LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Telfort

Ongelezen bericht door Radar »

TROS Radar krijgt veel klachten binnen over Telfort en neemt de proef op de som. Meer dan 50 consumenten doen mee aan de Telfort Belactie in een laatste poging om hun problemen binnen twee weken op te lossen. Maandag in Radar het resultaat. Komt Telfort de gedane beloftes na?

Uitzending: maandag 6 april 2009 , Ned 1, 20.30 uur
Herhaling: dinsdag 7 april 2009, Ned 2, 14.15 uur

cinema45
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:11

Re: Telfort

Ongelezen bericht door cinema45 »

Ik ben na een slechte start wel tevreden over het bellen en internetten, bij ziggo moest ik wilde ik verbinding hebben altijd alles uit het stopkontakt halen.
Maar wat ik niet netjes vindt van telfort is, reclame maken voor €10.00 gratis bellen dan doe je dat en wordt er zomaar start tarief gevraagd met ingang van mei as. Iedereen zou dan ook het abonnement moeten opzeggen, ach en dan ga je naar KPN en die maakt er helemaal een potje van daar kan iedereen naar bellen om je abonnement telelonisch op te zeggen en krijg dan maar is voor elkaar dat jij dat niet geweest bent.
Het is en blijft nog een rommeltje bij alle providers, xs4all berekend helemaal dure beltarieven.

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Telfort

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Ook ik ondervindt nog steeds problemen met Telfort.
Had op tijd mijn internet abonnement opgezegd maar nog steeds halen ze 19,95 van mijn rekening af.
Dit gaat als zo vanaf januari.
Na van de week voor de zoveelste keer gebeld te hebben zou er alweer een oplossing komen en het ticket bij hun was pas 3 weken binnen.
Ik heb telfort al herhaalde mails gekregen en dal tig keer gebeld en nu hebben ze mij van de week beloofd dat het geld van de maanden binnen 3 weken overgemaakt wordt.
Ben benieuwd.
Groetjes Gonnie

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Mickey D »

Mijn abonnementskosten voor telefonie blijven gelijk, schrijven ze me, namelijk 9,95. Maar ik heb nooit meer dan 4,95 betaald! Blijft het nou gelijk, behalve de invoering van een starttarief, of gaat het veel duurder worden???
Gemaild, maar nog niet eens een ontvangstbevestiging, laat staan een antwoord...

Henk500
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 21:56

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Henk500 »

Ik heb al jaren last van 1 of ander bedrijf die mij belt en ik een faxtoon hoor als ik opneem. Nou heb ik Telfort laatst een mailtje gestuurd ivm met het probleem en heb ook tijdstippen wanneer ik gebeld word zeker 4 a 5 keer per week doorgegeven. Ik kreeg al heel snel antwoord terug binnen een dag, de (fax)beller kwam uit het buitenland volgens hun konder ze daar niets aan doen verder en ik kon een ander telefoonnummer nemen. Ik vraag me af kunnen ze daar nu echt niets aan doen ??? of wimpelen ze mij zo makelijk af ??? Ik heb het probleem al vaker gemeld ook toen bij Tiscali en toen was het allemaal niet zo eenvoudig oa. omdat Tiscali geen toestemming kreeg van KPN om de boel na te trekken. Ik vind dat ik wel zeer snel bericht hierover kreeg van Telfort, vandaar mijn twijfel. Ben voor de rest zeer tevreden over Telfort, goede internet snelheid 20 MB deze valt af en toe wel eens weg maar dat duurt meestal maar even.

Henk.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Telfort

Ongelezen bericht door pele »

Ook ik heb regelmatig problemen met vast bellen van telfort. Als ik iemand bel hoor ik alleen een dode lijn terwijl hij dus wel overgaat. Of iemand belt mij en als ik opneem hoor ik niks, maar de beller hoort mij wel. of ik laat de telefoon wel 10 keer overgaan en dals ik denk niemand thuis en ophang bellen ze me terug en hoor ik dat ik weinig geduld heb omdat ik na 2 keer overgaan al ophang. Er klopt dus niets van. Helaas heb ik ook een abonnement voor mijn mobiel met internet. Sinds mijn abonnement ingegaan is kan ik niet internetten, kan mailen wat ik wil, of ik krijg antwoord dat ik maar weer eens de klantenservice moet bellen, ja dag 30 cent per minuut en je krijgt meestal iemand aan de telefoon die niet capabel genoeg is om antwoord te geven waar je iets aan hebt. Dus aub Tros, doe er iets aan.

luckyone
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2008 18:10

Re: Telfort

Ongelezen bericht door luckyone »

Sorry maar ik heb met Telfort nooit problemen ze zijn ook heel redelijk In het verleden heb ik problemen met HI gehad en kon niet om de een of andere reden niet overstappen dat liet hi niet toe en ik was al bij telfort dus kreeg ik dubbele rekeningen.Toen heb ik de helft van de telefoon kosten van telfort gekregen terwijl hi daar eigenlijk verantwoordelijk voor was.Die heb ik een boze brief gestuurd en tot op de dag van vandaag nog niets van gehoord.Ik heb telfort nu al 3 jaar en het gaat goed.Ik heb misschien 3 keer 'n dode lijn gehad die neem ik op de koop toe

Martinh999
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2008 18:51

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Martinh999 »

Ik heb nooit problemen met Telfort.
Een keer geen telefoon gehad, en via een pc op mijn werk wel de website kunnen bereiken.
Daarop mijn "klacht" gezet, en had binnen een half uur antwoord, was een landelijke storing, en zou voor het eind van de ochtend worden opgelost, en dit is ook gelukt!!!!!!!
En 1x geen e-mail en webmail kunnen lezen, maar dit stond op de site, en was ook snel opgelost.
Hiervoor bij :evil: ZIGGO :evil: gezeten, en daar moet ik nog steeds wachten op een antwoord van mijn schriftelijke klacht van september 2008.
Daar konden ze binnen 2 maanden geen te vroeg afgesloten verbinding herstellen omdat de account gewist was, ja ja echt niet, ik heb daar nog tv (helaas) dus die account bestaat nog steeds.
Als ergens geprutst wordt is het wel bij Ziggo, maar ja, het kantoor staat ook naast de rosse buurt van Den Haag, dus dat personeel zal wel niet met werk bezig zijn..................................................

cockey mak
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 15:08

Re: Telfort

Ongelezen bericht door cockey mak »

Ook wij hebben veel klachten bij Telfort.Vooral in het begin heel veel mobiele kosten gehad.En nog steeds veel storing.Telefoon gaat over en de anderekant hoort ons wel maar wij horen niets.Of hij gaat helemaal niet over.De lijn is ook vaak dood.

yawara
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 16:41

Re: Telfort

Ongelezen bericht door yawara »

Ik kreeg een bericht van mijn zoon dat telfort zijn abonnementstarief verhoogt

Ik maak zelf geen grbruik van de email adres van telfort en ik vind het een schande dat telfort hier mee omgaat.

Ik zeg ook mij abonnem ook op en ik ga kijken naar ONLINE of TELE2
dit is het mailtje wat we krijgen

Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.

Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb (WBA). Vanaf 1 juni 2009 wordt dat
€ 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.

Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.

Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.

De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.

martenhoeksema
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 20:38

Re: Telfort

Ongelezen bericht door martenhoeksema »

Ik ben al meer dan 3/4 jaar regelmatig onbereikbaar met mijn telfort mobiel abonnement. Ik heb al vaker gebeld, gemaild en geschreven met klantenservice. Telkens beloven ze van alles (terugbellen, probleem verhelpen, abonnement opzeggen), maar nog nooit hebben ze hun afspraak nagekomen. Wat kan ik nog doen?? Ik ben deze onderneming en hun waardeloze klantenservice ondertussen strontzat en ik wil nog maar 1 ding, niks meer met dit bedrijf te maken hebben! Help!!!

Ardjuh
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2006 18:33

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Ardjuh »

Ik heb al 4 maand last van een trage verbinding. Slechts 1 a 2 MB wat 16 MB zou moeten zijn. Gebeld; Telfort wil alleen kijken of er problemen zijn als ik asl consument de modem ga aansluiten in de meterkast. Lekker, ga ik in vervolg ook wel bellen in de gang...... Anders weigert men gewoon hulp. En dat terwijl je wel de volle mep betaald, schandalig vind ik het. Daarnaast de laatste twee maand ook continu spooktelefoontjes. Twee keer overgaan en niets horen. Bagger

Bartman236
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2009 14:41

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Bartman236 »

Wij zijn een jaar lang zeer tevreden geweest met Telfort. Na een overstap vanaf Tiscali in februari 2008 nauwelijks problemen gehad en deze waren allemaal op te lossen via een modem reset. Totdat wij per februari 2009 ineens geen telefoonverbinding meer hadden. Eerst gekeken of er een storing was, maar daarna toch maar de dure helpdesk gebeld. Extra duur omdat dit natuurlijk mobiel moest. Daar bleek het helemaal geen technisch probleem te zijn, maar Telfort had zonder dit te melden ons vast bellen afgesloten. Dit bleek een foutje van Telfort bij over oversluiten van ons contract bij Tiscali (waar wij ook vast bellen hadden). Dat leek aannemelijk omdat wij gedurende exact een jaar gewoon de rekeningen gekregen (inclusief vast bellen) die wij ook netjes via automatische incasso betaalden.
De helpdeskmedewerker kon ons probleem niet oplossen, maar zou dit doorgespelen naar het management. Toch maar iedere week gebeld om te checken wat de status was. Telkens was het verhaal dat het snel opgelost zou worden en dat we maar regelmatig moest bellen met de helpdesk. Na vijf weken zonder telefoon gezeten te hebben vertelde de helpdeskmedewerker ons tot onze grote verbazing dat dit soort problemen helemaal niet via de helpdesk opgelost kunnen worden en dat wij vijf weken lang aan het lijntje waren gehouden waarvoor excuses. Er moest een brief geschreven worden. Dit volgens de procedure gedaan en geeist dat het probleem op korte termijn opgelost zou worden en dat wij de noodzakelijke mobiele belkosten ook vergoed wilden hebben. Kregen we een mailtje terug dat we maar een nieuw nummer aan moesten vragen via de site. Voor helpdeskkosten werd verwezen naar de voorwaarden, oftewel dat zijn nu eenmaal de kosten van het bellen van de helpdesk. Wel fijn dat ze dat niet eerder gezegd hebben. En trouwens, het was toch hun fout?
Hier betaal je toch niet voor? Daarom de automische incasso maar stopgezet en prompt wordt een week later ook het internet afgesloten. Dit gaat dus wel snel. Leuk detail, de rekening (nu via de post) is nog steeds inclusief vast bellen.
Als laatste poging toch maar weer de helpdesk gebeld en toen bleek dat ons telefoonnummer niet meer beschikbaar was. Dit was per februari (!) teruggegeven aan KPN. Als wij ons nummer wilden behouden (wie wil dat niet?), dan moesten wij maar contact opnemen met KPN. Dit is echt schandalig!
Wij zijn nu helemaal klaar met Telfort. Stelletje prutsers! De aangetekende brief met opzegging van contract is inmiddels weg.
Nu nog kijken of we inmiddels tot een kleine honderd Euro opgelopen kosten vergoed krijgen....

CaptainM
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door CaptainM »

Vorig jaar werd ik omgezet van Tiscali naar Telfort, sindsdien altijd problemen met de verbinding. Nu wilde ik van mijn ISDN af en overstappen naar internet en bellen (waar ik ook al voor betaalde) moest ik eerst een andere internetvorm bestellen (20 Mb) en een week daarna kon ik het bellen met behoud van eigen telefoonnummer aanvragen.
Binnen 2 dagen lag mijn KPN verbinding eruit (zonder voorafgaand bericht) mijn fax in storing, etc. maar bellen via mijn modem, ho maar!

Met mijn mobiel bellen naar de helpdesk was geen succes, wel een kapitaal armer. Diverse e-mails gestuurd en verzocht om assistentie of een oplossing. Het enige bericht dat ik krijg is het downloaden van de handleiding (had ik al diverse keren gebruikt en dit ook gemeld) Nog steeds geen telefonie, wel een geluid dat lijkt op doorschakeling van de KPN via *21 en daarna valt de lijn helemaal weg en hoor ik een Belgische brandweerauto. Ik betaal nu dus al ruim 4 maanden voor een dienst die ik niet kan gebruiken en waarvoor ik geen support krijg. Ook op mijn vraag of ik een ander modem moet aanschaffen krijg ik geen antwoord.

Luud Meeder
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 18:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Luud Meeder »

In augustus 2008 als nieuw abonnee gratis internetmodem ontvangen. Na veel telefoontjes € 0.30 p.m. bleek dat modem stuk was. Nieuw modem in oktober 2008 toegestuurd gekregen. Kreeg rekening met daarop een bedrag van € 58.82 excl btw.Heb gebeld en bleek ik geen gratis modem te hebben ontvangen. Ik heb toen gezegd dat ik niet om een modem heb gevraagd waar ik voor moet betalen. Gratis modem werd mij in november toegestuurd. Ik heb ik december de dure modem naar Telfort gestuurd. In januari 2009 een e-mail ontvangen dat de afdeling die belast was met retourbetalingen ermee bezig was.In maart 2009 gebeld met XXXX, gevraagd waar mijn geld blijft. Zij vertelde mij dat er geen modem van mij was ontvangen dus moet ik een bewijs opsturen. Er was aan mij ook een bericht gestuurd met deze mededeling. Bewijs is bij mij zoekgeraakt. Heb daarop een brief geschreven naar Telfort op 19 maart 2009 maar nog steeds geen reactie ontvangen. Moet ik nu boeten voor 3 fouten van hun kant. Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat ik nu moet doen.

Mo1503
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 19:37

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Mo1503 »

Wij hebben ons abonnement in december 2008 opgezegd. Dit zou per 22 mei 2009 gebeuren.Prima, tot dan loopt contract dus geen probleem.Nu zijn we ondertussen verhuist.Na vele dure telefoontjes bleek dat we geen nieuw adres door konden geven omdat het abonnement opgezegd was!Brief schrijven, opzegging ongedaan maken, nieuw adres doorgeven en meteen weer abonnement beeindigen werd ons gezegd.Dus dat hebben we gedaan.Krijgen we na 6 weken!! een brief dat het niet kan want de lijn is overgenomen door de nieuwe bewoners van ons oude adres! Dus weer bellen.Vraag je waarom je moet betalen terwijl ze niet leveren wordt je nog afgebekt door de telefoniste ook nog!! Dus nu betalen we terwijl er niks geleverd wordt tot 22 mei elke maand!!!
Echt heel erg belachelijk vind ik heel het bedrijf telfort.

frank kerkdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door frank kerkdijk »

Fijn dat jullie de klachten omtrent Telfort gaan belichten.
Wij hebben bijna dagelijks, zo wie zo wekelijks problemen met het internet en de telefonie diensten die zij profileren aan te bieden. wanneer ik de klachten kenbaar maak dan geven ze steeds aan de modem te resetten en up te daten en dat soort zaken. Zoals meerdere mensen ben ik daar zat van geworden en daarom mijn dank dat jullie deze zaken gaan belichten.

awesbol
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:04

Re: Telfort

Ongelezen bericht door awesbol »

Ook wij hebben problemen met telfort. 40 dagen geen internet en geen telefoon. communicatie is niet mogelijk. De klantenservice heeft alleen te melden dat "het in behandeling is"dat ze dat niet kunnen" "dat ze dat niet mogen". Op brieven wordt niet gereageerd. Op aangetekende brief ontvangen we een niets zeggende email (handig als je geen internetverbinding hebt) met het verzoek het onderzoek wat al 40 dagen duurt af te wachten. De email van Telfort is een no-reply zonder een naam onder de mail.
We vechten tegen een muur, een log orgaan en er is geheel geen communicatie mogelijk. Zeer frusterend.
Wij zullen zeker de aflevering van Radar maandag 6 april gaan bekijken. Wordt het toch de hoogste tijd om een andere provider te zoeken? Alle medetelfort gedupeerden wensen wij veel rust en wijsheid.

HanVe
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:20

Re: Telfort

Ongelezen bericht door HanVe »

Ik kan sinds 15 februari niet met Telfort internetten. De servicedesk zegde toe dat ik in 5 tot 10 dagen een nieuw modem zou krijgen en dat ik over de periode dat ik niet kon internetten geen abonnementsgeld hoefde te betalen.
Na een paar keer bellen bleek op 3 maart dat het modem nog niet verstuurd was en dat het onbekend was wanneer het leverbaar zou zijn. Ik heb per direct schriftelijk opgezegd, maar ze willen het pas per 1 augustus beeindigen. In een 2e brief heb ik gevraagd om restitutie van het abonnementsgeld vanaf 15 februari, maar daar zien ze geen reden toe. Ik zie eigenlijk geen reden om hiervoor te betalen.

maeyerc
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:39

Re: Telfort

Ongelezen bericht door maeyerc »

Ook ik heb enorme problemen met Telfort. Op 08-12-2008 mijn internetabonnement opgezegd vanwege verhuizing per 08-02-2009. Zowel telefonisch, per mail als per brief bevestiging ontvangen. In jan. 2008 een correcte afrekening voor februari. En dan ineens een brief dat ik mijn abonnement met KPN had opgezegd (dat was nota bene pas per 16-02-2009) en dat mijn abonnement ineens veel duurder zou worden. Waar bemoeien ze zich mee dacht ik. Foutje. Maar dan ineens gaat voor MAART een veel groter bedrag van mijn rekening dan ik ooit per maand betaald had. En mijn contract was opgezegs!!! Brieven gestuurd, mails, maar geen enkele reaktie. Bedrag gestorneerd. Rekening geblokkeerd. Geen antwoorden op mijn brieven. Alleen dreigingen. Afgelopen vrijdag een incasso gekregen van intrum justitia. Ik kon mijn ogen niet geloven. Is dit Nederland of leven we in .....

Gesloten