LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Dx
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 21:58

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Dx »

Nog maar een keer een poging om Ziggo te bewegen nu eindelijk eens afspraken na te komen...ik heb de naam van de medewerker toch maar even weggehaald. Hij is de enige die me fatsoenlijk te woord heeft gestaan in de laatste 3 maanden.


Geachte heer/mevrouw,

Helaas ben ik nog steeds in afwachting van de door u toegezegde acties, te weten:

* ter beschikking stellen van alle zenders voor de periode van 6 weken
* voorstel doen voor een financiele compensatie vanwege veelvuldig niet beschikbaar zijn van de diensten Internet en Digitale TV én de hoge telefoonkosten die ik heb moeten maken vanwege uw slechte bereikbaarheid op de klantenservice.

Ik heb u nu meer dan tien keer gebeld, twee brieven gestuurd, drie klachten hierover ingediend en twee weken geleden met een medewerker van u, ****, gesproken die mij heeft toegezegd dat de eerste actie binnen 48 uur uitgevoerd zou worden en de tweede actie binnen 10 dagen uitgevoerd zou worden.

Ik moet constateren dat u zich wederom niet aan uw kant van de afspraak heeft gehouden. Zoals ik in mijn brief van begin oktober al heb vermeld, beschouw ik dit als het niet nakomen van onze overeenkomst en zal ik ook mijn verplichtingen richting u niet meer nakomen. Dat houdt in dat ik geen betalingen meer zal doen tot u de door u toegezegde acties naar wens heeft uitgevoerd. Ook zal ik het modem niet terugsturen. Aan de telefoon heb ik een van uw medewerkers al duidelijk geprobeerd te maken dat het blijkbaar nodig is om het probleem letterlijk bij u neer te leggen voordat u in actie komt.

U kunt voorkomen dat ik de door mij genoemde handelingen uitvoer door:

1. binnen 48 uur mij de beschikking te geven over ALLE zenders.
2. binnen 48 uur contact met mij op te nemen (telefonisch of mail) over de financiele compensatie. Tot deze compensatie behoren in elk geval: niet beschikbaarheid van de eerder genoemde diensten voor minimaal 25 dagen, hoge telefoonkosten door slechte bereikbaarheid en slechte dienstverlening van uw kant en de hoogte van het abbonementsgeld voor ALLE zenders voor de periode van 3 weken. Dit laatste omdat de toegezegde periode van 6 weken inmiddels niet meer gerealiseerd kán worden omdat mijn overeenkomst met Ziggo per 30 november eindigt.

Ik zal deze mail ook aan Tros Radar en Consuwijzer zenden.

Vriendelijke groet,

cmvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2008 11:56

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door cmvb »

6 weken verder heb ik eindelijk analoge kabel signaal, maar kan nog steeds niet digitaal kijken met eredivisie live. al weer meerdere malen gebeld maar tot mijn verbazing sta ik nog steeds vanaf 25 september in behandeling. niemand kan je ook maar zeggen hoelang dit nog gaat duren. met andere woorden. mijn man kan nog geen voetbal kijken dit weekend.

huubevers
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 21:17

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door huubevers »

Beste Mensen,

Als ziggo onterecht geld van de rekening afschrijft als bevoorbeeld de incasso is ingetrokken doe dan aangifte bij de politie van diefstal.
ik heb dat ook gedaan na dat ik in sptember de automaitische incasso heb ingetrokken en zij maar bleven afschrijven en dat is dan diefstal
DOE HIERVAN AANGIFTE

siggie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2008 20:56

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door siggie »

Sinds september heb ik digitale TV, per direct heb ik een abonnement op eredivisie live genomen. Wat schetst mijn verbazing; na 2 maanden waarbij de preview periode was verdween ook eredivisie live.
Hierna begon de ellende pas echt; de helpdesk bleek niet te bereiken en deze week heb ik zo'n 300 minuten van mijn tijd gespendeerd om te bereiken dat Ziggo naar mij zou luisteren. Uiteindelijk maar via de keuze mogelijkheid "nieuwe diensten bestellen", dit leverde inderdaad vrij snel (15 min) resultaat op. Een vriendelijk jongeman(?) wist mij te vertellen dat er inderdaad iets fout was gegaan maar dat hij zijn best zou doen dit herstellen. Binnen 72 uur zou ik weer kunnen beschikken over de mij zo vurig verlangde bestelling. En inderdaad, er werd geen actie ondernomen.
Ook daarna heb ik nog talloze pogingen gedaan waarbij de wachttijd opliep tot 40 minuten. Helaas tot dusver zonder succes.
Gelukkig is er meer in het leven dan voetbal alleen, echter de wijze waarop ik als klant tegemoet ben getreden is uiterst klant onvriendelijk en zelfs een minachting! Het zou Ziggo strelen wanneer ze mededelingen zouden doen over hun logistieke en capaciteitsproblemen.

Luckytina
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:13

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Luckytina »

Al ruim drie weken heeft onze hele straat problemen met de ontvangst van het digitale tv signaal van Ziggo. Ik heb meerdere keren gemeld dat het probleem zich voordoet in onze hele straat, dus niet alleen bij mij thuis maar ook bij al mijn buren. Tot mijn grote verbazing krijg ik een mail van Ziggo dat ik de bekabeling van het aansluitpunt in mijn woning moet gaan vervangen. De digitale ontvangst was tot een paar weken geleden perfect en ik heb niets aan de bekabeling gewijzigd. Ik ben wel verbaasd dat de helderziende helpdeskmedewerkers en mail beantwoorders van Ziggo vanaf hun pc kunnen zien dat de bekabeling in mijn woonkamer ervoor verantwoordelijk is dat onze hele straat een slechte ontvangst van de digitale tv heeft. Ongeveer de helft van de zenders is verdwenen, een ander deel vertoont een zwart scherm en weer een ander deel wordt wel ontvangen, maar dan met een gestoord signaal dat steeds blijft hangen. Maar de medewerkers van Ziggo blijven volhouden dat de ontvangst van de digitale tv in onze straat prima is en dat er geen problemen zijn. Ze vertikken heb om een monteur te sturen om in de kabelverdeelkast te kijken of daar mogelijk een probleem is.

Arnold05
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:00

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Arnold05 »

Ook na alles wat Ziggo beloofd komt er niks van terecht.
Na herhaalde malen bellen klachten ingeven krijg je een standaard antwoord zie hieronder.
Eerst komt de monteur niet opdagen dan een week later komt hij opdagen.Nadat alles is geïnstalleerd kan ik wel naar buiten bellen maar ik zit al meer dan 2 weken dat ik niet gebeld kan worden.
O ja alle problemen zouden toch binnen 2 a 3 weken zijn opgelost volgens Dhr. Van Der Wal in de uitzending van Tros Radar.
Zitten we niet bij het verkeerde programma moet het niet :oops: TROS OPGELICHT :oops: zijn?????
Wel voor alles betalen maar niets krijgen!!
Ik weet wel als dit een normale winkel was dan had deze allang kunnen sluiten gezien alles wat hier te lezen is.
Tros Radar blijf dit bedrijf aub volgen.

----- Original Message -----
From: Ziggo Klantenservice
To:
Sent: Friday, November 07, 2008 12:47 PM
Subject: RE: PC6245 - Klacht - Telefonie - Storing: Verbinding en ontvangst [

Geachte heer ,

Via de website heeft u een vraag gesteld over uw telefoonverbinding.

Wij zien in onze administratie dat uw melding nog in behandeling is bij onze Technische Dienst. Het porteringsverzoek om het telefoonnummer van de vorige provider over te nemen, is nog niet helamaal afgerond. De Technische Dienst gaat opnieuw contact hiervoor opnemen.

Wij streven er naar de problemen normailiter binnen 3 werkdagen voor u op te lossen. Helaas is dit in een aantal gevallen niet te realiseren. Wij vragen hiervoor uw begrip en geduld. Wij gaan er van uit dat u weer snel naar tevredenheid gebruik kunt maken van uw abonnement van Ziggo.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.



Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

H. Pijnenburg
Afdeling Klantenservice
Ziggo

joskoper
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 17:04

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door joskoper »

Onderstaande brief is op 17 oktober naar Ziggo gestuurd:

Op 25 september jongstleden is er een storing geweest waardoor er geen televisie, internet en telefonie mogelijk was. Hiervoor heb ik de klantenservice gebeld (ruim 10 minuten in de wacht), en deze deelde mij mede dat er een blokstoring was.
26 september was er bij mij wel weer een televisie en internet signaal, maar geen telefonie.
Deze situatie duurt nog steeds voort. Ik heb hiervoor verschillende malen de klantenservice gebeld. Onderstaand een opsomming van data en afspraken:

- 29 september Mariëtte McCambel kwam er achter dat op de een of andere manier de telefonie uit het pakket is gehaald. Zij zou zorgen dat e.e.a. weer z.s.m. in orde zou zijn. Ruim 15 minuten gebeld.
- 6 oktober Bram Vechter: ziet dat er niets in het systeem genoteerd is, maar gaat de 2e lijns inschakelen. Duurt 2 á 3 werkdagen. Ruim 15 minuten gebeld.
- 11 oktober Karel Ropers. Kan niets vinden in het systeem. Stuurt nogmaals door naar 2e lijns. Ruim 10 minuten gebeld.
- 14 oktober Rudi Vos. Gaat nogmaals 2e lijns mailen. Verzekerde mij dat 17 oktober telefonie weer zou werken. Ruim 12 minuten gebeld.
- 17 oktober Nick Venema. Meldt dat hij niets meer kan doen dan nogmaals 2e lijns te mailen. Kan niet doorverbinden met een trouble shooter of supervisor. Ruim 15 minuten gebeld.

Dit is voor mij een onacceptabele zaak. Ik betaal mij op dit moment blauw aan GSM kosten.
Alleen al aan het bellen met de Ziggo klantenservice ben ik in de periode van 25 tot en met 29 september 24 minuut 27 kwijt geweest met mijn gsm
Ook degenen die mij bellen hebben een stuk hogere telefoonrekening.

Ik verwacht van Ziggo dat uiterlijk 23 oktober mijn telefoonverbinding weer in orde is, en dat er een passende vergoeding komt voor de geleden schade. Ook verwacht ik dat de abonnementskosten maar voor een klein deel berekend worden, aangezien u een wanprestatie heeft geleverd.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Hoogachtend,


Op 30 oktober ontving ik een bericht dat ik op 7 november weer telefoon zou hebben. Echter nog steeds geen telefoon. 8 november maar weer gebeld met Ziggo klantenservice. Antwoord: probleem ligt aan hun kant, maar geen idee wanneer e.e.a. wordt aangesloten. AAAAAAAAARGH HELP HELP HELP

raymond-chantal
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 19:22

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door raymond-chantal »

Op 27.10.2008 onderstaande brief verstuurd naar de directie van Ziggo (aangetekend) en naar de klantenservice. Tot op heden GEEN enkele reactie ontvangen, laat staan dat het is opgelost.

---------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Gezien het mij niet lukt om zowel via internet als de helpdesk mijn probleem opgelost te krijgen, rest mij niets anders dan deze aangetekende brief aan u toe te sturen.

Sinds december 2005 heb ik een internet abonnement bij @Home. Deze heb ik toentertijd laten activeren op mijn voorgaande adres (................., .......... te ...................). In februari 2006 heb ik dit abonnement aangevuld met telefonie.

Vervolgens heb ik @Home verzocht om per 17 april 2006 het hiervoor genoemde abonnement (internet + telefonie) te verhuizen naar ons nieuwe adres ............., ............te .................. Kort daarop, juli 2006, heb ik ervoor gekozen om dit abonnement uit te breiden met digitale tv van @Home. Dit alles is probleemloos verlopen en sinds april 2006 (2,5 jaar) maakte ik tevreden gebruik van deze diensten.

Door het samengaan van diverse bedrijfsonderdelen, met als gevolg het ontstaan van Ziggo, heb ik op 5 augustus 2008 contact opgenomen met de klantenservice om te kiezen voor een alles-in-1-pakket van Ziggo. Tijdens dit telefoongesprek is alles doorgenomen en vast gelegd op band. Deze is nu alleen door niemand van de klantenservice op te vragen (Vraag: wat is het doel van de bandopnamen ?)
Kort daarna ontving ik een nieuwe digitale ontvanger incl. smartcard (.................), maar verder geen enkele schriftelijke bevestiging van deze wijziging. Ik heb daarna diverse keren telefonisch contact gehad met de servicedesk en zij bevestigen mij dat het allemaal goed zou komen.

Begin september 2008 bleek echter dat op mijn @Home factuur een 2e Digitale TV toestel was opgenomen, zie bijlage, maar een schriftelijke bevestiging van deze abonnementswijziging had ik nog steeds niets ontvangen. Kort daarop was het niet meer mogelijk om in te loggen via @Home en moest dit gebeuren via de Ziggo internetsite. Dit bleek voor mij niet mogelijk, met als gevolg dat ik opnieuw de klantservice (Mevrouw Claudia Philips) heb gebeld. Toen bleek dat er geen nieuwe factuur was aangemaakt voor de maand november 2008, heb ik dit ook als een klacht aangemaakt via de Ziggo internetsite, hierop heb ik nooit één reactie mogen ontvangen.

Maar tijdens het gesprek met mevrouw Claudia Philips bleek ook nog dat er geen gegevens meer van mij terug te vinden zijn in het klantensysteem van Ziggo. Op mijn naam was alleen nog een TV abonnement op mijn voorgaande adres (Piet Heinstraat 24) te vinden. Hier wonen wij sinds april 2006 al niet meer! Mevrouw Claudia Philips durfde het niet aan om alsnog een verhuizing in te voeren, gezien zij de gevolgen niet kon inschatten binnen haar eigen organisatie. Van dit alles heeft zij een nieuw melding gemaakt en binnen maximaal 14 dagen zou ik gebeld worden. Er is ruim een week verstreken en op geen enkele wijze heb ik iets mogen vernemen van Ziggo.

Ondertussen is het zo dat ik nog steeds geen factuur over de maand november 2008 heb ontvangen en begin ik te vermoeden dat per 1 november 2008, ik niet meer beschik over internet, telefonie en (digitale) televisie.

U zult begrijpen dat dit voor mij onacceptabel is, gezien dit ook tegenwoordig een onwerkbare situatie meebrengt in je privéleven en het feit dat ik misschien wel mijn e-mailadressen en mijn huidige telefoonnummer (........................) zal kwijtraken.

Ik ga er vanuit dat Ziggo alles in het werk zal stellen, zodat ik ongehinderd gebruik kan blijven maken van de hiervoor genoemde diensten en ze alsnog zal zorgen voor een correcte wijziging van mijn abonnement en de toegang hiervan. Mocht dit niet het geval zijn dan stel ik Ziggo bij deze in gebreke en zullen alle hieruit voort vloeiende kosten voor haar rekening zijn.


Onderbehoud van alle rechten en weren verblijf ik,



Hoogachtend,

cattystyle
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2004 20:23

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door cattystyle »

BLIJ VERRAST was ik vandaag door een mail van Ziggo!
Laatst gewijzigd door cattystyle op 21 okt 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

johanvv
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2008 14:01

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door johanvv »

een maand geleden stuurde ik onderstaande brief.

Na een dag kreeg ik een reply dat het door drukte wat langer zou gaan duren.

Gisteren heb ik Ziggo gebeld en mijn pakket aangepast.

Vandaag 13 november krijg ik een e-mail:

We hebben gezien dat er contact is geweest met de klantenservice, we gaan ervanuit dat uw klacht is verholpen!

Lakshmi Landskroon

Nou meneer of mevrouw Landskroon dat is dus niet het geval!
Kon alleen niet replyen, was verstuurd vanuit [email protected]

Zijn er mensen bekend met deze gang van zaken?
Zijn er mensen die net als ik de mogelijkheid hebben gekregen om op XMS over te stappen. Binnenkort ligt het er! Ben benieuwd!

Oh, voor de liefhebbers, hier mijn brief:

Nadat ik in het verleden een aantal vervelende ervaringen heb gehad met Casema ben ik overgestapt op een andere aanbieder van TV. Deze zomer kocht ik een nieuwe tv en dacht; 3 bedrijven die hun krachten bundelen, dat zal wel eens de oplossing zijn. Nu heb ik Ziggo gekozen voor digitale tv.

Omdat we meerdere tv's in huis hebben heb ik gebeld voor een 2e kastje met smartcard. Dit was mogelijk maar dan moest ik een 2e abonnement nemen voor digitale tv tegen de bekende tarieven. Een week later krijg ik een brief van Ziggo.

Speciaal voor inwoners van Amersfoort kan ik een 2e settopbox met smartcard halen voor 15 euro zonder kosten voor het abonnement. Ik heb van deze actie gebruik gemaakt. De mevrouw bij het kraampje in het winkelcentrum de Nieuwe Hof te Amersfoort Nieuwland verzekerde me dat ik hetzelfde pakket zou krijgen als dat ik reeds had. Ze activeerde het kaartje in de computer. Ik hoefde geen extra handelingen uit te voeren. Afgelopen vrijdag deed één van de kaarten het niet meer; E19 preview periode verlopen!

Ik bel Ziggo, 6 x! Eerste 5 x krijg ik te horen dat de wachttijd langer is dan 10 minuten. De 6e keer hoor ik dit niet dus ik ga ervanuit dat de wachtrij korter is. Niets is echter minder waar. Na een kwartier krijg ik een mevrouw aan de telefoon.
Ik leg mijn probleem uit en mevrouw beschuldigd haar collega (Die de smartcard activeerde waar ik bij stond) van verkeerde voorlichting. Ik had de kaart moeten activeren!(Collegialiteit ten top) Bij bedrijven waar het niet gaat zoals het hoort te gaan hoor je elkaar te steunen zeg ik haar nog.

Mevrouw activeert mijn smartcard met nummer 4106 7980635 R en geeft aan dat het misschien vandaag nog werkt en anders maandag of dinsdag. We verbreken de verbinding. In de avond werkt deze smartcard weer.

Zaterdag 25 oktober; Ik zet de andere tv aan (De tv die het vrijdag gewoon deed) E19, preview periode verlopen! Ik denk: Het zal toch niet! Jawel, het zal toch wel.

Smartcard 4104 2490312 gedeactiveerd! Wederom een keer of 5 geprobeerd te bellen, maar de wachttijden deden de moed in de schoenen lopen. Dan maar morgen ochtend. Zondagmorgen vol frisse/goede moed gebeld. Omdat ik voor 9 uur al in de wacht stond kom ik snel aan de beurt. Ik krijg een meneer aan de telefoon. Ik vertel mijn verhaal en hij geeft aan dat ik verkeerd voorgelicht ben. Voor hetzelfde pakket moet ik extra betalen! De deactivatie had zijn collega (Mevrouw van vrijdag) op haar geweten. Ze had niet toegevoegd of zoiets. Ontevreden laat ik mijn andere smartcard activeren, ik krijg de basis zenders, dat kost namelijk niks extra. Als ik in mijn slaapkamer eredivisie live wil hebben dan moet ik maar kaartjes wisselen!

Jammer, nee erg jammer dat het telkens weer mis gaat. Gelukkig zijn ze van XMS al om de hoek met de aanleg van glasvezel en bieden ze ook digitale tv. Ik hoop dat jullie me tevreden kunnen stellen met een compensatie voor alle onjuiste voorlichting, momenten geen tv en de enorme wachtrijen om iemand aan de lijn te krijgen.

Anders is het enige goede wat ik ervaar van Ziggo de maand opzegtermijn.

Vol verwachting op jullie antwoord, lees compensatie, verblijf ik,

Hoogachtend,

J.A. Verweij

jvullers
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:46

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door jvullers »

Ziggo hoe is het toch mogelijk.

Na weken en weken hebben moeten bellen en mailen om mij in het systeem van Ziggo te laten herkennen was het eindelijk gelukt.

Alle ellende voorbij?

NEEE.

Los van het feit dat ik nog steeds niet de beloofde snelheid heb van 8mb gebeurde het volgende:



Ik kreeg dinsdag 4 november telefoon van Michel Zomer van technische dienst Ziggo.

Ik had een storing gemeld aan telefonie.

Nee dus, bleek dat hij de heer Kessels moest hebben op het nummer van ons.

Leek op een dubbel uitgegeven nummer dus.

Dat kwam wel goed zei de man, hoefde ons geen zorgen te maken.

Maar: Vandaag 13 november opeens geen telefonie meer.

Als iemand belt naar het nummer gaat ie gewoon over denkt men, maar bij ons gebeurt niks.

Ook uitbellen is onmogelijk, geen kiestoon.

Via andere telefoon gebeld naar Ziggo, en ja hoor : FTDN.

Dubbel nummer.

Wat een gedoe, kon op z’n minst 5 werkdagen duren voor er naar werd gekeken.
Wij heben dit nummer geporteerd van kpn (sinds 1996 hebben we dit nummer) in juli.Nooit moeten doen dus.

Daniëlle Goossens-Klinker
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2008 19:28

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Daniëlle Goossens-Klinker »

Hoera!!!!
20 oktober een klacht over Ziggo ingediend via Tros Radar.
Gisteren door Ziggo gebeld met de mededeling; "We sturen een monteur, zonder kosten".
Vandaag monteur Michel hier geweest, en hij heeft de sneeuw op ons beeld als sneeuw voor de zon laten verdwijnen.
Het kan dus toch!
Ziggo, fijn dat jullie het serieus (in ons geval dan) hebben opgepakt.

BenBorreman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:14

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door BenBorreman »

Na 3 weken bellen eindelijk digitaal beeld.
Ik ben al 3 weken aan het bellen met de klantenservice om digitale tv en eredivisie live aan de gang te krijgen. De 1e keer zou het binnen 48 uur werken, de 2e keer binnen een week en de keren erna konden ze alleen maar zeggen dat ik moest wachten omdat de betreffende afdeling niet kon doen en de opdracht er stond. De oplossing heb ik gevonden in het installeren van het progammaatje ZIGGO THUISHELP waarmee je een chatsessie krijgt met een medewerker. Ik heb mijn probleem voorgelegd en binnen een uur had ik weer beeld. Waarschijnlijk is dit de oplossing voor vele klanten.

Groetjes Ben

Vince2301
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:01

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Vince2301 »

Helaas tot nu toe zeer slechte ervaringen met Ziggo.

Netjes op tijd een verhuizing aangemeld (ruim een maand vantevoren) maar de schriftelijke bevestiging repte alleen van de verhuizing van de kabeltv maar niet van de verhuizing van het internet. Terwijl ik dit 100% zeker heb aangegeven op het verhuisformulier. (toch niet netjes om dit zonder verder bericht te negeren?)

Helaas lazen we de brief pas Zondag goed, maar aangezien in de brief stond dat we ze de hele week incl. Zondag kunnen bellen bij vragen maar eens gebeld. Het keuzemenu was beperkt tot 'storingen' en het meisje dat uiteindelijk bereikt werd wist snibbig te melden dat alleen storingen gemeld konden worden en dat ze niks met de brief te maken had aangezien 'zij die niet geschreven had'.

De dag erna weer gebeld en na lang wachten aan dit niet-gratis nummer wist de klanten'service'medewerker te melden dat Internet niet bekend was onder ons klantennummer. Knap dat ze wel mooi elke maand geld incasseren dan!
Hij zou regelen dat het Internet mee verhuisd zou worden en we zouden binnen 5 dagen een schriftelijke bevestiging ontvangen...

Natuurlijk 10 dagen later nog niks ontvangen, dus maar weer gebeld. De medewerker die deze keer de gelukkige was wist te melden dat we in de wachtlijst stonden om te worden aangemeld. Van een schriftelijke bevestiging wist hij niks en zij er ook geen te kunnen/mogen sturen. Doorverbinden naar iemand met wat meer inzicht, zeggenschap en oplossingsvermogen was onmogelijk. Blijkbaar zitten ze met een groot team ongeïnteresseerde studenten de klanten af te schepen zonder enige structuur die tot een snelle oplossing zou kunnen leiden.

Klachten indienen via hun site lijkt ook nergens toe te leiden. Tot nu toe hebben we nog geen enkele reactie mogen ontvangen. (klacht over het niet meeverhuizen van Internet)

Onze verhuizing is al over anderhalve week en ik begin te vrezen dat we het dan zonder Internet zullen moeten gaan doen terwijl het geld waarschijnlijk gewoon zal worden afgeschreven. Of opzeggen mogelijk is nu we volgens hun gegevens geen Internet hebben is ook nog maar de vraag....

Ik vrees het ergste, het gevoel van machteloosheid en onrechtvaardigheid is groot.
Mocht Ziggo het tóch nog voor elkaar krijgen een en ander tijdig op te lossen zal ik dat uiteraard ook hier vermelden. Eerlijk is eerlijk tenslotte.

Schuim
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 15:48

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Schuim »

Ik zag net een berichtje van iemand die ZIGGO THUISHELP heeft gebruikt om een chatsessie met een medewerker te krijgen.

Dit heb ik ook eens gedaan. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik toen heel netjes te woord gestaan ben en dat hiermee ook mijn vraag beantwoord was.

Echt een aanrader om te gebruiken.
Met de onderstaande link kan je hem zo downloaden bij Ziggo vandaan.
http://blob.ziggo.nl/static/NL_HOME/THU ... ishelp.exe

Succes!

f.fransen
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2008 22:23

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door f.fransen »

Geachte redactie,

Al 10 dagen geen telefoon via Ziggo
2e keer deze maand, begin van de maand ook al een week zonder
Schoonvader is terminaal ziek dus moeten we bereikbaar zijn, maar dat interesseert Ziggo niets
Het is hopeloos . . . .

Bel dagelijks en vul dagelijks een klachtenformulier in, het helpt vooralsnog niets

De medewerkers van Ziggo zitten ook met excuses en zeggen het telkens door te geven, maar helaas . .

En dat alles omdat ze, volgens eigen zeggen, een verkeerde schakeling naar een centrale hebben gemaakt

Als klant kun je niets dan je leeg en hopeloos voelen, en dat in deze tijd van voortschrijdende techniek.

Met toch een vriendelijke groet,
Frans Fransen

roelie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2005 13:41

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door roelie »

had geen inter net ziggo gebeld binnen twee minuten was het klaar pluim voor ziggo

Yadha
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:11

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Yadha »

Beste Radar,

N.a.v. de uitzending van 24 november 2008 wil ik graag reageren. In juni 2008 zijn wij overgestapt naar Ziggo. We hebben een alles in een pakket genomen. Internet gaat goed. De smartcart van de tv werkt niet, daar hebben we over gebeld en het antwoord was dat we dan maar de kaart van Multikaber erin moeten doen. Vanaf juni hebben we geen telefoon meer. We hebben enorme kosten gemaakt omdat we mobiel moeten bellen, ik doe vrijwilligerswerk wat me ontzettend veel geld kost. Daarnaast hebben we Ziggo wel 5 keer gebeld (mobiel) en steeds hetzelfde antwoord, de "link" naar KPN is niet goed gegaan. KPN was onze vorige provider voor de telefoon. We hebben nieuwe telefoons gekocht omdat we dachten dat het daar aan lag. Nu is het 24 november en we hebben nog steeds geen telefoon en zijn ook nooit meer teruggebeld, zoals wel elke keer was beloofd omdat ik daarom vroeg. Nu hebben we ons abonnement opgezegd en wat schetst mijn verbazing, ik heb een maand opzegtermijn en moet dus steeds betalen voor iets wat ik niet krijg. Kan ik op Ziggo de schade verhalen voor alle onkosten die we hebben moeten maken?
Het is toch echt schandalig!

hans1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:29

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door hans1958 »

hallo radar

bij deze wou ik jullie evt.vragen om mij verder te helpen
Ik heb in de mnd juli met alles eruit gelegen 1 mnd lang
die mnd hebben ze me terug betaald prima.
maar ze zouden me nog tegen moet komen in de mob telefoon kosten komen.
ik heb hun de kwitantie laten toekomen na 2 mnd door zelf te mailen weer
kreeg ik het bericht om de kwitantie weer op te sturen want ze vonden niks meer ervan terug.maar dat ging niet zij hadden het orgineel
nogmaals diverse keren gemaild.maar tot heden niks meer gehoord.
telefoon en internet liggen er regelmatig weer uit.
je wordt er gestoord van je zou ze naar de strot willen vliegen dat is toch niet meer normaal. aub geef me raad bvd hans

roline70
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 23:46

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door roline70 »

Geachte radar, eind september de totale Z1 pakket aangevraagd (telefonie/internet met zogezegd gratis digitale tv).
Mijn klacht is... mijn telefonie pakket incl. internet sinds 15 november mogen ontvaneg... Heb een pre paid telefoon en heb zeker wel min. 2 pre paid kaartjes moeten verbellen om na veel doorverbinden en meerdere keren te bellen eindelijk na 4 weken te horen... Oh ja.. er staat een blokkade op uw betseliing... eh.. hoezo? Nee werd gelijk op gelost ! KLacht en vergoeding aangevraagd ivm met het zovele bellen... gidsster 24 november een berichtje mogen ontvangen van Ziggo , moest maar met bewijzen kom.. nota en zo... met nummer van hun er op... kan dus niet.. met pre paid.. met ook maar iemand met een kleine beurs.. ik wordt hier zo moedeloos van en nu heb ik ook nogsteed .. weer na 2x bellen.. oke via ziggo telefonie... met de hoop dat dit wel gratis is voor mij.. waar mijn digitale tv pakket blijft... beide keren.. nee, komt er aan ofwel.. 2e keer.. vrijdag.. ja echt waar vrijdag heeft u het (en de eerste keer werd me zelfs gezegd dat ik niet moest zeuren... het was er toch gratis bij voor de klant ! eh, dat was ook de reden waarom ik voor ziggo had gekozen.. zoals de reclame vermeld.. actie "2 pakketten betale 3 halen.. in die trend.. nou tot op heden dus niets van waar. Vanavond heb ik ze dit berichtje nog verstuurd per e-mail:

Zoals al 2x eerder gebeld, heb ik nogsteeds mij digitale tv pakket niet mogen ontvangen, oke, zoals de medewerkers aan de telefoon zeggen ("het is er gratis bij mevrouw, aankomende vrijdag zal het er wel zijn", nee dus 2 weken later dus nog niets)... met andere woorden, niet zeuren..., niet correct, vind ik ! Verder heb ik al 2x een klacht ingedient aangezien ik bij de aanvraag na aanleiding van mijn veeeel te late verwerking en onsturen van mijn z1 pakket , meerdere keren heb moeten bellen met mijn mobiele telefoon, meer dan € 40,= heb moeten verbellen (dmv doorverbinden en doorverbinden, eindelijk na 2 dagen een antwoord te krijgen "tja mevrouw uw aanvraag is geblokkeerd... eeehhh ja en nu?) Na 5 weken kreeg ik eindelijk een z1 telefonie en internet pakket, waarop ik weer heb gebeld, hoe het zat met de digitale tv aansluiting? Zoal ik al eerder in dit mailtje vermelde, zei de eerste medewerker.. Ïk weet het niet.. zal binnenkort wel nagestuurd worden. Na nog een week .. weer gebeld.. 2e medewerkster "U staat geblokkeert met de aanvraag... ik zal het oplossen, vrijdag aanstaande zal het wel binnen moeten zijn: Nee, dus weer niet ! Kreeg ook nog een mailtje, als ik een vergoeding voor de gebelde minuten wilde krijgen, moest ik maar bewijzen gaan opstut=ren van mobiele nota's. Hoezo ??? Ik had in de vorige klacht al gemeld... dat ik gebeld had met pre paid kaarten. Daar kan ik geen nota's met nummervermelding van opvragen. Dat is juist de reden dat ik ziggo telefonie had aangevraagd. Ik had juist geen abonnement omdat ik juist had gekozen voor vaste telefonie met lage kosten. Ik weet dat jullie al genoeg geouwehoer ook via Radar en via de Ombutsman hebben. Maar ook klanten zoals ik hebben rechten (mensen met een kleine beurs). Ga me nu niet weer van het kastje naar de muur sturen. Doe er wat aan. Deze klacht zal ik ook zeker doorspelen. Sorry, maar ik vind dit buiengewoon schandelijk.

AUB. Doe hier iets mee.. ook de mens met de kleine beurs heeft rechten dacht ik ?

Hierbij stuur ik jullie ook mijn eerste officiel klacht van Ziggo (verstuurd via de mail van mijn vriendin), met der response van ZiGGO !!!

-----------------------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC???? - Klacht - Telefonie - Aanmelden/bestellen".

Wij begrijpen dat de hoge telefoonkosten vervelend voor u zijn, zeker als u onze Klantenservice belt met een mobiele telefoon.

Wanneer u in aanmerking wilt komen voor teruggave van deze kosten, verzoeken wij u om een kopie van de telefoonrekening, met hierin een duidelijke vermelding van de kosten naar ons 0900-0740 service nummer, naar ons toe te sturen. Na ontvangst van de specificatie zullen wij uw verzoek voor een compensatie van deze kosten verder in behandeling nemen.

U kunt verzoek insturen via het contactformulier met de ingescande specificatie als bijlage. Ook is het mogelijk om deze per post op te sturen naar:

Ziggo, Afdeling Klantenadministratie
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

Uw verzoek zal na ontvangst zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.

Wij hebben ook uw vastgelopen order voor het Alles-in-een pakket gemeld aan de Afdeling Storingen. Zij zullen binnen 14 werkdagen contact met u opnemen op het opgegeven mobiele telefoonnummer.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.







Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.







Met vriendelijke groet,

Barbara Witteveen
Afdeling Klantenservice
Ziggo





---- Oorspronkelijk bericht ----

betreft: Klacht
product: Telefonie
onderwerp: Aanmelden/bestellen
aanhef: mevr
voorletter: R???
achternaam: ???
adres: ?????
huisnummer: ??
postcode: ???
woonplaats: Borne
email: ?????
telefoon: ????
klantnummer: 127.......
vraagopmerking: heb eind september 2008 een combinatie internet/dig.tv/telefoon pakket aangevraagd, een bevestigingbrief (binnengekomen op vrijdag 17 okt.) gekregen met dagtekening 2 oktober 2008, waarin vermeld stond dat als er na 10 dagen, nog geen pakket binnen was moest ik jullie gaan bellen. Verleden vrijdag al gebeld met jullie callcenter, 4x doorvebonden, uiteindelijk na het 4e doorverbindlijn, was gewoon weer bij af (afd, verkoop/bestellingen). Ze hadden geen antwoord voor mij, waarop de verbinding verbrak omdat mijn 31,15 resterende beltegoed kpn op was (net voor het gesprek opgewaardeer met een kaartje van 10 euro en een kaartje van 20 euro). Vandaag wo. 22 oktober 2008, weer opgebeld, waardoor ik bij een kennis kon bellen, die al ziggo klant bij jullie is (uitgelegd over mijn idiote kosten plaatje als ik jullie moet bellen, zonder resultaat), uiteindelijk met haar telefoon ook ruim 40 min. aan de telefoon gezeten, waarbij 1x doorverbonden, uiteindelijk kon de de laaste medewerkster zeggen, dat op een of andere manier er een blokkade op mijn te verzenden pakket was, zij zou nu regelen, dat alsnog zo snel mogelijk mijn kant op kwasm (dat hoop ik dan ook).
Ook aan deze dame uitgelegd, dat ik met mijn mobiel zoveel onkosten heb moeten maken, om een vraag, zonder resultaat, aan jullie voor te leggen. En ook haar verteld dat ik nu mogelijk mijn vriendin op onkosten heb getracteerd. De medewerkser zei dat er mogelijk een tegemoetkoming geregeld zou kunnen worden. Graag response, zou heel fijn zijn, want zo breed heb ik het ook niet. En mijn vriendin was zo lief om mij te helpen, dat ik met haar huisnummer mocht bellen. Het zou heel fijn zijn als ik een tegemoetkoming in de telefoonkosten zou kunnen krijgen. bvd. R....
mijn bankrekeningnummer is ????????? (ABN AMRO)

p.s 1e gesprek via mijn mobiel € 31,15 opgebelt !!!
Laat staan wat ik nog meer heb verbeld, eerder, aan geprobeerde gesprekken .. om een medewerker aan de lijn te krijgen.
3e gesprek van vandaag = € ?, 40 min.telefoon van mijn vriendin gebruikt *(mevr. M. te Borne)

================================

AUB... help mij...

Gesloten