LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tickets123

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Tickets123

Ongelezen bericht door Radar »

Op verschillende websites kunt u voor veel geld kaartjes bestellen voor allerlei concerten en musicals. Tickets123 is zo'n webwinkel. Radar kreeg veel klachten binnen over Tickets123: kaartjes komen niet of pas na het concert binnen met de post, contact met dit bedrijf via telefoon of e-mail is onmogelijk en uw geld terugkrijgen lijkt al helemaal een verloren zaak. Lukt het Radar wel om de mensen achter Tickets123 te vinden?

lonzwan
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 apr 2010 11:05

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door lonzwan »

Goedemorgen Radar en forum

Tickets 123 ken ik niet, maar wij hebben het volgende ervaren met Rang1 tickets:

Voor de show van Jeff Dunham a.s 15 april heb ik vier tickets à 80.00 euro per kaartje betaald, de tickets zijn keurig op tijd geleverd.
Tot onze verbazing was de prijs van het ontvangen ticket 35.00 euro (dit stond er ook op). Dus ik heb per kaartje 45.00 euro meer betaald dan de originele prijs.

Er zat natuurlijk een "keurige" brief bij met de mededeling dat in- en verkoopprijs kunnen afwijken en dat dit afhangt van de vraag en aanbod. Met andere woorden je kunt hier dus niets tegen in brengen.
De tickets staan ook allen op de naam van een voor ons onbekende persoon.
Dit is dus weer een persoon/site dat een enorme hoeveelheid tickets afneemt en voor meer dan het dubbele verkoopt.

Nou had ik het geld er wel voor over, maar niet om een willekeurig iemand financieël te spekken. Ik vind dit tegenover de artiest ook absoluut niet kunnen.

Kortom men doet de artiest te kort en wij voelen ons min of meer bestolen.

Groeten Lon

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door ronald g »

Leuk dat radar weer zendtijd kan vullen, tros leden lezen schijnbaar geen kranten hebben geen internet en teletekst. Er is al jaren door organisatoren een jacht op deze ticket bureau's aan de gang. Als je nu nog niet weet dat je belazerd wordt waar je bijstaat heb je zelf ook schuld.

Ronald.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lonzwan schreef:Goedemorgen Radar en forum

Tickets 123 ken ik niet, maar wij hebben het volgende ervaren met Rang1 tickets:

Voor de show van Jeff Dunham a.s 15 april heb ik vier tickets à 80.00 euro per kaartje betaald, de tickets zijn keurig op tijd geleverd.
Tot onze verbazing was de prijs van het ontvangen ticket 35.00 euro (dit stond er ook op). Dus ik heb per kaartje 45.00 euro meer betaald dan de originele prijs.

Er zat natuurlijk een "keurige" brief bij met de mededeling dat in- en verkoopprijs kunnen afwijken en dat dit afhangt van de vraag en aanbod. Met andere woorden je kunt hier dus niets tegen in brengen.
De tickets staan ook allen op de naam van een voor ons onbekende persoon.
Dit is dus weer een persoon/site dat een enorme hoeveelheid tickets afneemt en voor meer dan het dubbele verkoopt.

Nou had ik het geld er wel voor over, maar niet om een willekeurig iemand financieël te spekken. Ik vind dit tegenover de artiest ook absoluut niet kunnen.

Kortom men doet de artiest te kort en wij voelen ons min of meer bestolen.

Groeten Lon
Daarom moet je dus ook alleen kaartjes bij het officiële verkooppunt kopen!
Het is al zó lang bekend dat er oplichters over de rug van fans en artiesten binnenlopen, dat je gewoon even verder moet googlen.
Vaak hebben sites van artiesten of de plaats van het concert/optreden een link naar de website van het officiële verkooppunt.
Maar vervelend blijft het wel, jij bent mooi je geld kwijt.

sprongetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door sprongetje »

Zolang mensen bij andere dan officiele verkooppunten blijven kopen houden ze deze oplichterspraktijken zelf in stand. Concert of evenement uitverkocht? Niet bij die woekeraars gaan kopen. Dan maar een lege zaal. Als di elui een paar keer met hun kaarten blijven zitten houden ze vanzelf op.

plantenbak
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 apr 2010 17:36

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door plantenbak »

Tsja, het is een kwestie van vraag en aanbod. Je kiest er zelf voor een een bedrag neer te leggen voor een kaartje. Het zoeken naar een ticketmarktplaats is inderdaad nog het beste. Dan ben je zeker van je kaarten.

Op http://www.ticketstarter.nl vind je een compleet overzicht met actuele prijzen. Zo betaal je nooit teveel.

hugo.s.
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 apr 2010 15:32

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door hugo.s. »

@ SilyMe

Is toch weer een zinloze bijdrage als je het beestje geen naam geeft?

voor 'een kaartje' waarvoor jij 16 euro hebt betaald, betaal jij 35
Ja en? als het uitverkocht is en toen jij t kocht nog niet, logisch dan toch?

Wat is 'het' kaartje, ben nou wel benieuwd voor welk evenement dan?

SilyMe
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 17:31

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door SilyMe »

Mijn vorige bericht is off-topic, maar verhoudt zich erg met het onderwerp, daarom heb ik het geplaatst.
hugo.s. schreef:@ SilyMe
Is toch weer een zinloze bijdrage als je het beestje geen naam geeft?

voor 'een kaartje' waarvoor jij 16 euro hebt betaald, betaal jij 35
Ja en? als het uitverkocht is en toen jij t kocht nog niet, logisch dan toch?

Wat is 'het' kaartje, ben nou wel benieuwd voor welk evenement dan?
@hugo.s. Het enige wat ik echt uit je reactie begrijp is, dat je wil weten wélk kaartje ik voor € 16,- heb gekocht. Lijkt mij niet dat het er iets toe doet welk kaartje, maar voor OneRepublic, 12 juni in Tivoli, Utrecht.

Dit concert is nog niet uitverkocht, maar via jouw link kun je na 4 dagen (nu) nóg geen kaarten kopen.
Als een verkoopsite zo traag is, zal het hier bij kaartjes voor bv. John Mayer, onmogelijk zijn voor de normale prijs te kopen. Hij verkoopt nl. in een paar minuten uit!

De link van plantenbak, brengt me naar een site waar meer dan de kostprijs gevraagd word, nl. € 35,-. Ruim het dubbele van wat ik heb betaald.

VioletPrue en sprongetje begrijpen denk ik ook hoe het werkt, liever een half lege zaal, dan handelaren spekken ipv de artiest!

Lijkt mij een logisch verhaal, als je regelmatig concertkaarten koopt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door jor »

Lekker figuur die eigenaar, het is de schuld van alles en iedereen behalve van hemzelf en zijn verhaaltje komt erop neer dat nieuwe kaartenkopers dit in grote getale moet gaan doen want dan kan hij (Heel misschien, verder ging hij niet ) de eerder gedupeerden hun geld terug betalen. Ik ga hier geen advies geven maar weet wel dat ik dat niet riskeer.

kikker11111
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 15:54

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door kikker11111 »

Dat deze zogenaamde kaartverkoop niet werkt is voor de koper ,n rot perriode,
Wij kopen al jaren de kaarten destijds bij topticketline dat nu See tickets heet.
Wij hebben bij deze organisatie nog nooit ,n probleem ondervonden,
Ik zou de mensen willen aan raden om eens op deze site te gaan kijken.
Veel succes..

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Tickets123

Ongelezen bericht door mich24 »

Dat is ook de normale weg.

Je bent erg naief als je niet weet dat al die ticketsbureau's de boel besodemieteren. Zelfs als een evenement nog niet uitverkocht is..

Gesloten