LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

DSB

Ongelezen bericht door Radar »

Vorig seizoen berichtte Radar al uitgebreid over de hypotheken van de DSB Bank. Deze zijn soms onnodig hoog door onnodige en dure verzekeringen. Daardoor ligt de hoogte van de hypotheek in een aantal gevallen ver boven de waarde van het huis.

Wat is de huidige stand van zaken? Verder gaan we in op de boete die de DSB Bank opgelegd kreeg door de AFM, en op de situatie van een aantal DSB-klanten.

Naar het uitzend-item

Saabman
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009 12:20

Re: DSB

Ongelezen bericht door Saabman »

Zijn zelf gedupeerden en wachten al maanden op antwoord op onze klachtenbrief een oplossing. Ben bang dat de conclusie vanavond zal zijn dat er tot op heden weinig individuele klachten zijn afgehandeld.

Hans Pen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2009 17:11

Re: DSB

Ongelezen bericht door Hans Pen »

Het is toch ongelofelijk laf van directeur Dirk Scheringa dat hij zich publiekelijk niet uitlaat over de schandalen van zijn bank.

JustLoveDC
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2009 20:44

Re: DSB

Ongelezen bericht door JustLoveDC »

ook een gedupeerde hier, na een scheiding zelfs zo aan de grond geraakt hierdoor dat ik schuldhulp moet inschakkelen, dit is nu in werking gezet maar nu hoorde ik dat de DSB daar speciale clausules voor heeft ingebouwd waardoor dit geweigerd kan worden. Ben erg benieuwd wat de uitzending van vanaaf gaat brengen en hoe alles zal gaan aflopen. Ik heb alle hoop al een beetje opgegeven maar hoop wel dat die clausules in elk geval teniet gedaan kunnen worden.

1emka234
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2009 21:01

Re: DSB

Ongelezen bericht door 1emka234 »

Ik vraag mij op dit moment weer af hoe het mogelijk is dat (schijnbaar zonder dat de consument het weet) de DSB hypotheken bijna met een ton kan verhogen. Een consument moet overal voor tekenen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik iets zou tekenen zonder het te lezen en het ´te toetsen´ bij een derde. In de uitzending is geen oog voor de eigen verantwoording van de consument. Als de DSB echt zo crimineel zou zijn als voorgedaan word dan was de bank toch nooit zo groot geworden?

koosr46
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2009 21:16

Re: DSB

Ongelezen bericht door koosr46 »

Eerst even een reactie op !emka234. DSB is beslist geen grote bank en alles gaat over de ruggen van onschuldige mensen. Als ik die koppen zie van de leaders of the gang, dan gaat bij mij mijn haar rechtop staan. Alles waar DSB op staat verafschuw ik. Heb zelfs een hekel aan de sporters die door zo'n onderneming gesponsord worden. Bloedgeld is het.
Verder vind ik het onvoorstelbaar dat zo'n spreekbuis in de studio wordt toe gelaten door Radar. Allereerst dat gemene lachje, verder het blablabla wat nergens op slaat. Ik hoop dat de boetes vastgesteld worden met meer dan 6 nullen.

nicospaan
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2009 21:16

Re: DSB

Ongelezen bericht door nicospaan »

JustLoveDC schreef:ook een gedupeerde hier, na een scheiding zelfs zo aan de grond geraakt hierdoor dat ik schuldhulp moet inschakkelen, dit is nu in werking gezet maar nu hoorde ik dat de DSB daar speciale clausules voor heeft ingebouwd waardoor dit geweigerd kan worden. Ben erg benieuwd wat de uitzending van vanaaf gaat brengen en hoe alles zal gaan aflopen. Ik heb alle hoop al een beetje opgegeven maar hoop wel dat die clausules in elk geval teniet gedaan kunnen worden.
Hoewel ik het voor iedere gedupeerde betreur de ze gedupeerde zijn geworden vraag ik mij oprecht af of de DSB klanten niet een tikje naïef zijn geweest tijdens het afsluiten van hun hypotheek. Verkopers willen verkopen, of het nu een auto, een vakantiereis of een hypotheek is maakt niets uit. Verkopen is hun doel !! En hantekeningen zet ik zelf uitsluitend als ik de gevolgen kan overzien.... Tot slot vind ik dat de focus erg op DSB gericht is. Als je hypotheekklant ben bij een willekeurige andere bank en zonder inkomen komt dan wordt je ook niet gespaard. Ik spreek hiet uit ervaring

1emka234
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2009 21:01

Re: DSB

Ongelezen bericht door 1emka234 »

In reactie op Nicospaan.

Helemaal mee eens.
Bij het afsluiten van mijn eigen hypotheek ben ik bij diverse aanbieders geweest. Er zat tussen de diverse aanbieders 80.000 euro als maximale leensom. Ook de diverse rentepercentages verschilden heel erg.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor zekerheid (en een hoge prijs), maar weet nu wel wat ik nu, volgend jaar en over 10 jaar moet betalen. Hypotheken zijn naar mijn mening geen producten waarmee je op prijs moet vergelijken, maar op zekerheid!

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: DSB

Ongelezen bericht door amelissen »

Natuurlijk is het deels de schuld van de mensen zelf die op een schijnbaar aanlokkelijk voorstel ingaan. Maar het blijft een feit dat DSB "schorriemorrie" van de bovenste plank is.

Toen ik voor een hypotheek ging informeren, heb ik vooraf direct aangegeven bij alle adviseurs: Absoluut geen DSB of DSB kloon.

Vraagje: weet iemand waarom DSB onder zoveel verschillende namen reclame maakt, terwijl het allemaal bij dezelfde firma uitkomt? Mensen denken dat ze keus hebben uit verschillende maatschappijen, maar het blijkt er maar 1 te zijn.
BTW: voor mij reden wederom te denken dat ze de boel belazeren (ach nee belazeren mag natuurlijk niet: de grenzen van de wet opzoekt) door al die verschillende namen te gebruiken. Als je wel eerlijk zaken doet, wil je een grote naamsbekendheid opdoen en niet klein over verschillende namen.

jose0
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 sep 2009 13:01

Re: DSB

Ongelezen bericht door jose0 »

Ik ben zelf werkzaam geweest bij de DSB. De verkopers deden wedstrijdjes onderling wie de meeste polissen aan kon smeren, zo wordt het ook daadwerkelijk genoemd. Hoe meer hoe beter voor het inkomen van de verkoper maar ook voor de gein in het kantoor. Mensen tekenen zelf, dat moet je natuurlijk nooit vergeten. Máár, het wordt heel rooskleurig voorgedaan en ondertussen zitten de mensen met gebakken peren én kunnen ze het niet meer betalen. Ook worden de polissen zelden tot nooit uitgekeerd omdat men er 1) geen verstaand van heeft. 2) de klant nooit aan de voorwaarden kan voldoen.
Ook bij het incassobureau heeft men degrootste lol om de klanten. Vooral om mensen die het écht niet meer kunnen betalen, ze zitten zelfs op aardappelkistjes, hahahaha. En als je vraagt of ze dat niet verschrikkelijk vinden, dan lachen ze je uit én natuurlijk is het ook hun eigen schuld...
Mijn slogan was altijd, ga nooit in zee met de DSB!!! Daar werd smakelijk om gelachen! Helaas waren ze ook voor hun personeel niet geweldig!
Zorg dat je écht niet in zee gaat met de DSB en als je dat al wel hebt gedaan, probeer er zo snel mogelijk weg te komen....

Jongensmoeder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2009 21:51

Re: DSB

Ongelezen bericht door Jongensmoeder »

@Jose0

Beste Jose0,

Dit soort informatie kunnen we heel goed gebruiken richting DSB.
Heb jij wel eens contact gehad met Jelle Hendrickx hierover?

Gr, Jongensmoeder

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: DSB

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

@ Jongensmoeder

Dat wat Jose0 meld is echt niets nieuws hoor en je hebt weinig aan deze informatie.
Ikzelf heb bij een "gerenomeerde" verzekeraar in de buitendienst gezeten, niet zijnde DSB en ik kan je melden daar ging het precies zo.
Er waren zelfs opnames destijds naar buiten gesmokkeld als bewijslast..
... kansloos..
Bedrijfsnotulen werden wel eens gelekt waarin zwart op wit de resultaten stonden van het beleid dat er zo min mogelijk uitgekeerd moet gaan worden.

En de voorwaarden ? zolang die maar gelijk zijn op het moment van ondertekenen danwel later, hoe onmogelijk ook, zijn gewoon hanteerbaar. Pas als men gewijzigd worden nadat je getekend hebt en ze worden onmogelijk om te volgen ? Dan pas heb je een stok om mee te slaan ( veelal eerder een lucifer)

Nee het is mooie extra informatie wat JOSE0 waarschijnlijk kan leveren, maar verwacht er geen bergen resultaat mee..

Jongensmoeder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2009 21:51

Re: DSB

Ongelezen bericht door Jongensmoeder »

@Triple_NL2

Dat zou best kunnen, maar elke ervaring van een ex-mdw van DSB kan ons in deze tijd wel helpen.

Dus hierbij nog een oproep aan Jose0 neem aub contact op met Jelle Hendrickx,
desnoods kun je dit anoniem doen.

cartagena
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:20

Re: DSB

Ongelezen bericht door cartagena »

Beste Jongensmoeder, Zag ik u gisteren niet in eenuitzending van RTV-Noord Holland? Ja, dat was u. Die link was met de website van DSBramp snel gelegd. Uw probleem was opgelost. Er was u een prima voorstel gedaan, maar u wilde met DSB niets meer te maken hebben. 'Die envelop van DSB wil ik niet meer zien' was uw antwoord. U was blij dat u verlost was van de boeterente en nu uw handen vrij had. Wat doet u nog op al die fora? Ga genieten en pak het leven weer op. Neem een voorbeeld aan de familie Brammer.

Jongensmoeder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2009 21:51

Re: DSB

Ongelezen bericht door Jongensmoeder »

Buenas noches Cartagena,

U geeft aan dat ik een voorbeeld aan de familie Brammer moet nemen.
Hoe komt u tot deze conclusie? Wat weet u van familie Brammer en mijn gezinssituatie?

Het feit dat u aangeeft dat ik degene ben in de uitzending van RTV-Noord Holland wilt zeggen dat u onderzoek heeft gedaan. Wat heeft u tot deze zoekactie bewogen? Mijns inziens doet iemand dit als er persoonlijke belangen bij zijn.
Helaas is uw onderzoek eenzijdig geweest, daar u aangeeft dat mijn probleem opgelost is en er een prima voorstel gedaan is (???)

Mijn probleem is pas opgelost als alle geleden schade vergoed is!

cartagena
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:20

Re: DSB

Ongelezen bericht door cartagena »

Beste Jongensmoeder, U kondigt op DSB Ramp uw eigen uitzending op RTV Noord-Holland van 9 september aan. Dan ben ik benieuwd wat u te vertellen heeft. Overigens gaf RTV Noord-Holland op maandag al aan dat ze een paar tevreden klanten over het voetlicht zouden halen die wel tot een akkoord met DSB waren gekomen. U stelde in de uitzending van 9 september letterlijk: ,,Ik ben ontzettend blij. We kunnen weer wat opbouwen." Maar u stelde ook dat u helemaal niets meer met DSB te maken wilde hebben, ondanks een prima voorstel van de bank om u te behouden. Maar dat is legitiem. Op basis van bovenstaande ga je ervan uit dat u tot een akkoord met DSB bent gekomen. Dat is toch niet zo vreemd. Nee, ik ben heb geen persoonlijke belangen. Ik ben wel een zeer geïnteresseerd volger van al deze discussies op DSBRamp en andere fora. Daar doe ik niet moeilijk over. Ik ben zelf al zeven jaar een zeer tevreden klant van DSB en als ik dan al die eenzijdige verhalen op internet lees, word ik een beetje beroerd. Dan geef ik wat tegengas. Gelukkig leven we in een democratisch land. Ik wens u verder alle goeds toe en hoop oprecht dat u inderdaad weer aan een goede toekomst kan gaan bouwen.

cartagena
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:20

Re: DSB

Ongelezen bericht door cartagena »

Nog even mevrouw Jongensmoeder. Wat betreft de familie Brammer. Dat is vrij logisch. Die in in een jaar tijd uitgegroeid tot de meest bekende familie van Nederland. Ze hebben in allerlei kranten gestaan en zijn meerdere keren op de tv geweest. Ik kan u gerust stellen. Ik ben niet met een onderzoek bezig. Ik had net zo goed een verhaal kunnen houden over Agnesdesign die maandag op RTV Noord-Holland haar verhaal mocht vertellen. Die was in tegenstelling tot u minder blij. Maar dat terzijde.

cartagena
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:20

Re: DSB

Ongelezen bericht door cartagena »

Nog even mevrouw Jongensmoeder, het valt me wel tegen veel gedupeerden nu op DSBRamp veel kritiek leveren op TrosRadar. Ze vinden de uitzending maar niets, TrosRadar kiest volgens de gedupeerden de verkeerde filmpjes uit en de gedupeerden leggen een link met sponsoring door DSB (belachelijk). Ik vind dit alles een beetje hypocriet. je krijgt een platform aangeboden waar je je verhaal mag vertellen en als he tje niet zint of welgevallig is, schijt je erop. Een beetje laf. Maar het zegt denk ik veel over de mentaliteit van deze mensen. Daarom wordt er op DSBRamp ook zoveel gedeeld qua leed, meeleven enzovoort. Ik kijk er dwars doorheen. Het zou de mensen sieren als ze zelf de handschoen oppakken en zoals u tot een gedegen oplossing met DSB komen. Voor die mensen (Jongensmoeder, Brammer) heb ik wel veel respect. Ze spoelen een drol door en pakken hun leven weer op. l

Mamavan4
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jan 2009 14:36

Re: DSB

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

cartagenga u schreef dit !

Ik kijk er dwars doorheen. Het zou de mensen sieren als ze zelf de handschoen oppakken en zoals u tot een gedegen oplossing met DSB komen. Voor die mensen (Jongensmoeder, Brammer) heb ik wel veel respect. Ze spoelen een drol door en pakken hun leven weer op.

Het geen waar ik mij zo aan irriteer is dat u denkt het allemaal heel goed te weten wat er zich afspeelt door mee te lezen op dsbramp ik kan u zeggen dat u 1 ding vergeet dacht u dat ondanks dat deze mensen de drol hebben doorgespoeld zoals u zegt al echt opnieuw kunnen beginnen ?!!!!!
Dat zal nog lang duren het gezin is ontwricht door de slopende weg die zij hebben moeten lopen en zoals wij nogsteeds belopen is na een oplossing nog een lange weg van herstel en ja wij zijn ook een gezin waar aandacht is van de media ..... maar of we tot een oplossing komen dat moeten we nog maar afwachten gezien de vorige onredelijke voorstellen van dsb ....
fijn weekeind m.v.g mamavan4 ! u weet dus wel wie ....

Jongensmoeder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2009 21:51

Re: DSB

Ongelezen bericht door Jongensmoeder »

Beste Cartagena,

De zin beginnend met "ik ben ontzettend blij" is een fout van RTV-Noord Holland, deze scene hebben ze verkeerd geplaatst.
De presentatrice vertelde inderdaad dat er klanten tot een accoord met DSB waren gekomen en daardoor erg blij waren. Vervolgens komt mijn antwoord "ik ben heel erg blij".
Maar.....!!!

De reporter stelde de vraag of ik blij was met het feit dat de boeterente geschrapt werd en dat ik kon oversluiten naar een andere bank. Mijn antwoord begon met "ik ben ontzettend blij".....

Een prima voorstel van DSB? De 4.8% ten opzichte van 5.1 voor andere klanten was volgens DSB het bedrag inclusief schadevergoeding uitgesmeerd over meerdere jaren over de teveel betaalde rente.

Ik ben allerminst tot een akkoord gekomen met DSB.


U noemt de kritiek van gedupeerden laf. Wat is uw definitie van lafheid dan? Kritiek is geen synoniem voor lafheid, immers u geeft uw kritiek op DSB gedupeerden. Maakt dat u dan ook laf?

Het laatste punt wat u aanstipt "het oppakken van de handschoen" en "gedegen oplossing met DSB" is derhalve totaal niet van toepassing. DSB is vooralsnog nooit met een gedegen oplossing gekomen.

Gr, Jongensmoeder

Gesloten