LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB één jaar later

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Radar »

Na het faillissement van de DSB Bank komen veel vragen binnen op de redactie van Radar. Vooral mensen met een hypotheek vragen zich af wat hen de komende jaren boven het hoofd hangt. Radar zet de zaken op een rijtje.
Curator mr. Rutger Schimmelpenninck is onze hoofdgast. Hij laat voor het eerst op televisie zijn licht schijnen op de vraag wat hij voor de vele gedupeerden kan betekenen.

Daarnaast geven Pieter Lakeman en Jelle Hendrickx een reactie op de werkzaamheden van de diverse stichtingen die zich hard maken voor de belangen van gedupeerde DSB-klanten.

Maandag 3 mei, 20.30 uur

WK2010
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:05

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door WK2010 »

Curatoren verkopen leningen DSB niet
Uitgegeven: 3 mei 2010 08:25
Laatst gewijzigd: 3 mei 2010 08:25

AMSTERDAM - De curatoren van DSB Bank gaan de leningenportefeuille zelf afwikkelen. Het lukt niet de portefeuille voor een gunstige prijs aan een andere bank te verkopen, schrijft het Nederlands Dagblad maandag.

© ANP De curatoren richten daarom zelf een beheersmaatschappij op voor de 150 duizend leningen en hypotheken.

Het afhandelen van het faillissement gaat daardoor langer duren, maar de schuldeisers krijgen nu meer geld dan als de portefeuille midden in de crisis voor een slechte prijs zou worden verkocht.

Lening

Dat veel DSB-klanten zijn verleid tot een lening die ze eigenlijk niet kunnen betalen helpt ook niet echt bij het verkopen van de portefeuille.

Door het opzetten van de beheersmaatschappij kunnen zeker tweehonderd van de 415 werknemers op het hoofdkantoor van DSB in Wognum tot volgend voorjaar blijven werken.

Schuld

Curator Rutger Schimmelpenninck verwacht dat de eerste, kleine schuld in het tweede kwartaal van volgend jaar wordt afbetaald. In de krant zegt hij dat het nog zeker tien jaar gaat duren voordat het DSB-dossier kan worden gesloten.

© Novum

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Piet Za »

Fijn dat Radar hier nog eens aandacht aanbesteed.

maverst
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 mei 2010 09:45

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door maverst »

Ik heb 2 maanden geleden mijn hypotheek afgelost bij DSB en heb tevens de opdracht gegeven om het opgebouwde spaarbedrag uit te keren. Tot nu toe heb ik nog geen enkele reaktie gehad van DSB. Bellen, mailen, klacht indienen helpt niet je krijgt gewoonweg geen gehoor. Als je belt zijn ze er mee bezig en krijg je als antwoord dat het deze week gaat gebeuren maar er gebeurt dus helemaal niets. De curatoren zijn dus net zo slecht bezig als Scheringa zelf.

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

Uit verschillende onderzochte dossiers is gebleken dat er nog veel ellende onder de oppervlakte drijft. Het betreft hier hypotheken met een lang lopende lage rente. De lasten zijn betaalbaar. Primair lijkt er niets aan de hand tot dat... de rentevaste periode afloopt en oversluiten niet mogelijk is omdat ook bij deze hypotheken de koopsompolissen de hypotheekschuld verhoogd hebben naar ongekende waarden.
Advies. Hebt u een nog betaalbare hypotheek van DSB? Laat het even screenen door een hypotheekadviseur op aanwezigheid van koopsompolissen. Blijkt u koopsompolissen te hebben, schakel uw rechtsbijstandsverzekering in.

De indruk bestaat dat uit de onderzochte dossiers slechts het topje van de ijsberg werd blootgelegd en de indruk is gerechtvaardigd dat er een tweede golf van DSB-ellende in aantocht is.

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door bavarian »

Aan een rechtsbijstandsverzekering heb je niets m.b.t. deze zaken.

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

Om daar enige nuance in aan te brengen. ARAG en SRK hebben een vrije keuze van advocaat. Daar is niets mis mee. DAS daarintegen verleent zelf de rechtsbijstand en daar is de kwaliteit helaas geen constante factor. Of de zaak bij DAS goed opgepakt wordt hangt erg af van de jurist die de behandeling van het dossier op zich neemt.

sabrina30478
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:21

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door sabrina30478 »

Wij zijn ook al enige tijd bezig om met de DSB bank tot een oplossing te komen eerst via het VCFI en nu met de SRK. Diverse dreigingen gehad via de post over de nietbetaalde hypotheek en verzekeringen en vervolgens krijgen we een incassobureau op ons dak, heel leuk er komt nog eens 1700 euro incassokosten bovenop ofdat we niet al genoeg **** hebben. De SRK is ook zeer traag van begrip het enige wat wij willen zijn van al die verzekeringen af en die koopsompolis die in onze hypotheek zit ervan halen en het teveel betaalde maandtermijn terug storen zodat onze maandlasten lager zijn. Van de hypothecaire lening gaan we toch niet af komen daar hebben we andere zaken mee afgelost maar die verzekeringen. Maar wat we ook voorstellen aan de Curatoren ze zijn niet thuis en geven geen reactie. Toen op eens de telefoon afging en ons een afspraak afgedwongen werd om iets te tekenen, ja duh wij zijn niet achterlijk ga geen acte van sessie tekenen. Nu het leuke we kregen vorige week de incassobrief en zaterdag viel er weer een brief binnen van de DSB zelf of we het resterende bedrag willen overmaken, pfff ik wordt hier doormoe van. Wij zitten nu in een situatie dat wij het huis gaan verkopen en gaan huren als dit mogelijk is maar we blijven met een restschuld dus er rest ons niets anders om ons te laten adviseren hoe en wat nu verder? Iemand soms ideetjes wie er goed kan optreden als adviseur. Wat betreft het VCFI moet ik ook zeggen leuk dat ze er zijn maar ook een lasta, nu enige maanden verder hebben we nog geen resultaat en we vernemen ook niets, als we bellen wordt er gezegd maak je niet druk komt goed.. Ja dat hebben we al genoeg gehoord. Dan valt er toch ineens een rekening op de vloer van 450 euro voor een schaderapport die we niet eens hebben laten opstellen omdat het bij ons een eindelozen bodemput is.. Tja heel mooi maar betalen now way.. Al met al een kop voor stress met 2 kleine kinderen die hier ook veel last van mee krijgen.. Het enige wat ik wens dat ik binnenkort een ton op mijn rekening heb van een anonieme gever haha maar dat zal wel niet maar dan zijn wel onze problemen opgelost..

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

SRK is inderdaad traag, maar zij bieden net als ARAG de mogelijkheid van een vrije advocaatkeuze. Kennelijk heb je deze mogelijkheid niet benut.
Er mag geen reclame gemaakt worden op dit forum, maar als je googled vind je er één die al wel enkele successen geboekt heeft.

Het schaderapport van 450,= kun je ter betaling doorzenden aan SRK. Succes.

sabrina30478
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:21

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door sabrina30478 »

Dank je wel voor je reactie. Ik heb begrepen dat je dossier gewoon bij een advocaat neer wordt gelegd en deze de zaak behandeld.. Volgens SRK mogen we geen andere in handen nemen dus hebben wij zelf de fout gemaakt om gebruik te maken van het VCFI volgens hun..

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

Dit lijkt tegen de voorwaarden van SRK in te gaan. VCFI ( Jelle Hendrickx !!) is geen advocaat. Daar zal het niet mee te maken hebben. Heeft SRK zelf een extern advocaat aan je toe gewezen?

sabrina30478
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:21

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door sabrina30478 »

Ja er is inmiddels een advocaat toegewezen via de SRK maar deze beste man is nooit in huis als we bellen lekker handig.

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

En terugbelnotities werken ook niet?
Weet SRK i.c. de advocaat dat de situatie dringend is geworden?
Vergeef me de stomme vraag. Probeer je via SRK in contact te komen met die advocaat?

sabrina30478
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:21

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door sabrina30478 »

Vandaag weer gebeld en de beste man was de gehele dag niet bereikbaar wegens externe afspraken en weer een terugbelnotitie achtergelaten, dit is echt te belachelijk voor woorden.. Wel handig zo je zeggen zón rechtsbijstandsverzekering maar behulpzaam zijn ze niet..

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

Inderdaad belachelijk. Wie is het externe advocatenkantoor ?

catootje9
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 jun 2010 16:06

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door catootje9 »

DSB, een jaar later, veel telefoontjes later...ook ik heb twee jaar geleden een PL afgesloten bij DSB, als alleenstaande moeder met twee kinderen op het voortgezet onderwijs. Bij het afsluiten twijfelde ik al, er werd gezegd dat ik een levensverzekering nodig had. Ik heb er echter al 1, en aangezien ik een chronische ziekte heb wist ik al dat ik die niet ging krijgen. Inderdaad, 5 brieven later geen levensverzekering. Wel werd het bedrag opgeteld bij de lening, niet opneembaar, dus grotere schuld. Tot die tijd gingen de betalingen automatisch, na de neergang van DSB was deze machtiging niet meer geldig en werd mij verzocht weer een nieuwe in te vullen. Ik weigerde dat gezien de twijfelachtige omstandigheden bij DSB toen. Vanaf die tijd word ik letterlijk geterroriseerd door telefoontjes, (de eerste was gelijk zo commanderend, dat ik gevraagd heb het afdelingshoofd te mogen spreken) en als de betaling 1 dag te laat is ligt er een herinnering op de mat. Nu haal ik daar mijn schouders bij op maar de brief van vandaag doet de deur dicht. Het geld moet de 7e binnen zijn en de brief is gedateerd op de 7e, da's snel! In de brief staat dat ik snel een machtiging in moet vullen anders gaan ze per dag te laat betaalde rente optellen bij het totale uitstaande bedrag. Een behoorlijk dreigende brief. Kunnen ze dat zo maar doen? De curatoren schijnen de leningen in eigen beheer te houden. Volgens mij moet ik eerst nieuwe voorwaarden krijgen waarin dit soort regelingen opgenomen zijn.
Nu kun je zeggen, maak je niet druk en teken die machtiging, gezien het bovenstaande ga ik dat niet doen. Ik wilde dit toch even melden aangezien de Hr Schimmelpenninck als een soort redder in nood afgeschilderd wordt, ik snap nu waar de tekorten die aangevuld moeten worden vandaan gehaald worden.

JCLLuckerhoff
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:25

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door JCLLuckerhoff »

Ben er vandaag achter gekomen dat de krediet-protector waarbij ik aangesloten ben ook failliet is. Deze was namelijk ondergebracht bij de DSB bank. Dus hebben mijn man en ik voor niets zoveel geld betaald. De krediet-protector was bekend met de naam: Gema Adviesgroep BV, maar de administrateur is weer iemand anders, zoals op het contract wordt vermeld. Dit is Cassidy Davis Europe BV. Je begrijpt soms helemaal niet meer hoe alles in elkaar steekt. Heb je nu nog rechten of helemaal niets meer om op terug te vallen? Wie kan deze vraag voor mij beantwoorden?

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

Waarschijnlijk vind je op het polisblad de naam van de volmachtgevende verzekeringsmaatschappij terug.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben erg benieuwd naar de progressie die Pieter "bankrun" Lakeman heeft geboekt na het failissement......

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: DSB één jaar later

Ongelezen bericht door Hyram »

Hij heeft z'n zakken gevuld aan de ellende en houdt zich nu rustig.

Gesloten