LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium / Telefonische verkoop

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
gemojo
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2005 12:40

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door gemojo »

Mijn ouders 75 en 83 jaar hebben ze ook benaderd maar daar werd gezegt dat ze van kpn waren en dat ze nu een beter aanbod hadden dan wat ze nu had ze ging goedkoper bellen werd gezegt dus mijn moeder was akkoord gegaan. gelukkig vertelde ze het mij en ik heb naar de kpn gebeld en kreeg te horen dat ze zoiets niet telefonisch zonder vooraf u per brief op de hoogte stellen het heeft heel wat telefoontjes gekost om er weer vanaf te komen wat uiteindelijk gelukt is

e.c.j. habraken
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:23

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door e.c.j. habraken »

Sinds kort heb ik een goedwerkende formule gevonden om verlost te worden van vervolgtelefoontjes als ik heb aangegeven dat ik niet geïnteresseerd ben in telefonische verkoop.
Belt men mij weer dan zeg ik vriendelijk: "Hebt u een ogenblikje voor mij" en leg ik vervolgens de telefoon neer zonder de verbinding te verbreken.
Ik wordt daarna nooit meer teruggebeld. Mooi toch. Pak ze maar in de portemonaie, dat werkt goed.

Mirjam Dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:09

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Mirjam Dijk »

Persoonlijk ben ik niet blij met alle negatieve berichtgevingen. Er zijn ook nog oprechte callcenters. Ik werk bij een callcenter en bel voor goede doelen. Zonder dit te doen hebben veel mensen, en vooral ook kinderen, het stukken moeilijker. Veelal zelfs een zaak van leven of dood. Laten we niet alle callcenters over 1 kam scheren svp.

Anita Spoler
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:34

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Anita Spoler »

Ook mijn ouders zijn ouder Het lijkt wel alsof Pretium ze erop selecteert. De agressieve manier van mensen te woord staan en niet of heel erg laat reageren op post of telefonische vragen is ronduit schandalig.
Je voordoen als iemand anders en daarna pas het bandje mee laten lopen.Ik vind het schandalig dat een dergelijk bedrijf oudere mensen lastig valt en ze opzadelt met een contract waar je vervolgens bijna niet meer vanaf komt.
Shame on you..

menuak
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:28

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door menuak »

Mijn schooonmoeder(75) is 6 weken geleden gebeld door pretium, met de informatie dat ze bellen in samenwerking met tele 2 en een goedkoper aanbod hebben dat het bestaande abonnement. Na het gesprek had mijn schoonmoeder een heel raar gevoel en heeft ze tele 2 gebeld. Je raad het al, die wisten van niets en zeiden dat ze een aangetekende brief moest sturen. Dat heeft ze direct gedaan met de mededeling dat ze afziet van het nieuwe contract. ong. een week later was het contract er. weer bellen met pretium..... Ze hebben geen brief ontvangen, weer naar hetr postkantoor....... voor de brief was gewoon getekend en hij was opgehaald. Toen belde pretium weer, en ze gingen deze keer de gegevens van haar verwijderen uit het bestand!!!!
Nu 6 weken later komt een brief met de post dat haar abonnement op 19-09-08 is ingegaan( op naam van mijn schoonvader, die in mei is overleden)!!!!!
Weer bellen met pretium....nu wordt weer gezegt dat nooit een brief ontvangen is, en ik het beweis van de aangetekende brief maar moest opsturen omdat ze hem anders niet konden zoeken ( vinden )!!! Dit noem ik nog eens ADMINISTRATIE!! De vraag is hoe ze er nu weer vanaf komt en in hoever het contract rechtsgeldig is, op naam van een persoon die al maanden geleden overleden is! Wie weet er raad mee???

h.houtbraken
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2007 12:10

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door h.houtbraken »

Sind een stuk rustigers ik mij heb aangemeld bij INFOFILTER,te vinden op Internet, is het een stuk
rustiger geworden.Er zijn echter bedrijven die hardnekkig
doorgaan op de meest gekke tijden.

Henk

vsavitri
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2008 22:26

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door vsavitri »

Ik vraag me af of telefonischverkoop eigenlijk niet onder colportagewet valt ...

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als de wet nu eens aangepast wordt zodanig dat voor telecom en energiediensten deze altijd schriftelijk met een handtekening bevestigd moeten worden zijn we al van een heleboel problemen af.

Ca-tje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 21:08

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Ca-tje »

Ik ben zelf al een hele tijd werkzaam bij een Call center. En het gaat echt niet zo zoals men liet zien op TV. Heb me daar ook flink aan zitten ergeren. Niet alleen hoe het bij dat Call center er aan toe ging. Maar zeker ook aan jullie presentatrice, zij was zo het Callcenter aan het afkeuren...net alsof het er overal zo aan toe gaat. Nou....ECHT NIET HOOR. Wij gaan keurig met onze mensen om....en zijn volwassen mensen die daar werken ook veel moeders, en die weten echt hoe ze mensen moeten benaderen. Want als moeder vind je het idd niet altijd prettig die telefoontjes.

Mante
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2006 12:25

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Mante »

Eerlijk gezegd vond ik de manier waarop Mevr. Hertsenberg de man van Pretium te woord stond niet onderdoen voor de manieren van het betreffende callcenter, waarvoor zij hem ter verantwoording riep. Ze liet de man niet uitspreken, onderbrak hem voortdurend, legde hem dingen in de mond (terwijl hij al gezegd had net zo geschokt te zijn als zij), vuurde haar eigen vooronderstellingen op hem af en raffelde dat op een even onbeschofte wijze af vanwege tijdgebrek (slecht voorbereid?)
Had zij soms ook een script en een voicelog?

rufage
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2008 13:38

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door rufage »

Die meneer van Pretium was laatst ook bij De leugen regeert. Toen lieten ze hem ook niet uitpraten.
Ik ken Pretium verder niet, maar het lijkt me geen slecht bedrijf.
Ze maken alleen gebruik van het verkeerde callcenter.
Het nadeel van programma's als Radar en Kassa is dat je alleen de negatieve verhalen hoort. Alle tevreden klanten (meestal het merendeel) laten ze niet aan het woord.

verhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2008 09:50

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door verhagen »

In mijn vrije tijd breng ik zo'n 12 uur door op mijn werk, een callcenter. Wij leveren geen abonnement, maar gewoon een eenmalig product. Vol afschuw heb ik zitten kijken naar uw reportage in de aflevering van maandag 29 september j.l. De manier waarop de callcenter medewerkers met hun potentiële klanten omgaan is verre van de code voor telemarketing, en ronduit asociaal. De manier waarop het product wordt 'aangepraat' is werkelijk van een laag niveau, er zit geen enkele diepgang of emotie in de gesprekken die zij voeren. In de training die vooraf ging aan mijn werkdagen op een callcenter ging vooral veel aandacht uit naar de code voor telemarketing, die wij ook allemaal hebben meegekregen. Dagen met goede en leuke gesprekken zijn belangrijker dan de verkoop, dat is het motto bij ons. Vaak hebben we hele leuke gesprekken, deze beperken ook niet tot 2 minuten, onze gesprekken duren soms 20 minuten! De gesprekken gaan niet alleen over ons product, met sommige mensen kan er ook gewoon gezellig 'gebabbeld' worden. Daarnaast wordt bij ons heel het gesprek opgenomen, en als er ook maar iets niet deugt worden we op het matje geroepen door onze supervisor(s). Ik ben persoonlijk van mening dat niet alle telemarketing slecht is, door middel van uitzendingen zoals die van u wordt dit beeld wel geschept bij de consumenten. Al 6 jaar werkt dit bedrijf met succes, zonder enig probleem.

Dan enkele punten van kritiek op uw uitzending. Het beeld dat wordt geschetst over callcenters is erg eentonig. Voor de positieve verhalen van ons bedrijf is daarom ook waarschijnlijk geen plaats in uw programma! Ook werd in de uitzending het één van de grootste ergernissen van de consument genoemd. Ook hier ben ik het totaal niet mee eens. Gelukkig is er in Nederland het Infofilter dat voor iedereen de mogelijkheid bied zich uit het systeem uit te schrijven. Als wij in een telefoongesprek merken dat de consument niet gediend van telemarketing is bieden wij dit dan ook aan hen aan, als wij daar uiteraard de mogelijkheid voor krijgen. In de uitzending werd hier weinig aandacht aan besteed, snel werd het aan het einde van de reportage verteld en afgeroffeld naar mijn idee. In plaats van juist die oplossing wat groter in de media te brengen. Het probleem in onze samenleving is niet dat telemarketing zo irriteert op de bevolking. Het probleem is dat het Infofilter niet bekend is bij de bevolking! Daarnaast vond ik de manier waarop de presentatrice de directeur ter woord stond ook geen voorbeeld voor de consumenten.

Graag hoop ik in de volgende uitzending van uw programma ook wat aandacht te mogen krijgen over de positieve kanten van telemarketing, of is dat niet sensationeel genoeg? Ook hoop ik dat het Info Filter wat beter en duidelijker aan bod komt in uw programma en graag zou ik mijn oproep persoonlijk toelichten. In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Hermien
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:02

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Hermien »

Ik heb me een kleine twee jaar geleden aangemeld bij infofilter.nl en was een hele tijd verlost van deze rottelefoontjes. Een tijdje terug is het weer begonnen. Wij schijnen via internetenquêtes aan te geven dat we interesse hebben in Kpn, verzekeringen enz. Het gekke is dat we die consumentenenquetes nooit invullen. Mogelijkheid is dat men via andere internetwegen, onze gegevens opkoopt of met het zinnetje 'u heeft in een enquête aangegeven interesse te hebben in...' een voet tussen de virtuele deur probeert te krijgen. Daar ik hele vervelende ervaringen met telemarketing heb gehad, een oude tante die van alles is aangesmeerd, wil ik er niets meer mee te maken te hebben. Ik overweeg zelfs goede doelen, die zich van dergelijk telefonisch terreur bedienen, te schrappen van mijn lijst en zelfs niet meer aan de deur aan ze te geven. Het is godsgeklaagd dat zelfs zij zich hiervan bedienen en dienen afgestraft te worden. Helaas zijn heel veel oude mensen nog steeds gevoelig voor dergelijke snelle praatjes. Trainingen met ouderen om vooral niets via de telefoon te kopen, desnoods vragen of ze het voorstel per post willen laten toekomen (doen ze toch niet) om rustig na te kunnen lezen, zouden een hoop ellende kunnen voorkomen. Ouderen geven uit schaamte vaak niet toe dat ze in dergelijke valkuilen zijn gestapt en als men erachter komt is het vaak te laat om nog maatregelen te nemen. Bovendien zijn er ook diverse mensen op leeftijd, die qua geest erop achteruit gaan. Niet dement, maar wel al een beetje wazig. Het is toch schandalig dat een goede doelen loterij maandelijks 8 loten weet af te troggelen van iemand met een AOW. Dat zou strafbaar moeten zijn. Mijn ouders zijn destijds wel op infofilter aangemeld en die hebben we zelf instructies gegeven hoe te handelen bij verkoop via deur of telefoon. Moeder gaf altijd aan dat zij nergens wat vanaf wist en dat ze dan bij haar kinderen moesten zijn voor hypotheken, verzekeringen e.d. Is het een optie bejaardenorganisaties hiervoor in te schakelen? VOor de overige bevolkingsgroep kan media aandacht geen kwaad. Wijs mensen op de gevaren, desnoods via de Story, om ook die doelgroep te bereiken. Zolang telemarketing geld oplevert zal het blijven bestaan.

erik900
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 09:59

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door erik900 »

De manier waarop de presentatrice de directeur van Pretium te woord stond vond ik storend. Onfatsoenlijk zelfs.
Ze liet hem niet uitpraten, ging niet inhoudelijk in op zijn antwoorden en haar vraagstelling was zeer vooringenomen. Haar gezichtsuitdrukking met dat superieure lachje was gewoon respectloos.
De rest van de uitzending werd door haar in zo'n enorm tempo van de auto-cue voorgelezen dat het mij erg deed denken aan de betreffende call-center medewerker uit het filmpje met de verborgen camera.

Door het verbod op uitzending van de week ervoor zou je kunnen zeggen dat de redactie van het programma nog een week extra tijd heeft gehad om een kwalitatief goede uitzending te maken maar deze mogelijkheid hebben ze helaas niet aangegrepen.
Ik heb gisteren een heel erg zwakke radar uitzending gezien.

otsan
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:16

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door otsan »

Paar tips die bij ons erg goed werken:
1) Laat de kids opnemen en geef ze de instructie om te vragen wat ze willen. Dit gaat meestal zo lang duren dat ze vanzelf ophangen

2) Neem op en bij een vrouwelijke call-center agent direct onderbreken met bijvoorbeeld " wat heb jij een zwoele stem zeg". Ze zijn dan vaak zo verrast dat ze hun verhaaal kwijt zijn. Het is me wel eens gelukt om zo iemand bijna 5 minuten aan de lijn te houden. Dit heeft geen commissie ontvangen :P

otsan
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:16

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door otsan »

Gelukkig zie ik meer reacties die te maken hebben over de manier waarop de directeur te woord werd gestaan. Dit vind ik onfatsoenlijk en niet passen in een programma als radar. Ik ben het helemaal eens dat na een week uitstel er een goede dialoog gestart zou moeten worden ipv een eenzijdige communicatie. Luisteren doet wonderen en bespaart de hoop tijd

Wat ik helemaal raar vind is dat je het 0800-1343 nummer niet te pakken krijgt (alle lijnen bezet) maar ook de website was niet te gebruiken. Na verwoedde pogingen is het me gelukt om een email te sturen... resultaat... we kunnen helaas niet alle emails beantwoorden vanwege de grote hoeveelheid reacties....

sjunnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2007 15:26

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door sjunnie »

Ik maak sinds 3 jaar gebruik van weiger anonieme beller, een dienst van Tele2. Mijn vrienden en bekenden weten dit en bellen ons met het doorzenden van hun nummer.
Heb geen last van callcenters op deze manier.
Bedrijven die mij willen bereiken laat ik dit altijd weten, of ze sturen mij een mail.
Dit is de beste extra gratis dienst die ik ooit heb gehad.

verhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2008 09:50

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door verhagen »

De manier waarop de presentatrice de man ter woordt stond deed niets onder aan de werkwijze van deze asociale callcenter medewerkers. Ik ben zelf een medewerker in een callcenter, bij ons gaat het er heel anders aan toe! Bij ouderen hebben wij het het fatsoen door te geven verkeerd verbonden te zijn, door dat we de nummers via KPN ikrijgen doorgegeven hebben we dus geen leeftijden van de mensen die we aan e lijn krijgen. Het is puur fatsoen om deze mensen niet de aanbieding te doen, binnen ons bedrijf zelfs verplicht. We hebben een leeftijdgrens van 19 tot 70 jaar!

Dit hoor je niet bij Radar, Is niet spannend genoeg!? Niet alles is altijd verkeerd en fout. En die tips om van de mensen af te wezen is een punt van zwakte, om gewoon te zwak te zijn om zelf aan te geven dat je geen interesse hebt!!

Een programma voor consumentenzorg is een goed initiatief, maar dan moet het wel zorgvuldig om gegaan worden. Moet er wel meerder epartijen aan het woord komen en de presentatrice geen voorbeeld nemen uit de medewerkers in het callcenter uit de reportage.

De redactie is heel slecht voorbereid op heel de uitzending, op mails krijg ik geen antwoord, en ze laten niet van zich horen via de telefoon. Dit om dat deze lijn gewoon niet bereikbaar was. Schandalig!

verhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2008 09:50

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door verhagen »

Daarnaast is klagen en steunen over het Infofilter ook geen optie. Het Infofilter is een methode VOOR de consumenen om het tegen te gaan, telefoongesprekken met bedrijven. Maar als u dan via het internet zelf doodleuk aan geeft WEL informatie te willen ontvangen via het Internet dan wordt je account bij Infofilter beeïndigd. Heeft u dit zelf niet ingevuld? Dan is er iemand anders onder uw naam actief en kunt u opnieuw zich blokkeren via het Infofilter en het probleem is opgelost.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door jor »

Hoewel ik Antoinette hoog heb zitten en het programma echt altijd met plezier volg moet me toch van het hart dat zij gisterenavond echt een tikje onbeschoft werd. De man kreeg absoluut geen kans om ook maar 1 keer uit te praten en werd vervolgens door ( tijdgebrek 8) )afgeserveerd.Niet echt stijlvol en heel weinig klasse.

Jor

Gesloten