LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OpMaat Hypotheek Rabobank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door fpprene »

t.a.v. janine 3

Mijn oude liefde is nog steeds de Rabobank; een bank waar door de adviseurs in ieder geval naar eer en geweten een eerlijk advies wordt gegeven; dit bedrijf werkt immers niet of nauwelijks met targets en al helemaal niet met provisies; dus waarom zou die adviseur niet het best met je voor hebben? (heb ik zelf nu nog terwijl ik al 2 jaar geen Rabobank adviseur meer ben)

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door fpprene »

Beste Anti-Rabo,

Om te beginnen moet ik je vertellen dat ik de uitzending helaas niet heb gezien en als het eenzelfde schertsvertoning is als twee jaar geleden hebben ze bij de Rabobank blijkbaar niets geleerd. Jammer, gemiste kans. Ik blijf er echter bij dat dit produkt (en zeker ook de bank) een van de minst kwaaie in het geheel is. Er valt immers niets te compenseren als beleggingen aantrekken en er valt al zeker niets of nauwelijks iets te compenseren als er (bijna) geen beleggingen zijn.
De enige discussie die zou moeten ontstaan is:
A. hoe hoog was de ingehouden provisie (13% ? - 7% ? minder? ) en is dit aanvaardbaar en
B. waarom is er voor gekozen om orv-premies ook uit de (zekere?) spaarpot te onttrekken
(en C. waarom is hier geen openheid over gegeven aan klanten en aan verkopende adviseurs?)

Groeten
ffprene (Pro-Rabo)

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door fpprene »

t.a.v. nalk

familie van Lakeman ?? Je hebt toch hopelijk begrepen dat zijn aanzet tot massale geldopnamen de doodsteek voor de DSBbank is geweest en dat daar niemand (op Lakeman na) beter van is geworden. Afgelopen zondag de directeur van DNB toevallig nog gevolgd? Ook hij gaf aan dat het faillisement voorkomen had kunnen worden als er niet van die 'slimmeriken' hadden opgeroepen om alle gelden op te nemen... jammer voor al die hypotheekklanten die net een deal rondhadden met de DSB, jammer voor al die klanten met hun achtergestelde leningen/spaargelen. namens al deze gedupeerden, bedankt nalk (oh sorry heer Lakeman). Bezint eer ge begint!

mobach
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2007 12:02

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door mobach »

Kan iemand mij/ons raad geven?
Onze rentevaste periode loopt af van onze opmaat hypotheek dus hebben wij 2 weken geleden een afspraak gehad met de adviseur van de Rabobank om een nieuwe rentevaste perdiode af te preken.

Wij zaten op 7 jaar 6% en gaan nu naar 5 jaar 5.1%
Wij helemaal blij want dat scheelt ons bijna € 100,00 per maand.

Totdat ik vanmorgen werd gebeld door de Raboadviseur dat we het er nog niet over gehad hadden dat onze premie van de verzekering hierdoor wel omhoog ging.
Wij betalen nu €110,00 premie per maand en zouden bij de nieuwe rente naar € 152,00 per maand gaan.

Ik begrijp er helemaal niets van.

De rente gaat naar beneden maar de premie gaat met 40% omhoog.

Eerst al alle ellende gehad omdat bleek dat wij een beleggingsverzekering hadden wat we absoluut niet wilden. Toen konden we die veranderen in een spaarverzekering zodat wij WETEN wat we aan het eind krijgen uitgekeerd.
En nu dit weer.

Kan iemand ons in eenvoudig nederlands uitleggen hoe dit mogelijk is en of dit mogelijk is?

Groet, Monique

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

Ik hoop dat de uitspraak van de financiële ombudsman van 26 november a.s. het een en ander met betrekking tot de opmaat-hypotheek kan "lostrekken".

Het is echter, lijkt me, ook voor de ombudsman een lastige kwestie. Want als hij de klant in het gelijk stelt, rijst vervolgens de lastige vraag op welke wijze de premie voor de overlijdensrisicoverzekering (ORV) van de opmaat berekend moet worden. De premie voor de ORV mag immers niet worden afgetrokken van het spaardeel;de klant mocht immers denken dat het spaardeel veilig was. De premie volledig aftrekken van het beleggingsdeel lijkt echter ook niet gepast, aangezien het beleggingsdeel van de opmaat daardoor, bij slechte beursjaren, sneller vermindert en het steeds moeilijker wordt om de achterstand in goede jaren weer in te halen. Het volledig aftrekken van de premie van het beleggingsdeel tast het rendement van de opmaat-verzekering dus sterk aan.

Maar wat dan wel? Het deel van de premie dat ten laste van het spaardeel had moeten komen, dan maar voor rekening van Rabo/Interpolis laten komen? Als ik het goed zie, kan dat de klant weer ten onrechte bevoordelen indien de beurs het toch goed blijkt te doen. Hij spaart dan immers meer dan volgens de prognoses in de offerte het geval zou moeten zijn. Wat is nu redelijk? Iemand een idee?

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

mobach schreef:Kan iemand mij/ons raad geven?
Onze rentevaste periode loopt af van onze opmaat hypotheek dus hebben wij 2 weken geleden een afspraak gehad met de adviseur van de Rabobank om een nieuwe rentevaste perdiode af te preken.

Wij zaten op 7 jaar 6% en gaan nu naar 5 jaar 5.1%
Wij helemaal blij want dat scheelt ons bijna € 100,00 per maand.

Totdat ik vanmorgen werd gebeld door de Raboadviseur dat we het er nog niet over gehad hadden dat onze premie van de verzekering hierdoor wel omhoog ging.
Wij betalen nu €110,00 premie per maand en zouden bij de nieuwe rente naar € 152,00 per maand gaan.

Ik begrijp er helemaal niets van.

De rente gaat naar beneden maar de premie gaat met 40% omhoog.

Eerst al alle ellende gehad omdat bleek dat wij een beleggingsverzekering hadden wat we absoluut niet wilden. Toen konden we die veranderen in een spaarverzekering zodat wij WETEN wat we aan het eind krijgen uitgekeerd.
En nu dit weer.

Kan iemand ons in eenvoudig nederlands uitleggen hoe dit mogelijk is en of dit mogelijk is?

Groet, Monique
Als ik het goed begrijp zijn jullie overgestapt naar een spaarhypotheek (de spaarzekerhypotheek, zo heet die bij de Rabo dacht ik). Bij een spaarhypotheek wordt de maandelijkse premie (gedeeltelijk) gespaard - binnen de verzekering - tegen een rente gelijk aan de hypotheekrente. Die rente was eerst 6%. In het nieuwe rentevoorstel wordt de hypotheekrente 5,1%. Dat betekent dat ook de spaarrente die je vergoed krijgt over het geld dat je via de opmaatverzekering spaart, daalt van 6% naar 5,1%. Het is de bedoeling dat je met de maandelijkse inleg en de daarover gekweekte rente aan het einde van de looptijd van de lening de lening volledig kunt aflossen. Omdat ook de spaarrente daalt, moet je dus meer inleggen om het eindbedrag te halen. De maandelijkse premie gaat dus omhoog.

Een nadeel van een spaarhypotheek is dan ook dat als de hypotheekrente daalt, dit rentevoordeel min of meer teniet wordt gedaan door een verhoging van de maandelijkse inleg (de premie) voor de verzekering. Je kan het ook als een voordeel zien: je maandlasten blijven min of meer stabiel.

mobach
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2007 12:02

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door mobach »

Als ik het goed begrijp zijn jullie overgestapt naar een spaarhypotheek (de spaarzekerhypotheek, zo heet die bij de Rabo dacht ik)
Wij hebben een Opmaat Hypotheek bij de Rabobank.

Wat jij nu vertelt is ons nooit verteld. Uiteindelijk heeft het dan niet eens heel veel voordeel en nut om over een nieuwe rentevaste periode te onderhandelen als ik het goed begrijp.

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

mobach schreef:
Als ik het goed begrijp zijn jullie overgestapt naar een spaarhypotheek (de spaarzekerhypotheek, zo heet die bij de Rabo dacht ik)
Wij hebben een Opmaat Hypotheek bij de Rabobank.

Wat jij nu vertelt is ons nooit verteld. Uiteindelijk heeft het dan niet eens heel veel voordeel en nut om over een nieuwe rentevaste periode te onderhandelen als ik het goed begrijp.
Als ik naar de bedragen kijkt die je noemt, heb je wel wat voordeel. Je voordeel is 58 euro.

Begrijp ik het goed dat je nog steeds een opmaathypotheek hebt en binnen de verzekering hebt gekozen voor 100% sparen? De opmaathypotheek lijkt dan sterk op een spaarhypotheek, maar volgens mij zijn de (vaste en variabele) kosten van de opmaat wel hoger dan die van een echte spaarhypotheek (de spaarzeker hypotheek). Kortom: als je kiest voor 100% sparen kun je beter overstappen naar een spaarzekerhypotheek (tenzij je in de toekomst wellicht weer een deel binnen de opmaatverzekering wilt gaan beleggen). Mss toch nog eens vragen aan je adviseur.

utrpha
Berichten: 0
Lid geworden op: 17 nov 2009 10:17

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door utrpha »

Gisteren juichend voor de TV, heerlijk om te zien dat er tenminste iemand is die voor de belangen van de RABO-Opmaat gedupeerden opkomt. Wij hebben ook deze ellendige hypotheek en het heeft me al heel wat stress en slapenloze nachten gekost. Voelen ons compleet machteloos tegen de arrogante Rabobank, die zich telkens weer weet te presenteren als het braafste jongetje van de klas in bankenland en ondertussen rustig doorgaat met het leegzuigen van zijn Opmaathypotheek clienten. Je zou verwachten dat ze er alles aan gelegen zou zijn om de reputatie die ze hebben waar te maken en te komen met een fatsoenlijke oplossing/ reparatie van dit hypotheek-gedrocht. In plaats daarvan blijft men ontkennen en doodzwijgen. Oplossingen kosten de bank geld. Het is te genant voor woorden als je ziet hoe die 2 directeuren zich eruit proberen te draaien. In ons geval, Rabo Houten, zijn we verspreid over een periode van anderhalf a 2 jaar 3x voor gesprek uitgenodigd. Bij het eerste en tweede gesprek ging het vooral over de tegenvallende beleggingsresultaten en de aangepaste rendementsverwachting. Tevens vergewiste de bank zich ervan dat de OZB-waarde van ons huis de hoogte van de hypotheek ruimschoots overtrof. Bij de 3de uitnodiging heb ik verstek laten gaan, maar is mijn man alleen gegaan. Toen kwam de aap van het verdampende spaardeel naar voren. RABO-oplossing: hogere inleg! Hebben we niet gedaan. Maar we zitten nu wel met de gebakken peren en de grote vraag: hoe komen we zonder ons huis te verkopen van deze RABO-opmaat hypotheek af? De bank zelf laat niets horen, zij hebben er immers geen belang bij. Waarbij maar weer aangetoond wordt dat ook deze gerenommeerde instelling geen bal geeft om de belangen van haar klanten!
Pauline

jonis
Berichten: 2738
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door jonis »

Mr.Vobz schreef:Ik hoop dat de uitspraak van de financiële ombudsman van 26 november a.s. het een en ander met betrekking tot de opmaat-hypotheek kan "lostrekken".

Het is echter, lijkt me, ook voor de ombudsman een lastige kwestie. Want als hij de klant in het gelijk stelt, rijst vervolgens de lastige vraag op welke wijze de premie voor de overlijdensrisicoverzekering (ORV) van de opmaat berekend moet worden. De premie voor de ORV mag immers niet worden afgetrokken van het spaardeel;de klant mocht immers denken dat het spaardeel veilig was. De premie volledig aftrekken van het beleggingsdeel lijkt echter ook niet gepast, aangezien het beleggingsdeel van de opmaat daardoor, bij slechte beursjaren, sneller vermindert en het steeds moeilijker wordt om de achterstand in goede jaren weer in te halen. Het volledig aftrekken van de premie van het beleggingsdeel tast het rendement van de opmaat-verzekering dus sterk aan.

Maar wat dan wel? Het deel van de premie dat ten laste van het spaardeel had moeten komen, dan maar voor rekening van Rabo/Interpolis laten komen? Als ik het goed zie, kan dat de klant weer ten onrechte bevoordelen indien de beurs het toch goed blijkt te doen. Hij spaart dan immers meer dan volgens de prognoses in de offerte het geval zou moeten zijn. Wat is nu redelijk? Iemand een idee?
Mr Vobz, als radar/slachtoffers met dit algemeen verhaal de rechtsgang opzoeken is nog maar de vraag of je in het gelijk wordt gesteld. Wat mij stoort is dat er eenzijdig iets wordt voorgerekend wat al van geen kant deugd omdat het voordeel op de beleggingspot helemaal niet wordt meegenomen in het verhaal.
Wat als bijv een rechter stelt dat het na uitzitten van de rit berekend wordt (net zoals bij de rest van de compensatieregelingen) of je in het gelijk wordt gesteld, dan vallen alle mensen met een min of meer gelijke premie over de gehele looptijd buiten de boot als de komende 20 jaar de koersen zouden aantrekken, want dan wordt er bij het herstel van de beleggingspot minder onttrokken uit de spaarpot en weer meer uit de beleggingspot, dan heb je je dus 30 jaar zorgen om niets gemaakt.

Waarom had radar bijv dan ook niet in de uitzending gemeld hoeveel er minder onttrokken was uit de beleggingspot, hoort er minstens net zo goed bij.
Net als in beeld brengen dat het eindkapitaal op het spaardeel 0,0 is; al wordt de ORV 100% ingehouden op de spaarpot van mijn 80/20 beleggen/sparen polis dan wordt er maandelijks gewoon geld bijgeschreven. Dan hebben we het dus over problemen mbt de opmaat die voor weinigen opgaan, hoog/laagkonstrukties en kosten die de premie+rente van het spaardeel overstijgen. M.n voor Evertjan dus.
Waar Radar " grote problemen" voorspiegelt, zijn deze voor sommige mensen dermate desastreus dat die al met 5,- per maand meer "opgelost" zijn, maar waar mensen zoveel onduidelijkheid krijgen voorgespiegeld ( van beide kanten) is de kans ook groot dat er dus in de Radarval wordt gestapt.....en dan is men de "problemen" zo zat dat men onnodig gaat overstappen met nog veel meer aan kosten e.d.

Waarom denkt je zelf bijv ook niet aan t.z.t het minimaliseren/schrappen van de ORV als er bijv wel voldoende kapitaal is opgebouwd? Ik heb dit al eerder aangegeven, ik heb er geen last van omdat ik geen sterke stijging zie in mijn ORV in de afgelopen 10 jaar.

Dinie
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2006 14:21
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door Dinie »

Mijn zoon heeft zijn huis verkocht en is bezig met ander huis. Nu hebben ze bij rabo gezegd dat hij de opmaat beter kan verkopen en een nieuwe hypo nemen. Is dit dan dom??? en heeft hij misschien recht op meer uit die verkoop dan ze zeiden. Heb uitzending niet gezien vanwege bezoek
Dinie

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door fpprene »

t.a.v. Dinie


Hoi Dinie. Op het eerste gezicht een vreemd advies, de gemaakte kosten is je zoon dan immers dan kwijt en mogelijke beleggingsverliezen krijgen ook geen kans meer om te worden 'gecompenseerd' (hetzij door koersstijgingen hetzij door compensatieregelingen vanuit de bank - mocht het ooit zover komen). Mogelijk zijn er andere redenen waarom de adviseur van de Rabobank zo reageert: wellicht gaat het produkt er op korte termijn eruit (zou niet de eerste keer zijn); wellicht is de bank meer gebaat met bankspaar-variant; wellicht (en dat hoop ik dan maar) heeft de adviseur in de gaten dat het OpMaatprodukt niet zo goed (meer) bij je zoon en de situatie past! Loopt de OpMaatpolis nog niet zolang? is er geen of een niet zo'n groot (beleggings-)verlies geleden? wil uw zoon geen beleggingen meer? past het overlijdensrisicodeel niet bij de nieuwe situatie van uw zoon? Allemaal redenen om eventueel te kiezen voor een andere variant (bijv. 'bankspaarhypotheek' zonder beleggingen en met een losse overlijdensrisicopolis); de huidige waarde van de OpMaatpolis kan in ieder geval worden 'ingebracht' (eerste storting) n het nieuwe plan zodat dit niet verloren is. Mocht er sprake zijn van een uitkerings(afkoop-)bedrag wat onder de inleg van de polis ligt dan mag dit bedrag zelfs onbelast door uw zoon worden ontvangen zodat hij dat mogelijk als bijdrage voor woninginrichting / verhuiskosten of wat dan ook kan gebruiken...... een beetje Rabobank-adviseur zal hem daar in alle openheid op wijzen want een Rabobankadviseur werkt - itt het intermediair en boeven zoals DSB, Afab etc - NIET op provisiebasis. SUCCES

Dinie
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2006 14:21
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door Dinie »

Hij is 5 jaar met deze bezig maar is nog maar 28 jaar(bijna 29) en schoondochter bijna 25. Dus super jong. Ze hebben gezegd dat dit bedrag dan direct kan worden ingelegd in de spaarhypo zodat er direct een mooi bedrag in zit. Denk wel dat adviseur goed is maar wil toch ook wel verkopen( is een jonge Hond)
Dinie

jonis
Berichten: 2738
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door jonis »

Dinie schreef:Hij is 5 jaar met deze bezig maar is nog maar 28 jaar(bijna 29) en schoondochter bijna 25. Dus super jong. Ze hebben gezegd dat dit bedrag dan direct kan worden ingelegd in de spaarhypo zodat er direct een mooi bedrag in zit. Denk wel dat adviseur goed is maar wil toch ook wel verkopen( is een jonge Hond)
Dinie

Met een koopwens van de klant zal hij ook moeten verkopen en zul je de situatie moeten herzien naar de nieuwe situatie en wensenpakketje.
Als je dan kijkt naar het kostenpakket binnen de opmaat is dit in principe een uitgelezen kans om er eventueel vanaf te komen.....25 jaar doorbetalen om in aanmerking te komen voor compensatie die er alleen komt voor mensen die in de problemen zitten (lees: eindkapitaal zal dan onvoldoende zijn) is misschien net even wat onverstandiger dan nu "verlies nemen" op 5 jaar aan betaalde kosten...die vallen bij de opmaat nl wel mee met 7% v/d premie + 6,81 per maand.
Want uiteindelijk heb je ook nog het volgende aspekt; hadden ze destijds gekozen voor een "0" kostenstruktuur, hadden ze ook misschien een 0,1-2 hogere rente gekregen en uiteindelijk `± evenveel aan kosten betaald....tenminste in mijn beurs maakt dat niets uit...die wordt echt niet voller als ik minder kosten maar meer rente bijv. betaal, dan wordt er maandelijks in honderdtallen aan euro's afgerekend en liggen de mensen vaak te "bakkelijen" over de eenheden.

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door fpprene »

t.a.v. Dinie

Ik ben het met Jonis eens !... of ze zouden moeten kiezen voor een spaar(zeker)hypotheek is dan nog wel de vraag. Laat de adviseur eens de Spaarhypotheek naast een Bankspaarvariant leggen dan zijn de verschillen goed te zien

Groeten
fpprene

Dinie
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2006 14:21
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door Dinie »

Hardstikke bedankt allemaal. Geef het door aan zoonlief en hij moet dan maar zien.
Dinie

AN12345
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2009 09:17

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door AN12345 »

Hallo allemaal,

Ik lees met grote interesse dit forumdeel, omdat ik juist 2 weken geleden het advies van Rabobank kreeg om mijn opmaathypotheek om te zetten naar een opbouwhypotheek (het banksparen). Nu rijst bij mij de vraag: is het wel verstandig om dat op dit moment te doen, gezien het gesprek dat gepland staat voor 26 november? Kan ik eventueel nog ergens aanspraak op maken als ik deze switch gemaakt heb? Iemand enig idee wat ik het best kan doen? Ik heb nog tot 23 november de tijd om de offerte te tekenen, maar twijfel dus sterk of het verstandig is om dat op dit moment te doen. Iemand die advies kan geven?

jonis
Berichten: 2738
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door jonis »

Misschien kun je ook nog wat meer bedenktijd vragen als er niet noodzakelijk overgestapt moet worden.

Heb je bijv. ook een kostenvergelijk van banksparen en de opmaat met de resterende looptijd op 100% sparen gehad?
Besparen op de ORV binnen de opmaat kan ook en de kostencomponent van 7% van de premie + 6,81 per maand van de opmaat kun je ook wegstrepen als de rentetarieven van het banksparen hoger liggen dan die van de (huidige looptijd of verlengingstarieven) opmaathypotheek.


Dus als je een opmaat premie van 200,- per maand zou hebben met daarin 20,81 aan kosten + een ORV, dan doet een eventueel verschil van 0,2% hogere rente bij banksparen bij 150.000,- hypotheek al ± teniet, maar dan moet er misschien wel nog wat "geknutseld "worden aan de ORV.

henk1870
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 nov 2009 16:01

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door henk1870 »

Hele goede uitzending.
Ik ben al 50 jaar klant bij de Rabobank maar ik stap n.a.v. deze uitzending over naar een andere bank (die overigens ook nog goedkoper is).
Misschien doen meer mensen dat. Dan wordt de Rabobank misschien iets minder arrogant.
Hebben de bankiers nu nog niet genoeg geleerd de laatste tijd??

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OpMaat Hypotheek Rabobank

Ongelezen bericht door fpprene »

t.a.v. henk 1870

jammer henk dat je de Rabobank na 50 jaar klant te zijn geweest niet meer krediet wil geven en niet in de gaten hebt dat programma's zoals Tros Radar, Vara's Kassa en schone taak hebben om onregelmatigheden aan het licht te brengen (en dat ook goed doen) maar zo af en toe wel wat doorslaan en meer en meer van sensatie-/ roddel journalistiek weg hebben... zeker als sommige organisaties schertsfiguren in deze programma's laten optreden (zoals nu bij de Rabobank ook het geval is gebleken).

fpprene
(zeer tevreden Rabo-klant !)

Gesloten