LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Route Mobiel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Zoals je terug kunt lezen gaf ik ze ook de voordeel van de twijfel toen,ik werd toen ook ineens voor dit feit gezet aangezien mijn man dit altijd deed.
Mijn man kreeg vasculaire dementie op heel jonge leeftijd,ik heb dat ook aangegeven dat ik hier geen ervaring mee had.
Bij het tweede pechgeval stond ik dus in frankrijk op een drukke auto weg aan de kant(zonder berm waar je veilig kon staan) ikben toen in de sloot gaan zitten achter een soort vangrail.
In de wijde omtrek waren de praat palen defect!
Ik heb eerst meer dan een uur geprobeert te bellen,werd niet opgenomen,op laatst met hihi ik had niet in de gaten dat de telefoon ging???
Ze hebben ons uren laten zitten daar,tot er een (zon 3 uur later) op mijn voortdurend gezwaai iemand stopte en de allarmdienst waarschuwde.
Van Route mobiel niets!
Geen vervangende auto,tot het laatste moment wist ik nog niet hoe ik thuis moest komen.
Onze moter was total los,was iets met de olie die was weggelopen of zo(ben niet technisch? ik had hem altijd goed in onderhoud.
Dus gewoon pech denk ik.

jakenl
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2008 12:40

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door jakenl »

Mijn reaktie was op jouw eerste geval, dat met het ruitje en de richtingaanwijzers.

In jouw tweede geval was de Pechhulpdienst i.d.d. de aangewezen instantie.
Dat een motor stukloopt door oliegebrek kan men jou als leek niet aanrekenen. De meeste oliedruklampjes branden pas als het al te laat is. Ook RM had deze motor geen nieuw leven meer kunnen inblazen.
Maar in dit geval moest er dus vervolghulp worden geregeld zoals repatriëring(auto is zo goed als zeker niet binnen 2 a 3 dagen te repareren) en inzet vervangend vervoer(indien je dat afgesloten hebt).

Niemand zal je in deze tweede kwestie ook ongelijk geven maar de discussie ging alleen maar over het eerste geval.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Ik ben inderdaad verzekerd voor het hele pakket,ook altijd al bij de ANWB hiervoor.
Juist om niet onvoorbereid op vakantie te gaan,reis verzekering etc.
Daarom gaf ik al aan dat ik ze het voordeel van de twijfel gaf in het eerste geval,hoewel ik het al heel klantonvriendelijk vond,en totaal geen enkele hulp of advies.
Maar dan denk je nog,verkeerde plaats moment en verkeerde pech mischien,je kunt gewoon een keer dubbel pech hebben.
In het tweede geval gebeurde dus hetzelfde,niet bereikbaar,verkeerde telnummers,bellen bellen bellen,en heel veel moeite om uiteindelijk op het laatste moment zelf maar een treinkaartje gekocht op aanwijzing van hotel waar,om thuis te komen.
Dat was de hulp van Route mobiel,en toen heb ik besloten om terug te gaan naar de ANWB.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Dat men wat klantvriendelijker de juiste weg had kunnen wijzen (al is men daartoe juridisch niet verplicht), had ik ook al aangegeven.
Of de alarmservice van de verzekeraar had kunnen helpen, hangt van meerdere factoren af. Raadpleeg daarvoor de polis. Soort dekking (alleen WA of meer?) en de leeftijd van de auto kunnen daarbij meespelen. Al is het dáárvoor nu sowieso toch te laat.

Het geval van een stukgelopen motor door plotseling olieverlies (dit staat helemaal los van de inbraakschade, het ruitje en de richtingaanwijzer), was inderdaad wél iets voor een pechhulpverzekering.
[Toch niet doorgereden nadat het oliedruklampje is gaan branden? Maar dat terzijde.]

Al met al wel een reis met héél veel pech.

Ikzelf heb geen ervaring met Route Mobiel, maar lees er wel veel klachten over. Ik ben al jaren bij de Wegenwacht en heb daar alle lof voor (ook al kunnen daarbij ook wel klanten met klachten zijn). Getrouw aan de slogan "never change a winning team" blijf ik daarbij. Toevallig had ik ze afgelopen zaterdagavond (eerder schreef ik abusievelijk vrijdagavond) nodig gehad (kapot contactslot)! En ik ben prima geholpen (ik heb al een nieuwe contactslotcilinder besteld bij de dealer).
Voor een paar euro per jaar ga ik niet overstappen naar een organisatie die zich eerst nog moet zien te bewijzen. Bovendien: in mijn geval zou Route Mobiel zelfs dúúrder zijn (oudere auto kost daar meer, ondanks zeer trouw onderhoud) en bij Route Mobiel verzeker je een kenteken, bij de Wegenwacht ben ik zélf verzekerd, ook als ik in andermans auto rijd, of als ik met de motor (en zelfs met de [brom]fiets) onderweg ben.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Nee hoor,geen olielampje gezien,
Was een mankement in of iets bij de moter?
Ik ben a technisch dus???
Ik let altijd wel goed op of er iets brand wat niet hoort,olie gecontroleerd voor vertrek>
Was ook de distributie riem niet(pas vervangen)
Dus alles gedaan voor vertrek,doe ik trouwens altijd!
Auto all risk verzekerd,ook al jaren met elke auto.
Dus op de reactie van iemand onvoorbereid op vakantie heb ik niet eens gereageerd,dacht ik laat maar!
Maar Quisquid ik blijf erbij,als je je als hulpdienst aanbied,en in reclames jezelf zo geweldig vind,je wel wat beter met je klanten dient om te gaan(juridisch verplicht of niet) dat is ook service en klantenbinding!
Ik vind dus dat ze ook in het inbraakschade geval best wat hulpvaardiger hadden moeten zijn.
Maar ja,na mijn 2e schade wist ik genoeg,wat ik kon verwachten van Routemobiel,niets dus!
Groeten Mattie

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Een beetje klantvriendelijkheid is ook een beetje reclame voor de zaak. Maar ja, dat zijn overwegingen die Route Mobiel (of zijn personeel) moet maken. Het was wel beter geweest van Route Mobiel, want daarmee bouw je toch een goede naam op, ook al kun je zelf geen daadwerkelijke hulp bieden.

De distributieriem tijdig (preventief) vervangen, is verstandig. Maar motorschade door een gebroken distributieriem (die schade kan aanzienlijk zijn) staat los van (schade door) olieverlies.
Overigens hebben niet alle auto's een distributieriem; de mijne bijvoorbeeld heeft een distributieketting.
Verwar de distributieriem niet met de V-snaar of de multiriem.

Als je waarschuwingslampje (dat waarschuwt overigens niet voor te weinig olie, maar voor te weinig olieDRUK) niet heeft gebrand, zóú er iets met dat lampje mis kunnen zijn.
Het lampje vervangt dus niet het regelmatig peilen van het olieniveau met de peilstok. Wat overigens niet garandeert dat je nooit pech kunt krijgen. Lees dit dan ook niet als een verwijt.
Plotseling weglopende olie of een brandend oliedrukwaarschuwingslampje als de motor loopt (behalve de eerste twee seconden net na het starten, de motor bouwt dan nog oliedruk op), zijn altijd reden hulp in te roepen (bijvoorbeeld van Route Mobiel), omdat verderrijden dan - ook technisch gezien - niet meer verantwoord is en tot véél meer schade kan leiden.

NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door NLtrotter »

Het grote verschil met RouteMobiel en de ANWB Wegenwacht is, dat ik als ik in een ander zijn auto rij, niet geholpen wordt met pech door Route Mobiel, en wel door de ANWB Wegenwacht. Bij Route Mobiel gaat het lidmaatschap op kenteken en bij de ANWB op naam. Je kunt dus meer voordeel halen uit je ANWB Wegenwacht abonnement.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

In ieder geval als je meerdere voertuigen bezit (of in de loop van het jaar een andere auto aanschaft), maar ook ingeval je een geleende auto/motor rijdt, inclusief huurauto, leenauto van het garagebedrijf of het autoschadebedrijf).
Daarnaast discrimineert de Wegenwacht niet naar de leeftijd van het voertuig.
En heeft de Wegenwacht, met véél expertise, inmiddels wel bewezen wat die waard is en van Route Mobiel weet ik dat nog niet.
Daarnaast zit er bij de Wegenwacht ook een organisatie achter als de ANWB, waarop je een beroep kunt doen (bijvoorbeeld juridische ledenservice, steunpunten voor hulp in het buitenland, assistentie bij noodgevallen).

Gesloten