LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Route Mobiel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Frank1001
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2008 17:16

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Frank1001 »

Beste Mattie,

Laat ik het zo zeggen: verbaas me dat jullie wel in staat waren om vakantie te vieren in een land waarvan je de taal niet kent, ook in staat waren om 600 km zonder knipperlicht te rijden, tevens direct naar huis zijn gereden na de inbraak terwijl jullie nog een week vakantie hadden (als ik het goed begrijp); en tegelijkertijd niet weten om te gaan met een schade geval van jullie auto in Frankrijk, niet in staat zijn een garage te vinden, niet in staat zijn hiernaartoe te kunnen rijden zonder knipperlichten... En vervolgens ook een nog andere instantie verwijten gaan geven voor zaken waarvoor je niet bij hen bent verzekerd ....

Frank

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Frank1001
Als ik u goed begrijp dien ik dus als ik bv op vakantie wil naar Spanje China Japan verweggistan al deze talen te spreken??
Als u mijn verhaal goed had gelezen,wist u dat wij op doorreis waren.
Ik stel Routemobiel niet verantwoordelijk voor kosten noch reparatie van mijn ruit.
Ik stel Routmobiel verantwoordelijk voor het niet nakomen van diensten waarvoor ik hun heb betaald!
Ik stel hen ook verantwoordelijk voor dat ze mij suf hebben laten bellen.
Ook geen alternatief met wat te doen met een auto onbeheerd open laten staan(vragen om moeilijkheden?)
Een week in dat gehucht verblijven aan het begin van onze vakantie?
De Politie heeft uiteindelijk de richtingaanwijzers provisories gerepareerd en het advies gegeven maar terug te rijden naar huis,omdat het gevaar te groot was om de auto erbij kwijt te raken!
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Frank1001
U heeft blijkbaar besloten dat ik alleen maar zeur,en wat ik aan uitleg geef heeft blijkbaar naar u toe geen enkele zin!
Als u mijn verhaal leest, staat daarin dat ik ze nog het voordeel van de twijfel gaf.tot het volgende pechgeval waarin ze ons nog erger hebben laten staan!
Dat was voor mij de druppel.
Ik vraag er niet om om pech te krijgen in het buitenland,dat overkomt je,en daar verzeker je je voorToch?
Daar hebben we de halve nacht aan een hele drukke snelweg gestaan(ook in Frankrijk,wij hebben namelijk Duitse vrienden die in zuid Frankrijk wonen)
met mijn man(die vasculaire dementie heeft en een kleinkind)de praat palen in de wijde omgevig zaten in een plastic zak(defect,en dit verzin ik niet!!)
Na routemobiel bellen bellen geen gehoor,tot er uiteindelijk werd opgenomen met hi hi ik had niet in de gaten dat de telefoon ging????en dit verzin ik ook niet!
Fijn dat het bij u zo goed ging! maar dat is dus niet in alle gevallen zo>
En ik hoop dat u dit niet hioeft te ervaren!
Mattie

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Er is niets mis met het vakantievieren in een land of gebied waar men een taal spreekt die je niet beheerst. Ik ben op vakantie geweest waar men Amhaars spreekt, Hebreeuws, Arabisch, Santali, Hindi, Thai, Fins, Bulgaars, Pools, Tsjechisch, Italiaans, Fries, Welsh, Creools Frans, Deens, Zweeds, Servokroatisch, Catalaans, Grieks, Turks, Lëtzebuergesch, Navajo, enz. Talen die ik ook niet allemaal beheers. (Mijn Frans is overigens prima).

Ik blijf erbij dat taalhulp in het buitenland niet iets is waar Route Mobiel of de Wegenwacht voor in het leven is geroepen. En dat een kapot zijraampje, hoe vervelend ook, niet onder de pechhulpverzekering valt.

Maar los van de Wegenwachtservice, in Frankrijk heeft de ANWB een steunpunt (bij Lyon) waar je als gestrand ANWB-lid in het Nederlands naar toe kunt bellen als je problemen hebt. Die hadden je verder kunnen helpen. Wie wegenwachtlid is, is ook ANWB-lid en kan dan van die service gebruikmaken.

Toevallig moest ik gisterenavond gebruikmaken van de hulp van de Wegenwacht. Ik kreeg de auto niet meer gestart. Het contactslot bleek ineens kapot te zijn (na 24 1/2 jaar en circa 642.000 km trouwe dienst).
De wegenwachter heeft toen met een draadje een noodverbinding gemaakt van de startmotor naar de accu, zodat ik met een trucje toch kon starten. Toen bleken ook het dimlicht, het grote licht, de achterruitverwarming en de aanjager het niet meer te doen. Nadat de wegenwachter vervolgens ook een tijdelijke doorverbinding maakte in het zekeringenkastje, had ik in ieder geval weer dimlicht. En was ik weer op weg geholpen.
Morgen (maandag) bestel ik bij de dealer een nieuw contactslot. Over een paar dagen moet de wagen weer in orde zijn. Maar voorlopig kan ik weer rijden.

Prima service.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Tjeetje?
Hoe vaak moet ik nog vertellen dat ik niet verwachte dat ze mijn raam repareerden?
Ik verwachte alleen geholpen te worden met de vervolgschade,en mischien hulp met de garagehouder aan het verstand te brengen wat er aan de hand was(die vertikten het om Engels te praten)
Ik moest toch weg daar bij het politie bureau zonder richting aanwijzers.
Uiteindelijk heeft de politie ons daar geholpen,omdat Route mobiel niet thuis gaf,en ons compleet liet zitten!
Zet u uw auto daar met open raam op de parkeerplaats?
Sorry hoor,dit begrijp ik van geen kant!
Ik had pech,ben ervoor verzekerd,maar mag daar geen aanspraak op maken?
En begin nou niet weer over dat raam,alsof dat het enige probleem was!
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Nu de vraag eens andersom?
Stel,er word in mijn auto ingebroken in Frankrijk.
Raam eruit en verlichting en richtingaanwijzers stuk.
Wat mag ik dan van Routemobiel verwachten?
Daar ben ik nu wel benieuwd naar uit uw optiek?
Mattie

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Oké, ik "zeur" niet meer over dat zijruitje.

Wat je van Route Mobiel mocht verwachten? Ik denk niet meer dan van welke andere pechhulpverzekering: in dit geval niets.

Dat je auto extra diefstalgevoelig is geworden zonder dichte ruit, is erg vervelend (het linnen dak van een 2CV snijd je ook gemakkelijk open) en een kapotte richtingaanwijzer ook, maar er is geen sprake van gestrand zijn. Je kunt, weliswaar gehavend, je weg vervolgen.
En daarom denk ik niet dat dit onder de pechhulpverzekering valt.

Wel ben ik het met je eens dat het galant zou zijn geweest als men je even erop had gewezen hoe je verder had moeten handelen, waar je moest wezen. Als men je met een paar Franse zinnetjes (eventueel op een papiertje) verder had kunnen helpen. Maar verplicht is men daartoe waarschijnlijk niet.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

?????
Ik kan mijn weg gewoon vervolgen zonder richtingaanwijzers,het knaldrukke verkeer in vlakbij parijs??
Zonder verlichting en zonder richtingaanwijzers gewoon nog 800 km verder rijden de nacht in??(heb ik het niet over de ontbrekende ruit)
Zo kan ik bij elk pechgeval wel redenen bedenken waarom ik niets van een pechhulp hoef te verwachten.
Dan heb ik dus gewoon geen pechhulp nodig!
En moet ik maar bij elke reis er maar het beste van hopen.
Zo lust ik er nog wel een paar?
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Nu ik er nog verder over nadenk,belachelijk gewoon!
Routemobiel had gewoon moeten bemiddelen en de garage aan het verstand moeten brengen dat wij direkt hulp nodig hadden om de richtingaanwijzers zo te repareren dat wij veilig naar een garage konden rijden.
Vervolgens,omdat de garagehouder die wij uiteindelijk vonden ons een week wou laten wachten daar omdat ze het zo druk hadden.
Toen hadden ze naar mijn mening moeten helpen een andere garage te vinden om op korte termijn onze ruit en andere schade te verhelpen!
Aangezien wij niet de taal kennen werd dat voor ons een onmogelijke taak,anders had ik dat heus wel gedaan!
Wij betalen voor hulp in buitenland,en dan verwacht ik ook hulp!
Mattie

arbor
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:15

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door arbor »

Enigszins ironisch dat het franse woord voor 'garage' naar mijn idee gewoon 'garage' is. En nee natuurlijk hoef je niet meteen met een kapot zijraam en knipperlicht 800km naar huis te rijden, maar gewoon naar de dichtsbijzijnde garage. (Je had zonder raam mooi de optie om je hand uit te steken ipv te knipperen ;-) )

En tuurlijk hadden ze bij Route Mobiel wel wat behulpzamer kunnen zijn. Maar dit klinkt allemaal wel erg dramatisch.

Ik heb overigens juist erg positieve ervaringen, de laatste (van 2) keer had ik zelfs 1,5 dag een leenauto geheel gratis en die was nog mooier dan mijn eigen auto ook :-)

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Zo raar!
Alleen 3 personen ? die alleen maar proberen mijn verhaal in twijfel te trekken!
Die mij proberen duidelijk te maken dat ik alleen moet betalen voor een dienst,maar daar niets voor terug mag verwachten?
Je zou er haast wat achter zoeken?
Mijn tweede verhaal vertel ik niet eens meer hier,want dat zal in uw ogen toch ook alleen aan mij liggen!
Ook daar werd niets ondernomen,sterker ze hebben me op hoge kosten gejaagd door me iedere keer verschillende tel nummers te geven die ik moest bellen,in de wacht gezet,en uiteindelijk verkeerde tel nummer.
ook werd mij iedere keer beloofd dat ze terug zouden bellen,wat ook niet gebeurde!
Hoop dat dat niet te dramatisch was?
Voor mij was Routemobiel een sh.., service!!!
Fijn dat het voor u zo fantastisch was,veel geluk hiermee!
Groeten Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Quisquid.
Ik had het dus over Routemobiel he.
Met de ANWB en de wegenwacht heb ik dus deze ervaring niet.
Ik ben naar Routemobiel gegaan uit financieel oogpunt,en omdat de ANWB ons met een pechgeval in Duitsland een keer heeft gebruikt als koerier met de vervangende auto,daar was ik toen niet zo blij mee.
Verder heb ik met de ANWB nooit zulke problemen gehad,en ben altijd prima geholpen.
Daarom ben ik nu ook weer gelukkig bij de ANWB.
Mattie

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Ja, het woord garage is gewoon garage. En clignoteur is ook in het Nederlands een gewoon woord voor richtingaanwijzer. Ook "panne" kennen ze zewel in Frankrijk als in Nederland.
Ik rijd momenteel rond zonder voorruitontwaseming (is ook strafbaar), sinds afgelopen vrijdagavond het contactslot het begaf (prima noodreparatie verricht door de Wegenwacht; vandaag bestel in een nieuw contactslot). Dat (een niet-werkende voorruitontwaseming) mag ook niet en is met de winter voor de deur soms ook lastig.
Maar ik kan er sinds de noodreparatie wel mee rijden.

Als het niet anders kan, rijd ik in noodgevallen ook wel (tijdelijk) met een defecte richtingaanwijzer. Al heb ik altijd reservelampjes en reservezekeringen bij me. Die kun je overigens bij elk tankstation kopen (maar bij de topicstarter is mogelijk meer aan de hand, gezien de oorzaak: inbraak met geweld). Je moest eens weten hoeveel mensen er met defecte of foute verlichting rondrijden. Of die hun richtingaanwijzer nooit of maar sporadisch gebruiken.

Overal kun je mensen aanklampen die wel Frans en een andere taal kennen. En anders doet gebarentaal ook veel. Helemaal naar Nederland rijden alleen voor een kapotte richtingaanwijzer, is overdreven (maar die keus maak je zelf). Je was veel sneller naar een garage gereden. Op de autosnelweg heb je de richtingaanwijzer echter niet veel nodig. De topicstarter had in plaats van naar Nederland evengoed door kunnen rijden naar zijn bestemming (in Frankrijk wonende kennissen).

Maar het eigenlijke "probleem" is Route Mobiel. Hopewel de topicstarter graag anders had gewild en anders wil horen (begrijpelijk), zie ik niet in wat Route Mobiel hier verkeerd heeft gedaan. Men had misschien wat galanter kunnen zijn, maar Route Mobiel staat naar mijn mening wel in haar recht.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door anita1971 »

Op de autosnelweg heb je de richtingaanwijzer echter niet veel nodig. De topicstarter had in plaats van naar Nederland evengoed door kunnen rijden naar zijn bestemming (in Frankrijk wonende kennissen).

Het is in HEEL EUROPA verplicht om richting aan te geven op het moment dat je van rijstrook veranderd........

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Het aantal inhaalmanoeuvres heb je zelf in de hand. Je hoeft niet als een coureur over de snelweg te racen.
Afslaan is er op de autosnelweg niet bij, afgezien van het verlaten van de autosnelweg. Hele volksstammen die dat ook zonder richtingaanwijzer kunnen. Formeel mag dat niet, maar je kunt er wel mee thuiskomen.

Ik zei niet dat de richtingaanwijzer op de autosnelweg niet nodig was, wel dat je die daar maar zelden nodig hoeft te hebben. Dit in tegenstelling tot verkeer op andere wegen.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Goed hoor!
Jullie hebben helemaal gelijk!
Ik zeur maar wat!
Helemaal verkleumd zijn wij thuis gekomen,want het was ijskoud!
Alles voor in de auto was kapot getrokken(onbekend wat er nog meer uit kon vallen)
De afweging gemaakt richting Belgie Nederland waar je je in ieder geval verstaanbaar kon maken en een garage zoeken in geval de panne erger werd!
Dat jullie het risico willen nemen om zonder goed werkende verlichting en richtingaanwijzers en wat er nog meer uit kon vallen in keidruk verkeer willen begeven is jullie keuze,Niet de mijne!!
Het probleem was ook niet dat ik ze met gebaren niet aan het verstand kon brengen wat er kapot was,maar dat ze ons pas een week later wilden helpen!
Maar goed dat zal ook wel prima zijn!
Ik ben hier verder klaar mee,jullie oordeel is dat Route mobiel geen blaam treft,en ik denk er heel anders over en velen met mij(gezien de klachten)

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Die anderen hadden andere klachten.

jakenl
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2008 12:40

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door jakenl »

Mattie had m.i. in dit geval niet de Pechhulpdienst moeten bellen maar haar autoverzekering. Op de groene kaart staat altijd een nummer van de alarmcentrale waar de verzekeraar bij is aangesloten. En die had de vervolghulp moeten regelen zoals garage zoeken, evt. onderdak regelen, of als het niet anders kan repatriëring.

Het is duidelijk een gevolg van inbraakschade( defecte richtingaanwijzers als gevolg van losgetrokken draden noem ik geen pech). Je moet goed onderscheid maken tussen pech en schade.

Je hebt dus de verkeerde instantie gebeld. Weer eens een bewijs van niet goed voorbereid weggaan.
Voorbereiden betekent niet alleen zorgen dat je alle bagae bij je hebt, maar ook wat te doen in geval van schade.... of pech...

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Hadden ze me daar niet op kunnen wijzen dan??? ook al hadden ze die plicht niet,het was wel klantvriendelijk geweest.
In plaats daarvan hielden ze me aan het lijntje en gaven me allerlei verkeerde tel nummers!
In mijn volgende schade liep mijn moter in de soep,is dat echt genoeg?
Toen had ik exact dezelfde ervaring,en ook geen hulp!!!

jakenl
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2008 12:40

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door jakenl »

Dat had inderdaad klantvriendelijker geweest. De ANWB had je hoogstwaarschijnlijk wel op die mogelijkheid gewezen want zij hebben veel meer ervaring in dit soort zaken.
Blijft echter een feit dat je niet altijd een ander verwijten moet wat je zelf had moeten weten. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Gesloten