LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium / Telefonische verkoop

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ooshoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:25

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door ooshoes »

Ben ik de enige die vindt dat de politiek boter op zijn hoofd heeft in al dat gedoe met telemarketing? Een hoop politieke partijen gebruiken zelf telemarketing om donateurs te werven. Zo weet ik dat de PVDA bij een callcenter in Amsterdam gewoon laat bellen naar mensen om donateur te worden. Nogal hypocriet dus van mejuffrouw Vos om dan zo hoog van de toren te blazen!

elfje9
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jan 2006 18:23

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door elfje9 »

Bij geen nummer weergave (dus anonieme beller..) 3 x laten overgaan, pas daarna opnemen. Veel call centers geven de opdracht aan medewerkers de telefoon 3 keer over te laten gaan en dan op te hangen. Dit om te voorkomen dat men VoiceMail aan de lijn krijgt, en dus telefoonkosten gemaakt worden.

Riettepetiet
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2008 23:11

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Riettepetiet »

Geachte heer, mevrouw,

Betreft: Klacht Oxxio en Ohra

Enkele maanden geleden, toen bekend werd dat mijn schoonvader definitief in een verzorgingshuis zou gaan wonen heb ik (zijn schoondochter) veel lopende zaken beëindigd omdat hij sinds april van een verpleeghuis naar een verzorgingshuis is gegaan.
Mijn schoonvader is in 1985 telefonisch benaderd door Oxxio. Hij was toen 84 jaar oud.

Inmiddels heb ik getracht d.m.v. twee maal telefonsich (0900 nummer) en vijf maal schriftelijk, waarvan de laatste twee brieven via hun eigen antw.nr. verstuurd zijn. Om voor mijn schoonvader van Oxxio af te komen. Ook intrekking machtiging zijn naar Oxxio verstuurd. Uiteraard door mijn schoonvader ondertekend.

Alle brieven zijn door hem ondertekend. Tevens staat er in de brieven dat hij gebruik maakt van een contactpersoon en een postadres.
Er zijn inmiddels ook al twee kaarten (intrekking machtiging aut. Incasso) naar Oxxio gestuurd. Op 9 september j.l. is er weer een bedrag d.m.v. een aut. Incasso van zijn rekening afgeschreven.

Mijn schoonvader is de afgelopen week telefonisch benaderd en heeft aangegeven dat ik samen met zijn zoon zijn zaken behartigt, maar dat was in de brieven ook al duidelijk aangegeven. Tot op heden heb ik nog niets van Oxxio vernomen.

Graag uw reactie.


Melding lange wachttijden bij ziektekostenverzekeraar Ohra
In sept. J.l. heb ik naar het 0900 nummer van de Ohra gebeld. Ik kreeg een bandje met een ogenblik geduld a.u.b. Na 20 min. kreeg ik iemand aan de telefoon die me doorverbond. Hier heb ik weer 40 min. moeten wachten.
Als je al zolang aan de telefoon zit, weet je niet wanneer je het beste het gesprek moet beëindigen.
Het bewijs van de lange wachttijd is terug te vinden op mijn telefoonrekening.

Ik hoop dat hier ook eens onderzoek naar wordt gedaan. Bijv. de gemiddelde wachttijd bedraagt, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je een keuze maken.

Ook worden steeds meer gewone nummers nu 0900 nummers. Het wordt voor sommige mensen in de toekomst bijna onmogelijk om nog te bellen als deze trend zich voort blijft zetten.

Graag uw reactie,
[email protected]

verhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2008 09:50

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door verhagen »

Dat van die 3 x over laten gaan is klinkklare onzin, het gaat allemaal automatisch via de computer en het gaat om 5 x telefoon over te laten gaan.

Johan Kools
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2007 12:09

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Johan Kools »

rcrf7

Nummererkenners geeft aan dat u gebeld wordt door een callcentrum. U tilt de hoorn op en legt hem weer neer en de verbinding wordt

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik wil ook even reageren.
Ik heb ook bij een callcenter gewerkt. Wij moesten ons aan het script houden en werden heel vaak meegeluisterd. Mensen die niet de waarheid vertelden konden meteen vertrekken.
Bij ons telde een leuk gesprek meer dan de verkoop, werd er niet gewerkt op provisie basis en kregen wij een fatsoenlijke training.
Er was ook een leeftijdsgrens aan tot hoe oud je mensen het product mocht verkopen. Ook kregen de mensen een brief thuis die ze konden retouneren als ze er alsnog vanaf zagen.

AUB niet alles over 1 kam scheren!

verhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2008 09:50

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door verhagen »

Ik ben het helemaal met Suusjuh eens, alles wordt over 1 kam gescheerd, bij ons gaat het er helemaal niet zo aan toe. Verre van zelfs. Voor ons is het alleen jammer dat wij gebukt moeten gaan door praktijken van dergelijke andere centers!! Aan ons (de centers die gewoon hun werk doen zoals dat fatsoenlijk hoort) wordt NOOIT aandacht besteed. Kom op redactie: maak daar eens een leuke reportage over!!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 30 Sep 2008 17:01 door verhagen
Aan ons (de centers die gewoon hun werk doen zoals dat fatsoenlijk hoort) wordt NOOIT aandacht besteed. Kom op redactie: maak daar eens een leuke reportage over!!

Naar boven

Is dat dan niet vanzelfsprekend? Trouwens , daar zijn toch andere progamma's voor als TrosRadar.Er word nu ook wat breder aandacht aan besteed en zo kunnen misschien de rotte appels worden verwijderd .
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=92159&mxp=105

franlet
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:20

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door franlet »

ook mijn vriendin is door pretium benaderd met de toezegging dat alles bij het oude zou blijven,alleen nam pretium de administratie over van kpn.Wel wilden ze de gegevens even opnieuw controleren en weten wat het banknummer was.Toen ze daarop zei dat ze het toch niet vertrouwde was het gesprek snel afgelopen met de mededeling dat ze op internet kon kijken en dat ze terug zouden bellen.Dat hebben ze nooit meer gedaan.

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door komijntje »

ben het totaal oneens met de kritiek op de presentatrice,
als je die lui (haaien, zoals die directeur van pretium)
de kans geeft om oeverloos te praten bereik je niks, dat is hun kracht,
de kracht van gladde verkopers (en oplichters) is hun buitengewoon rappe tong waamee ze heel veel mensen plat praten,
de klachten over pretium spelen al heel lang dus kom nu niet aan met
praatjes dat die directeur zo zielig is; Antoinette heeft hem heel goed in de tang genomen en zich niet door hem laten overdonderen, prima dat die
man eens een koekje krijgt van het deeg dat hij andere mensen laat
voorzetten!
Best kans dat er ook goede callcenters zijn, maar toch zit echt niemand op
die telefoontjes te wachten.

Mante
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2006 12:25

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Mante »

Nonsens, deze man van Pretium presenteerde zichzelf helemaal niet als haai, noch als gladde verkoper. Een rappe tong had hij ook al niet. Iedereen die iets begrijpt van verbale en nonverbale manieren van uiten zag een bijna zenuwachtige man die echter best bereid was het boetekleed aan te trekken.
Dat Mevr. Hertsenberg misstanden aan de kaak stelt valt te prijzen, maar dan wel graag op een respectvolle manier naar de tegenpartij. En daar was dit keer geen sprake van!

u2
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2005 11:12

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door u2 »

Ik ben al enkele jaren verlost van telefoon-terreur, eerder las, ik in de reacties dat tele2 aanbiedt de dienst weigeren anonieme beller,

zo kent ook "mijn" aanbieder (UPC) voor telefonie de dienst weigeren geblokkeerde nummers. Callcenters met onderdrukte nummers komen er dus bij mij gewoon niet door, en horen dat de abonnee geen afgeschermende nummers accepteerd,

De telefoon blijft stil!

Al jaren geen last meer, heerlijk :lol:

verhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2008 09:50

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door verhagen »

u2 heeft gelijk. Voor mensen die niet gebeld willen worden is het veel beter om zich uit te laten schrijven. Als mensen er niet op zitten wachten: waarom schrijven zij zich dan niet uit bij het InfoFilter? (...) Omdat ze dat niet kennen, precies en daar is het probleem. Daar had de redactie met deze gelegenheid dan eindelijk de kans voor kunnen grijpen. Terwijl 2 miljoen mensen aan de buis gekluisterd zaten hadden ze wat beter op het Infofilter moeten ingaan, misschien het internetadres in beeld laten zien en niet snel vanaf een schermpje oplezen dat niemand het hoort!! Je kunt je hiervoor uitschrijven, gelukkig maar, dat is voor alle partijen makkelijker.

De directeur van Pretium is zeker niet zielig, de manier waarop zij werken is ook totaal niet goed te praten. Dat is gewoon onfatsoenlijk, maar de manier waarop er met deze meneer gepraat was ook onfatsoenlijk! Deze man wil het boetekleed aantrekken en is bereid de uitzending bij te wonen, en dit noem ik geen interview of reactie vragen...!!

Vandaag heb ik gewerkt op het callcenter, met veel mensen heb ik het er over gehad. Zij zijn van mening dat vooral de rotte appels uit de telemarketing industrie gehaald moeten worden. De overheid moet meer toeletten of alles netjes verloopt. De code voor telemarketing moet veel meer nageleefd worden!

Gelukkig heb ik vandaag te horen gekregen dat ik niet zo onfatsoenlijk ben als de medewerkers van Pretium en ze het een gezellig gesprek vonden. Ik wil alleen laten zien dat niet meteen heel telemarketing slecht is!

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Big-V »

Dat Mevr. Hertsenberg misstanden aan de kaak stelt valt te prijzen, maar dan wel graag op een respectvolle manier naar de tegenpartij. En daar was dit keer geen sprake van!
Na alles wat ik heb meegemaakt met Pretium zou ik ook geen enkel respect meer hebben voor een of andere directeur van dit bedrijfje.
Het is al jaren hetzelfde, iedereen weet ervan en er verandert niets.

Mante
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2006 12:25

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Mante »

Ik begrijp uw frustratie in dat geval, maar dat laat niet onverlet dat correcte omgangsvormen juist dan van belang zijn.
Mijn sympathie ging in deze uitzending, door de manier waarop hij behandeld werd, nl. uit naar de man van Pretium. En dat was vast niet de intentie van de programma-presentatrice. Daarmee is zij m.i. haar doel voorbijgeschoten: degenen die nooit met Pretium te maken hebben gehad, zoals ik, zagen een goedwillende man onheus bejegend worden, waardoor het begrip uitging naar de tegenpartij. En dan werkt je verhaal niet langer. Een gemiste kans voor Radar.

irisblauw
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 20:29

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door irisblauw »

Ook ik ben de dupe geworden van verkeerde voorlichting door callcentrummedewerkster. Werd ongevraagd gebeld en er werd gevraagd of ik tijd had. Nou, eigenlijk niet begin v.d. avond met 4 kinderen waarvan de jongste slechts een paar weken. Het zou snel gaan, mevrouw belde namens KPN en kon mij maandelijks vele Euro's helpen besparen etc etc.
Dom dat ik erop inging, normaal kap ik alles af, maar op mijn controlevragen gaf ze antwoorden die je een dief van je eigen portemonnaie zou maken als je niet zou toestemmen. Ik heb ingestemd en om de intussen huilende baby snel te kunnen helpen snel meegewerkt aan het beantwoorden v.d. vragen. Er is mij ook expliciet verteld nog 14 dagen bedenktijd te hebben, dus kon ik op een geschikter moment nog 'terug.
Kort en goed: het was geen KPN, de bedenktijd was korter en de ''ontvangstmap' was een woud vol kleine letters. Na precies 1 week (zaterdag)had ik tijd me even te verdiepen en vond toon en voorwaarden onprettig en besloot een brief te sturen die ik maandag zou faxen in postkantoor. Toen bleek het 'helaas pindakaas', opzegtermijn was korter dan gezegd, fax kwam op maandag 13.00 uur aan en het had zaterdag gemoeten. 1 jaar vast, geen discussie mogelijk. Ik heb het netjes gemeld, boos gemeld, teleurgesteld, gefrustreerd en alles was ertussen zit, niets hielp. Helpdeskmedewerkers gooiden tot 3x toe hoorn op de haak, uiteindelijk 'doorgedrongen'tot 1 van de hogere pieten daar, zonder resultaat. Uit protest mijn bank doorgegeven dat Pretium niets mag incasseren, een soort langzaamaanactie bedacht voor het betalen van rekening. METEEN boete gekregen bovenop de belkosten, die trouwens niet echt veel goedkoper uitvallen.
Nu kan ik er per 1 april uit, en heb onlangs alvast brief gestuurd want ik voorzie dat beeindigen moeilijker zal gaan dan abonnee te worden....
Krijg brief terug op nare toon, nu binnen 4 weken reageren anders kunnen we het abonnement niet stoppen. Meteen duidelijk maken of nummerbehoud of niet, anders dikke pech. Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf.
Dan over die directeur bij Radar. Sterk dat hij daar toch komt zitten, maar zwak dat hij als directeur een bedrijf wil leiden, dat mensen onder valse voorwendselen binnenhaalt en onder dwang binnenhoudt. Met zo'n bedrijfsvoering graaf je je eigen graf en ondertussen ben ik zover dat ik Pretium de ondergang gun. Waarom een grens bij 72? Waarom niet gewoon alle ontevreden mensen zo goed mogelijk helpen? Ik heb een laatste poging gedaan, nav radar en gevraagd om redelijkheid: ontbinden zonder verplichting de laatste maanden door te betalen per 1 november a.s. Iets zegt me, dat het niet zal gebeuren. Soory voor dit lange verhaal, nu ik er weer over nadenk zit het me meer dan hoog!

RichardA
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2008 10:46

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door RichardA »

Ik heb de uitzending ook gezien en heb ervaring met pretium. Het volgende wil ik er over kwijt:

Ik vind die Nyks een echte leugenaar en hij beseft niet dat hij volledig verantwoordelijk is voor al die callcenters die hij inhuurt.

Ik weet uit ervaring dat hij geen enkele klachtenbrief serieus neemt en beantwoord met een standaard antwoord brief.

Gelukkig heb ik een juridischezaak tegen Pretium gewonnen en ben schadeloos gesteld.

Het kan simpelweg niet zo zijn dat er met honderden klachten er niets aan de hand zou zijn en dat er sprake is van een uitzondering.

Het probleem is dat Radar en de geschillencommissie er niet de vinger achter krijgt.
Gelukkig weet ik wel welke mogelijkheden er zijn om van Pretium te winnen in een geschil, ik mag er alleen niets over zeggen.
Ik vind het wel slordig van Radar dat ze alleen mooie televisie willen maken en niet goed uitzoeken welke mogelijkheden de slachtoffers hebben om van hun ongewilde overeenkomst af te komen want die zijn er wel degelijk.

Een winnaar.

Allerleij
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2007 13:05

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Allerleij »

De discussie zou moeten gaan over de agressieve manier van callcenters. uiteindelijk heeft de heer Nyks van Pretium Telecom er niets mee van doen. Als ik op internet goed lees, dan hebben rechters bepaald dat de scripts en de methodes volledig voldoen aan de eis van de wet. Dan ligt het probleem dus bij de callcenters, die er hun eigen draai aan geven. Helaas weet ik, uit ervaring, dat de controle hierop bij de deur van het callcenter ophoudt.

Dit callcenter zou dus in Radar hebben moeten zitten om uit te leggen waarom dit gebeurt. Bovendien is Pretium Telecom niet het enige bedrijf dat gebruik maakt van dit callcenter...

irisblauw
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 20:29

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door irisblauw »

natuurlijk heeft de directeur van Pretium er wel iets mee van doen. Hij is toch eindverantwoordelijk? Als het callcenter dat hij inhuurt fouten maakt (en dat niet 1 keer, maar van -tig verschillende kanten wordt het bevestigd), moet hij toch een onderzoek instellen en zorgen dat die fouten worden hersteld en niet meer kunnen worden gemaakt?
Wat hij doet is zijn handen in onschuld wassen en de gedupeerden laat hij zitten.
Mijn klacht betreft trouwens niet alleen het callcenter, de afhandeling erna door Pretium verdient ook geen schoonheidsprijs.
Klein voorbeeld: als ik een oppas inhuur voor mijn kinderen en het gaat mis, wie is er dan 'fout'? kinderen? ik? oppas?
De kinderen in ieder geval niet, IK heb mijn werk gedelegeerd, en ik ben en blijf verantwoordelijk. Zo is het in mijn ogen ook bij Pretium en het Callcenter. Ze verschuilen zich achter elkaar, dat zou niet mogen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

wat een onderwerp,je bent toch zelf verantwoordelijk voor een gevoerd telefoon gesprek en de genomen beslissingen.

Gesloten