LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PlayStation 3

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

@xboxsuks:

Hoe kan dat nu? Lees hier reacties van simoskali, niceman, ps3gebruiker, pronkie. linxx en 010wiet die allemaal een defecte PS3 melden; linxx meldt er zelfs 3!
Dus 8 klachten in TWEE dagen!!!

Hoezo slechts een paar exemplaren, moeten er honderden zijn!

Aan iedereen die hier klaagt zou ik willen zeggen: gewoon geen Sony producten meer kopen, totdat men de klanten op een normale manier behandelt. Da's namelijk de enige manier die werkt, je moet ze in hun portemonnaie treffen, naar argumenten luisteren ze niet!

shocked
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2008 01:36

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door shocked »

dat is ook wat , ik dacht dat gebeurt mij niet.Mijn ps3 doet het perfect .
Tot 2e kerstdag,de spelletjes doen het nog wel , alleen heb ik allemaal groepjes kleine vierkantjes in het scherm en heb ik allemaal diagonale strepen over het scherm lopen.Morgen ochtend eerst maar langs de leverancier. De ps3-80 GB is net 2 maanden oud!!

Theo van den Hof
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2008 09:54

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Theo van den Hof »

En hier is er nog een. Mijn zoon zit 1e kerstdag nog te spelen en 2e kerstdag doet hij het gewoon niet meer. De PS3 hebben we 28 november 2007 gekregen dus net over het jaar heen. Mijn zoon is er altijd heel zuinig op geweest. Als we hem laten repareren en je krijgt en andere dan ben je dus ook alles op de harde schijf kwijt. Mijn zoon heeft dar voor minimaal 30 euro aan betaald. Dit kan toch niet waar zijn

mvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2008 12:41

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door mvdv »

ook mijn ps3 60gb was stuk 13 maanden na aankoop .
ook ik heb een vervangend ps3 gekregen enben daar ook niet echt vrolijk van geworden .alles wat ik gedownload had ben ik ook kwijt en nu kreeg ik 30 dagen garantie op het vervangende toestel (weet dan ook niet wat hier mee gebeurt is ) .
ook ik vind de prijs E600,- en kwaliteit verhouding niet kloppen denk dat playstation hier wat mee moet gaan doen .

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

@xboxsucks: waar blijf je nou? Alweer twee personen met een kapotte PS3......Sony en jij moeten je schamen :oops: ! En dergelijk duur apparaat hoort gewoon kwalitatief goed te zijn en de kopers verwachten dat zo'n ding een aantal jaren goed functioneerd! Een aantal maanden is te belachelijk voor woorden.

Of euhhhhh is de jouwe inmiddels ook stuk? :lol:

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Sorry xboxsucks,je hebt me niet kunnen overtuigen een PS3 aan te schaffen!Op dit moment is de PS3 een 'op hoop van zegen' product,zelfs de meest overtuigde atheïst bidt dat zijn PS3 niet vlak na het openen van de doos kapot gaat!En de defecte PS3 is eigenlijk niet eens het probleem waar de mensen over klagen,maar het garantiebeleid dat Sony hanteerd en waar winkeliers zich achter verschuilen.Mensen vragen zich af of Sony een defecte PS3 mag vervangen door een gereviseerde PS3,het antwoord is helaas ja.En daar heeft Sony ook meteen een probleem:de vervangende PS3 moet gelijkwaardig of beter zijn dan de PS3 die vervangen wordt!Is een PS3 van 40GB gelijk aan een PS3 van 60GB?Is een PS3 van 3 maanden oud die intensief is gebruikt gelijk aan een PS3 van 6 maanden die nauwelijks is gebruikt?En hoe wil Sony aantonen dat je daadwerkelijk een gelijkwaardige PS3 hebt ontvangen?Zelfs als ze dat zouden kunnen,wie gelooft dat nog?De enige PS3 die gelijkwaardig is aan die van jou,is jouw eigen PS3.En de enige aantoonbare betere PS3 is een geheel nieuwe!Nee,ik koop voorlopig geen PS3!

Nesaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:23

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Nesaf »

Ik vind het belachelijk dat wij als winkeliers die playstations terug moeten nemen.

Dagelijks komen er mensen aan mn kassa die beweren dit probleem hebben. na het testen van het apparaat en het resetten van de software werkt ongeveer 90% van deze gevallen weer. er wordt dus erg veel misbruik gemaakt.

Tevens staan er bij mij nu binnen 1 week tijd 3 playstations achter die een verbrande laser hebben. (waarschijnlijk door overmatig gebruik) Is niet erg, maar toch een berg extra werk in deze drukke tijden.

erg zonde van ieders tijd. 80 gevallen (DIE ZICH GEMELD HEBBEN) en dan een dure uitzending daar aan spenderen. en voor mensen die gaan zeggen: "ja kijk hier op het forum".. wie zegt dat de klachten echt zijn? mensen kunnen makkelijk posten van "ja heb ik ook". niet erg duidelijk dus.

PS3er
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:33

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door PS3er »

@ NESAF. Hoezo misbruik. Mensen worden er niet beter van als ze hun PS3 inleveren om deze te maken, eerder slechter. Je krijgt niet een nieuwe terug of je eigen gerepareerde en het duurt tesamen met de slechte service van DHL het apparaat na een drie maanden terug.

En trouwens, 3 verbrande lasers in een week voor een winkel. Ik vind het wel veel.

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Nesaf,ik heb 2 vragen: 1.Hoe zit het met de overige 10%? 2.Wat noem jij overmatig gebruik?

Nesaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:23

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Nesaf »

het is ook belachelijk veel. toch staan er 3 playstations klaar voor verzending bij mij achter.. ik weet niet wat de problemen zijn, maar 2 daarvan heb ik zelf behandeld en lazen bijde geen discs meer. (ook na het resetten van de PS)

de andere 10% is beschadigde games,slechte verzorging van de PS en ga zo maar door. Overmatig gebruik vind ik bij 4 uur per dag of meer..

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Dus Nesaf,je legt de schuld neer bij de klant.Dat is lekker makkelijk! Herinner me eraan dat ik nooit iets bij jou koop!Holy crap! :shock: En heb jij ooit weleens een game gespeeld? 4 uur is echt niets! Sterker nog,Sony wil graag dat mensen zoveel mogelijk spelen,aan de games wordt immers goed verdiend!Ook door jou als winkelier!

Nesaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:23

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Nesaf »

nee, ik leg het probleem bij Sony neer, Niet bij mij of bij de klant ;) en IK vind 4 uur spelen erg lang.. maar dat is mijn mening ;)

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

@Nesaf:

"80 gevallen die zich gemeld hebben"....ooit weleens bij je opgekomen dat de overgrote meerderheid zich niet meld omdat

-men de oproep heeft gemist
-geen zin heeft te reageren, Sony werkt immers toch niet mee
-inmiddels het probleem heeft opgelost (reparatie/refurbished toestel)
maar de fabrieksfout is er wel degelijk

Al in september van 2008 (dus maanden voor de uitzending) reeds meer dan 25 pagina'saan klachten in dit forum (praat ik nog niet eens over tweakers, kassa enz. enz.) waren over de fabrieksfouten in de PS3 binnen een jaar!!

Denk je nu werkelijk dat er mensen zijn die voor de fake hier een klacht posten over het servicebeleid van Sony? Nee, het beleid van Sony is echt knudde, maar dat merk je zelf ook wel toch? Je zegt het zelf: je hebt er als winkel een berg werk mee, nou dan!
ALS DE GROTE WINKELKETENS (INTERTOYS, BART SMIT, DIXONS ENZ) DE VERKOOP VAN PS3 EENS ZOUDEN OPSCHORTEN TOTDAT MEN EEN FATSOENLIJKE SERVICE GEEFT (EN EEN GOED PRODUCT LEVERT) WAS DEZE HELE TOESTAND HEEL GAUW OPGELOST.

4 gamen vindt je veel? Alleen een film kijken duurt meestal al twee uur....Ja, daarvoor worden ze ook verkocht, kijk maar eens naar de verkoopreclames, en kom zeg, dat ding is een computer, die moet zo zijn gemaakt dat hij jaren lang dag en nacht kan draaien zonder stuk te gaan! Voor de huidige computers is dat helemaal geen probleem.

Nee, jullie winkeliers moeten niet de klant, maar Sony de les lezen! Zij hebben jullie immers hiermee opgescheept door een apparaat op de markt te zetten waar nog veel kinderziektes in zaten en dat schuift Sony af op de consument en dus indirect op de winkeliers.
Doe als winkelier je plicht en roep Sony ter verantwoording!

Nesaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:23

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Nesaf »

Henson,

Sony is verantwoordelijk voor haar producten. daar hou ik het bij.
denk je dat winkeliers niet bij sony hebben aangeklopt? zij geven echter ook geen thuis en daardoor zitten wij met een groot probleem opgescheept. voor fabrieksfouten ga je naar de fabriek. niet naar de winkel. wij zijn immers geen fabriek. ik ben het met je eens dat sony erg verkeerd bezig is, en dat sony op die kwaal gewoon extra garantie moet geven zoals Microsoft op de "Ring of Death" doet (3 jaar tegenover 2 jaar op de console) maar om de winkels zo op te schepen met deze dingen klopt ook niet echt vind je? wij kunnen niet ruiken, zien of voelen of die playstation kapot zal gaan. anders zouden we ze niet verkopen. het gaat om een kleine hoeveelheid per winkel dus onmogelijk voor winkels om meteen de schappen leeg te halen en de playstations niet meer te verkopen. simpelweg kapitaal vernietiging. mocht de klant dan toch een kapotte playstation krijgen binnen 1 jaar (let op: via de winkel duurt het meestal langer dan dat je het zelf op stuurt, vooral rond deze tijd) dan is er geen enkel probleem en werkt elke winkel mee met dit. en zoals die "advocaat" ookal beweerde in de uitzending je hebt recht op reparatie. maar dat gaat dan via de fabrikant, omdat het een gewone fabrieksfout is.

verder ga ik er geen woorden aan vuil maken, want op deze manier wakker ik het vuur hier alleen maar aan, en dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest, ik wilde alleen de mening van mij en mn collega's kenbaar maken.

Succes met jullie PS3 en ik hoop dat jullie allemaal geholpen worden.

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Nesaf,ik begrijp jouw standpunt,maar henson heeft gelijk.Maar wat zou jij doen in het geval dat jou zoiets overkomt?Kies jij ervoor om de PlayStation klantenservice te bellen,of toch maar terug te gaan naar de winkel waar je de PS3 hebt gekocht?Laten we eerlijk zijn:ook jij kiest voor de laatste optie,omdat je weet welke service Sony biedt:GEEN! Sony laat de klant geen keuze,om hun recht te halen moeten ze wel bij de winkelier aankloppen.Het is misschien niet mogelijk voor winkels om de verkoop van de PS3 te stoppen,maar wij als consument kunnen er wel voor kiezen om bij jullie niets meer te kopen!En deze optie is misschien nog erger voor de betreffende winkels,de verkoop van andere producten in die winkels zal ook dalen.Vergeet niet:kopen is emotie...

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

@ Nesaf:
Voor fabrieksfouten ga je naar de fabriek
Hoe kom je daar nu bij?? Jij als winkelier zou toch beter moeten weten!
Een Fiat met een fabrieksfout (wat dacht je van veerschotels.... :lol: ..) rijd je ook niet naar Turijn (It) om daar bij de fabriekspoort aan te kloppen...en je gaat ook niet naar de importeur, maar gewoon naar de dealer waar je hem hebt gekocht.
Volgens het consumentenrecht moet een koper met klachten naar degene gaan waar hij het product heeft gekocht: de verkoper, en dat ben jij dus! Het is dan aan jou de keus of je het zelf repareert (eigen TD), of door iemand anders laat doen (bijv. de fabrikant).
Maar ook in het laatste geval blijf jij als verkoper aansprakelijk voor een goede afhandeling!
Indien de producent in gebreke blijft (of bijv. failliet is) dien je als verkoper voor een goede oplossing te zorgen en indien dit niet kan heeft de koper recht op het aankoopbedrag retour!
In grote lijnen is dit wat er in de wet staat en ook jij dient je aan de wet te houden. Misschien tijd voor jou en je collega's om eens een opfriscursus te volgen (je middenstandsdiploma is allang verlopen).
En zoals ik al zei: gewoon niets meer van Sony verkopen! Misschien een stukje kapitaalsvernietiging, maar hey, dat is ondernemersrisico toch? Een bakker heeft ook wel eens oud brood voor de eenden.
Sterkte met alle klachten ..... ( die jullie aan Sony hebben te danken).

pvdwpv
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 20:14

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door pvdwpv »

Heb ook een kapotte PS3. Ook na 1 jaar en 4 maanden de lens van de blue ray stuk. Ik heb na het zien van de uitzending en een bericht op de site bij Consolepro in Eindhoven, een nieuw loopwerk en lens gekocht voor euro 68 inclusief verzendkosten. Binnen 2 dagen in huis en na 1 uur sleutelen, ik ben niet handig, met behulp van een internetfilmpje, draait mijn PS3 weer als vanouds.

Een kind kan de was doen en een schande dat Sony hier zoveel problemen over maakt..

Groet en bedankt voor de info.

Peter van der Wijk

ps3user
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2008 20:58

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door ps3user »

en de volgende ik dus.

bij mij is het pas een paar dagen geleden gebeurd en weet dus echt niet wat ik moet doen ben al naar de winkel gestapt en die zegt dat ik naar sony moet bellen. maar om gewoon 200 euro even neer te tellen ga ik niet doen. dan koop ik liever nog een nieuwe want ik wil wel gewoon mijn ps3 spellen blijven spelen. maar ik zie nog wel wat ik ga doen. maar ik baal hier wel van als een stekker heb net nieuwe spellen gekregen in deze meestal vrolijke maand.

maar goed het nieuwe jaar zit eraan te komen dus wens iedereen nog prettige feestdagen toe en een gelukkig nieuwjaar.

Pronkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:49

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Pronkie »

We hebben inmiddels contact gehad met Sony. Omdat het bij onze PS3 waarschijnlijk een defecte koeling betreft, kunnen we de PS3 kosteloos toezenden en laten repareren (wij hebben onze PS3 nu 1 jaar en 9 maanden). Binnen 15 werkdagen krijgen we een gereviseerde PS3 terug (als er voldoende voorraad is). Natuurlijk balen we ervan dat we een gereviseerde PS3 terug krijgen en niet ons eigen exemplaar, maar de reparatie- en verzendkosten komen in ieder geval niet voor onze rekening.

jolimba
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2009 17:52

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door jolimba »

mijn zoon heeft op 18 oktober er een gekocht op 20 noverber deed hij het al niet meer dus ik naar de intertoys in middelburg waar hij hem gekocht heeft hij kreeg geen nieuwe wat ik wel zo netjes had gevonden als dit dure speeltje na 4 weken er al mee ophoud hij moest opgestuurd worden naar sonny
helaas nu 5 weken later nog niets gehoord wel regelmatig naar de winkel gebeld maar die weten het ook niet ze beloven naar sonny te bellen en mij dan wat telaten horen maar ook dat doen ze niet
de kerstvakantie is nu bijna voorbij en hij heeft nog niet kunnen spelen ik vind dit geen sevice van sonny maar ook niet van intertoys

Gesloten