LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Route Mobiel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Route Mobiel

Ongelezen bericht door Radar »

Nu de vakantie is weer voorbij is heeft Radar de balans opgemaakt betreft pechdiensten. We schakelden ons testpanel in om te zien welke pechdienst het beste scoort. Kan Routemobiel aan zijn verwachtingen voldoen?

Radar, maandag 22 september, 20.30 uur op Nederland 1

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Radar!
Vorig jaar januari zijn wij overgestapt van de ANWB naar Route Mobiel voor het hele pakket!
Wij zijn in mei vertrokken naar zuid frankrijk en onderweg in de buurt van Parijs gestopt om een markt te bezoeken!
Alle voorzorgen genomen,alles uit de auto zelfs het handschoenenvakje open gedaan!
Bij terugkomst,JA HOOR,raam doorgeslagen!
Route Mobiel bellen bellen bellen,nee hoor we moesten maar de politie bellen!
Wij zijn geen van beiden de Franse taal machtig,en Route Mobiel kon verder niets voordat wij de politie erbij hadden gehaald(ook geen politie bellen)!
Maar Hoe???todat enige uren later om hulp vragen wij een passant na uitleg met handen en voeten bereid vonden dat voor ons te doen met onze mobiel!
Vanaf de Politie weer bellen etc etc! werd ons een nummer doorgegeven die wij later die dag zelf moesten bellen voor reparatie,dat zou die dag nog kunnen of uiterlijk maandag(het gebeurde op zaterdag) na onophoudelijk geprobeert te hebben deze mensen te bereiken,heel gebrekkig Engels van hun kant,hebben wij hun duidelijk kunnen maken wat de afspraak was met Route Mobiel<ooo maar daar was geen sprake van,ze hadden het heel druk en dat duurde nog zeker een week,maar zelfs dat konden ze niet beloven!!
Weer Route Mobiel bellen bellen....dan moesten we voor die tijd maar een hotelletje nemen en de auto met het open raam dicht tegen de muur zetten?? na proberen uit te leggen dat dan onze vakantie voorbij was,en dat wij niet van plan waren om een week of meer in zon gehucht te zitten zonder vervoer(buiten parijs) en of je uberhaupt bij een hotel zon parkeerplaats kon vinden?? en Route Mobiel verder niets wou doen,zijn wij in wanhoop midden in de nacht terug gereden naar Nederland zonder raam!!
Ik kan u vertellen dat was geen pretje!!
Onze vakantie was verpest,en het heeft ons een hoop geld gekost!!
Terug,klacht ingediend excuses gekregen,verder niets!!
En het was een incident,voordeel van de twijfel gegeven tot het volgende gebeurde!!
Word vervolgd

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door jor »

Ik ben nu een kleine 25 jaar lid van de ANWB en als ik dit soort verhalen hoor/zie ben ik blij dat ik niet gekozen heb voor een paar euro's goedkoper bij RouteMobiel. :D

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Ik had het vervolg geschreven,van nog een pechgeval in augustes dat jaar!
Dit was nog dramatischer als het vorige verhaal!
Maar zoals zo vaak,was de code niet juist tot 2 keer toe(wel juist) en toen moest ik opnieuw inloggen,WEG VERHAAL!
Ik heb dit probleem heel vaak op dit forum,en ik heb geen zin om weer voor niets een half uur te tikken!!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Trouwens!!!
Ik ben ook gillend teruggegaan naar de ANWB direkt na augustus vorig jaar!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 22 Sep 2008 23:04 door mattie

Ik had het vervolg geschreven,van nog een pechgeval in augustes dat jaar!
Dit was nog dramatischer als het vorige verhaal!
Maar zoals zo vaak,was de code niet juist tot 2 keer toe(wel juist) en toen moest ik opnieuw inloggen,WEG VERHAAL!
Klopt!. je voert de juiste code in maar de tijd die je er er over mag doen is dan verlopen en je krijgt dat je een verkeerde code hebt ingevoerd. Oplossing is direct nadat je het stukje hebt ingetikt het even met de rechtermuisknop te kopieeren en krijg je dan deze codefout plak je het stukje weer neer en voert de nieuwe code in.Scheelt veel tijd en ergernis.
Mvg Jor

Ps hoop dat je deel 2 toch nog plaatst :wink:

Rik van Schaik
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 09:27

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Rik van Schaik »

TROS Radar zegt, zowel in de televisieuitzending van 22/9 als op de website, de ´balans´ te hebben opgemaakt tussen de pechhulpdiensten. Radar schakelde zelfs het befaamde ´testpanel´ in om te zien welke pechdienst het best scoorde. Na het zien van het programma, vraag ik mij af: heeft TROS Radar belangen in de ANWB? De ANWB is immers ook een trouwe familie van leden. Ik stel deze vraag omdat Radar zich in dit ´vergelijkende warenonderzoek´ slechts beperkte tot de ANWB en Route Mobiel. TROS Radar laat voor het gemak tientallen pech- en ongevallendiensten (verdeeld over de alarmcentrales van de Europassistance, Eurocross, VHD, Mondial Assistance, SOS, IPA én - inderdaad - óók de ANWB) links liggen. Hoe scoren bijvoorbeeld de mobiliteitspassen van Bovag, Mondial Assistance, SOS international, etcetera? Of hoe doen de alarmdiensten het van de verschillende merkgaranties en leasemaatschappijen? De kijkers van TROS Radar komen het niet te weten want de redactie van dit ´consumentenprogramma´ heeft blijkbaar een item bedacht waarmee het imago van de ANWB opgekrikt dient te worden. Dat dit imago een likje verf kan gebruiken, zal ik niet ontkennen. Ik - en een aantal familieleden en vrienden - hebben de afgelopen maanden mogen ervaren dat men óók bij de ANWB forse wachttijden heeft. De klassieke wielrenners bond schakelen hun klanten ook diverse keren door, bieden niet actief vervangend vervoer aan en voeren repatriëringen uit die eindeloos lijken te duren. Kortom, mijn vraag is en blijft: waarom heeft TROS Radar zich bij dit ´vergelijkend onderzoek´ beperkt tot deze twee diensten? Of is deze beperking een nieuwe programma strategie? Dan kan TROS Radar zich, wanneer het bijvoorbeeld een chocoladetest gaat doen, gerust beperken tot Mars en Twix. Baronie, Verkade, Euroshopper, Nuts, Snickers, Milka, Milky-Way, KitKat en andere smaken hoeft de consument bij de TROS toch niet te proeven!

cdegier
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:36

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door cdegier »

was lid van de chevrolet garage service maar dat werkt in hetweekeind niet zo best ben weer terug gegaan naar anwb
nog niet nidig gehad tot nog toe

Rainolda
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:12

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Rainolda »

Ben het met Rik eens... heeft ANWB een vinger in de pap bij Radar?
De maanden waarin zij in het verleden de leden verloren aan Route Mobiel zijn: jawel, oktober en november. Waarom? Omdat je de ANWB deze maanden op moet zeggen en anders zit je er weer een jaar aan vast. De meeste leden zullen daarom juist nu aan het twijfelen zijn om over te stappen naar een eventueel andere pechhulpverlener.
Kortom... komt ze goed uit zo'n item in Radar.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Rainolda!
Als dat de beweegreden is van Radar en de ANWB dan klopt dat natuurlijk van geen kant!
Maar dat neemt niet weg dat ik dus hele slechte ervaringen heb met Route Mobiel!
Ik had met een verzekering dus dezelfde dekking gehad(beter) want ik heb alleen een gedeeltelijke onkosten vergoeding gehad!
Van verdere hulp was geen sprake,alleen ergenis en hoge telefoonkosten!
Ik ben bij route Mobiel gegaan omdat ik ook bij de ANWB niet 100% tevreden was!
Maar na deze ervaringen,weet ik dat dat nog heel erg meevalt in vergelijk!
En ik ben dus absoluut geen moeilijke of veeleisende klant!
Dus Route Mobiel,voor mij NOOIT meer!!

matthijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 21:20

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door matthijssen »

afgelopen zomer in Zuid Frankrijk hadden we hulp nodig voor onze caravan
Na uren bellen hadden we een lege telefoon maar geen hulp
door omstanders zijn we geholpen zodat we toch weer konden rijden
Snacht opnieuw gebeld en na een kwartier hadden we contact helaas kon route mobiel niets voor ons betekenen.
Thuisgekomen contact gezocht met deze organisatie er is ons beloofd dat de telefoon rekening vergoed wordt
Deze is ingestuurd en we hopen dat het terugbetaald word
jose

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Nou dat kun je mooi vergeten jose,ze hebben ons ook op hoge kosten gejaagd beide gevallen samen rond de 350 € maar sorry nee dat vergoeden we niet zeiden ze!!
Ze laten je wezeloos en suf bellen,maar de kosten zijn voor jou!!
Sorry het is l...ig maar dat is mijn ervaring beide keren!

cdegier
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:36

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door cdegier »

ben lid geweest van route mobiel maar terug naar anwb gegaan is toch beter geregeld dan route mobiel en ook nog garage service gehad is maar een jaar geldig

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Henri42 »

Idem dito ,me laten overhalen door Route Mobiel, maar sinds 1 jaar gelukkig weer terug bij ANWB

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door jor »

Route Mobiel gaat de vele klachten bestuderen!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2015 ... ren__.html

Precies in de periode dat bij de ANWB het jaarcontract afloopt komt men daar met zo een bericht. Grote kans dat na die tijd het allemaal gewoon hetzelfde blijft. Nee hoor,mijn contract met de ANWB word verlengd. :wink:

PS. Pas op, de euro's die het eventueel goedkoper is ben je bij een pechgeval zo weer kwijt!.
. Aanleiding is een onderzoek van het televisieprogramma Radar waaruit blijkt dat de serviceverlening zou haperen. "Wij gaan alle klachten natrekken en zonodig onze service verbeteren", zegt Van der Sanden. Klanten zouden afgelopen zomer niet zijn geholpen bij pechgevallen of met een kluitje in het riet zijn gestuurd. Uit het onderzoek blijkt dat er twee keer zoveel klachten zijn over Route Mobiel als over de ANWB

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Quisquid »

Hoewel ikzelf om diverse redenen de Wegenwacht trouw blijf, moet ik in Matties geval toch zeggen dat, hoe vervelend ook, Route Mobiel waarschijnlijk gelijk heeft dat een kapotgeslagen zijruitje niet onder de pechhulpverzekering valt. Immers, je kunt er gewoon mee verderrijden. Route Mobiel kan dat ook niet repareren an zou je ook alleen maar naar een garagebedrijf hebben verwezen (of je daarnaartoe afslepen). Waar je ook zelf naar toe kunt rijden.

Wellicht vergoedt de autoverzekering de schade (afhankelijk van de dekking: bij volledig of beperkt casco is inbraakschade meestal gedekt). Doe wel aangifte bij de politie.

agent78
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2008 14:30

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door agent78 »

ook ik ben terug gegaan naar de wegenwacht. heb niet het geluk om een nieuwe auto te kunnen kopen dus dan ben je eigenlijk wel genoodzaakt zoiets achter de hand te houden. zeker als vrouw zijnde (wil niet beweren dat alle vrouwen niks van auto's weten) weet ik weinig van de techniek van een auto af. route mobiel doet weinig of niks aan de auto en laat deze het liefst zo snel mogelijk afslepen naar de dichtsbijzijnde garage. de wegenwacht neemt echter wel de moeite om even onder de motorkap te kijken en probeert ook daadwerkelijk wat te doen om het probleem op te lossen. de wachttijden zijn vaak wel langer maar je word wel geholpen en fatsoenlijk te woord gestaan. en dat is ook al heel wat waard.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Quisguid.
Het ging in dit geval niet om vergoeding van het zijruitje,ik weet ook wel dat dat door mij verzekering gedekt is!
Wij hadden een grote bus,dus geen ruitje maar een ruit,daar kon je dus echt niet mee verder rijden!
Ook hadden ze geprobeert om de autoradio te stelen(zonder voorfrontje)
Ze hadden hierbij de bedrading ook vernield,dus wij hadden geen richting aanwijzers meer,zo zijn we in de nacht naar huis gereden.
Wat ik route mobiel kwalijk neem is,dat ze vertikten om hulp te bieden met waar politie te vinden een garage(omdat we de taal niet machtig zijn)en ons een week in een gehucht wilden laten zitten,en hoe hadden we dan onze auto veilig weg kunnen zetten? zonder ruit(kartonnetje?) dan waren we onze auto ook nog kwijt geweest!
Ik vraag me af waarom u denkt dat het alleen om de ruit ging?
Route mobiel heeft het compleet laten afweten,en ons alleen op hoge tel kosten gejaagd.
Mattie

Frank1001
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2008 17:16

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Frank1001 »

Wat wordt hier de slachtoffer rol gespeeld zeg. Echt Hollands geklaag weer. Voor een kapotte ruitje moet je bij een autoverzekering zijn, niet bij een pechhulp verzekering. En beetje inventieve kerel rijdt zelf naar een garage ...

En ook de ANWB wegenwacht is niet alles. Mocht 5 jaar geleden zelf ervaring hoe ik 3 uur!! in de nacht (01.00) langs de weg heb moeten wachten op de ANWB ... Daarvoor betaal ik geen dure wegenwacht, ben dus overgestapt naar Route Mobiel. Prima tot nu toe. Keer startproblemen voor de deur, ze waren binnen half uur erbij, en prima geholpen.
Frank

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door mattie »

Frank1001!
Een beetje kerel is in dit geval een vrouw!
AUB uitleg hoe je op zaterdag,laat in de middag zomaar naar een garage rijdt,waar je niet bekent bent en de taal niet spreekt?
En dit alles zonder richtingaanwijzers?
De auto achterlaten? met open raam?
Ja hoor ik speel alleen maar slachtoffer!
En heeft u wel eens geprobeert om met open raam 600 km te rijden? peuleschilletje!
Uw pechgeval is natuurlijk alleen maar echt, en de rest zijn klagers hoor!
Mattie

Gesloten