LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Ziggo

Ongelezen bericht door Radar »

Sinds de zomer regent het klachten bij Radar over kabelbedrijf Ziggo. Klanten zitten weken zonder telefoon, ze kunnen niet op internet, of de verhuizing komt maar niet goed door bij het kabelbedrijf. Maar de meeste klachten krijgt Radar over de klantenservice.

Door lange wachttijden is de klantenservice slecht te bereiken. Als je ze al te pakken krijgt doen ze loze beloftes en de problemen worden vaak niet opgelost. Antoinette Hertsenberg mocht een hele dag een kijkje nemen achter de schermen bij Ziggo. Wat is daar nou het probleem? En belangrijker: hoe gaat Ziggo de problemen oplossen?

Maandag 27 oktober in Radar. 20.30 uur, Nederland 1

illempie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:37

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door illempie »

Probleem heet volgens mij Casema, oftewel oude wijn in nieuwe zakken. Is nooit wat geweest en zal nooit wat worden. Uit de combinatie van een ronduit onbeschofte klantenservice, ondeskundige monteurs die leugens verkondigen om hun eigen straatje schoon te vegen en een administratieve chaos is een soort trieste karikatuur van een oud Sovjetbedrijf ontstaan. Er is volgens mij maar een oplossing... Weg met het monopolie van Ziggo, open die kabel!

wzwarts
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:06

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door wzwarts »

Men vraagd ons op vrij willige basis te reageren hoe ZIGGO zijn klanten bediend en of er een verbetering na de hoop ellende bij het startem van hun reorganisatie. Daar kan ik en met mij velen constateren dat men gewoon maling hebben aan hun klanten.Tijden van wachten is zeker niet korter geworden eerder langer en als men een aan de lijn krijgt weer geen goed antwoord. Verstoringen moet men zelf maar uitdocteren of ,zoals altijd , ga eerst kijken of de buren ook die storing heeft .:evil:Wij hadden bv een mailprobleem zij waren ermee bezig,op teletekst geen melding dus weer bellen (25 min). En dat is echt geen uitzondering,klachtenbrief schrijven:na drie weken een antwoord daar werd je ook niet wijzer van.Sorry is een veel gehoorde of te lezen woord maar het zegd .nx :oops: ZIGGO kan wel pochen van 3 en een half miljoen aansluitingen maar men kan ze niet aan.Hoeveel medewerkers bv zitten er bij de beruchte callcenter of zitten ze thuis met een doorschakeling. Wij ''kregen'' in Alphen aan den Rijn de mogelijkheid om eem digtaledecoder te kopen voor 15 euro.Dit als tegemoet koming van de verhoging vamn de tv tarief.Inschrijving op gestuurd nooit geen antwoord gehad,uiteindelijk maar naar de bus gegaan want die stond ze uit te delen.Wel een antwoord gekregen via de mail,voor de 24e okt. zou ik hem krijgen,hij moet nog steeds komen. :oops: Ach ik kan nog wel even doorgaan,geef mij maar een ander terug,een kleine organisatie maar met veel minder verstoringen.En zijn er nog betere want ZIGGO heeft teveel macht in handen gekregen.
W.ZWarts

elstroost
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:00

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door elstroost »

Ook ik gebruik al jaren casema. De telefoonverbinding was erg slecht. Uiteindelijk ben ik voor de telefoon overgestapt naar KPN. Internet en email waren altijd super, maar sinds Ziggo bestaat is het een grote ramp. Gemiddeld 4 keer per dag ligt alles eruit. Vorige week nog een hele dag en dit terwijl ook emails van mijn koor bij mij binnenkomen. Bellen helpt niet en op klachtenemails wordt niet gereageerd. Persoonlijk doorgeven op de 50+ beurs bij de stand heeft ook niets uitgehaald. Ik zal binnen 14 dagen worden teruggebeld, maar tot op heden geen telefoon van Ziggo. Ik wil graag naar een andere provider, maaar zit aan een contract vast. Kan dit contract toch ontbonden worden?

elstroost
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:00

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door elstroost »

Ook ik gebruik al jaren casema. De telefoonverbinding was erg slecht. Uiteindelijk ben ik voor de telefoon overgestapt naar KPN. Internet en email waren altijd super, maar sinds Ziggo bestaat is het een grote ramp. Gemiddeld 4 keer per dag ligt alles eruit. Vorige week nog een hele dag en dit terwijl ook emails van mijn koor bij mij binnenkomen. Bellen helpt niet en op klachtenemails wordt niet gereageerd. Persoonlijk doorgeven op de 50+ beurs bij de stand heeft ook niets uitgehaald. Ik zal binnen 14 dagen worden teruggebeld, maar tot op heden geen telefoon van Ziggo. Ik wil graag naar een andere provider, maaar zit aan een contract vast. Kan dit contract toch ontbonden worden?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Cesar »

Vreemd, nog nooit enig probleem ondervonden en wil dit graag zo houden. Ik zit al vanaf het eerste begin bij @Home voor TV, Internet en Digitale TV.
Met mijn hand op mijn hart echt nog geen enkele keer iets meegemaakt of het moest vooraangekondigd zijn.

Cesar

Timen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:05

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Timen »

Ik heb het volgende probleem. Ik kom niet meer van mijn opgezegde telefoonlijn af, terwijl honderden mensen ziiten te wachten op een goede verbinding. Kreeg gisteren een brief, ze hadden mij vergeten een factuur te sturen. Krijg de volgende maand een dubbele factuur. Als ik de rekening niet kon betalen, moest ik maar contact opnemen met de alom gewaardeerde klantenservice.

hobbygips
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008 14:02

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door hobbygips »

Ik moest min of meer klant worden van Ziggo, maar door waarschuwingen en een zeer slechte ervaring: DUS NIET.
De ervaring: Ik ben werkzaam bij een buurtinterventieteam in 's-Gravenhage. Er was een kabelkast van Ziggo geheel kapot waardoor de kabels, door kinderen, zo voor het grijpen lagen, levensgevaarlijk dus. Ziggo was voor mij, ook via speciale nummers en instanties: ONBEREIKBAAR, dus niet mee in zee gaan dus.

pijl1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2008 15:13

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door pijl1 »

Ik snap niet wat al die mensen toch hebben te zeuren, mijn ervaring met Ziggo (@home) is gewoon werkelijk goed, mijn verbindingen werken gewoon goed, geen enkel probleem en om de klantenservice te bereiken heb nog nooit langer dan hooguit drie minuten hoeven en als er iets was dan werd dat correct afgewikkeld, ik ben dik tevreden met Ziggo (@home), laat dat gezegd zijn.
Mijn buitenlandse vrienden zeggen wel eens, wat zijn jullie nederlanders toch een zeurkousen, in de meeste landen is de service van de providers lang niet zo goed als in nederland.

mjonker-vogelzang
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2008 07:59

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door mjonker-vogelzang »

Heel herkenbaar. Overstappen bij destijds @home was een ramp, verhuizen was een ramp. We hebben uiteindelijk maanden zonder internet en telefoon gezeten en @home incasseerde wel elke maand met een automatische machtiging ons geld van onze rekening, We hebben ongeveer een half jaar lang 30 euro in de maand voor lucht betaald. Reken maar uit 6 keer 30 euro. We hebben nooit een cent teruggezien.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is weer "feest" bij Ziggo!,

27 augustus met veel moeite internet kunnen bekomen van Ziggo, "druppelend" kwamen de onderdelen die benodigd waren binnen, en dit na -tig telefoontjes naar Ziggo,

Via de mail kregen we na lang aandringen een mail terug dat we € 100,- onkosten vergoeding kregen door de torenhoge GSM Pre-Paid rekeningen omdat de vaste telefoon al afgesloten was door de vorige provider,

Alles wat er kwam, behalve dat geld waar we recht op hebben!, dus Ziggo weer gebeld; de mail was nooit verstuurd!, en stond niet geregistreerd, dus ik kon het beste maar een klacht sturen via de klachtensite van Ziggo, dat dus gedaan, nu onderhand 3 weken verder nog geen mail of telefoontje ontvangen van Ziggo!, ze houden achterbaks hun "bek"!, de klant kan toch niet bij ze komen daar bij Ziggo!, alleen via de telefoon of mail!,

Al snel kwamen wij er achter dat we door Ziggo 3 losse abonnementen hebben gekregen, dus Ziggo maar weer gebeld, dit scheen normaal te zijn!, per 1 oktober wordt alles omgezet en hebben we theoretisch de goede internetsnelheid waar we recht op hebben,

Diverse malen maar weer eens gebeld wanneer we nu eindelijk in het goede pakket gezet worden, "het kan iedere dag gebeuren, dus gisteren maar weer gebeld, en Ziggo wist mij met trots te vertellen dat morgen 24 augustus de grote dag is!, hiep hiep Hoera, eindelijk het goede pakket waar we recht op hebben,

Vandaag echter is de snelheid omhoog gedraait, en komen we op nagenoeg de snelheden waar we eigenlijk recht op hebben,

Maar Ziggo zou Ziggo niet zijn dat er weer iets mis gaat!, de goedwerkende telefoon is maar weer eens afgesloten voor de verandering!, dus maar weer via de Pre-Paid naar Ziggo gebeld, antwoord van Ziggo; " dit is normaal meneer dat de goedwerkende telefoon afgesloten wordt!, u bent immers in een ander pakket gezet!, dus krijgt u een "nieuwe lijn!"

Dus ik zit weer zonder telefoon door dat zooitje daar!, en nu maar hopen dat ze maandag de boel weer draaiende hebben daar!,

Soms bekruipt het je gevoel dat de klant gewoon getreitert wordt door Ziggo!, kunnen ze daar nu niks goed doen?

Hopende dat maandag 27 oktober de telefoon weer werkt, anders maar weer apatisch bellen naar Ziggo!, je wordt toch echt onpasselijk van dat zooitje daar,

Ik kan niemand deze provider aanraden!, ze gaan achterbaks hun eigen gang en luisteren niet naar de klanten!, jammer dat ik daar zelf achter moest komen, wanneer deze problemen aanhouden ga ik naar een andere provider, hier is niet mee te werken, ze behandelen de klanten als zeurende schoolkinderen!,

Aanpakken dat zooitje dat Ziggo heet!,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

wzwarts
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:06

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door wzwarts »

Het is toch wel erg opgevallen dat iedereen die nu gereageert hebben allemaal niet te spreken zijn op de mannier zoals ZIGGO zijn klanten behandeld.
Er kan eigenlijk maar een reden zijn nml dat je zelf bij dat bedrijf werkt of dat je de enige bent in het dorp misschien en dus maar een aansluiting is.Ik zou het anders niet weten dan alleen dat je mazzel heb.

wz

Tomolino
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 21:11

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Tomolino »

Test

Tomolino
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 21:11

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Tomolino »

Graag wil ik een reactie geven over Ziggo ik ben al vanaf 28 september bezig om een storing opgelost te krijgen aan mijn digitale decoder
Omdat ik geen contact kon krijgen via de telefoon ( diverse keren geprobeert ruim 45 min aan de telefoon)
Heb ik het geprobeert via de mail maar na 3 keer weer maar na de telefoon maar dan via de zakelijke lijn bij ziggo dit keer kwam ik wel in contact met een medewerker maar helaas ik moest toch naar de klantenservice voor de particulieren men verbinden mij wel door en de medewerker beloofde mij de volgende dag terug te bellen maar nee hoor niets meer gehoort.
Dus toch maar weer zelf contact gezocht met klanten service van Ziggo en wat vertelde de medwerkster toen ik eindelijk contact had dat ik maar met mijn decoder naar de media markt moest gaan.
En als men daar inderdaad constateerde dat hij kapot was ik maar weer contact moest opnemen met de klantenservice.
Ik ben hier natuurlijk mee akkoord gegaan en heb wederom contact gezocht met de klantenservice van Ziggo en heb daar na veel gepraat de toezegging gehad dat men een RMA procedure op zouden starten dit zou wel ongeveer 3 dagen duren maar omdat ik op dat moment niet thuis was omdat ik vanuit mij thuis geen 0900 nummers kan bellen beloofde de medwerker van Ziggo dat hij mij terug zou bellen.
10 dagen nadien nog geen RMA en geen telefoontje van de medewerker van Ziggo.
Ondertussen heb ik zelf maar iemand laten komen om het probleem op te lossen en ben ik haastig op zoek naar een andere aanbieder want dit vind ik geen klant vriendelijkheid.

patpetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 21:50

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door patpetje »

Eindelijk na 3 maanden telefoon erbij via ziggo.yes dat is vast gelukt,moest het wel 3 keer aanvragen voor dat het kwartje is viel.
Alles werkt goed nu maar de administratie is een zooitje.
Ik moest een formulier invullen wat voor nieuwe tv zenders ik wilden of wijzigen wat ik niet meer wilden hebben alles netjes ingevuld en opgestuurd en kopie gemaakt van het formulier je weet maar nooit.
Nu 1 maand later is er nog niks gewijzigd en heb alle kanalen nog,zo erg is dat niet als je er maar niet voor hoeft te betalen.
Nu heb ik online de rekening bekeken van de volgende maand en tot mijn verbazing staat er geen internet en geen telefoon meer bij,dus heb ik nu een goedkoop pakket met alles erop en eraan voor de prijs van 25 euro dat is nog is service van ziggo.
Ziggo ga zo door jullie leren het nog wel is een keer.


Kijkt ziggo ook op radar mee, vrijdag bericht geplaatst en zondag geen tv meer,alles op code E 19.

Er staat nu pas op website van ziggo dat er een groepsstoring is in mijn gebied vanaf 19.35 maandag de storing was al op zondagmorgen 7.00 uur.
Laatst gewijzigd door patpetje op 27 okt 2008 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.

kievito
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2007 17:45

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door kievito »

Twee maanden geleden digitale tv aangeschaft van Ziggo. De beloofde "twee maanden gratis plus pakket" werden twee dagen!! Na heel veel heen en weer gebel (uren, dagen, weken), lange wachttijden en mensen aan de telefoon gekregen die nergens de ballen verstand van hebben, is het eindelijk na twee/ drie weken goed gekomen!!

Deo Volente
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 sep 2008 02:15

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Deo Volente »

Sinds @Home is overgegaan naar Ziggo, heb ik regelmatig 's avonds geen beschikking meer over telefonie en internet. Het modem opnieuw opstarten werkt niet, hoe vaak ook .... Als hulpverlener kan ik me dit niet permiteren.Na een uur of 2 's nachts werken de diensten weer ...
Verder heb ik nog een tegoed van Ziggo's Fotoservice, hetgeen in een email werd bevestigd. De terugbetaling zou zijn geschied op 17 september j.l., maar ik heb het bedrag nooit terug ontvangen. Bellen met de helpdesk/klantenservice bood ook geen oplossing: de betreffende dame die ik na lang wachten aan de telefoon kreeg wist niet eens dat Ziggo een fotoservice had! Haar advies was dan ook: wederom emailen naar de fotoservice. Ik heb dit drie keer gedaan, maar kreeg geen antwoord. Daarna heb ik een brief gestuurd naar Ziggo, en daar is tot op heden ook niet op geantwoord.
Tenslotte ontving ik op 8 oktober j.l. een brief van Ziggo dat in mijn wijk het kabelnetwerk gemoderniseerd zou worden op maandag 6 en dinsdag 7 oktobe, hetgeen storingen zou kunnen veroorzaken... Beetje laat nietwaar?
Kortom: ik overweeg over te stappen naar een andere provider, want de service van Ziggo is bar slecht!

cdegier
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door cdegier »

heb ook ziggo gehad maar veel klachten en veel weekenden geen telefoon en internet ben nu naar tele2 overgegaan na de gebruikelijke aanloop moeilijkheden geen problemen meer en de kosten zijn ook lager

eldinopa
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2008 11:41

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door eldinopa »

Ook ik had casema,plots werd het ziggo,ik kon opzeggen als ik het had gewild,maar deed dat niet,waarom zou ik.
Had ik het maar gedaan,ik heb 3 maanden ellende met de telefoon internet gehad,2 maanden om mijn pakket te veranderen,toen opgezegd geld geblokkeerd machtiging ingetrokken,en nu alleen tv maar hoe de betaling zal zijn weet ik nu nog niet.
Ik ben naar de kpn winkel gegaan heeft een usb stickmodem gekocht
midden abonnement,nooit geen last meer met internet,alles zonder kabels enz,o en een prepait telefoontje werkt ook altijd.
doei ziggo.
ex klant : 8)

erikrijnders
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2004 09:56

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door erikrijnders »

Hier in het Cogas-gebied van Ziggo kunnen we geen alles 1 in pakket afnemen. Sorry meneer, u heeft analoge kabel van Cogas.....

Hierdoor betalen we voor de losse paketten precies hetzelfde als al de alles in 1 klanten maar krijgen niet:
- Dubbele internetsnelheid
- Onderling gratis bellen
- gratis decoder
- vijdf extra gratis zenders digitaal

Kortom we betalen hetzelfde product maar krijgen gewoon minder geleverd van Ziggo, alleen puur uit het feit dat we geen analoge tv van Ziggo af kunnen nemen. Ik vind dit een schandalige zaak en Ziggo zou ook voor de Cogas-klanten iets moeten doen om deze te compenseren.

Als klant kunnen wij het immers niet helpen dat we analoge tv van Cogas hebben.

Gesloten