LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MRSA-bacterie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Alicia1
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:42

Re: MRSA-bacterie

Ongelezen bericht door Alicia1 »

Hallo, ik ben Alice Bannink en wil graag reageren op de noodkreten van Nikkijansen en Bertus Vos.
Ikzelf ben healer, therapeut en iriscopist. Ik voel met jullie mee en ik probeer om via het internet een bijdrage te leveren aan jullie genezing.
Eerst iets over de MRSA-bacterie zelf, in relatie tot het immuunsysteem. De bacterie slaat toe wanneer ons immuunsysteem verzwakt is. Ons immuunsysteem is onze waakhond, die onze gezondheid bewaakt.
Wat verzwakt nu ons immuunsysteem? Het eten van vlees uit de bio-industrie is er één van. Reden: er zit te veel anti-biotica in het vlees. Het is op zich geen gezonde stof en uitsluitend te gebruiken in absolute noodgevallen. Wanneer antibiotica dagelijkse kost is, tast het ons immuunsysteem aan. Ons beenmerg kan dan geen gezonde witte bloedlichaampjes meer aanmaken die de vreemde indringers onschadelijk moeten maken.
Het is duidelijk dat jullie immuunsysteem verzwakt is. In de reguliere geneeskunde wordt hier geen aandacht aan besteed. Slechts de symptomen hiervan worden bestreden.
Hoe bouwt men nu het immuunsysteem (weerstand) op,zodat het zelf de MRSA-bacterie kan doden:
Eet zoveel mogelijk biologisch. Bestrijdingsmiddelen en toevoegingen aan voedsel tasten het immuunsysteem aan.
Krachtige boosters zijn: het drinken van Ginger-Hibiscusthee van de serie Yogi Tea uit de natuurvoedingszaak. Drink dit sterk en enkele keren per dag. Het is lekker!
De kracht van sommige mineralen is onomstreden. In mijn praktijk heb ik erg goede resultaten met ruwe selenietwater. Een stukje ruwe seleniet, onbewerkt dus, in een glas water (kraanwater; géén flessenwater) wacht enkele seconden en drink het. Het smaakt neutraal. Leg ook natte compressen van selenietwater op de ontstoken plekken. Ook dit kun je niet overdoseren.
Dit zijn de krachtigste immuunboosters die ik ken en ik hoop dat jullie het zullen proberen!
Laat nog even weten via dit forum of jullie mijn raad opvolgen en of jullie klachten al verminderen! Hiermee kunnen wij ook anderen helpen!
Het allerbeste met jullie en ik ga er vanuit dat jullie binnenkort gezond zijn en jullie oude leven weer op kunnen pakken.
met vriendelijke groeten,
Mw. A. Bannink

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: MRSA-bacterie

Ongelezen bericht door Amyl »

Het is absoluut onzin dat de reguliere geneeskunde geen aandacht besteed aan het immuunsysteem.

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: MRSA-bacterie

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Alicia1 schreef:.
Eerst iets over de MRSA-bacterie zelf, in relatie tot het immuunsysteem. De bacterie slaat toe wanneer ons immuunsysteem verzwakt is.

Beste Alicia ,
ik geloof niet dat je de klok hebt horen luiden,maar niet weet waar de klepel hangt.
Als ons immuunsysteem verzwakt is liggen er vele infecties op de loer en vooral als we [operatie]wonden of wondjes hebben. Op onze huid komt de Staphylococcus Aureus bacterie voor en deze kan ook bij een gezond immuunsysteem gemene abcessen en steenpuisten veroorzaken. Pas als we door een operatie of iets anders een verminderde weerstand hebben kan deze bacterie een groot gevaar met zich meebrengen,maar gelukkig hebben we normaal gesproken dan antibiotica die ons immuunsysteem een handje kunnen helpen. Nu komt de ellende met de Multi Resistente Staphylococcus Aureus om de hoek kijken,omdat deze resistent is tegen de meeste antibiotica.
Wat verzwakt nu ons immuunsysteem? Het eten van vlees uit de bio-industrie is er één van. Reden: er zit te veel anti-biotica in het vlees. Het is op zich geen gezonde stof en uitsluitend te gebruiken in absolute noodgevallen. Wanneer antibiotica dagelijkse kost is, tast het ons immuunsysteem aan. Ons beenmerg kan dan geen gezonde witte bloedlichaampjes meer aanmaken die de vreemde indringers onschadelijk moeten maken.
.
Ook hier redeneer je weer van achter naar voren.
Er zitten normaal gesproken geen antibiotica in vlees,daar wordt stelselmatig op gecontroleerd en wel om dezelfde reden als waarom de MRSA is ontstaan.
Als wij stelselmatig antibiotica binnen zouden krijgen zouden alle bacterieën die we bij ons hebben en die we ook nodig hebben om gezond te blijven inmiddels al wel multiresistent geworden zijn en ook heel veel ziekteverwekkende bacterieën. Zo is het met de bio-industriedieren ook gegaan. De multiresistente bacterieën ,die slachtdieren bij zich hebben,kunnen bij het slachtproces op de oppervlakte van het vlees komen,helaas is dit voor biologisch vlees ook mogelijk. Als wij dit vlees dan klaarmaken is er niks aan de hand zolang wij het niet met onze handen aanpakken of ze goed wassen. Doen wij dit niet,dan is er een kans dat deze bacterieën zich bij ons vestigen maar we worden er niet zieker van ,dan van de niet resistente.
Dit is dus de reden dat antibiotica geen gezonde stoffen zijn en niet dat zij rechtstreeks ons immuunsysteem aantasten.
De aanmaak van witte bloedlichaampjes wordt door heel wat andere oorzaken bedreigd zoals bv HIV,suikerziekte,ernstige verbrandingen en medicijnen als pijnstillers en anti-allergiemiddelen. Verder kunnen deze bacterieën door operaties op plaatsen worden gebracht waar ze normaal nooit terecht zouden komen en waar ze zelfs bij een goed immuunsysteem al heel veel schade kunnen aanrichten nog voor ze bedwongen zijn.
De kracht van sommige mineralen is onomstreden. In mijn praktijk heb ik erg goede resultaten met ruwe selenietwater. Een stukje ruwe seleniet, onbewerkt dus, in een glas water (kraanwater; géén flessenwater) wacht enkele seconden en drink het. Het smaakt neutraal. Leg ook natte compressen van selenietwater op de ontstoken plekken. Ook dit kun je niet overdoseren.
De therapieën die je hier geeft lijken mij prima zolang ze niet al te kostbaar zijn,want ik begrijp niet hoe jij een specifieke holistische benadering over internet kunt doen,dus het moeten wel dingen zijn die zowieso niet slecht zijn. Het enige waar ik toch mijn twijfels bij heb is het seleniet. Ik dacht dat het selenium was maar het blijkt een soort gipskristal te zijn en dan heb ik toch twee punten van kritiek GIPS of Kalksulfaat overal is sulfaat slecht in maar als het dan uit een mineraal komt ineens niet meer.... Verder van gipskompressen weet ik dat het warm wordt en bij sommige ontstekingen kan dat een heilzaam effect hebben,maar het kan ook een desastreus effect hebben bij accute ontstekingen,dus dat zou ik mensen toch niet zomaar aanraden.

mrsa
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:19

Re: MRSA-bacterie

Ongelezen bericht door mrsa »

Ik heb met afschuw geluisterd naar het op sensatiebelust programma RADAR.
Dit is niet meer het objectieve programma zoals we dat vroeger kenden. Mijn voorstel is om het zo snel mogelijk van de buis te halen.
Het hele MRSA wordt schandalig zwaar gelinkt naar de veehouderij. Terwijl de veegerelateerde MRSA niet schadelijk, niet overdraagbaar is op de mens. Ook een persoon als Pieter Winsenius zou beter moeten weten, maar hij is geen deskundige op dit vlak en het is voor deze persoon beter om er dan geen uitspraken over te doen.
Waarom moet hier zo scherp ingezet worden op het anti-biotica gebruik in de veehouderij. Met weet niet dat er al ontzettend veel veehouderij bedrijven zijn die geen of nagenoeg geen antibiotica gebruiken. ER zijn klimaalsystemen in gebruik die zorgen dat dieren niet ziek worden. Neem nu eens positieve signalen uit de sector op. Er wordt met veel energie gewerkt aan verbeteren van de leefomstandigheden voor dieren. De dieren hebben het in Nederland veel beter dan elders. Noem dat eens in dit programma.
En dan zeker niet als laatste laat de sector overleven, de landbouw zorgt in Nederland voor 2/3 voor het inkomen van elke Nederlander. Zeker iets om ook ons eigen economisch belang in ogenschouw te nemen. Anders hebben onze kinderen geen toekomst meer en wordt Nederland in de toekomst een ontwikkelingsland. En dat bereiken we met deze sensatiebeluste uitzendingen.

Anne-85
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2011 10:19

Re: MRSA-bacterie

Ongelezen bericht door Anne-85 »

Hee!

Ik heb ook in Emmen gelegen, maar moet zeggen dat ik het daar wel goed vind gaan. Je voelt je alleen enorm besmettelijk als ze telkens in een blauw pakje, masker, mutsje en handschoenen binnenkomen, maar het moet nou eenmaal zo. In het UMCG vond ik het ook iets minder streng geregeld! Maarja. Trouwens het is niet bij elk kuchje over te dragen! alleen bij intensief contact! vandaar dat familie ook in gewone kleding wel even bij je mag komen in het ziekenhuis, en daarna het ziekenhuis direct moet verlaten en zich goed moet ontsmetten.

Groetjes!

Gesloten