LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Frank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Dr. Frank

Ongelezen bericht door Radar »

Het boek van de nieuwe dieetgoeroe dr. Frank is dè afvalhype van 2010. Zijn boeken gaan als warme broodjes over de toonbank. En dat is niet verwonderlijk: veel mensen willen wel even snel 'tien kilo in tien weken' afvallen zodat ze straks met een gerust hart hun bikini weer aankunnen. Maar houdt deze belofte voor iedereen stand? En is het wel gezond om zo snel af te vallen? Wij nemen de bestseller onder de loep en komen tot opmerkelijke conclusies. Dr. Frank reageert live in de studio.

Maandag 26 april, 20.30 uur in Radar op Nederland 1

KoosVerleg
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 dec 2009 09:56

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door KoosVerleg »

Ik heb het boek bij de bibliotheek geleend en ben blij dat ik het niet gekocht heb want ik ben vegetariër en het meeste wat in het boek staat gaat over vlees en vis. Jammer.
Gr. Koos

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door kees.bugter »

veel mensen willen wel even snel 'tien kilo in tien weken' afvallen zodat ze straks met een gerust hart hun bikini weer aankunnen.
En mogen mannen niet afvallen en hun zwembroekje weer dragen.

jacksparrow
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 apr 2010 00:40

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jacksparrow »

Ik en door dit dieet 20 kilo afgevallen en dat is me nog nooit eerder gelukt. Mijn bloeddruk is naar beneden en mijn bloedsuikergehalte is van 16,8 binnen een paar weken naar 6,8 gegaan Ik blijf met behulp van de dr Frank academie goed op gewicht. Ik en mijn huisarts zin erg enthousiast over het dr Frank dieet. Het boek is geweldig en misschien kan dr Frank speciale recepten voor vegetariers laten ontwikkelen. Dr Frank ga zo door!

Ria-Air
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:46

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Ria-Air »

Dit dieet is echt goed en lekker, Met Sonja ben ik ook heel veel afgevallen, maar zat er toch ook snel weer aan, dus op naar het volgende dieet

Dit is echt lekker, ik ben gek op hartig eten en dat krijg je hier genoeg.

als je trek heb 's avonds neem ik een lekker plakje kaas mmmm.

Roerbakgroenten met tonijn in groentesaus en Witlof met zalm zijn mijn favoriet, terwijl ik helemaal niet zo'n "vis-fan" ben.

inmiddels ben ik 20 kilo afgevallen, nog een paar kilo en dan ben ik "dik" tevreden
(maar nu dus Dun tevreden)

Christiaan45
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:27

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Christiaan45 »

Ik heb me aangemeld bij de site www.eenkiloperweek.nl
Na mijn gegevens - gewicht, streefgewicht, leeftijd, omtrek van de middel en zo - ingevuld te hebben,
kon ik ook aangeven wat mijn eet-voorkeuren zijn.
Volgens mijn geheugen kon je er ook aangeven vegetariër te zijn.
Ik ben geen liefhebber van vlees, maar ook geen gedreven vegetariër.
Elke dag krijg ik een mail met recepten voor ontbijt, lunch en avondeten.
Daar haal ik uit wat ik toepasbaar vind.
Ik ben dus geen volgzame klant, maar probeer slim met de informatie om te gaan.
Het principe van de voor ons te grote hoeveelheden koolhydraten is mij al een jaar of tien bekend.
Ons lichaam is gek op zoetigheid, dan wordt insuline afgegeven, waardoor de cellen om voedsel gaan vragen.
Dat is mijn leken-visie. De reactie op zoet schijnt zelfs voor te komen bij kunstmatig gezoete 'light'-dranken.
Dus die gebruik ik niet.
Een ontdekking in de recepten vind ik Hüttenkäse, wat je op smaak moet brengen.
Met gesneden bieslook, wat noten en (idee van mijn vrouw) geraspte kaas.
Ook kwark 'verwerk' ik op die manier.
De meeste recepten met vlees gebruik ik niet.
Wel bijvoorbeeld gesneden gerookte kip (mag ook kalkoen zijn).
In pompoenzaden (ik gebruik pompoenpitten, ivm de prostaat) zou ook een eiwit zitten wat verder enkel in dierlijk vlees voorkomt, dus een tip voor vegetariers!
In de twee weken dat ik bezig ben met 'bewust eten' - naar aanleiding van de tips van Dr. Frank - ben ik twee kilo kwijtgeraakt. Broeken zitten losser... andere kleding kopen! Ik ben blij met deze methode, want al jaren wilde ik wat minder wegen. De BMI (quetelet-index) van 27,7 vind ik niet veel te zwaar, ik heb stevige botten.
Nu lukt het me eindelijk om wat kilo's kwijt te raken. En kom ik straks in een stabiele toestand, wanneer mijn eet- en snoep-gewoonten zich van de koolhydraten afgekeerd hebben.
Van de methode Dr. Frank waardeer ik de email-dienst enorm. Daar komen zoveel bruikbare tips door,
en elke dag weer (totdat je opzegt). Dit kost geen enkele euro. Mijn dank is groot!

Ingemaureen
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 15:16

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Ingemaureen »

Ik ben gisteren pas begonnen.
BMI waarde van iets boven de 30 begint het belangrijk te worden om af te vallen. Bij de intake kon je inderdaad veel aangeven.

Meestal haak ik bij dieten al snel af door de honger gevoel of door de behoefte aan zoet. Ik mis dat totaal niet, alhoewel ik een paar aardbeien gisteren heb gegeten.

De laatste weken at ik al geen brood meer, maar roggebrood. Daar ben ik al een kilo van afgevallen, desondanks ik nog steeds koekjes snoepte. Ik heb nog geen zin in koekjes of andere zoetigheid gehad. Ik zie wel hoe het dieet verder gaat.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Goh, allemaal nieuwe mensen en erg positief...
Ik heb het ook gedaan, ronduit waardeloos om af te vallen dus. Ik ben 10 kilo aangekomen. Maar ik wilde juist aankomen!

derodekers
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 18:11

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door derodekers »

Tot nu toe geweldig dit dieet van Dr.Frank voor ons want wij(mijn man en ik) zijn begonnen op 1 Maart, en nu op 25 April zo'n 7 a 8 weken later ben ik al 9 kilo kwijt.
Wij zijn DIK tevreden.Ben wel benieuwd naar de uitzending. Maar wat er ook gezegt gaat worden wij gaan door tot we ons doel bereikt hebben.
Groeten van Janny.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

JtC schreef:Goh, allemaal nieuwe mensen en erg positief...
Ik heb het ook gedaan, ronduit waardeloos om af te vallen dus. Ik ben 10 kilo aangekomen. Maar ik wilde juist aankomen!

anmspieker
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 apr 2010 21:35

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door anmspieker »

Mijn kritiek betreft de Een kilo per week site.
Dr.Frank claimt dat zijn tips en recepten zijn afgestemd op ieders persoonlijke gegevens. Ook zegt hij nadrukkelijk dat kinderen altijd onder begeleiding van deskundigen moeten afvallen. Desondanks komen kinderen moeiteloos door de intake en krijgen deze zgn. persoonlijke adviezen toegestuurd en erger nog, kinderen volgen dit dieet. Er is niets ingebouwd om kinderen te ontmoedigen of te weren.
Er is geen moderator, vragen worden niet beantwoord. Ik vind dit zorgelijk, en erger me hieraan. Dr.Frank neemt zijn verantwoordelijkheid in deze niet!

jantienboersma
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:25

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jantienboersma »

Ik was 4 maanden geleden ongeveer 40 kilo te zwaar en ik ben toen het gratis dieet van Dr Frank gaan volgen. In de eerste weken vlogen de kilo's eraf en was dus heel enthousiast. Ongeveer 3,5 week geleden heb ik het receptenboek gekocht. En ik kan niet anders zeggen dat ik heel positief ben, lekkere recepten. Soms niet altijd even praktisch, maar wel lekker. Vooral de snackspagina's zijn handig, lekker kaas, olijven, augurken en worst eten en toch afvallen. Inmiddels ben ik 22 kilo kwijt en ik voel me gezonder dan ooit, veel minder hijgen na het beklimmen van de trap. Ik ben blij met Dr Frank, kan het iedereen aanraden! Groetjes Jantien

whoopi5
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 20:39

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door whoopi5 »

Het is een geweldig dieeet ben er 15 kilo mee afgevallen zonder veel moeite het is een leef wijze geworden doe mee zins half januari Als de principes je duidelijk worden dan snap je waar je normaal zo dik van wordt de KH en nu begrijp ik ook hoe ik er van af kan komen meer energie er door krijg en weer blij met mijn figuur wordt ik wil er nog 2 kilo af en ga dan weer langzaam KH toeveogen maar blijf meer eiwitten gebruiken om gewicht niet te laten oplopen Kan het iedereen aan raden groet Whoopi

Hadassah
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:42

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Hadassah »

Ik ben nog niet zo heel lang bezig, maar.... het dieet bevalt mij uitermate goed. Geen honger gevoel, en nog belangrijker...totaal geen zoetbehoefte meer! Voel me energieker dan ooit, en ben inmiddels 2.8kg kwijt in 1,5 week.
Haal mijn recepten voornamelijk uit het boek, maar ontvang ook recepten via de mail. Gebruik het beetje door elkaar. Het belangrijkste is wel dat je door dit eetpatroon, heel bewust gaat nadenken over eten en bewegen, en aan de hand daarvan keuzes maakt. Daarnaast is de site een absolute stimulans om dit te volgen, heel veel vragen worden beantwoord, en.... veel steun, humor, feedback! Ik weet een ding zeker.... blijf dit voorlopig volhouden, doodeenvoudig door het gevoel mij vele malen fitter te voelen!

Groetjes, Hadassah

JokeJM
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JokeJM »

Ik ben nu 88 dagen bezig met het Dr. Frankdieet, inmiddels 9 kilo lichter en heel tevreden.
Ontvang elke dag heerlijke recepten.
Ben veel bewuster geworden met de manier van eten en het bereiden van eten, koop niet meer klakkeloos de boodschappen.
Voel me energiek, bedankt Dr.Frank

SpringTime
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:07

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door SpringTime »

Ik heb alle dieeten al eens geprobeerd. Nooit vol kunnen houden door de te kleine porties e.d., altijd hongergevoel.
Nu ben ik net 6 weken bezig met Dr.Frank en ben al 5 kilo afgevallen, terwijl ik zelfs mijn dagelijkse 2 á 3 glaasjes wijn bij mijn avondeten neem,( dat niet bevordelijk is) maar liever iets langzamer afvallen, en toch gezellig!
Ik ben erg blij met Dr.Frank, ik krijg dagelijks mijn recepten die erg smakelijk en makkelijk te bereiden zijn. Ik heb niet zijn boek nodig.
Alles is gratis via internet, reacties op het forum zijn leuk en opbeurend.
Al veel mensen gezien en gesproken die vele kilo's op deze manier kwijt zijn geraakt, terwijl dat met andere dieeten nooit is gelukt.
Men hoeft geen honger te lijden, de bloeddruk is weer 'normaal' en ik heb sinds lange tijd geen snoeptrek meer!
Ik ga lekker zo door tot ik op mijn streefgewicht ben, nog 8 kilo te gaan.
Ik ben reuze blij met Dr.Frank.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door pbarendse »

JtC schreef:Goh, allemaal nieuwe mensen en erg positief...
Ik heb het ook gedaan, ronduit waardeloos om af te vallen dus. Ik ben 10 kilo aangekomen. Maar ik wilde juist aankomen!
Valt inderdaad wel op... Practisch alle positieve berichten zijn van 'verse' gebruikers. Ik ruik weer een trol!

mriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:12

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door mriet »

Ik ben direct met het dr. Frank dieet begonnen, zodra de recepten per e-mail elke dag binnenkwamen. Ik had het gelezen in de Telegraaf en kon niet wachten hiermee te starten. Ik ben de eerste 10 weken 12 kilo afgevallen. Hierna, in de koolhydraat-opbouwfase, nog eens 3 kilo eraf. Het is gemakkelijk vol te houden (geen honger), gratis en je hoeft er geen dure/aparte produkten voor aan te schaffen. Op de site van een kilo per week, kun je elkaar als mede-Frankers steunen en ideeën uitwisselen op het forum. Ik heb nu een gezond gewicht en zal dit goed in de gaten blijven houden. Mocht het weer omhoog gaan, ga ik terug naar fase 1. Het voedingscentrumadvies: met veel brood een aardappels was voor mij in ieder geval geen succes. Ik werd dik van koolhydraten en als je dit dr. Frank dieet doet, leer je veel over dikmakende koolhydraten en zie je op de etiketten, dat er in veel produkten koolhydraten zitten.
Veel dank aan dr. Frank!!!

harrykuyper
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 23:07

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door harrykuyper »

Ik doe sinds januari dit diëet en val goed af. Ik ben zeer tevreden hierover. Het is goed vol te houden en je hebt nooit honger, zoals bij zoveel andere diëten. Het is zeer gevariëerd en je kunt ook heel goed je eigen kookfantasie hierin kwijt. Op het forum word je heel goed ondersteund door medelijners en je doet veel iedeetjes op.En alles is gratis, waar vind je dat tegenwoordig nog!! Het boek heb je helemaal niet nodig. Ik doe alles zonder boek en zonder shakes, deze zijn absoluut niet nodig. Het bevalt mij uitstekend. Aleen maar lof voor Dr. Frank!

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

En de positieve eerste-post-plaatsers gaan maar door... Ik geloof er geen fluit meer van, eerlijk gezegd.

Maar ik wil wel mijn mening geven hoor. Een tijdje terug hadden we Sonja Bakker, daar hoor je niks meer van. En zo zijn er zoveel diëten geweest. Net als al die andere zal dr. Frank waarschijnlijk een bloemetje zijn: het bloeit korte tijd op, iedereen vind het prachtig en mooi, en na verloop van tijd sterft het bloemetje weer af. Komt het op de composthoop terecht.

Gesloten