LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 2

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Telfort 2

Ongelezen bericht door Radar »

We komen terug op Telfort. Een maand geleden beloofde deze telecom-aanbieder beterschap. Wat is daarvan terechtgekomen? Telfort geeft een reactie in de studio.

Uitzending: maandag 4 mei 2009, 20.58 uur, Nederland 1
Herhaling: dinsdag 5 mei 2009, 14.12 uur, Nederland 2

Natasmies
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2007 11:45

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Natasmies »

Zeer vlot afgehandeld (telefoon van Telfort, bedrag toegezegd en binnen 5 dagen ontvangen op mijn rekening) en tot mijn verbazing vandaag met de pakketdienst een enorme bos bloemen van Telfort.
Prima en snelle afwikkeling van Telfort in mijn geval!

Sjakie81
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2009 11:48

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Sjakie81 »

Ik heb meegedaan met de actie van de consumentenbond. Nu, drie weken later, is het nog steeds niet geregeld!

helmers
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:26

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door helmers »

Ik probeer al 12 maanden van mijn Telfort mobiel abonnement af te komen, zonder resultaat, maar met veel kosten (aangetekende brieven die onbeantwoord bleven e.d.). Kreeg toevallig vandaag (na 7 maanden niets van ze gehoord te hebben) een brief op de deurmat dat ik geregistreerd sta bij Preventel vanwege achterstallige betalingen.

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
Consumentenbond / geschillencommissie / radar / ... ik zie door de bomen het bos niet meer...
Hoe kan ik mijn ervaring trouwens aan radar kwijt? Is er een email adres of formulier waarnaar ik mijn ervaring kan sturen?

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door spartaan »

@Natasmies
Gefeliciteerd met de bos bloemen van Telfort! Dat kunnen ze makkelijk doen, want ze hebben bij mij 1x te veel abonnementsgeld ingehouden door een niet gespecificeerde eindnota te sturen. Nu ben ik nog wakker en krijg het pas half mei terug ... maar bij hoeveel mensen doen ze dit waarschijnlijk ook en hebben het niet door ...

arieheuvel
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:42

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door arieheuvel »

Bij mij is er geen enkele actie ondernomen, het incassobureau heeft mij gemaild dat zij ook niet begrijpen dat Telfort na beeindiging van het abonnement nog bedragen wil incasseren, ondertussen sta ook ik nog -onterecht- geregistreerd bij Preventel. Leuk bedrijf Telfort

Willem Oosterveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2009 21:08

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Willem Oosterveld »

Ik heb vandaag zaterdag 2 mei ook inderdaad een grote doos ontvangen van TELFORT met een groot bos bloemen erin, met een kaartje erbij met excuses voor de overlast.
Vind ik toch een zeer vriendelijk gebaar van hun.
Ik heb nog een afspraak lopen voor maandag 4 mei tussen 2 en 4 uur waarin ze hopelijk met een nieuw modem en de nieuwste software mijn problemen te lijf gaan.
In de digitale gids van de consumentenbond van zaterdag j.l stond dat enkele providers verbeterd waren sinds de vorige test maar TELFORT staat nog steeds onderaan !!!!!!!!!!!!!!!!
We hopen al het goede en kijken uit naar maandagavond TROSRADAR met TELFORT in de uitzending.

mconings
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2009 21:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door mconings »

16 en 17 april is telefonisch contact door Telfort met mij opgenomen. Voorgestelde oplossing leek mij redelijk. Ben met het voorstel accoord gegaan. De uitvoering door Telfort is op dit moment niet niet uitgevoerd.

internetbk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:41

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door internetbk »

vandaag 2 mei had ik van ca 11.00 uur tot plm 17.45 uur een foutmelding op mijn pc. Zo,n melding verdwijnt meestal na een minuut of tien maar niet vandaag.Ik ging ervan uit dat het aan mijn pc lag tot ik via de telforttelefoon probeerde te bellen maar een zg informatietoon kreeg,ook die storing verdween spontaan om 17.45.Helaas waren anderen met een telfortab.niet thuis.Wie heeft in Utrecht of elders dezelfde storing gehad.Iets voor de radaruitzending van Maandag? En ik had graag een excuusmailtje van Telfort gehad.Ben

rschilders
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:07

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rschilders »

Ik heb eind maart per 1 mei mijn telefoonabonnement opgezegd, wegens de vele storingen. Aangezien er een tariefsverhoging aan kwam kon ik per 1 mei dus opzeggen. Mijn internetabo loopt nog door. Maar uiteraard werd op de faktuur van mei (verstuurd op 6 april!!) toch weer telefoonabonnements kosten in rekening gebracht. Ik heb de nota gestorneerd en het goede bedrag voor mijn internet per ommegaande overgemaakt. Eind april werd opeens alsnog automatisch mijn telefoonabo kosten voor mei afgeschreven, zonder mijn toestemming. Ik wacht de nota van juni maar even af. Mocht het daar weer fout gaan, dan blokkeer ik mijn rekeningnummer voor afschrijvingen van Telfort en ga dan handmatig betalen voor mijn internet. En als ze dat niet bevalt, ga ik wel naar een andere aanbieder.

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door spartaan »

@rschilders
Ik kan al voorspellen wat er gaat gebeuren.
Binnenkort geen internet meer en een bezoekje van de deurwaarder en dit terwijl je gewoon rechtmatig handelt. Zou nog snel ff voordat Telfort afsluit je contractgegevens opslaan te vinden op "Mijn Telfort" :wink:

Wie is de volgende Telfort patient?

rschilders
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:07

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rschilders »

Het grappige is dat vandaag (3 mei) op "mijn telfort" nog steeds staat dat ik een telefoonabo heb. Dus nog steeds niet verwerkt in hun administratie. Bah, wat een bedrijf. Laat maar komen die deurwaarder. :evil:

helmers
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:26

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door helmers »

@Willem Oosterveld
(en @natasmies ?)

Sjongejongejongejongejongejonge ... laat je je echt blij maken met een bloemetje van zo'n achterlijke, achterbakse, chaotische en onbeschofte organisatie? Ik wou dat ik in jullie situatie zat, dat mijn problemen waren opgelost (ik was tot gisteren 6 maanden lang in de waan dat ik geen problemen meer had met Telfort, maar toen arriveerde plots die mooie brief van Preventel), maar als ze mij ter verzachting van de pijn een bloemetje stuurden zou die linea recta retour afzender gaan...

Als ik alle tijd, inkt, papier, postzegels, telefoonkosten die ik kwijt ben aan Telfort op hun ga verhalen, kom ik minstens op het tienvoudige uit van die 80 Euro waarvan die honden mij momenteel nog even proberen te bestelen.

opgelucht!
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 nov 2007 11:21

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Heeft de redactie Ziggo ook in de peiling?

Mearthe
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 03:47

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Mearthe »

Leuk hoor die bloemen van Telfort, maar ondertussen blijven het criminelen.

Ik heb al sinds december 2008 geen internet verbinding meer, en 3 maanden moeten bellen met Telfort met de vraag of ze het probleem kunnen herstellen, wat ze niet hebben gedaan.

Ben overgestapt naar xs4all die het probleem in 2 dagen had opgelost.


2 dagen tegenover Telfort die na 3 maanden het probleem nog niet heeft weten op te lossen, en steeds maar weer zeggen hard aan een oplossing te werken????????? Ondertussen meer dan 100 euro belkosten verder.

Ik heb een opzegtermijn van 4 maanden!!! Moet verplicht blijven betalen voor niet geleverde diensten.
Ik heb ze een maand geleden een aangetekende brief verstuurd met een schadeclaim voor teruggave van het abonnementsgeld van de maanden dat ik geen internet heb gehad. Geen reactie.

Telfort moet hard aangepakt worden want ze stelen gewoon domweg geld van je en ze komen ermee weg, omdat het verschrikkelijk veel tijd en energie kost om je gelijk te halen.

Ga nu contact opnemen met de geschillen commissie.

denise_30
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:10

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door denise_30 »

ik zit al meer dan een maand met een defectebox heb al diverse malen gebeld tot opheden geen box ontvangen. elke keer weer een smoes ja mevrouw we hebben niks door gekregen ja mevrouw we zien dat uw box het wel doet terwijl er aangeven is dat ik af en toe de box van mijn vriendin leen om zo mijn dingen te kunnen doen.
je probleem oplossen ho maar, maar je geld wel snel innen daar zijn ze goed in. telfort is goed in loze beloftes. kunnen we ze niet voor het gerecht slepen? zodat zij voor eens en voor altijd snappen dat wij niet niks voor niks betalen.

Manoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Manoel »

Beste Radar,
hierbij misschien nog een klacht om aan uw lijst toe te voegen:
Sinds februari heb een nieuw Telfort abonnement om mijn KPN te vervangen. Ik ben dit nieuwe contract aangegaan onder voorwaarde van nummerbehoud, aangezien ik er anders niets aan zou hebben. Al mijn klanten en vrienden hebben dit nummer; het staat ook op mijn drukwerk en business-cards.
Telfort is echter tot nu toe in gebreke gebleven het nummerbehoud uit te voeren, heeft maandenlang een melding gegeven "wordt verwerkt, U krijgt binnen paar dagen bericht".
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, of je wordt met een kluitje in het riet gestuurd en op mails wordt niet gereageerd.
Intussen betaal ik ook nog altijd de KPN om mijn oude nummer te kunnen gebruiken. Ik heb dus al die tijd nog geen minuut van Telfort gebruikt.
Het liefst beëindig het contract wegens wanprestatie en stop de betalingsmachtiging, maar dat schijnt niet zo eenvoudig te zijn.

Ik heb de vorige uitzending gemist; misschien heeft u meer gelijkluidende klachten; anders kunt u deze meenemen.
met vriendelijke groet,
Manoel

moatie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 11:14

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door moatie »

Ik heb precies dezelfde ervaring als Manoel.
Ik heb begin april een abb. besteld en daarna nummerbehoud per 6 mei (einde abb. oude provider) aangevraagd. De status staat sinds 16 april op: "Op dit moment is uw aanvraag in behandeling. Binnen enkele dagen ontvangt u een bevestigingsbrief met de datum waarop uw nummer wordt overgezet.".
Aangezien ik na 1 1/2 week nog niks had vernomen, heb ik 28 april hierover gebeld en zij gaven toen aan dat mijn oude provider geen goedkeuring had gegeven voor 6 mei. Waarom ze dit dan niet aan mij melden is mij dus ook al weer een raadsel...
Ik dus de oude provider gebeld en die geven aan dat in het systeem de goedkeuring staat voor 6 mei... Dus opnieuw Telfort gebeld, daar werd mij te kennen gegeven dat ze opnieuw gaan aanvragen (en dus, volgens mij, niet meer voor 6 mei gehaald gaat worden !!!).
Het irritantste is, dat Telfort mij had moeten melden dat de nummer portering niet kon doorgaan, dan had ik hier al eerder op kunnen reageren... Klantenservice gaf aan dat er geen brief was verstuurt naar mij, terwijl dit wel had moeten gebeuren. Verder doen ze dus niks om te helpen het probleem op te lossen
Laatst gewijzigd door moatie op 04 mei 2009 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Hendrik10
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 11:28

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Hendrik10 »

Telfort geeft particulieren (standaard) geen antwoord!!
Stukje van mijn bevindingen.
Sinds eind 31 maart 2009 heb ik een probleem met internet en bellen, het internet gaat zeer langzaam of helemaal niet, de telefoon is onverstaanbaar.
Ik heb al 7x gebeld naar de online helpdesk wat een hoop geld kost enz.
Dan werd er gezegd(modem resetten) was al gebeurd, de lijn werd 2maal doorgemeten 2maal(was goed) de volgende keer werd er gezegd de lijn is instabiel.De volgende keer werd er gezegd een brakke lijn.
De volgende keer werd er gezegd uw modem is kapot, ik een ander modem gekocht (merk tye)hetzelfde 22,50 euro)met dezelfde klacht.Een installateur laten komen om nogmaals mijn lijn te laten testen, die bleek goed maar de lijn van de wijkcentrale was instabiel kosten (140 euro).Kaal modem aan de lijn gehangen op aanraden van telfort helpdesk voor 24 uur. Daar bleek ook dat de lijn van de wijkcentrale instabiel was(dezelfde klachten hadden klanten van telfort een straat verder).
Toen werd er afgesproken dat het modem nog 3 dagen kaal zou blijven en werd mijn nummer van het mobieltje genoteerd om door te geven als alles weer in orde was. Omdat er na 3 dgn niet terug gerapporteerd werd heb ik zelf terug gebeld waar weer het hele verhaal verteld moest worden, toen kwam weer een verhaal het moest aan de PC liggen ,waarop ik zei alle de pc's.Ik heb nog niet zo'n onzin meegemaakt. Toen ik alles op 14 april geinstalleerd had werkte het weer bij mij en de andere telfort klant die een straat verder woont.
Dus vandaag maar weer een brief gestuurd.

Hendrik

Beste mensen ik heb ee mailtje gehad van Telfort. Ik krijg voor alle ongemak en uitgaven ca (200euro) een vergoeding van 8,25 euro excl.btw aangeboden en ben een gat in de lucht gesprongen.
Wat een zielige club dat Telfort.

Hendrik
Laatst gewijzigd door Hendrik10 op 05 mei 2009 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2008 14:05

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door NAK1984 »

Vanaf vrijdag 20 februari heb ik ernstige problemen met mijn internetverbinding.
Dit heb ik meerdere malen aan Telfort doorgegeven. Zowel via de mail(krijg hierop als standaard antwoord dat ze mij niet kunnen helpen via de mail dat ik maar moest bellen/schrijven), telefoon en aangetekende brief.

De eerste twee weken had ik helemaal geen internetverbinding. Daarna had ik af en toe wel en af en toe geen verbinding. Als ik verbinding had was dit heel erg langzaam. De snelheid lag onder de 1 mb/s

Ondertussen heb ik meer dan 1 uur aan de lijn gehangen met telfort. Mij deden de medewerkers van de helpdesk overkomen alsof ze bijzonder weinig kennis van zaken hebben. Ook is de eerste keer dat ik melding heb gemaakt van de "storing" niets genoteerd.

Het probleem zou onderzocht worden maar na 6 weken had ik nog niets vernomen. Ik weer gebeld en kreeg direct iemand aan de lijn(zou ik de krant moeten komen). Blijkbaar was dit niet de bedoeling want de jongen aan de lijn zou even wat navragen). Ik heb 15 minuten gewacht en toen werd de verbinding verbroken. Toen heb ik opnieuw gebeld en was een beetje(erg) geirriteerd maar probeerde beleefd te blijven. Maar toen ik te kennen gaf flink boos te zijn dat ik zo slecht word behandeld werd de verbinding door de mevrouw aan de andere kant van de lijn verbroken. Toen heb ik nog een keer gebeld met telfort. Nu koos ik in het menu voor de optie administratie(weet even de exacte benaming niet meer). Deze meneer bleef wel netjes en probeerde mij(zoals hij zei) te helpen. Zoals altijd werd mij verteld dat ze mij niet konden terugbellen. Wel kon hij mij vertellen dat mijn klacht was verholpen en de zaak als afgehandeld genoteerd stond?!?!? Toen wist ik het echt niet meer. Ik heb een brief verstuurd via de mail. Hierop kreeg ik binnen 1 dag het antwoord dat ze mij niet konden helpen en dat ik een brief moest sturen. Dit heb ik toen gedaan(aangetekend) en hierin de problemen uitgelegd. Op deze brief heb ik uiteraard geen antwoord gekregen. Wel werd ik een week later gebeld door een kpn monteur die mij vertelde dat er een probleem in de kabel zat. Hij had mij op een andere aansluiting gezet. Ook bevestigde hij dat ik geen stabiele snelheid had en dat mijn snelheid schommelde tot zo'n 1 1/2 mb/s. Nu zouden de problemen opgelost zijn en zou mijn snelheid 4 mb/s zijn. Ik zei dat ik een 20 mb/s abb heb maar de man zei dat er enkel een 4 mb/s verbinding op stond.

Ja wat nu. Wat kan ik nog doen. Een week later ontving ik een sms met de mededeling

" Beste klant, wij hebben uw internetproblemen verholpen. Zet uw modem 30 sec uit en aan en maak opnieuw verbinding. Bij aanhoudende problemen bel 0900-9596" (20/04/09)

Niet meer en niet minder. En...nee hoor mijn internet gaat nog steeds niet richting de 20 mb/s En we zijn nu toch zo'n 2 1/2 maand verder en vele tientallen euro's voor het bellen. Uiteraard werd mijn betaling keurig afgeschreven. Deze heb ik maar gestoneerd.

Ik word echt gek, knettergek van telfort. Ik snap niet dat dit bedrijf kan en mag voortbestaan.

Gesloten