LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muggenwerende middelen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door Radar »

De zomer staat voor de deur en daarmee ook een welbekende plaaggeest: de mug. Hoe voorkomt u dat dit insect u lek steekt? Radar prikt de vele beloftes van anti-muggenproducten door.

Maandag 24 mei in Radar, 20.20 uur op Nederland 1

Anly
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:01

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door Anly »

Wat ik ieder jaar weer gebruik tegen muggen is wierook van het soort zuiveringshout. Brandt voor een halfuurtje maar werkt perfect voor de rest van de nacht!

fschuurman
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:07

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Mijn vrouw wordt op de camping, waar muggen zijn, heel vaak gestoken. Als middel tegen muggen nemen we een tak van een walnotenboom mee in de caravan en ook enkele groene walnoten worden in de kastjes gelegd ennnnnnn weg muggen. Ooit gemerkt dat onder een walnotenboom weinig tot geen muggen te vinden zijn? Licht te proberen en het kost niets.

mosquitoman
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:25

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door mosquitoman »

Ik gebruik voor mij en mijn gezin de muggenwerende polsbandjes van Para' Kito. Bovendien brengt ons bedrijf de muggenwerende producten van Para' Kito op de Nederlandse markt. Het gaat hier om een kwaliteitsproduct. Afijn, ik mag natuurlijk geen reclame maken voor mezelf maar om te zeggen dat het echt werkt moet volgens mij kunnen.
Chris Otto.

bugmenott
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:27

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door bugmenott »

In de uitzending zeiden ze dat muggen niet afkomen op lampen.
Het is algemeen bekend dat muggen niet op het licht af komt maar op de warmte die de lampen uitstralen.

Dus als het een fabel is dat muggen op lampen afkomen waarom vliegen er altijd muggen rond de lamp als het hun toch niet kan schelen. Maar wat de zogenaamde pro zei dat de muggen stil gaan zitten als het koud is. Dus als je de lamp aan hebt staan op je slaapkamer krijg je dus wel muggen omdat het daar warm word waar je mug van houd.

robber57
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:28

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door robber57 »

Tja, dit is het effect van europese regelgeving direct op je bord.

Vroegah, kon je van Bayer zo'n stekker kopen, het ding hete Baygon Genius en was inderdaad Geniaal want werkte zonder twijfel en verjoeg zonder citroenstank( die zoals getest en we allemaal wel eigenlijk weten NIET WERKT) alle muggen uit je kamer.
De werkzame stof was Bioalethrin en die werkt zeer effectief, 1x in de week zo'n stekker voor een paar uurtjes aan zetten was voldoende om je slaapkamer muggenvrij te houden.
Maar; het spulletje is, zoals je van ieder echt effectief verdelgingsmiddel kunt verwachten, niet geheel onschadelijk en dan in het bijzonder voor zeer jonge kinderen en dus werd het middel uitgebannen.
Overdreven?, ik weet het niet, ik baal iig als een stekker dat die dingen niet meer te koop zijn want de rest werkt niet en is dus feitelijk consumenten bedrog (!)
Moet je hier nu blij mee zijn als consument dat het enigste middel dat werkte uit de handel is genomen omdat het een (betwist) schadelijk effect heeft?

In plaats daarvan mag je het nu enig bekende werkzame middel dat nog is toegestaan nl DEET rechtstreeks op je lijf van jezelf en/of je kinderen smeren.... : http://nl.wikipedia.org/wiki/DEET lees ook de onderste kop "gevaren"

In griekenland en spanje zie je ze nog wel eens hangen bij zo'n minisupermarktje bij je hotel, niet te verwarren met de nieuwere variant Baygon Genius Protector die, volgens mij ook gewoon op citroen werkt en dus niets doet.
Iets om te onthouden als je op vakantie bent in een land dat heeft weten te ontsnappen aan idiote regelgeving.

stofzuigertje

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb mijn twijfel over te test.

Als ik vliegje was geweest en na uren lang rondvliegen weet dat ik niet weg kan zou ik ook gaan eten aan een uitgestoken hand.
Na dagenlang honger lijden zou je dan toch ondanks de middelen toch gaan eten.
Dus denk eens als vlieg en niet als mens, dan kom je verder!

Als de muggen in tunnel getest waren dan hadden ze een kant product en andere kant een rustige plek kunnen opzoeken waar ze geen of minder last van de geteste producten zouden hebben.

De stekker van Kruidvat, ik zie omdat de kamer te groot is ze alleen in de andere hoek zitten.

De UV lamp werkt het beste in donkere avond als ook de TV en zo uit is.
Helaas is deze niet getest.

NicoNL
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 mei 2010 22:40

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door NicoNL »

Het beste middel tegen muggen is de Vapona verdamper / stekker. Maar niet de Nederlandse uitvoering met het Citronella extract / de Citronella Stekker.

Negen jaar geleden kwam Vapona in Nederland op de markt met een stekker die perfect werkte. Deze was niet op basis van een Citronella extract, maar van een andere chemische samenstelling. Als je deze Vapona stekker in een kamer met muskieten had aangezet, dan vielen de muggen na een uurtje om. Binnen komen deden ze ook niet meer. Een jaar later kwam Vapona met een nutteloze Citronella stekker op de markt. Ik heb toen met Vapona contact opgenomen met de vraag waarom ze dit product veranderd hebben. Vapona heeft mij toen getipt dat de vorige uitvoering nog wel in België verkrijgbaar is, maar heeft niet gezegd waarom zij naar een Citronella uitvoering zijn overgegaan. Ik ga nu dus al 8 jaar naar een Belgische Carrefour om een vooraad van deze Vapona in te slaan.

Ook in Spanje is deze uitvoering verkrijgbaar onder de naam Bloom.

Ik vraag me af waarom we in Nederland alleen deze nutteloze Citronella stekker kunnen krijgen? Zou het gaan om een patent kwestie, of is de andere chemische samenstelling wegens gezondheidsredenen afgekeurd voor de Nederlandse markt?

robber57
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:28

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door robber57 »

Als je hierboven mijn post had gelezen had je geweten waarom stekkers met Bioalethrin niet meer zijn toegestaan, het is europese regelgeving waarin , zoals gewoonlijk, nl haantje de voorste wil zijn.
Voor zover ik weet was nl 1 van de eerste landen waarin bioalethrin en gelijkende stoffen niet meer zijn toegestaan, als je er wat op zoekt op google(muggenstekker baygon) vind je data van rechtbankverslagen omstreeks 1999-2000 waarin het middel verboden word.

Elza1949
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 mei 2010 11:12

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door Elza1949 »

Een plafondwaaier boven het bed werkt bij mij uitstekend en het is nog lekker ook met warme nachten, een staande waaier aan het voeteneind kan ook!

Minda
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 mei 2010 09:41

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door Minda »

Vrijwel ieder huishouden heeft in de zomer last van muggen, vooral in de slaapkamer. De oplossing is heel simpel. Gebruik een hor voor de ramen en voor een goede nachtrust een klamboe in de slaapkamer. Weg met al die chemische bestrijdingsmiddelen.Ze zijn niet milieuvriendelijk en soms zelf mens-onvriendelijk. Bovendien moet de consument geregeld herhalingsaankopen doen en zit men toch steeds met een afvalstroom. Een hor en een klamboe biedt in veel opzichten een duurzamere oplossing. Geen plakkerige huid meer en geen vieze geuren.

Minda

diny1
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2005 11:17

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door diny1 »

Wij laten altijd tabletten uit Spanje meenemen, kindveilig en niet gevaarlijk.
De stekker kun je er bij kopen.
Zeer goedkoop, gebruik het zeker al 25 jaar.
Het heet Fogo electric...Duerma sin mosquitos.

Ideaaaaaal, onze kinderen die zaten nooit onder de muggenbulten, netzomin als wij. Ik vind het vreselijk als ik die kindjes zie in hun buggys, en helemaal opgevreten door de muggen.

En als we s,avonds echt buiten zitten spuiten we ons in met AUTAN, dat is dan het enige middel wat helpt.

vr.gr. diny

SJOHNN
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2010 10:27

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door SJOHNN »

Ik wilde gaarne reageren mbt. de muggen vanger;

Ik gebruik een kooitje met een ECHTE uv lamp erin,de namaak er eerst uit.

Het resutaat is verbluffend de muggen vliegen er rechtstreeks op af en dan..........PETS,PETS en de mug is vernietigd,het is wel belangrijk dat het uv licht v/d echte lamp uit het zg. oog zicht is,want de muggen zien desondanks het wel degelijk !

Voor wat de andere middellen ga IK eraan kapot vanwege dat ik CARA patient ben !

[email protected]

diederik2
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2012 07:54

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door diederik2 »

Ik gebruik meestal een klamboe als ik geen last van muggen wil hebben.

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Ik weet dat het een oud topic is maar aangezien de zomer er (wellicht) weer aan komt reageer ik toch maar even...

Ik gebruik, zoals velen met mij, een klamboe om het bed. Dit is echter geen normale die je aan het plafond hangt, maar een soort tent die met een (flexibele) stokkenconstructie om het bed staat. De stof is ook van zeeeer fijnmazig stof. Standaard klamboes kunnen nog weleens te grote gaten hebben...

Mijn schoonmoeder zweert bij het slikken van knoflookpillen in het 'muggenseizoen'... Ik heb dat zelf nog niet gebruikt maar misschien het proberen waard.

Fijne zomer gewenst :D

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Muggenwerende middelen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

klamboe heb ik wel geprobeerd, alleen gebeurt het mij altijd dat er een mug in die klamboe terecht komt (weet wel dat dat mijn eigen schuld is, maar als ik halfslapend naar het toilet ben geweest 's nachts let ik niet zo goed op)

Ik koop altijd de plaatjes van travelblue voor in zo'n stekker, in NL kan ik ze niet vinden maar in engeland kun je ze gewoon bestellen. Werken heel aardig.

isabel

Gesloten