LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo (vervolg)

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
luna777
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2008 21:22

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door luna777 »

Zeg patrick

zoals ik hierboven schreef, heb ik wel een probleem met ziggo.

Voorheen ook nooit hoor...

Ik vraag mij wel af of u uw oude digitale ontvanger en card wel moest terugsturen.

Want ik kon hem kosteloos houden, zeiden ze, maar ondertussen betaal ik wel dubbel..

Wat is u gezegd met over de oude decoder of kreeg u geen nieuwe?

Groet Luna

michielvk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 11:18

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door michielvk »

In juni 2008 informeerde ik bij Ziggo naar digitale televisie omdat ik per 1.8.2008 wilde overstappen naar een alles in 1 pakket. Men wilde alvast e.e.a. noteren dat het per 1.8.2008 in zou gaan. En wat deed men? U bent al aangesloten! (in juni 2008) Vervolgens alles weer terug laten draaien .
Ik zou een installatiepakket toegestuurd krijgen maar ik wilde zelf een hd tuner uitzoeken, dat heb ik telefonisch aangegeven. Ik heb een HD tuner gekocht en kreeg alsnog een compleet installatiepakket met ...nog een tuner en om die reden moest men een nieuw contract aanmaken en.....ik kreeg nog een compleet installatiepakket. Toen bleek dat er in het contract een storende fout zat............kreeg ik nog een installatiepakket. Internet werkte uiteindelijk....telefoon niet. Men geeft de schuld aan een storing. Door deze storing bleek ik ineens geen internet te hebben bij Ziggo, althans in hun administratie, maar het werkt wel.....En tot mijn grote verbazing......kreeg ik weer.....een compleet installatiepakket thuisgestuurd. Een medewerker vond het allemaal reuzeleuk. Nu heb ik het nog niet over alle geregistreerde smartcards, afboekingen, retourzendingen en alsnog fouten in mijn contract met verkeerde rekeningnummers, wijzigingen die niet kunnen worden doorgevoerd, talloze telefoontjes en emails. Ik kan er niet eens boos meer van worden. Ik wacht tot eind volgende maand en als dan er nog niets is gebeurd dan is Ziggo finito.

nounou
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mar 2006 23:21

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door nounou »

Tsja ZIGGO; Casema is erop achteruitgegaan evenals UPC en het is gelijk aan @home. Kortom een maffiabedrijf; in geld melken zijn ze goed, het produkt dat ze leveren is meestal waardeloos! Ze geven hun medewerkers extra bijscholing zegt men; inderdaad in LIEGEN! Ben allang blij dat ik geen internet meer via hen heb, alleen maar analoge televisie. Maar ook nu blijft men klanten oplichten! €1.25 per acceptgiro brengen de klant inrekening als die hen niet machtigd tot automatische incasso! Schandalig; immers hetzelfde aantal mensen ( dat geeft men ook grif toe ) werkt om de automatische incasso te innen: ik kan niet anders concluderen dan dat ze duur papiergebruiken! Ze vinden het vreemd dat mensen hen soms vanwege de ervaringen met hun waardeloze service niet machtigen tot automatische incasso. Je mag wel betalen, maar je zit ( zonder dat het jouw fout is ) wel dagen/weken zonder produkt. Mensen hou hen het mes op de keel; als ze lange tijd ( dagen/weken ) niet leveren betaal deze dagen niet; immers Ziggo levert dan geen produkt/dienst! :evil:

gerardk
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2006 00:43

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door gerardk »

Ziggo een probleem oplossen in wee a drie weken ??????? Denk het niet want ze doen er daar al langer over om een brief of mail te beantwoorden !!!!! :oops:

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door jippiet »

ik ben zo blij dat ik niet overgestapt ben naar ziggo,ik had alles al ingevuld om over tegaan,maar nadat ik Rader had gezien,was voormij nooit ziggo in mijn huis.
wat een ramp is dat voor al die mensen

fritske3
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2008 15:15

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door fritske3 »

Nu juist in November ben ik reeds èèn vol jaar bezig met TV Digitaal Totaal ,waar absoluut elke fout ook wèèr fout gaat.Klantenservice werkt niet of volkomen langs elkaar heen.Van het kastje naar naar de muur of geen reactie.Zelfs contact proberen te krijgen lukt niet.Hier gaat alle fout wat maar fout kan gaan.
Ook reactie van mij op reclamespotjes van de ster komen niet door !
Klachten kun je niet doorgeven omdat je er niet doorheen komt.Telefoongesprekken duren oneindig dus lukt niet.

slooc
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 19:15

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door slooc »

Vandaag op de giro een Incasso van Ziggo terwijl ik mijn abonnement op 1 oktober is beëindigd. Het staat in het systeem dat het abonnement is beëindigd, maar het is niet verwerkt .
Gelijk de incasso terug laten storten. Heb meer dan een half aan telefoon gezeten.

bamagu
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 20:08

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door bamagu »

het is echt niet te geloven!!! Al vele euro's gespendeerd aan de 0900 lijn en niets wijzer. geen telefoon, geen digitale tv en wel betalen. ieder keer hetzelfde gezeik. U bent niet bekend, uw gegevens zijn nog niet verwerkt. Van TD naar afd. wijzigingen en weer terug. gem. wachttijd 1 uur per telefoontje. Reeds 15 keer gebeld. Gelukkig dat ze fysiek niet te grijpen zijn, want dan ging ik de fout in, dat verzeker ik je. Ben ten einde raad.

klico
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 20:32

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door klico »

Nou als iemand nog tips voor mij heeft...
wat kan ik nu nog doen na eerst in Mei 2008 aangegeven te hebben per 1 Okt 2008 te gaan verhuizen, dus ruim op tijd aangegeven, toch 3 weken zonder internet, veel gebeld en uit eindelijk uit wanhoop bij Ziggo Zwolle aan de balie gaan zeuren tot 3x toe...Nu wel internet maar mijn klacht hier over is toch al zo'n 6 weken in behandeling...Na gisteren weer te hebben gebeld moest ik toch maar weer een mail sturen en aan geven dat ik al 6 weken wacht op een enige reactie.....En nu? Vast weer over 3 weken er zelf weer achter aan en weer kosten maken door uren in de wacht te hangen bij Ziggo....Pff wat vermoeiend..Enne nog iets, maakt Ziggo reclame als ik met een andere Ziggo klant belt dat dit gratis is??????
Dan moeten de telefoontjes die ik naar Ziggo heb gepleegd toch ook gratis zijn.....Tja..

fmeijel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 21:01

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door fmeijel »

Is Ziggo niet juridisch aan te pakken met al hun goede reclames op TV, en een slechte behandeling van de klanten.
Zie onderstaand tabel van mijn contacten met Ziggo.
Telefoon- en mailcontact met Ziggo.

Datum Klacht Oplossing Ziggo
06-10-2008 Nieuw klantnummer gekregen met rekening, alleen aanvulling digitale TV aangevraagd. Ziggo gebeld Wijzigingen gebeld:
Alles wordt geregeld
03-11-2008 Rekening van bank afgehouden van nieuw klantnummer. Ziggo gebeld Facturering gebeld:
Wijzigingen bellen
03-11-2008 Zie boven Wijzigingen gebeld:
Alles is geregeld facturering bellen
04-11-2008 Zie boven Facturering gebeld:
Alles wordt geregeld, krijg schriftelijke bevestiging opgestuurd.
05-11-2008 Stoppen automatische machtiging opgestuurd
13-11-2008 Beëindiging nieuw abonnement ontvangen.
13-11-2008 Wijziging digitale TV op oud klantnummer ontvangen
18-11-2008 Ziggo gebeld geen Digitale TV meer Wordt geregeld smartcard-code doorgegeven (kan een week duren)
21-11-2007 Modem nieuw klantnummer teruggestuurd op verzoek van Ziggo.
26-11-2008 Ziggo gebeld nog geen digitale TV Opnieuw smartcard-code doorgegeven.
Wordt geactiveerd (binnen 48 uur digitale TV mogelijk)
26-11-2008 Rekening van beëindigd klantnummer van bank gehouden. Ziggo gebeld.
Doorgegeven nieuw klantnummer laten blokkeren bij bank omdat automatische afschrijven niet wordt gestopt Advies Ziggo:
Bij bank geld terug laten storten op eigen rekening, Rekening wordt bij Ziggo verwijderd


E-MAIL KLACHT
Datum Klacht Reactie Ziggo
06-10-2008 Klacht gemaild naar Ziggo Geen reactie
01-11-2008 Klacht gemaild naar Ziggo Geen reactie
04-11-2008 Klacht gemaild naar Ziggo
08-11-2008 Klacht opnieuw mailen zijn vorige klachten zijn niet terug te vinden in hun administratie
08-11-2008 Klacht opnieuw gemaild
13-11-2008 Door Ziggo nieuw klantnummer opgezegd. Voor oud klantnummer Alles-1- plus pakket aangevraagd binnen 48 uur in mijn bezit. Rekening van nieuw klantnummer wordt terug gecrediteerd.
18-11-2008 Klacht storing digitaal TV Geen reactie
20-11-2008 Klacht digitaal TV geen ontvangst Moet hiervoor telefonisch contact opnemen met Ziggo.

janmolenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 21:06

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door janmolenaar »

Beste Radar,

Ik begrijp er allemaal niets meer van, ook ik ben automatisch overgegaan van Casema naar Ziggo. Aanvankelijk stond ik daar ook wat sceptisch tegenover. Bij deze overgang heb ik totaal géén problemen ondervonden en totaal géén storingen gehad met internet, telefoon en televisie.

Onlangs ben ik ook overgegaan naar digitale televisie en een ander pakket het zgn 'alles in één pakket'wat voor mij ook nog eens voordeliger uitpakte.

Het aansluiten van de decoder leverde géén problemen op, maar na de de zogenaaamde 'previewperiode' kreeg ik een blokkade, dit kwam omdat ik 's nachts de decoder en het modem volledig afsluit. Hierdoor kon de smartcard niet de nieuwe gegevens opladen. het gevolg was dat ik een 'E19"melding kreeg. Door eerst de aanwijzigingen op te volgen uit de handleiding en rond te snuffelen op internet kwam ik niet echt verder.

Dan maar bellen met de helpdesk, nou daar kwam je echt niet aan bod. Lange wachttijden. dus daar maar mee gestopt, inmiddels stond mijn tv weer op analoog, met een kwalitatief goed beeld, dus géén probleem. Alles werkte dus normaal.

Maar ik wilde het er toch niet bij laten zitten.
Afgelopen zondag heb ik via internet het contactformulier ingevuld en deze klacht kenbaar gemaakt.
Dinsdag had ik bericht terug met een mogelijke oplossing.

Onderwijl had ik op de pc de 'thuishelp' geïnstalleerd.
Daarin is ook de mogelijkheid om te chatten met de helpdesk. Dus heb dat gedaan. Dit ging heel erg goed en ben daar heel goed geholpen. Binnen 20 minuten was het hele probleem verholpen en toen ik vanmorgen de tv aanzette op het digitale kanaal had ik ook weer een signaal en alle zenders waar ik om gevraagd had.
Ook op andere vragen kreeg ik een duidelijk antwoord.

Hieruit blijkt maar weer dat problemen wel degelijk opgelost worden als het mogelijk is en dat je niet oneindig behoeft te wachten.
Ik snap dan ook niet dat mensen oneindig blijven telefoneren als er andere mogelijkheden zijn.

En werkt het allemaal niet naar mijn zin, of het duurt mij echt te lang dan stap ik zo over naar een ander. Maar ook daar zal het wel weer wat zijn. Dus nu alles goed werkt blijf ik gewoon waar ik ben.

Jan Molenaar

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door camkooyman »

Ik heb ook meegedaan met de Testpanel van Ziggo. Ik heb ook de vragen beantwoord over de oplossing van problemen bij Ziggo. Bij de vraag 'heeft Ziggo gebeld naar u' over of de klacht is opgelost. Daar heb ik NEE ingevuld. Moet eigenlijk nee/ja zijn. Want ze belde een keer mijn partner, omdat ik naar mijn werk was. De lijn stoorde zo erg dat mijn partner de opbeller van Ziggo niet kon verstaan. Enkele dagen later belde die man van Ziggo weer naar mijn partner. Zij vroeg of hij naar mijn mobiel wilde bellen. Hij weigerde het met antwoord dat hij dat moeilijk vond. Dus ging ik er van uit dat hij daar geen zin in had. Er werd verteld dat ik hem terug kon bellen. Maar er werken zoveel op dat callcenter. Wat heb je daar nu aan?

roer-75
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:31

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door roer-75 »

heb nog nooit problemen gehad,deze week gebeld ben direkt geholpen ben zeer tevreden

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door camkooyman »

Beste mensen,

Roer-75 was gewoon thuis. Als ik thuis was, zouden ze mij denk ik ook gelijk hebben kunnen helpen.
Maar het probleem is, dat die man niet naar mijn mobiel wilde bellen.

Roosenfrans
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:37

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door Roosenfrans »

Er wordt veel geklaagd over ZIGGO. Er zijn echter ook positieve berichten.
Ook ik had mijn klacht ingezonden via Radar. Twee weken na de eerste uitzending werd ik gebeld over de klacht. Enkele dagen daarna ontving ik een mailberichtje dat d eklacht was opgelost. Afgelopen zaterdag werd ik nog eens gebeld door de klantenservice van Ziggo met de vraag of de klacht naar tevredenheid was opgelost. Hierop kon ik nie anders dan aangeven dat het tot volle tevredenheid was.
Naast alle negatieve berichten wil ik ook dit positief bericht u niet onthouden. Er wordt dus wel degelijk aan gewerkt al gaat het niet zoals in eerste instantie was beloofd.

pluto54
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 14:43

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door pluto54 »

Wat een treurnis allemaal. Vorige week gebeld met de helpdesk de telefoon werd al na een maal overgaan opgenomen (ik schrok er zelf van) en ben prima geholpen dus niet zo negatief allemaal.

janvanzijp
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2008 14:39

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door janvanzijp »

Ondanks alle goede berichten van de ziggo directeur zit ik al sinds
16 okt 08 met een niet werkende telefoon. Ik heb pas 15 keer contact gezocht mobiel of via internet met als resultaat heel veel kosten ,verhoogde bloeddruk en last van m`n hart.Ik raad een ieder aan het zelfde te doen als ik, zoek zo gauw mogelijk een ander bedrijf op.Betaal de rekeningen van de niet werkende ziggo abonnementen en probeer te blijven lachen als de bekende boer . Ik wens een ieder veel sterkte toe met Ziggo :cry: :evil:

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door camkooyman »

Ik vind ook dat het vanaf september het met Ziggo ook veel beter gaat. En gaat nog steeds voor uit.
Daarom blijf ik ook bij Ziggo. Ze hebben een voordeling 3 in 1 pakket.

Alleen was het jammer dat ze mij niet hebben kunnen bereiken en niet maar mijn mobiel wilde bellen. Ze zullen mij wel geprobeert te hebben bellen met de vraag of mijn klacht verholpen is, etc. Want mijn klacht was maar voor de helft opgelost.
Helaas konden ze mij niet bereiken. En na 2 of 3x bellen, staken ze ermee. Ze kunnen toch ook mailen of schrijven? Ze hebben mijn e-mailadres en postadres.

rooy0126
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:45

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door rooy0126 »

Ik heb al eerder gereageerd en mijn mening over Ziggo gespuid. Na een miserabele periode met alleen maar negatieve ervaringen, is uiteindelijk (na 2 eerdere, -niet nagekomen-, afspraken) de monteur op 12/11 geweest en heeft e.e.a. geïnstalleerd. Alles zou werken, alleen voor de telefoonverbinding moest na enkele dagen een stekkertje verwisseld worden. Op 24/11 zelf gebeld: Volgens Ziggo zou de telefoon het doen. Ziggo zou KPN inlichten, maar daar wist men van niks. Heb dus het stekkertje verwisseld, maar kon toen nog niet via Ziggo bellen en ook was ik niet meer bereikbaar. Op 25/11 weer gebeld: Men had iets verkeerd gedaan, maar deze week zou het opgelost zijn. Ik moest de KPN toch nog maar niet opzeggen (Dit zou Ziggo echter moeten doen) en ik heb de verbinding via de KPN maar weer ingesteld. Het is nu 28/11, maar ik heb nog steeds niet gehoord. Bovendien valt Internet regelmatig uit. Ik weet niet waar dit nu weer aan ligt.

Gr. - Sjef de Rooy

huizengae
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 20:34

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door huizengae »

Klacht ivm. niet reageren geen radio en tv signaal

Ivm. mijn verhuizing zou ik radio en tv signaal op mijn nw. adres hebben op 25-10-8 deelde Ziggo mij per brief mee. Tot op heden heb ik dat niet, behoudens storend signaal van tv 1,2 en 4.
Omdat ik er tel. bij hun niet doorheen kom, stuurde ik via hun site op 11-11, 13-11, 17-11 en 19-11-8 emails hierover, waar inhoudelijk niet op gereageerd wordt. Slechts 2x een automatische reply met de mededeling dat er zsm. gereageerd zal worden, wat dus vervolgens niet gebeurd.
Ik vind dit stijlloos.

Ik heb 23-10-8 per brief laten weten dat ik ze tot 1-12-8 de tijd gegeven dit te repareren, uiteraard op hun kosten.
Reageren ze weer niet stuur ik de klacht door naar de geschillencie. Sgc en Opta, waarin ik dan tevens een schadeclaim verwerk, conform hun voorwaarden.
Tevens gaat de klacht dan naar Vara’s kassa, Consumentenbond en Tros ronduit. De laatste 2 hebben die inmiddels.
Ook zeg ik dan mijn abonnement op per 1-1-9 omdat ik helaas tot die tijd al betaald heb.

Erik

Gesloten