LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sparen bij Aegon

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door Radar »

Het Budgetfonds B van Aegon werd in de jaren zeventig populair doordat je maandelijks kon sparen voor een appeltje voor de dorst. Nu, na dertig jaar, loopt de polis ten einde en blijkt het voor een aantal mensen zeer negatief uit te pakken. Als je tussentijds geld hebt opgenomen, blijkt Aegon namelijk een wel zeer forse rente te hebben gerekend.

Opaplop
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2008 18:06

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door Opaplop »

Was dit bij de mensen dan niet bekend,toen ze met aegon in zee gingen??????
Of zijn het weer zo'n zelfde zaken als bij de dsb bank????

dickzwolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 18:18

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door dickzwolle »

Aegon heeft zijn naam eer aan gedaan.
Pas nu het tot uitkeren komt en ze tussentijds moeten melden hoe je spaarproduct eruit ziet, zie je dat je bent opgelicht.
Niet voor niets grote gebouwen, zakken vullen dwz mensen oplichten.
Ik heb 2 spaarpolisen (zeg verlies-polisen) en zal zeker NOOIT meer iets bij Aegon onderbrengen.
Dit is wat men noemt en nog steeds door het rijk wordt getolereerd:
"witte boorden criminaliteit"
Nee, dan liever Holleeder, dan weet je eerlijk met wie je van doen hebt!

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Gaat het hier niet om het product van Moira want die hadden ook een budgetfonds B en is ons aangesmeerd als appeltje voor de dorst als de kinderen gingen studeren. Nou niet dus want het was een verkapte soort spaarpolis met een getal waarmee het vermenigdvuldigd zou worden als de looptijd verstreken was. jaja Rendementen uit verleden, afijn u kent het wel. Dit fonds is nu overgenomen door Aegon. En wij moesten wel 2000 euri rente betalen maar dat werdt uiteindelijk kwijtgescholden.

rocky123
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 mar 2010 21:49

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door rocky123 »

Wij spaarden ook bij Moira,daar ik ooit 2000 gulden opgenomen heb in het verleden werd een polis van het B fonds vorig jaar eenzijdig door aegon opgezegd,met de mededeling dat wij nog bij moesten betalen op het einde van het sparen,nu krijgen wij nog iedere maand een accept giro van eagon waar wij alleen rente moeten betalen voor een polis die door aegon is stopgezet

evanditmarsch
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 01:22

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door evanditmarsch »

Bij Aegon sparen is weggooien van je geld.
Ondanks jaarlijkse berichten over historische rendementen, pessimistische/optimistische rendementen, fictieve rendementen, het einde van het Sprintplan, Wereldplan, Koersplan, Legio Lease( 100% Aegon) is: verlies en schulden.
Het is de grote spin achter ontzettend veel verlies voor ontzettend veel mensen.

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

rocky123 schreef:Wij spaarden ook bij Moira,daar ik ooit 2000 gulden opgenomen heb in het verleden werd een polis van het B fonds vorig jaar eenzijdig door aegon opgezegd,met de mededeling dat wij nog bij moesten betalen op het einde van het sparen,nu krijgen wij nog iedere maand een accept giro van eagon waar wij alleen rente moeten betalen voor een polis die door aegon is stopgezet
Nou rocky ik zou maar gauw een klachtenformulier downloaden en een afschrift daarvan naar het KIFID sturen,want dit slaat werkelijk alles.
Ik heb elders op dit forum al eens geklaagd over wat ons overkomen is,maar achteraf zijn wij alleen maar verkeerd voorgelicht over een levenhypotheek[verzekering] die uiteindelijk na 30 jaar maar 2/3 van de hypotheek uitbetaalde.
Enfin wij dachten goed verzekerd te zijn maar zoals gewoonlijk bleek de tekst van de polissen ons in het ongelijk te stellen.
Maar uiteindelijk hebben we toch nog meer uitgekeerd gekregen dan we betaald hebben,dus in dat licht mogen wij ons gelukkig prijzen.
In jouw geval is het pure diefstal en het lijkt mij toch heel sterk dat je daar bij het kifid geen gelijk in zal krijgen en Aegon je zal moeten compenseren.

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door jbrunier »

Dat mag allemaal in Nederland.
Zelf heb ik bij Aegon 2 koersplannen, dat zou volgend jaar 56000 Euro moeten zijn, nu nog maar 3000 Euro, dus nog minder dan de inleg.
En Wabeke en onze regering vind dat normaal, ik moest laatst iets tekenen, dan was ik verzekerd van mijn geld op voorwaarde van Wabeke.
Maar krijg niets zwart op wit. Maar de Wabeke norm stelt niets voor is zelfs misschien wel een Aegon aandeelhouder?
Nu zegt onze regering dat de mensen geen verstand hebben van hun eigen pensioenen, maar we maakte de Koersplannen om het door de regering gemaakt pensioengat te dichten.

robin08
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2008 21:22

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door robin08 »

Aegon/spaarkas (voorheen: Aegon/spaarbeleg) is een organisatie die al een halve eeuw bezig is financiele produkten te verkopen waarop hoge rendementen worden beloofd. In werkelijkheid zijn het "spaarprodukten" cq "verzekeringsprodukten" cq beleggingsprodukten" waarop verliezen worden geleden tot wel 90%. Over de beloofde winsten kun je blijven dromen en zullen nooit verkregen worden. Nu komt er weer een nieuwe kat uit de zak: Moira!! Zie de reacties op dit forum. Ik ken diverse produkten van Aegon/spaarbeleg zoals: sprintplan, koersplan, wereldplan, etc waarop alleen maar verliezen zijn geleden.
Mijn gezond verstand zegt dat we te maken hebben met een criminele organisatie. Sorry? Wat zegt u? Criminele organisatie?
Dat gelooft uzelf toch niet zou de overheid cq de fiscus zeggen.Ga zo maar door Aegon.....wat jullie doen is goed voor de fiscus.
Laat die sukkels maar betalen en verder dromen over de beloofde gouden bergen.......Dit in tegenstelling tot een bijstandsmoeder met 2 kinderen die maandelijks E 100 zwart probeert bij te verdienen, die door de fiscus wordt beschouwd als een crimineel en keihard aangepakt dient te worden...Nietwaar meneer de Jager?

natasjaabcd
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2010 16:47

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door natasjaabcd »

Ik kreeg ook de prettige mededeling dat ik moest terugbetalen. Ik kreeg er wel direct een brief bij waarin ik kon aangeven dat ik hiermee niet akkoord ging en dan zou de schuld (eur 2.000) worden kwijtgescholden.
Naar aanleiding van de uitzending van Tros Radar heb ik ook de standaardbrief ingestuurd met de hoop nog iets terug te krijgen.

Ben gebeld met de mededeling dat ik eur 10.000 terugkrijg. En of ik ook zo snel mogelijk wil reageren. De berekening die hier achter schuilt is als volgt: ik heb twee keer opgenomen uit het fonds. Ze hebben de wettelijke rente bekeken in deze jaren en de laagste rente van 8%. Dus nu stellen ze voor om alles te berekenen met 8% en dan komt er dus eur 8.000 uit. Natuurlijk ben ik blij nog iets te krijgen maar ik vind 8% nog steeds erg hoog. Zijn er nog meer mensen die al benaderd zijn door Aegon?

blond 45
Berichten: 0
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:46

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door blond 45 »

Ook wij zijn het dupe van deze vorm van sparen.
Met Budgetfonds B kon tussentijds geld worden opgenomen worden. Het werd allemaal prachtig voorgeschoteld. Nu, vele jaren later, blijkt echter dat wij een schuld bij de Aegon hebben opgebouwd.
Moedeloos, opgelicht, kwaad en verdrietig dat er mensen zijn die dit soort polissen willen verkopen aan eerlijke, hardwerkende mensen....
Doe geen zaken met Aegon want de enigen die daar rijk van worden zijn "de hoge heren" zonder fatsoen.

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door jbrunier »

Aegon heeft zelfs 3 Miljard gekregen van de regering, en zelfs de EU zegt dat ze goed werken. Zou men in de regering en de EU allemaal crimineel zijn, je zou denken van wel. Dat men daar maar eens en onderzoek naar doet.

blond 45
Berichten: 0
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:46

Re: Sparen bij Aegon

Ongelezen bericht door blond 45 »

Help!
Na enkele telefoontjes over en weer met de Aegon schelden ze ineens onze "schuld"van een paar honderd euro weg. Na nog enkele telefoontjes met zeer moeilijke vragen van onze kant, kregen we ineens het aanbod van 1000 euro terug en de polis opheffen. Dit voelt niet echt lekker! Het wordt volgens ons erg heet onder de voeten van de heren van de Aegon. We gaan nog niet accoord want we hebben nog meer "moeilijke vragen".

Gesloten