LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Product Radar: Internetproviders

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Product Radar: Internetproviders

Ongelezen bericht door Radar »

Wat is de beste en wat is de slechtste internetprovider van Nederland? Dat onderzochten wij met onze Product Radar-enquête. Meer dan 40.000 mensen vulden deze in. De uitslag ziet u in Radar.

In Radar, maandag 31 mei 2010, 20.30 uur op Nederland 1

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Product Radar: Internetproviders

Ongelezen bericht door Shine »

Ik heb toch mijn welgemeende twijfels over uitslag van deze enquete. (uitzending vandaag geweest)
Als je alleen al kijkt naar het aantal respondanten die voor XS4all hebben gereageerd (welgeteld 1658 !!) ten opzichte van KPN 8548, UPC 5787, Ziggo 12081, Tele2 3119
enz.............
Dan is het aantal voor XS4all aanzienlijk minder ten opzichte van de anderen uit de top5 scorelijst. Ik vraag me serieus af of Radar het grote verschil in respondanten in hun berekening heft meegenomen. Dus een verhoudeingsgewijs omslagpunt heeft.
Daar waar namelijk meer reacties zijn, is de kans dat die provider er slechter uit komt ook groter.

Nutss
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:16

Re: Product Radar: Internetproviders

Ongelezen bericht door Nutss »

Shine schreef:Ik heb toch mijn welgemeende twijfels over uitslag van deze enquete. (uitzending vandaag geweest)
Als je alleen al kijkt naar het aantal respondanten die voor XS4all hebben gereageerd (welgeteld 1658 !!) ten opzichte van KPN 8548, UPC 5787, Ziggo 12081, Tele2 3119
enz.............
Dan is het aantal voor XS4all aanzienlijk minder ten opzichte van de anderen uit de top5 scorelijst. Ik vraag me serieus af of Radar het grote verschil in respondanten in hun berekening heft meegenomen. Dus een verhoudeingsgewijs omslagpunt heeft.
Daar waar namelijk meer reacties zijn, is de kans dat die provider er slechter uit komt ook groter.
Dat is toch niet zo raar? KPN, UPC en Ziggo hebben ieder een veelvoud van het aantal klanten van XS4ALL. Vandaar ook minder respondanten.

Gesloten