verdedigen(mag ook want laat eerst het onderzoek komen) tot die tijd wel reeel blijven en het is geen kwestie van afvallen als je het reilen en zeilen bij het NOP kritisch bekijkt.

ik denk dat we uiteindelijk allemaal maar 1 ding willen en dat is een papegaaienopvang waar de vogels diervriendelijk en op een profesioneel manier worden opgevangen.

ik zelf heb daar wel ideeen over maar laat dat liever over aan de deskundigen.
net zo als dat voor menig discussie op dit forum zou moeten.

een papegaaienliefhebber

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Ik kan jammer genoeg niet zeggen dat ik alles gelezen heb ik de pagina's 12-22 ong. niet gelezen. De rest allemaal wel. Dus ook deze post die jij nu aanhaalt. Ik vind het zeker een goede post van je. Ik kan het alleen niet helemaal eens zijn met je uitspraak over knippen en plakken kan alleen als je materiaal hebt. Dat wekt de suggestie dat er dus genoeg beelden van mishandeling waren ofzo. Terwijl er juist geen enkel beeld van mishandeling getoond is.
Verder geef ik je wel gelijk dat je zoveel mensen met hetzelfde verhaal niet kan negeren. Echter wil ik daar wel een kanttekening bij maken. Namelijk het volgende. Er zijn hier nu vast ook mensen die nu klagen dat ze niks te horen hebben gekregen terwijl ze niet aangegeven hebben iets te willen horen als hun vogel sterft. Verder zullen er natuurlijk ook tussen zitten die inderdaad aangegeven hebben dat ze het wilde weten maar door administratieve fouten misschien toch niets gehoord hebben.
Ook van de uitspraken van de werknemers wil ik het volgende zeggen. ook van deze beelden is totaal niet duidelijk wat de context is.

sam1965
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sam1965 »

RvanderV

bedankt voor je antwoord
ik denk dat dit de manier is waarop de discussie gevoerd moet worden

wat er hier gisterenavond en vannacht gevoerd werd kan zo de prullenbak in

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Daar ben ik het zeker mee eens :).
Met name stoor ik mij aan de mensen die beschuldigingen uiten aan het adres van de heer van Meegen zonder ook maar enige vorm van onderbouwing. Zoals de uitspraak: een vos verliest misschien zijn haren maar niet zijn streken.
Erger nog vond ik de uitspraak van iemand dat wij als voorstanders van de N.O.P. maar eens met bewijzen moeten komen dat de heer vermegen brandschoon is. Dat is toch de wereld op zijn kop? Waar is het uitgangspunt van de nederlandse rechtsstaat: onschuldig tot het tegendeel bewezen is?

Normaal gepsroken is het zo dat je op een forum op elkaar reageert. Maar ook dat is in deze discussie veel al ver te zoeken.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

RvanderV


Geplaatst op 15 Jan 2009 14:52 door RvanderV

En wat dacht U van al die mensen die verhuisd zijn of een nieuw telefoon nummer hebben gekregen zonder dit aan het NOP door te geven.
Statistisch gezien verhuizen mensen 1 x in de 7 jaar in Nederland.

Hoe kun je die nu in kennis stellen.

sam1965
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sam1965 »

Frans en Nanke Verbunt

ik ga helemaal uit van jullie goede bedoelingen.

maar verhuizen en statistisch gezien??

jullie zeggen ook laten we het onderzoek afwachten en komen dan steeds weer met veronderstellingen, want is 1 op de 7 ex eigenaren verhuisd?
hier hebben we toch het onderzoek voor, om FEITEN naar boven te brengen

appelsientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door appelsientje »

De discussie hier, is zinloos en onnodig mijns inziens!

Verwijten worden er naar elkander gemaakt, het smijten met beschuldigingen jegens het NOP en haar medewerkers welke al dan niet gebaseerd zijn, op verhalen wat veelal van derden afkomstig is (zonder het kunnen onderbouwen van die beschuldigingen)

Waar gehakt word, vallen spaanders, waar mensen werken, zullen zeer zeker ook fouten worden gemaakt, een ieder die in zijn of haar werk géén fouten maakt, werpe de eerste steen!

Laten wij allen hier nu als volwassen en logisch nadenkende mensen, het onderzoek afwachten en indien het NOP fout is en er strafrechtelijke stappen moeten worden ondernomen, mogen wij als mens oordelen en uitingen maken jegens diegene waar het dan om gaat, indien er géén strafrechtelijke stappen ondernomen worden. omdat er in deze kwestie absoluut géén sprake is van veroordeling naar aanleiding van deze hele zaak, is en blijft elke opmerking, elke beschuldiging jegens het NOP en haar werknemers laster!


Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 262 | Sr, Boek 2, Titel 16
1.
Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 265 | Sr, Boek 2, Titel 16
1.
Indien de beledigde aan het te last gelegde feit bij rechterlijk gewijsde onherroepelijk is schuldig verklaard, is veroordeling wegens laster uitgesloten.

2.
Indien hij van het te last gelegde feit bij rechterlijk gewijsde onherroepelijk is vrijgesproken, wordt dat gewijsde als volkomen bewijs van de onwaarheid van het feit aangemerkt.

3.
Indien tegen de beledigde wegens het hem te last gelegde feit een strafvervolging is aangevangen, wordt de vervolging wegens laster geschorst totdat bij gewijsde onherroepelijk over het te last gelegde feit is beslist.


Aangezien de beschuldigingen die enkele jaren geleden van tafel zijn geveegd door het Hof en nu weer aan worden gehaald door zowel Radar als enkelen hier op het forum, u allen in deze zelf een strafbaar feit pleegt!

Volgens ons rechtssysteem is men, zoals al velen voor mij hebben gemeld, onschuldig tot het tegendeel bewezen is!

Over de opmerking, dat borden in het NOP geen enkele uitwerking hebben, zodat men geen papegaaiachtigen aanschaft, is naar mijn mening ook niet helemaal correct.

In een dierentuin staat er b.v. bij de tijgers ook niet, dat een tijger niet zo'n super huisdier is, i.v.m. mogelijk vermiste gezinsleden e.d. het heeft ook met gezond verstand te maken.

Indien er toch mensen zijn die er voor kiezen, is het dan niet verstandiger om alvorens zij tot aankoop overgaan hun eerst écht goed voor te lichten en niet enkel het leuke te laten zien van b.v. een schattige pup of een schitterende mooie, aanhankelijke en sprekende papegaai?

De fout ligt zéér zeker niet enkel en alleen bij mensen die een impuls aankoop doen maar ook bij diegene die het dier verkoopt!

Als verkoper/kweker/fokker merk je snel genoeg wanneer iemand zich heeft verdiept in het dier of dat het enkel zo'n leuk ding is!

esli 99
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door esli 99 »

Ik heb geprobeerd alles te lezen afgelopen 2 dagen, zeg geprobeerd omdat ik soms dacht waar gaat dit over ???

Mijn mening wil ik wel even laten horen.

Het valt mij op dat de mensen die de NOP bezoeken en zelf zien hoe daar gewerkt word ook positief blijven over de NOP.
Wij zelf hebben ook nooit een lege etenbak of vogels zonder water gezien.
Vieze kooien of te kleine kooien ook nooit aangetroffen.
Waar heeft die vogel dan gezeten van die mevrouw die ineens schuldgevoelens kreeg en haar vogel met alle geweld terug wilde ? Eerst word zo'n beestje in opvang geplaatst omdat het te hard schreeuwt voor de buren ??? en dan terug halen omdat hij zich niet kan bewegen in zijn kooi ? Heeft iemand een idee waar dat dan in het park moet zijn geweest ?

Jammer dat zo'n aflevering van Radar ineens zoveel mensen nu pas aan het denken zet en hun vogel terug willen.
Dit is ook 1 van de dingen die ik niet begrijp? nooit eerder weesten kijken daar om te kijken hoe het gaat ? of misschien toch wel geweest en nooit wat te klagen gehad totdat Radar met dit op de proppen komt?

Als wij zelf gaan dan nemen we altijd fruit mee, en dit willen we zo snel mogelijk uitdelen, want als we op de helft van het park zijn hebben ze al niet meer zo'n trek dan hebben ze al genoeg gegeten. Jammer voor ons, maar alleen maar een fijn gevoel dat ze genoeg krijgen.

Verder hoop ik dat na dit alles nog goed voor de dieren word gezorgd laat deze aub niet het dupe worden van dit Radar gebeuren. en jammer dat de mensen van NOP niet echt aan de beurt zijn geweest om zich te laten horen.

voor elke vrijwilliger : van mij hoeven jullie je op geen 1 manier te verdedigen petje af voor jullie goede werk en dat jullie zo doorgaan voor alle positieve NOP bezoekers die nog graag het park willen en gaan bezoeken.
Laatst gewijzigd door esli 99 op 15 jan 2009 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Hé hé, eindelijk weer normale taal,

Het gaat hier om de papegaaien, het zou verboden moeten worden dat je deze dieren in een dierenwinkel of bij een handelaar kunt kopen. Als ik alle reacties zie denk ik dat de meeste mensen het hier wel mee eens zijn.

En appelsientje: Er is zowel een onderzoek naar de NOP gestart maar er is ook een onderzoek naar Tros Radar gestart. Nu afwachten wat de onderzoeken gaan opleveren en wat de uitspraken gaan worden. Ik denk dat Radar ook een flinke tik gaat krijgen.
Ik hoop het in ieder geval, en van de eventuele schadeclaim kunnen we bij de NOP weer veel vogels helpen.

appelsientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door appelsientje »

Patrick en Sevda

Dat er zowel een onderzoek wordt gestart naar het NOP én naar RADAR had ik al eerder gelezen, hoop eerlijk gezegd, dat het NOP als winnaar uit de bus komt!

Wel ben ik van mening dat een stichting zoals het NOP of welke andere dierenopvang dan ook, eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Voor een ieder die op wat voor manier dan ook werkzaam is bij het NOP, kop op en laat je niet kisten!

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

@
Esli 99

De ara van die mevrouw heeft niet meer gezien dan de eerste opvang en de quarantaines. Binnen die tijd is hij weer door haar weggehaald. In de eerste opvang en de quarantaines zitten de vogels in jockkooien, zo kunnen wij ze beter observeren. Voor de ara's hebben we grotere kooien, maar wanneer die allemaal bezet zijn wordt het een jockkooi en ook daarin kan een ara, die geobserveerd moet worden, zich gewoon bewegen. Tijdens deze quarantaine periode worden de vogels ook volgens een bepaald strak schema van zaad op pellets gezet. Ook daarom moeten wij (verzorgers en dierenarts) ze goed kunnen observeren of ze voldoende eten binnen krijgen. Na deze periode (wanneer de vogels gezond verklaard, op pellets gezet, en het binnenkomstgewicht terug hebben) gaan ze of het park in of (wanneer het winter is) naar de winteropvang. Al na gelang de vliegcapaciteit van de vogel wordt hij geplaatst. Slechte vliegers in kleinere volieres, de goede vliegers in de grote voliers. Nooit zal een vogel op het park de rest van zijn leven slijten in een te kleine kooi.

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

Heel goed dat trosradar ook word aangepakt ik wil wel eens weten hoe ze aan de foto's van al die dode papegaaien zijn gekomen,ik heb al een foto ondekt op 19,42 ong ,die gewoon bij het nop aan de muur hangt,nu inpliceren ze dat de arme ara's er zo bij zitten bij het nop, het zijn gewoon inbeslagname's, ook wat na die foto komt al die regeltjes van het z.g. gerechtelijk onderzoek ,kunnen overal vandaan komen, het rammelt echt aan alle kanten dit progamma, ik ben helemaal geen belanghebbende of wat dan ook, ik kwam gewoon regelmatig op het park,en draag het een warm hart toe, vreselijk dat dit allemaal gebeurt ,ook al die mensen die het allemaal nog geloven ook :roll: echt absurt hoor!!! Er word trouwens ook helemaal niet geheimzinnig over gedaan dat er met zeldzame met uitsterven bedreigde dieren word gekweekt, die worden dan weer uit gezet naar andere parken

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ appelsientje

Wij doen er alles aan om informatie te verzamelen over manier van journalistiek van Tros Radar, en ik verzeker je.... dit gaat lukken.

Overal worden fouten gemaakt, maar Radar heeft fouten in cene gezet, en dat moet bewezen gaan worden !!!!

De tegenaanval is ingezet en zal via een andere TV uitzending naar boven komen, dit gaat nog meer reacties opleveren als dat er nu gekomen zijn. Eén ding is echter vreselijk jammer, de geleden schade die we nu hebben is niet meer goed te maken. Zowel voor het park als voor de vrijwilligers en verzorgers die op een onbeschofte manier zwart zijn gemaakt !!!

Tevens hoop ik dat de tegenstanders (die naar mijn mening ook nog nooit bij de NOP op bezoek zijn geweest), hun ongelijk over verzorging dan ook willen toegeven. Degene die ik hiermee bedoel zullen wel weten wie dit zijn.

Gesloten