LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 2

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
niceman
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:13

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door niceman »

Ik heb een telefoon van telfort mobiel heb het bij de telfort winkel verlengt en het contrakt onder tekent nu hebben zij het contrakt verandert zonder mijn toestemming moet nu meer betalen had erheen gebeld maar ze zijden dat ik daar niks tegen kan doen moest ik maar een advocaat nemen vindt dit raar hebben jullie daar ervaring mee groetjes nice

flavia123
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:32

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door flavia123 »

Sinds een jaar heb ik Telfort internet/bellen. Dit ging regelmatig verkeerd door uitval van internet (2 dagen) echo bij bellen (laatste tijd goed). Nu kwam er anderhalve maand geleden een prijsverhoging en heb ik in eerste instantie heb abonnement geannuleerd. Ik kreeg bericht van Telfort dat ik m.i.v. 1 mei geen telfoon meer zou hebben alsmede mijn nummer zou komen te vervallen. Achteraf heb ik de annulering weer terug laten draaien vóór 1 mei. Telefonisch werd mij verteld dat de abonnementen weer gecontinueerd waren. Wat schets mijn verbazing toen ik op 2 mei tóch ben afgesloten. Hierover gebeld met Telfort. Antwoord. Er is niets meer aan te doen. Nummer is vervallen en vraag maar via de site een nieuw nummer aan!
Hun fout die ze niet willen herstellen.......Voor mij geen Telfort, ik stap over.

lex1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 08:50

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door lex1234 »

Ik lees hier in diverse berichten dat de klachten die door TrosRadar zijn behandeld in de vorige uitzending deels zijn opgelost.

Ik heb echter in de afgelopen drie maanden ook al veelvuldig contact met Telfort gehad. Echter mijn problemen (het niet kunnen leveren van 20 Mbps +bellen omdat de systemen zijn vastgelopen, maar wel vast geld voor de lijnkosten en dergelijke in rekening brengen) worden niet opgelost, en er wordt ook niet eens fatsoenlijk gereageerd ! Nog sterker: De antwoorden die ik krijg duiden er op dat de vragen niet eens goed bekeken worden !

Als ik dan ook nog lees dat diverse mensen (met de 'radar-klachten') een bloemetje ontvangen, dan word ik echt helemaal kwaad omdat het er op lijkt dat ze die 1500 klachten 'netjes willen afhangen' zodat ze positief in de uitzending komen, terwijl de duizenden andere klachten kennelijk gewoon niet worden behandeld en aan de kant worden geschoven...

Hopelijk valt Radar niet voor deze gang van zaken, en wordt Telfort opnieuw gewezen op de slechte service, slechte afhandeling, en slechte dienstverlening !

petha
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:45

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door petha »

Op 5 juni hebben mijn vrouw en ik een bezoek gebracht aan de winkel in de Grote Houtstraat in Haarlem voor de aanschaf van enkele sim only telefoonkaarten. Daar ik mijn huidige telefoon nummers wilde behouden heeft de verkoper mij verzekerd dat het geen probleem was en dat Telfort de opzegging van het huidige abonnement en het nummerbehoud zou regelen.
Daags erna ben ik teruggegaan met de papieren waarop de einddatum van het huidige abonnement staat vermeld en heb toen de simkaart gekocht. Wederom heeft de verkoper mij verzekerd dat het abonnement in zou gaan enkele dagen voordat het mijn huidige abonnement zou zijn afgelopen.
Intussen was mij duidelijk geworden dat aan de opzegging van het huidige abonnement niets is gedaan en het nieuwe abonnement geheel tegen de afspraak direct na de aanschaf is ingegaan. Daarom ben ik op 24 sept. naar de winkel gegaan om mijn beklag hierover te doen, er is door de verkoper ter plekke per E-mail een klacht gemaakt en doorgestuurd. Ik heb op mijn E-mail een ontvangstbevestiging gekregen met de mededeling dat ik binnen 5 dagen een antwoord zou ontvangen.
Na 5 weken heb ik zelf maar gebeld en na die tijd nog diverse malen kontakt gehad met de klantenservice, deze heeft mij toen toegezegd dat het allemaal was geregeld en de reeds geïncasseerde termijnen zouden worden verrekend als de portering rond was en ik ging bellen via Telfort. Vanaf maart is dit het geval.
Nu sturen ze mij een ( voor de eerste keer) ingebrekestelling voor het abonnement van de hele periode tot maart 2009 waarbij zelfs over december een bedrag van € 148,42 is vermeld terwijl er tot maart geen gebruik van Telfort is gemaakt.
In april is mijn nummer geblokkeerd totdat er is betaald, hiermee voel ik mij gechanteerd en behoorlijk in de maling genomen.
Hopelijk kan Tros Radar hier wat aan doen.

Met vriendelijke groet,
Marianne Habraken

krook
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:44

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door krook »

Ook ik heb problemen gehad met telfort internet en bellen vorig jaar medio april ...
Heeft ruim 2 maanden geduurt voordat ik een nieuw nummer had terwijl ze mij hadden belooft het eigen nummer over te nemen.
Kosten met gsm i.v.m klantenservice ruim 200 euro en vergoeding gekregen van 50 euro.
Tijdens deze periode lag ik ook nog in het ziekenhuis en heb ook nog een gezin met kinderen die naar zwemles / school / enz moeten dus alles mobiel bellen.

De klantenservice verzekerde mij telkens ervan dat mijn nummer geporteerd zou worden .. ook diverse brieven zijn niet om geen reactie op gekomen.
Nu 1 jaar later nog steeds bij hun als klant aangezien ik niet elk jaar wil switsen en bang ben dat mijn nummer weer weg is.
En heb contract getekend voor 2 jaar.

Het conflict is niet naar behoren opgelost vind ik en de deskundigheid van de klantenservice en bereik was ver beneden peil.

Had zelf rechtsbijstand ingeschakeld maar ook deze liep tegen een muur bij telfort

Nu hebben ze per 01-05-2009 het tarief verhoogd en kon ik onder het contract uit ... dit heb ik echter niet gedaan heb geen zin om nogmaals dit zoals bovenstaand door te lopen.

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door sanmali »

Heb mij netjes gemeld omdat ik meerdere problemen heb met Telfort. Inmiddels, heb ik één abonnement opgezegd. Toen ik dan ook mijn abonnement opgezegd heb. Vroeg men waarom heb dan gemeld dat er nog steeds niets aan mijn probleem was gedaan er werd mij toen ook niet iets aangeboden om het op te lossen. Het werd alleen ter kennisgeving worden aangenomen. Sorry, vind dit absurd en asociaal. Ik vind het echt ongehoord hoe ze met je omgaan.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2009 10:39

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door [email protected] »

Telfort maakte snel een afspraak en heeft de kontaktdoos vervangen.
Zaterdag een prachtige bos bloemen bezorgd.
Na een aantal ontvangen telefoontjes blijkt probleem kraken, in gesprektoon, niet bereikbaar niet opgelost.

opakipie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 18:31

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door opakipie »

Wie kan mij het kantoor adres geven van Telfort, dan ga ik daar gewoon naar toe met mijn klacht.

alvast bedankt

FrankOtt
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 19:22

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door FrankOtt »

Wat ik eigenlijk de beste reactie vond van Telfort is dat zij mij hebben gebeld nadat ik mijn klacht had doorgegeven bij Trosradar.
De klantenservice van Telfort heeft toen mijn klacht opgelost.
Toch wel even een pluim voor Telfort ondanks alle negatieve berichtgeving
Laatst gewijzigd door FrankOtt op 04 mei 2009 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

jokecor
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:09

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door jokecor »

Ik heb al jaren telfort, ik heb eigemlijk nooit klachten gehad maar ik ga nu verhuizen en datgaat allemaal niet makkelijk bij telfort. Ik probeerde mijn lidmaatschap op te zeggen maar dat kan pas in februarie?????
Een verhuisbericht doorgeven moet je naar een heel duur telefoonnummer bellen. Met het gevolg ik ga volgende week verhuizen en heb nog steeds niet mijn nieuwe adres door kunnen geven met gevolg geen telefoon en geen internet op mijn nieuwe woning ga n.l. van Amsterdam naar Zaandam.
Wie kan mij raad geven hoe ik het wel kan doen. Joke

Riettepetiet
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2008 23:11

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Riettepetiet »

Rond 20 april kreeg ik geen reacties op mijn mails.
Later bleek dat mijn uitgaande mails direct in de verwijderde items terecht kwam. Toen enkele dagen later mijn vriendin dezelfde klacht had , konden we het bij Telfort storingen terug vinden. Op de site zelf stond niets vermeld. Ruim een week zijn mijn mails niet verzonden.

mannenkoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 20:59

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door mannenkoor »

Bij Telfort had ik internet tot 20 Mb. Ik heb diverse keren geklaagd omdat ik hooguit maar 3 tot 4 Mb haalde. Dit was volgens Telfort toch redelijk, maar ik betaalde wel voor 20 Mb. Nu ben ik overgestapt naar XS4ALL en heb met een 8 Mb abonnement 7,7 Mb op hetzelfde adres!!! Voor mij dus nooit meer Telfort. Complimenten voor XS4ALL.

leucojumvernum
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:14

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door leucojumvernum »

TELFORT???

Waardeloos...... ronduit waardeloos. Een 2 jarig abonnement gehad, ook DAT nog. Ik had thuis amper verbinding, ik moest altijd naar buiten gaan met de telefoon en dan nog was het maar de vraag of het lukte, je snapt, altijd buiten bellen gaat vreselijk IRRITEREN, winter, kou, privegesprek in de tuin met de buren, regen, de nacht..... Ook elders was bellen echt HEEL VAAK een probleem, vreselijk gewoon, Telfort heeft 2 jaar geld aan me verdient en wel om het feit dat ik mijn beltegoed verre van opmaakte, laat staan er over heen schreed want bellen was gewoon EEN STRAF.
Hun reactie op mijn vele geklaag: ze konden er NIETS aan doen.... uiteindelijk heb 1 maal een tegemoetkoming van ik denk 20,00 euro gehad :-S wat heb je daar nu aan?

3 maanden voor afloop van het abonnement uiteraard opgezegd en gelijk TERUG NAAR KPN.

wat denk je? één dag voor afloop van dat Telfort abonnement krijg ik (te lachwekkend!) een smsje van Telfort dat ze samen zijn gegaan met KPN, U snapt mijn frustratie!!! Terug smsen, dat kan uiteraard NIET.... en mag niet.....

Telfort, ik kijk nu naar het programma en kan nog boos worden terwijl ik al meer dan 1 jaar geen klant meer ben.

Telfort, nooit meer nee.

C

gasman
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:16

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door gasman »

ik heb 9 maanden geleden telfort aan gevraagt, nu 9 maanden later is mijn klapperlijn nog steeds niet opgelost.
ik word elke keer afgescheept met testen, 2x een monteur is geweest en nog steeds niet opgelost.

ik heb al een aanvraag in gedient bij een andere provider
Ik heb dus een 20 mbit abbo en ik krijg maar 4.
ze kunnen het op 1 of andere manier niet oplossen.
Ik krijg mails ( meestal de standaart mails ) en vragen hoe mijn aansluiting is.
Ik heb ook een andere modem gekregen, maar niets helpt.
Nu zijn ze dan met kpn bezig om tekijken hoe en wat waarom ik een klapper lijn heb.

de service van Telfort vind ik bagger van de bovenste plank.

zal blij zijn dat ik naar mijn andere provider kan....

mv.gr. nog een boze klant van telfort

hvdkooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:21

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door hvdkooij »

Tja, Het is redelijk goed te doen om na installatie vast te stellen wat de maximum snelheid is voor een verbinding.

Het is helaas eigen aan de techniek en een hoop externe factoren bij ADSL dat de snelheid in de praktijk lager is. En dat weet je dus vooraf niet.

Een goede ISP bied je de mogelijkheid om de snelheid te verlegen voor een bijpassende lagere snelheid.

Met XS4ALL heb ik zo een gepaste snelheid uitgewerkt die nog over mijn koperlijn gaat.

Hugo.

uny
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:21

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door uny »

hallo ik ben uny van uit Tilburg,
het is waardeloos met Telfort
ik ben ook bij Telfort en ik kan me aansluiten aan de anderen klanten van Telfort met me klachten.
kort verhaal ik betaald ook voor 20 mb maar jammer genoeg krijg ik te horen erbij nog dat ik alleen 10 mb kan ik krijgen
ik had ook kosten gemaakt voor de huis telefoon contact hier verhaal daar wel het is niet duidelijke en joooooooooo als je te laat overmaken een dag ben je afgesloten alles het is niet normaal ik hoop nu dat Telfort echt een lessje had geleerd.

gasman
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:16

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door gasman »

@hvdkooij

Ik had in het begin toen ik het net kreeg 16 mb/ps
ik ben toen van hetnet overgestapt naar telfort vanwege de snelheid.
maar achteraf had ik beter gelijk naar de andere kunnen gaan, omdat die betere service geven.
Ik zit dus nu al 8 maanden tewachten tot dat ze de lijn nu eindelijk eens goed nakijken en ik bel ook bijna elke dag met hun.
Zoals in het filmpje vanavond.. ik kan dus ook niet 5 min bellen of het dondert gewoon weg en kan dus helemaal niets meer.
Ik mag van geluk spreken dat ik dus dit berichtje kan tikken
Ik had ook een verzoek in gedient dat ze mijn snelheid maar weer op 20 mb gezet kon worden omdat het tocht geen nut heeft om elke keer maar op 2 tot 4 mb tezitten.
Maar 1st zeiden ze dat ik 1st maar ff 20 € moest betalen en later werd het niet in behandeling genomen omdat mijn lijn erg slecht was / is.
u wilt niet weten hoe erg boos ik was en heb ook diverse malen de mensen van telfort de huid vol gescholden.
ook is zelfs al 2 keer de hoorn er op gegooit en ik heb ook al eens een grote mond gehad van een medewerker daar
dat was helaas over de telefoon dus ik heb daar geen bewijs van.

nu zijn ze samen met kpn bezig om tekijken wat het probleem is en ik moet een 24 u`s test doen, deze wacht ik nog af en dan als dat niets op levert ga ik nog meer eens een keer bellen en dan gelijk maar mijn abbo opzeggen bij die stelletje cente trekkers..

groenerijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:36

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door groenerijder »

Ik ben vorige week gebeld door Telfort en deze deelde mij mede dat per direct mijn contract zou worden ontbonden en ik het geld terug gestort zou krijgen.
Hij bood zijn excuses aan voor al die maanden ongemak en hoopte dat ik net dit aanbod tevreden zou zijn.
Na maanden mailen bellen en zelfs de geschillencommissie te hebben ingeschakeld ben ik nu eindelijk van het Telfort probleem af.
Ik heb de geschillencommissie en Tros Radar een brief gestuurd dat de zaak hiermee tot een goed einde is gekomen en Telfort voor mij het op deze manier zeer netjes heeft afgehandeld. :D

NAK1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2008 14:05

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door NAK1984 »

Wat mij dus opvalt is dat degene die via trosradar een klacht hebben ingedient beter worden behandeld dan degene die dit niet hebben gedaan(heb de uitzending gemist). Ik heb dus nu 2 1/2 maand problemen(zie vorig bericht van mij) en ik word niet gebeld, en moet blij zijn met een smsje waarin word vermeld dat het probleem is opgelost. Dit is dus niet zo.

Ik heb zelfs gevraagd om teruggebeld te worden na meerdere keren te hebben gebeld. Dit zou niet mogelijk zijn.
Ook heb ik geen bloemen ontvangen(deze wil ook ook niet hoor).
Beetje hypocriet dat telfort. Maar nu betaal ik niet meer en wacht netjes op het incasso bureau. Jammer dat het zo moet lopen.

gewoonzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 23:01

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door gewoonzo »

Fijn dat veel mensen bloemen krijgen van Telfort (hoor mijn cynisme)

Mijn klacht is niet via Radar gelopen, ook te laat gehoord dat dat kon, en ik krijg van Telfort niet eens antwoord op aangetekende brief.
Ik heb mijn abonnement vorig jaar oktober al opgezegd bij Telfort, maar nu wil Telfort mijn nummer niet vrijgeven aan de nieuwe provider. Bovendien blijven ze mij rekeningen sturen voor een abonnement dat al per 1 maart is opgezegd en waarmee ik niet meer bel. Ik ben twee maanden en veel telefoontjes en veel ergernis verder, maar er zit geen beweging in.

Ik gebruik het nummer zakelijk en ben dus zeer gedupeerd als dit mis gaat. Helaas geeft Radar ook alleen een standaard reactie. Wat kun je nog doen als consument??
Laatst gewijzigd door gewoonzo op 04 mei 2009 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten