LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Frank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

Gezien je stukje in het andere topic kan ik echt wel begrijpen dat je zo reageert EagleOne,denk dat ik ook zo reageerde. Ik hoop dan ook dat dat waar jij mee zit ook aangepakt gaat worden en er gerechtigheid voor je komt.

Tuinsmurf
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 11:19

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Tuinsmurf »

Ik volg het dieet nu 5 weken en ik ben 8.4 kilo afgevallen en daarbij hoef ik geen medicatie tegen diabetes meer in te nemen want mijn suiker is nu heel mooi en heel stabiel.
Ook fijn is het dat ik bijna nooit geen honger meer heb en ik mij een heel stuk fitter voel.
Voor mij is dit het ideale dieet.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Wat een gezeur over mensen die zich net hebben geregistreerd.. Ik zou zeggen: neem nog een glaasje azijn!

dr Frank heeft bij mij ook geholpen en ben sinds 5 februari 11 kilo kwijt en voel me een stuk beter dan voorheen. Oh ja, ik vond nog een link voor de zuurpruimen hier:

http://medischcontact.artsennet.nl/blad ... ewicht.htm

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door pbarendse »

johanrapensteel schreef:Wat een gezeur over mensen die zich net hebben geregistreerd.. Ik zou zeggen: neem nog een glaasje azijn!

dr Frank heeft bij mij ook geholpen en ben sinds 5 februari 11 kilo kwijt en voel me een stuk beter dan voorheen. Oh ja, ik vond nog een link voor de zuurpruimen hier:

http://medischcontact.artsennet.nl/blad ... ewicht.htm
Ach gut, er is er een gaan lezen voordat hij zijn positieve bijdrage hier gedumpt heeft. Alsof het daar ineens geloofwaardiger van wordt! Hopelijk gaan de moderators van het Radar forum snel kijken van welke IP-adressen deze rommel komt, dan zullen er wel weer een aantal accountjes op slot gaan...
Dr. Frank verschilt in een belangrijk opzicht van zijn voorgangster Sonja Bakker: hij is arts.
Lekker belangrijk verschil. Hij is internist. Zie de link die jor eerder gepost heeft, daar wordt uitgelegd dat er helemaal geen 'voedingsartsen' bestaan.
Laatst gewijzigd door pbarendse op 26 apr 2010 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Bedankt voor de link!

In diezelfde link, ook deze reacties:

------------------
"Een van Dr. Franks argumenten, was de opbouw van spiermassa door meer eiwit te eten. Hij gebruikt echter de conclusies van het interventie-onderzoek van Soenen (n=25-7) ten onrechte als ondersteuning van het dieet (n=139-6). Bij dit laag calorisch, koolhydraatarme dieet gaat echter spiermassa verloren. Het sluw door elkaar halen van de conclusies uit twee verschillende experimenten.

De hele argumentatie, al dan niet in wetenschappelijk getinte taal, staat voor het uitdragen van de boodschap dat dit afslankdieet bewezen heeft succesvol te zijn. En als je de cijfers ziet, zou je dit in eerste instantie onderschrijven. Ga je echter beter kijken, zie je dat zowel de werkwijze van Soenen als van Previtas op drie peilers rusten:

1 hoog eiwit.

2. koolhydraatarm.

3. regelmatige counseling.

Minimaal eens per veertien dagen, wordt de afslanker verwacht op het spreekuur. Als n van deze zuilen wegvalt, komt het hele dieet op losse schroeven te staan. Dit is mijn voornaamste bezwaar tegen de website http://www.eenkiloperweek.nl. Er worden mensen gerecruteerd die gn persoonlijke counseling krijgen. We kunnen immers nauwelijks enige waarde hechten aan de tips en zogenaamde individuele afstemming van het Dr. Frank dieet. Ikzelf en vijf referenten (M/V) met volkomen verschillende somatometrische gegevens, hebben ons ingeschreven voor het Frank dieet. Er was geen enkel verschil tussen de dagmenus. Terzijde: dag n: 63 E% vet. Later wordt men getrakteerd op corned beef en andere voedingsmiddelen met een hoog gehalte aan verzadigde vetzuren.Hierdoor krijgen leken volkomen tenonrechte het idee dat dit gezonde voeding zou zijn.




En van de oorzaken van vetzucht is te weinig bewegen. De beweeg-adviezen van Dr. Frank zijn haast te gek voor woorden.Leg de afstandsbediening van de TV op afstand Bedenk iedere dag zelf iets dat u sneller of langzamer kunt doen. (sic!)




Peter van der Zon

Sportmedisch consulent
------------------

copius
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 11:53

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door copius »

dit is het eerste dieet dat goed vol te houden is. weliswaar geen 10 kg in 10 weken, maar wel 9 en dat zonder moeite, voel me stukken beter .ben nu met dag 101 in de fase waarbij je weer brood en pasta enzo mag, ik noem het geen dieet maar een life style. zal toch mn hele leven op het gewicht moeten letten, maar met dit lowcarb dieet is dat goed te doen. de recepten in het boek zijn heel lekker maar wel bewerkelijker dan de gratis dagelijkse recepten op de mail. uit het boek haal ik dingen voor als ik gasten heb.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

@jtc: Jij hebt echt niets beters te doen hè..

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Wat, problemen met tegengas? En nee, vandaag niks beters te doen dus maak je borst maar nat.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Proost pbarendse! Neem nog een glas bubbelazijn!

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

@ jtc: zal ik zeker doen. Maar vanwaar die vurige boosheid? Lukt het niet om van de koekjestrommel af te blijven?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Hehe, sterker, ik vreet heel die koektrommel op en klaag nergens over. Ik eet alles waar ik zin in heb, ook de lekkere, vette, dingen. En jij?
Laatst gewijzigd door JtC op 26 apr 2010 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

johanrapensteel schreef:Proost pbarendse! Neem nog een glas bubbelazijn!
Wat is je probleem met tegenargumenten ?

Vooralsnog zijn dit duidelijke aanwijzingen dat het 'dieet' toch niet zo goed werkt als aangenomen door een aantal mensen. Het zou je sieren als je daar dan controleerbare argumenten tegenover zet, maar dat zie ik je niet doen..
je vindt het blijkbaar vervelend dat er ook mensen zijn die dit niet klakkeloos overnemen, maar net even iets verder kijken ...

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door pbarendse »

johanrapensteel schreef:Proost pbarendse! Neem nog een glas bubbelazijn!
Zal ik doen hoor!

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

@jtc: Dat dacht ik al. Je hebt het zeker nog niet geprobeerd?
Laatst gewijzigd door johanrapensteel op 26 apr 2010 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Angel: ik kom juist wel met tegenargumenten, zie de link. Dat is geschreven door journalisten die ook nog verstand hebben van medische zaken. Dat is altijd nog beter dan de rest van de media.

Maar wat mij opvalt, en daar is jtc het bewijs van, is dat mensen eigenlijk maar wat te zeuren willen hebben. Of het nou dr Frank, Sonja Bakker, de NS of de overheid is.. vandaar dat ik zeg: neem nog een glas azijn!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door pbarendse »

johanrapensteel schreef:Dat dacht ik al. Je hebt het zeker nog niet geprobeerd?
Nee, en ik zal het niet gaan proberen ook. Er is maar 1 zinnige manier van afvallen: zorgen dat je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt. Daar heb ik dr. Frank niet voor nodig.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Daar heb je zeker gelijk in, maar het gaat er natuurlijk gewoon om dat mensen gemotiveerd worden.. en dan maakt het toch niet uit door wie, als het maar werkt!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Weet je wat ik nou triest vind? Hetzelfde als met dat Sonja Bakker gedoe. Het is een hype en iedere hype eindigt ook weer, met de daarbij behorende slachtoffers, mogelijk dus ook al de over dit dieet positief gestemde mensen. En mensen blijven er maar in trappen. Het is een combinatie van marketing, naiviteit van de slachtoffers en hun wanhoop.

Ik heb geen enkel belang bij een afslank-dieet, dus persoonlijk raakt het me niet. Maar ik heb wel een hekel aan dit soort trends, zeker als er 1 persoon hierdoor zijn zakken kan vullen.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

@jtc: via internet is het gratis! Mijn god.. denk je nou echt dat al die mensen het boek kopen? Man denk toch na..

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

johanrapensteel schreef:Angel: ik kom juist wel met tegenargumenten, zie de link. Dat is geschreven door journalisten die ook nog verstand hebben van medische zaken. Dat is altijd nog beter dan de rest van de media.
Een link waarin o.a. geschreven wordt wat JTC ook al schreef..
Maar wat mij opvalt, en daar is jtc het bewijs van, is dat mensen eigenlijk maar wat te zeuren willen hebben. Of het nou dr Frank, Sonja Bakker, de NS of de overheid is.. vandaar dat ik zeg: neem nog een glas azijn!
Dat betwijfel ik.. Ongetwijfeld zijn er mensen die wat te zeuren moeten hebben..
Dit 'dieet' van deze 'dr. Frank' is echter hoogst twijfelachtig en ook de link die jij gaf geeft me geen beter beeld.. Ik stel dus ook hoge twijfels bij alle juichverhalen.. Zeker als die komen van mensen die zich enkel lijken te registreren om dat juichverhaal neer te zetten...

Maar ik laat me graag overtuigen door het tegendeel... Vooralsnog heb ik dat echter nog niet gezien !

Gesloten