LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzineprijzen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Benzineprijzen

Ongelezen bericht door Radar »

Hoe kan het dat de olieprijs veel lager is dan twee jaar geleden, maar de benzine bijna net zo duur is?

Maandag 19 april in Radar, 20.30 uur op Nederland 1

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat vraag ik me ook af, het is gewoon asociaal die prijzen van de
benzine !
Niet meer te betalen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door JtC »

Toevallig vroeg ik me dat ook af toen ik vandaag de auto aan het tanken was. Ik betaalde 1,46 voor Euro 95 dus op zich nog heel "goedkoop". Maar het begint echt nergens op te lijken...

Wim Frens
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2010 17:52

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door Wim Frens »

Ik vind prijzen nogal meevallen .
Gefeliciteerd!

U heeft de dagprijs t.w. 'één gratis volle tank TOTAL Excellium benzine of diesel' (met een maximum van 70 liter) gewonnen. Wij zenden u de benodigde TOTAL-tankpas zo spoedig mogelijk toe.

Wij wensen u veel zuinige en veilige kilometers toe alsook veel plezier met uw prijs.

TOTAL Nederland N.V.

Scania13
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 apr 2010 17:47

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door Scania13 »

Het zou al een hoop schelen als we het "Kwartje van Kok", niet meer hoefden te betalen,cq. terugkregen.
Maar dat is in dit Graaiers-landje vergeefse hoop!!!

MaartenVanGrol
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 apr 2010 17:56

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door MaartenVanGrol »

In het verleden was altijd de reden voor verhoging van de olieprijs "de hoge Dollar". Nu de Dollar min of meer ondergeschikt is aan de euro gaat die smoes volgens mij niet meer op. Maar zowel de oliemaatschappijen als de regering vinden altijd wel een reden om de prijs zo hoog te houden en alleen voor eigen belang.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door ronald g »

Olie prijzen volgen het vraag en aanbod, als er in Verweggistan een ramp is gebeurd of een mogelijke dreiging gaan hier de prijzen omhoog. Ik weet nog dat in de gulden tijd heel Nederland op zijn kop stond toen de prijs boven de twee gulden vijftig uitkwam. Maar ja één euro vijftig klinkt goedkoper en niemand klaagt. Reken eens om mag wel niet, maar toch zit je al gauw aan de 3 gulden 30. De energieprijzen zullen wel mee gaan lopen. De enige die profiteert is onze schatkist maar daar zien we als burger verdomt weinig van terug, die heeft bedacht dat je over accijnzen ook nog een btw mag betalen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door JtC »

Ach ja, is het geen BTW, dan verzinnen ze wel een of andere toeslag. Of milieu-tax of iets dergelijks. Dat omrekenen, dat moet je eigenlijk maar niet doen. Daar kun je je best wel boos om maken namelijk. Wat kost tegenwoordig je frietje? Een pak sigaretten? En ga maar door...

bago28
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:03

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door bago28 »

Het is opvalland stil over het onderwerp benzineprijzen in den Haag.
Eigenlijk zou je verwachten dat tenminste toch een partij er in het verkiezingsprogramma wat over te melden heeft!
Misschien kan iemand eens uitrekenen wat het de schatkist al maandenlang opbrengt.
Mogelijk scheelt het straks enkele " miljardjes" bezuinigen

Bago

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat hele milieu gedoe is gebakken lucht, maar een leuke bron van inkomsten. Ijskappen smelten en hoppa betalen. Daarna een bericht iskappen groeien aan. De uitstoot van schadelijke gassen is een natuurlijk iets en van alle tijden. Olie was er voldoende geweest als we het afval weer terug in de grond gestopt hadden, maar we verbanden het. Olie ontstaat uit een rottingsproces van bomen en loof. Het is een cirkel en wij hebben onder het mom milieu een schakel uit die keten gehaald.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat iedereen de discussies erover gewoon een beetje moe is. Er verandert toch niks, dus waarom zou je je er nog druk om maken.

Of het nu linksom of rechtsom is, de graaiers graaien toch wel, de overheid zorgt wel dat ze niks te kort komt, en de gewone burger betaalt toch wel.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door ronald g »

Het wordt tijd om de auto, toch het meest populaire vervoermiddel te ontzien. Huis bezit kan aangepakt worden want de renteaftrek kan best wel eens op de schop. Je moet de centen halen waar het is en die zitten niet bij Jan Modaal. Maar dat is politiek niet bespreekbaar. De hele olie prijs is geen issue want die is ondergesneeuwd door heffingen en belasting.

nijhof

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door nijhof »

Auto's gaan als eerste de deur uit er zijn te veel mensen die dat niet meer kunnen betalen. Net zoals de huizenbezitter pas eigenaar is als de hypotheek afgelost is.

Een consumptie maatschappij zoals deze houdt geen stand meer. Een dubbeltje wordt nooit een kwartje.

Sparen is het devies en niet lenen ! Hoe veel mensen lenen geld om een vakantie te bekostigen etc. en maar klagen.
Laatst gewijzigd door nijhof op 16 apr 2010 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door JtC »

Sorry, maar hier gaat de auto dus echt niet als eerste de deur uit ;)

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door witte angora »

De vraag is eigenlijk:
Hoe kan het dat de olieprijs veel lager is dan twee jaar geleden, maar de benzine bijna net zo duur is?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door JtC »

Simpel: dat weet niemand!

nijhof

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door nijhof »

Maar het percentage scheidingen stijgt enorm dus is de keus de partner of de auto in zo'n geval .)

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door ronald g »

Simpel olieprijs omlaag heffingen omhoog. En het is centenwerk dus je merkt het eigenlijk niet direct.

nijhof

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door nijhof »

De benzineprijs is over een paar maanden volgens EZ meer dan € 2,00 per liter. Van mij mag het wel € 3,00 worden hoor daar niet van.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Benzineprijzen

Ongelezen bericht door ronald g »

Gaan we weer terug naar het jaar nul autorijden voor de rijken en de rest gaat maar lopen of op de fiets. Nijhof begrijpt niet dat de hele economie op vervoer draait. We brengen het werk niet naar de mensen toe, maar mensen naar het werk.

Gesloten