LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzineprijzen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik naar Duitsland ga, dan zijn de dieselprijzen daar volgens mij meestal hoger dan hier. Dus ik gooi hem juist in nederland vol.
Komt omdat in Duitsland de wegenbelasting bij de dieselprijs in zit.
Voor een eerlijk vergelijk zou je die dan ook mee moeten tellen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom zou je dat mee moeten nemen? Het gaat in dit topic toch om de brandstofprijzen en niet om het geheel van de kosten (en baten) voor (auto)verkeer? Dat is ook wat bv acjzr1 zegt:
acjzr1 schreef:Mee eens, maar het gaat hier om brandstofprijzen.
Die zijn vergeleken met de landen rondom ons wel heel erg hoog.
Alleen "het verenigd koninkrijk" (in de volksmond "Engeland") doet het nog slechter!
Daarover wil ik aangeven dat mij eigen ervaring is dat het met bv. de dieselprijzen in NL wel meevalt vergeleken met D.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door sjohie »

acjzr1 schreef:
tenormin schreef:
Sterker nog, na de start van dit topic zijn de belastingen en accijnzen op brandstoffen gestegen.
Het was blijkbaar nog niet duur genoeg...
Was het daarbij maar gebleven, ik heb nog wel een A4-tje vol wat in prijs is gestegen.....
Mee eens, maar het gaat hier om brandstofprijzen.
Die zijn vergeleken met de landen rondom ons wel heel erg hoog.
Alleen "het verenigd koninkrijk" (in de volksmond "Engeland") doet het nog slechter!
Volgens mij is het op de Griekse eilanden plus/min een paar cent ook even duur als hier, en ook in Noorwegen is het behoorlijk aan de prijs, sterker nog, als ik hier kijk, was het daar in 2012 nog duurder als hier.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Volgens mij is het op de Griekse eilanden plus/min een paar cent ook even duur als hier, en ook in Noorwegen is het behoorlijk aan de prijs, sterker nog, als ik hier kijk, was het daar in 2012 nog duurder als hier.
Nu waren en zijn de Scandinavische landen, al heel lang voor wie hier in de recessie kwamen, veel duurder om te wonen/leven. Dus dat is niet echt nieuw.

Gesloten