LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PlayStation 3

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Necros
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:16

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Necros »

Ik ben in het bezit van een 1,5 jaar oude PS3 60 gb. Zoals zoveel mensen in dit topic heb ook het bekende probleem met de Blu Ray laser. Mijn PS3 leest geen disks meer.

Gister met Sony gebeld en het standaard verhaaltje aangehoord. Geadviseerd werd mij om de PS3 te resetten en als dat niet werkte maar weer terug te bellen. Uiteraard deed de PS3 het nog steeds niet naar behore na de volledige reset.

Naar aanleiding van de uitzending van Radar d.d. 22 december ben ik naar mijn leverancier gegaan, de Free Record Shop. Daar werd mij verteld dat ik maar 2 weken garantie heb bij Free Record Shop en daarna moest ik het maar met Sony uitzoeken. We konden hoog of laag springen volgens de verkoper van Free Record Shop, ze zouden toch niets doen voor ons. Ik werd haast voor gek verklaard dat ik iets kwam vragen met betrekking tot mijn rechten.

Blijkbaar zijn ze in de winkel niet helemaal op de hoogte van de wet als ik advovaat Pim de Vos mag geloven. Ik ga morgen nog eenmaal met Sony bellen en vervolgens stuur ik de voorbeeld brief van deze site naar Free Record Shop Nederland.

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Ik raad iedereen aan,die een defecte PS3 heeft,om eerst even te kijken op www.consuwijzer.nl onder : Uw rechten bij een ondeugdelijk product. Het is makkelijker je recht te halen als je weet wat je rechten zijn.Laat je niet met een kluitje het riet in sturen!

schadewaldt
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2008 12:06

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door schadewaldt »

Ook ik heb dezelfde problemen gehad met mijn ps3.
Door de helpdesk aangeraden handelingen gedaan maar dat hielp niet.Kreeg het advies om hem op te sturen,maar na alle berichten op jullie forum leek me dat geen goed idee.Zag op het forum van een andere gedupeerde het adres van een webwinkel die het loopwerk en laser kon leveren.Die bestelt en door een techneut in de familie laten plaatsen en hij draait weer!!!Kosten 66,50 euro en binnen een week weer gemaakt en je houdt je eigen playstation.Je moet natuurlijk wel iemand hebben die het onderdeel kan vervangen.

TOVOS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door TOVOS »

Op 31 dec tijdens het kijken van een Blu ray liep mn PS3 vast.
Vanaf dat moment leest de PS3 geen enkele disc meer, dus geen films en ook geen spellen :evil:

Contact opgenomen met Sony.
Wat een onbeschofte gasten daar. Het lijkt wel als of ze je niet langer dan een paar minuten aan de telefoon mogen hebben. Voor mn gevoel word je gewoon afgescheept, met een kluitje het riet in gestuurd en alles behalve serieus en met respect behandeld.

Hun advies is een volledige reset en een dus een format van een paar uur. Nu ben ik zelf gelukkig een beetje technisch en toen ik bij voorbaat al aangaf dat dit een disc probleem is (wat je duidelijk kunt horen) en geen software probleem, werd er gewoon gezegd dat dit niet waar was.

Volgende dag weer terug gebeld en te horen gekregen dat hun niet mochten beslissen. Ik moest contact opnemen met een technisch adviseur, maar die was er niet. Ik moest morgen nog maar eens terug bellen.
Mochten ze m gaan repareren/reviseren dan zou me dat 198euro gaan kosten.

Mijn PS3 is de 60GB versie en van de release dag, 23 maart 2007.

Nu lees ik op internet dat je voor minder dan 100euro zelf een losse lens kunt kopen en als je een beetje technisch bent deze zelf inbouwen.
Hierna zou het weer gewoon werken.
Weet iemand hier meer van? Zijn er verkopers/dealers/ombouwcenters die dit voor een leuk bedrag doen?

Ik heb ondertussen wel contact gezocht met de winkel. Ben benieuwd hoe zij gaan reageren.
Wat SONY betreft ik ga echt geen 198euro neer leggen voor een zogenaamde reparatie als de lens zelf maar een paar tientjes kost, het hun fout (kwaliteit) is en ik er toen 599euro voor heb betaald.

van den Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 12:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door van den Bos »

Ook ik heb een PS3 80 GB gekocht. Dit was op 24 november 2008.
Op 12 december 2008 gaf hij al de geest. Hij deed helemaal niks meer.
Resetten hielp niet.
Hij zat via HDMI kabel aangesloten dus hebben we het nog eens via de scart geprobeerd. Niks. Dood.
We hebben hem laten opsturen via de Music Store.
Nu wilden we weten of er al iets bekend was bij Sony dus heb ik gebeld met hun ,hij zou omgeruild worden, en we hadden het RMA nummer.
Dit was niet voldoende want ze moesten het Track and Trace nummer hebben van TNT, maar de eigenaar van de winkel heeft dat schijnbaar niet gehad, dus kwijt PS 3. Ze kunnen hem bij Sony niet meer vinden.
Ik vind dit allemaal heel vreemd, je zou toch zeggen dat het RMA nummer voldoende is en dat dit gekoppeld zit aan de PS 3.
Het stomme ding kost wel 400 Euro.

Wordt vervolgd.

TOVOS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door TOVOS »

(vervolg op mn bericht van --Geplaatst op: 05 Jan 2009 10:31 --)

Vandaag weer eens contact gezocht met Sony.
Na veel bellen en door drammen en waarschijnlijk ook dankzij de uitzending van RADAR word mijn PS3 60GB vn 23-3-2007 gratis :shock: vervangen door een gereviseerd 60GB exemplaar. Dit zou binnen 15 werkdagen na ontvangs van mijn RMA moeten gebeuren.
Dit keer was Sony een stuk mee gaander aan de telefoon.

Omdat ik niet verwachte dat dit zou gebeuren heb ik ondertussen wel al een andere PS3 gekocht, maar wellicht dat ik deze dan weer kan verkopen. Tis een import dus terug brengen naar de winkel zal helaas niet (zo makkelijk) gaan.

@ Radar : bedankt voor het besteden van aandacht aan de problemen van en over de PS3. Zonder programma's zoals die van jullie is het soms als consument vechten tegen een muur.
Top werk! Ga zo door en blijf aub de PS3 en SONY in het algemeen in de gaten houden! :wink:

Belarmy
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2009 16:45

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Belarmy »

xboxsukz
Zoals Daniel zegt het uitval percentage van de nieuwe versie is nihil vandaar ook dat de klachten die door Sony worden behandeld (dit zijn dus incidenten die WEL binnen de fabrieksgarantie vallen) vele malen kleiner is dan de klachten die TROS radar claimt te hebben ontvangen (veelal van mensen met vervallen garantie, en andere stemmingsmakers).
Wat ben jij een gigantisch lulletje man (had ik trouwens al aan je nickname moeten zien....)

Hoe kan jij ons vertellen dat het uitvalpercentage van de nieuwe versie "nihil" is ? Heb jij een glazen bol om in de toekomst te kijken misschien ?

De nieuwe versie is nog maar uit sedert begin December 2008, het zou wel heel erg zijn moesten er nu al zoveel "uitvallen" zijn, we zullen eens praten over een jaar.......

Trouwens, Sony weet maar héél goed waarom ze het op 1 jaar houden, dat is namelijk de geschatte termijn van de gemiddelde levensduur van de Blu-Raylenzen van de eerste EN nog steeds de huidige generatie lenzen.

Je zou beter eens wat meer opzoekwerk verrichten ipv iedereen hier uit te kafferen meneerke sux..... :evil:

Belarmy
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2009 16:45

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Belarmy »

Bah,

Denk dat Mr. xboxsukz zich niet meer zal laten zien/horen. Ik vrees dat we zo te zien met een Sony-mederwerker te doen gehad hebben.

Véél beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven !

Mit1896
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:32

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Mit1896 »

Ik ben dus ook een van de vele die problemen heeft ondervonden met mijn playstation 3. Uit het niets gaf de playstation geen signalen meer door. Dan zou je zeggen ga terug naar de winkel met het bonnetje. Dat bonnetje was niet meer geldig na 1 jaar(belachelijk!!) en nu is het ook nog eens kwijt. Maar het grote probleem is dat de winkel waar ik hem heb gekocht falliet is(Replay,Tilburg)

Dus mijn vraag is : Wat nu te doen??

TOVOS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door TOVOS »

heb je nog een bankafschrift?
Dat kun je namelijk ook gebruiken als bonnetje, zolang de datum van aanschaf er maar op staat.
Als je dat hebt kun je contac opnemen met Sony.

Mit1896
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:32

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Mit1896 »

Ik heb de playstation destijds via een stadsgenoot gekocht. Dit was via marktplaats.nl. Het garantiebewijs zat er gewoon bij alles was prima in orde,maar dat garantiebewijs heb ik nu niet meer in mijn bezit. Zoals ik al zeiwas de garantietermijn al verstreken. Ik heb hier dus geen bankafschriften van. Wat nu te doen om toch zo snel mogelijk weer aan de gang te kunnen met de ps3?

TOVOS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door TOVOS »

Ik ben bang dat er dan niets anders op zit dan een nieuwe ps3 te kopen. Er zijn wel zogenaamde ombouwwinkels te vinden die consoles repareren, wellicht dat je op internet een adres bij je in de buurt kan vinden.

Als je niet kunt aantonen dat je een product gekocht hebt kun je denk ik ook niet service van een winkel of leverancier verwachten.
Zoek nog eens goed naar de bon, wie weet zit ie nog in de doos of in een speldoosje.

Mit1896
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:32

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Mit1896 »

Ik ken maar een bedrijf dat playstations produceerd en dat is Sony. Ik ben zeker niet van plan een nieuwe te gaan komen,maar het kan niet zo zijn dat je zonder bonnetje helemaal niets meer kunt beginnen. De winkel is falliet en daar kan de schade dus niet op verhaald worden. Ik hoop op iemand die hier veel verstand van heeft..

vogelbekdier
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 16:16

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door vogelbekdier »

Ik wil graag reageren op de uitzending. Ik vind het heel sneu voor de mensen die gedupeerd zijn door Sony op de eerste plaats. Ik kan alleen maar vanuit mijn ervaring spreken en die was zeer goed mbt de PS3... De PS3 die ik had gekocht was een van de eersten en was na 4 maanden ook stuk..zelfde probleem met de Bluray speler, zoals in de uitzending is besproken. Ik heb gebeld en moest m opsturen. Na een maand (dat vond ik wel lang) kreeg ik een compleet nieuw en werkend exemplaar. Dit is ook wat ze mij aan de telefoon hadden medegedeeld want ik zelf had zoiets vervang alleen de speler maar. Nee, zei de servicedeskmedewerker hij wordt opnieuw geproduceerd..aldus geschiede!!...en hij werkt nog steeds prima. Verder heb ik voordat ik de problemen kreeg een brief geschreven naar Sony nadat ik gezien had dat ze na 3 maanden van de lancering van de ps3 een actie hadden namelijk de ps3 in prijs verlaagd incl. 2 games en een extra controller bij aanschaf van een nieuwe ps3...Ik zei in mijn brief dat ik het niet eens was met de actie en wel een compensatie op prijs zou stellen. Prompt had ik 2 weken na mijn schrijven in mijn brievenbus een extra controller van Sony gekregen! Vandaar dat ik toch nog maar de moeite heb genomen om voor Sony een lans te breken..

Het neemt niet weg dat ik het ontzettend vervelend vind voor de mensen die Sony nu dupeert en ik hoop dan ook dat ze gauw tot een oplossing kunnen komen. Voor de mensen die dit lezen laat je niet afschepen door Sony en hun verlopen garantietermijn, ik heb privaatrecht gestudeerd en weet dat het onzin is..je kunt je beroepen op de volgende wetsartikelen Burgerlijk Wetboek, boek 7 Bijzondere overeenkomsten (BW 7; Titel 1; artikel 21 ; lid 1,2 & 3 en artikel 22). Het Burgelijk wetboek is ook vrij in te zien op internet, want iedereen wordt in dit land geacht de wet te kennen. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html

Mocht je er onverhoopt met Sony niet uitkomen dan kan je de laser zelf vervangen..onderdelen zijn op deze site verkrijgbaar, prijzen zijn wel rond de €45. Maar ja, das altijd goedkoper dan een nieuwe ps3...ik weet niet of het goed spul is want ik heb het (gelukkig) nog niet nodig gehad.

http://www.modsupplier.com/catalog/ps3- ... 48_50.html



Groet,
Eric (ps3 avatar: vogelbekdier)

PS. en nee ik ben geen medewerker van Sony

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

@vogelbekdier: als je een van de eersten was die een PS3 had kan je verhaal wel kloppen: je bent dus ook een van de eersten geweest met een defect........en toen wilde Sony dus nog wel service verlenen (men zag de bui nog niet hangen) en kon men je zelfs nog een nieuwe (60G) leveren, maar die werden al na een aantal maanden niet meer geproduceerd (Sony legde door alle extra snufjes op die eerste toestellen € 300,-- toe!, de 60G versie is ook kilo's zwaarder dan de huidige versies!) Het toestel is destijds te snel op de markt gezet om de slag met de Xbox en de Wii niet te verliezen,
Sony laat de consument nu voor de kinderziektes opdraaien.

Helaas bleek na een aantal maanden het aantal defecte PS3 (productiefouten) dusdanig toe te nemen dat Sony een beleidswijziging heeft doorgevoerd en dus nu een dusdanig servicebeleid hanteerd dat het klachten regent.

Je hebt dus destijds mazzel gehad en als je nu met een klacht zou komen wordt je heeeeel anders behandelt, maar dat had je al begrepen.

Groet, Henson

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

@van den Bos,

Lees in je reactie dat je de PS3 via de Music Store hebt verstuurd. M.a.w. je hebt hem naar de aankoopwinkel gebracht met een klacht ......., helemaal goed volgens het consumentenrecht. De rest is nu aan hen (Music Store in dit geval). Zij zijn ervoor verantwoordelijk!
Ze kunnen hem zelf repareren (bijv. eigen technische dienst) of het uitbesteden (aan bijv. de fabrikant of reparatiecentrum).
Indien je toestel zoek raakt is de winkelier aansprakelijk, (zij hadden het immers ook verzekerd kunnen verzenden; kosten plm. €8,--), in ieder geval is een goede winkelier voor dit soort zaken verzekerd (aansprakelijkheid). Indien hij niet vezekerd is moet de winkelier de schade uit eigen zak betalen, heel vervelend, maar een bewust genomen bedrijfsrisico!
Dus, niets meer met Sony regelen, laat de Music Store het maar uitzoeken en indien het te lang duurt gewoon je geld retour vragen!

Succes, Henson

m.schutter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:53

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door m.schutter »

m.schutter .ik heb vorige jaar omstreeks maart april twee ps 3 60 gig gekocht voor mijn broertje 1 en voor mij zelf 1 en nu begeeft die van mijn broertje het ,hij wil nog wel aan maar na een half uur spelen loopt ie vast en daarna gelijk weer . die van hem komt bij de bart smid weg wat kan ik het beste doen en kan ik ook gelijk een nieuwe weer krijgen aan gezien wij echt dyhard gamers zijn kunnen we niet lang zonder ,en ik maak mij ook wel zorgen om die van mij ik heb nog geen problemen maar het kan wel komen en ik wordt al misselijk bij het idee ik heb toen 600 euro per console gegeven , kunt u ons a.u.b.helpen

Slasher
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:23

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Slasher »

Ik heb mijn playstation 3 bijna twee jaar en ik heb er geen last mee hij blijft gewoon alles afspelen

MVG

Tinusje81
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 12:47

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Tinusje81 »

Heb gisteren opnieuw contact gehad met Sony naar aanleiding van een brief van Bart Smit. Ik mag nu mijn PS3 opsturen naar een antwoord nummer en deze wordt dan kosteloos binnen 15 dagen omgeruild. Helaas wel voor een andere geriviseerde maar goed het is beter als € 198,00 betalen en dan alsnog een gereviseerd model te ontvangen. Ik ben redelijk tevreden met dit nieuw.

Dus iedereen met een probleem buiten de garantie opnieuw contact opnemen en dan zou het "goed"moeten komen.

Suc6

fuckeduck
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2008 19:44

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door fuckeduck »

Beste Tinusje81

je hebt hem opgestuurd en binnen 15 dagen heb je hem retour. droom lekker verder, die van mij heb ik op 10 december opgestuurd en ik heb nog steeds niks terug. vandaag nog gebeld maar nu zijn het ineens de feestdagen die er tussen zaten, vorige week gebeld toen hadden ze een andere smoes. verder hebben ze verteld dat ik een geheel nieuwe ps3 krijg, maar naar doorvragen was alles nieuw behalve de schroefjes.

volgens mij zitten daar bij die medewerkers aan de telefoon alle schroefjes los. iedere keer als je belt krijg je iemand anders en ook een ander verhaal.

ik heb het al eens gezegd, ik had van alles van sony, maar de ps3 is het laatste wat ik van sony koop. bij de xbox xag ik bij kassa is het ook al een zooitje. dan maar weer terug spelen op de PC

Gesloten