LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Minister schreef:Ik ken vanuit mijn werk de verhalen over verzekeraars die de boel traineren, en slachtoffers niet serieus nemen. Ik weet ook dat het over het algemeen altijd over dezelfde, meestal wat kleinere, verzekeraars gaat. Het is naar mijn stellige overtuiging ook zo dat de grote verzekeraars over het algemeen de zaken op een nette manier behandelen. De discussies die kunnen ontstaan worden niet zelden veroorzaakt door een aantal belangenbehartigers die vanavond aan bod zijn gekomen, en de standpunten die men inneemt.

Het is moeilijk voor slachtoffers om te achterhalen wie een goede belangenbehartiger is en wie niet. De belangenbehartigers die het keurmerk mogen voeren dat is ingesteld door Slachtofferhulp Nederland, De Consumentenbond en andere gerespecteerde partijen, zie http://www.stichtingkeurmerkletselschade.nl , zijn gebonden aan diverse regels. Zo is, onder andere, no-cure-no-pay slechts in een zeer beperkt aantal gevallen toegestaan. De letselschadeburo's die vanavond aan bod zijn gekomen zullen niet in aanmerking komen voor het keurmerk. Het kiezen voor een bij het keurmerk aangesloten buro voorkomt vaak al veel problemen met je belangenbehartiger. Neem maar eens een kijkje op die site.

Groet,
Minister (niet werkzaam voor een belangenbehartiger!)
Verdikkeme door een kijkje op die site te nemen kom ik erachter dat het letselschade kantoor wat voor mijn belangen opkomt geen keurmerk heeft, wat kan dat inhouden voor me ?

Minister
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jan 2010 22:05

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Minister »

Ad 56 schreef:Hallo beste forum bezoekers,

Wie je bedondert, dat maakt niet uit, het zijn per slot van rekening allemaal aasgieren, ook die mooie LSA letselschade advocaatjes.

Die heeft mij ook verteld bij de intake, oohh, zo klaar als een klontje.
Hij vertelt er helaas niet bij welk klontje, ik heb hem er ook naar gevraagd, maar zo arrogant als hij is, geeft hij daar mooi geen antwoord op, de cieze eigenheimer.

Ik hoorde wel van een kennis van mij, dat hij erg goed is in rekeningen schrijven, en durft dan ook nog 300, 00 euro per uur te vragen, ik hoop echter dat de belasting hem ook eens flink zal naaien, zoals hij mij genaaid heeft.

Hij is ook nog een van de bekendste LSA letselschade advocaten van NL.

Ik hoop dat hij zijn strop ook nog eens tegen mag komen.

Met vriendelijke groet,

Ad
Beste Ad,

Op welke wijze ben jij genaaid door je advocaat? Kan je daar eens wat meer over vertellen. Overigens is € 300,00 per uur wel fors, maar er zijn letselschadeadvocaten die nog veel meer per uur vragen. Of ze het krijgen van de verzekeraar is natuurlijk maar zeer de vraag.

alamo
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:16

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door alamo »

Advocatuur medeplichtig aan het benadelen van slachtoffers door veelal:

onkundigheid of ongeïnteresseerdheid

relaties met verzekeraars

tweezijdig te declareren

mee te gaan met intimidaties of met omkoping door verzekeraars

zwakte of passiviteit bij misstanden
http://www.werkgroep1970.nl/medewerkers_wam_fraude.htm

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

alamo schreef:Advocatuur medeplichtig aan het benadelen van slachtoffers door veelal:

onkundigheid of ongeïnteresseerdheid

relaties met verzekeraars

tweezijdig te declareren

mee te gaan met intimidaties of met omkoping door verzekeraars

zwakte of passiviteit bij misstanden
http://www.werkgroep1970.nl/medewerkers_wam_fraude.htm

Ik ben je al een week een vraag aan het stellen en krijg maar
geen antwoord.
Waar was je nou?
Gaarne een antwoord op mijn Topic svp.

Anita P
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 09:54

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Anita P »

In 2003 heb ik een bedrijfsongeval gehad. Via de vakbond (AbVakabo) ben ik doorverwezen naar Pals Groep in Emmen. Ik snap best wel dat er mensen zijn met negatieve ervaringen en de verhalen die ik lees zijn schrijnend. Toch wil ik wel opmerken dat ik ontzettend veel steun aan mijn advocaat heb gehad, met name in de periode dat mijn medisch dossier open lag en de strijd tussen mij en mijn werkgever behoorlijk heftig was. Emotioneel is dat allemaal heel erg zwaar geweest en is mijn advocate een dijk van een vrouw geweest in de steun die ze me toen gaf. Heel erg meelevend, kwam heel erg voor me op en adviseerde me heel goed. Ze nam zelfs de moeite me te bellen om te vragen hoe het ging met mij als persoon.
Op dit moment zitten we in de afwikkelingsfase, of tenminste, alle gegevens zijn ingestuurd voor de schade en is het afwachten wat de tegenpartij zal doen. Er zit een expertisebureau tussen die is ingehuurd door de tegenpartij en moet onafhankelijk zijn, maar of dat zo is betwijfel ik natuurlijk wel een beetje. Affijn, ik hoop dat ik eindelijk eens een voorschot op de geleden schade kan krijgen, want al met al zijn we al zo lang verder en heb ik nog nooit een cent gezien en de schade is best veel voor mij (omscholing, verlies van salaris wat betreft onregelmatigheidstoeslagen, enz.).
Hoe de afwikkeling en claim eruit zal gaan zien laat ik op me afkomen. Ik vind het zelf nogal logisch dat een advocaat geld verdient aan een zaak, ze hebben er immers ook werk voor gedaan en zonder haar was ik nooit geweest waar ik nu ben.
Mocht het zo zijn dat er inderdaad een abnormaal hoog bedrag zal worden ingehouden, dan kan ik wellicht in overleg gaan met de vakbond (die mij dus Palsgroep heeft toegewezen voor deze zaak), om te kijken of zij dat verschil dekken.

Al met al bedoel ik ermee te zeggen dat ik echt wel begrijp wat er gaande is met no cure no pay en de afspraken met verzekeraars, maar er mag ook wel gezegd worden dat niet alle advocaten onmenselijk zijn en in hun vuistje lachen. Ik heb dat gevoel namelijk absoluut niet bij mijn advocate van Pals uit Emmen.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Anita P schreef:In 2003 heb ik een bedrijfsongeval gehad. Via de vakbond (AbVakabo) ben ik doorverwezen naar Pals Groep in Emmen. Ik snap best wel dat er mensen zijn met negatieve ervaringen en de verhalen die ik lees zijn schrijnend. Toch wil ik wel opmerken dat ik ontzettend veel steun aan mijn advocaat heb gehad, met name in de periode dat mijn medisch dossier open lag en de strijd tussen mij en mijn werkgever behoorlijk heftig was. Emotioneel is dat allemaal heel erg zwaar geweest en is mijn advocate een dijk van een vrouw geweest in de steun die ze me toen gaf. Heel erg meelevend, kwam heel erg voor me op en adviseerde me heel goed. Ze nam zelfs de moeite me te bellen om te vragen hoe het ging met mij als persoon.
Op dit moment zitten we in de afwikkelingsfase, of tenminste, alle gegevens zijn ingestuurd voor de schade en is het afwachten wat de tegenpartij zal doen. Er zit een expertisebureau tussen die is ingehuurd door de tegenpartij en moet onafhankelijk zijn, maar of dat zo is betwijfel ik natuurlijk wel een beetje. Affijn, ik hoop dat ik eindelijk eens een voorschot op de geleden schade kan krijgen, want al met al zijn we al zo lang verder en heb ik nog nooit een cent gezien en de schade is best veel voor mij (omscholing, verlies van salaris wat betreft onregelmatigheidstoeslagen, enz.).
Hoe de afwikkeling en claim eruit zal gaan zien laat ik op me afkomen. Ik vind het zelf nogal logisch dat een advocaat geld verdient aan een zaak, ze hebben er immers ook werk voor gedaan en zonder haar was ik nooit geweest waar ik nu ben.
Mocht het zo zijn dat er inderdaad een abnormaal hoog bedrag zal worden ingehouden, dan kan ik wellicht in overleg gaan met de vakbond (die mij dus Palsgroep heeft toegewezen voor deze zaak), om te kijken of zij dat verschil dekken.

Al met al bedoel ik ermee te zeggen dat ik echt wel begrijp wat er gaande is met no cure no pay en de afspraken met verzekeraars, maar er mag ook wel gezegd worden dat niet alle advocaten onmenselijk zijn en in hun vuistje lachen. Ik heb dat gevoel namelijk absoluut niet bij mijn advocate van Pals uit Emmen.

Ik had ook de Palsgroep, maar dan uit Maastricht en ik was ook tevreden.
Maar ik begrijp niet, dat je nog steeds geen voorschot hebt gehad,
want dat is voor mij gelijk geregeld toen.
Ook de advocaatkosten komen bij aansprakelijkheid niet voor jouw
rekening en ook kun je laten vastleggen, dat de tegenpartij zowiezo
die betaald, buiten jouw schadevergoeding om.
Zo is het bij mij toen geregeld. Ook had ik een belastinggarantie.

JeannetteK
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:53

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door JeannetteK »

Beste Anita,

wellicht ben ik TE kritisch ( geworden!!), maar als ik lees dat jij al 7 jaar aan het wachten bent op een uitkering en nog steeds in de "wachtkamer" zit, dan zet ik toch zeer grote vraagtekens bij de wijze waarop je behandelt wordt.

Je advocate mag dan wel menselijk zijn, maar ze schrijft ook al 7 jaar declaraties!

Sterkte en succes met alles,
Jeannette.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

JeannetteK schreef:Beste Anita,

wellicht ben ik TE kritisch ( geworden!!), maar als ik lees dat jij al 7 jaar aan het wachten bent op een uitkering en nog steeds in de "wachtkamer" zit, dan zet ik toch zeer grote vraagtekens bij de wijze waarop je behandelt wordt.

Je advocate mag dan wel menselijk zijn, maar ze schrijft ook al 7 jaar declaraties!

Sterkte en succes met alles,
Jeannette.

Ben het met naamgenoot eens, want een voorschot had allang
geregeld kunnen zijn door die aardige advocate van je.
Neem inderdaad aan dat de Palsgroep in die 7 jaar ook gewoon
al tussentijds betaald is geworden, want die wacht echt geen
7 jaar op zijn loon toch?

Niks Te kritisch hoor, want je hebt gewoon gelijk in deze.

Anita P
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 09:54

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Anita P »

Misschien dat dat ook wel afhangt van de zaak hoor. Mijn werkgever en ik zijn het namelijk nog steeds niet helemaal eens wat deze zaak betreft. Volgende week heb ik een gesprek met mijn advocate over een brief namens het expertisebureau. Zelf ben ik ook erg voorzichtig, bang om weer opnieuw strijd te krijgen, want ben nog steeds bij dezelfde werkgever werkzaam, welliswaar in een andere functie, maar dan nog. Ben daarom zelf ook enige tijd veel te terughoudend geweest, met name in de periode dat ik zwanger was en geen stress wilde. Mijn advocate heeft me toen verschillende keren benaderd, maar heb ik het tijdelijk afgehouden. Dus dat ligt niet bij haar, maar bij mij.
Al met al is het wel zo dat letselschade altijd wordt afgedaan in de ogen van velen als ergens geld uit willen trekken. Daar gaat het natuurlijk wel om, maar gerechtigheid staat op de eerste plaats. En de behandeling die je krijgt van een tegenpartij, zoals bij mij, is betreurenswaardig te noemen!
Maar ja, we zullen zien wat het gesprek uit zal wijzen, ondanks alle publiciteit heb ik het volledige vertrouwen in mijn advocate. En net als wat ik eerder zei, ik kan nog niet meepraten over een afwikkeling van een zaak en hoe dat dan financieel gezien gaat. Het lijkt me zo stug dat een schadebedrag vast wordt gesteld en dat daar de kosten van de advocaat nog vanaf worden getrokken. Dat zijn toch de extra kosten die je maakt naar aanleiding van een ongeval en dienen dan toch apart te worden geïncasseerd over het schadebedrag heen?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Anita P schreef:Misschien dat dat ook wel afhangt van de zaak hoor. Mijn werkgever en ik zijn het namelijk nog steeds niet helemaal eens wat deze zaak betreft. Volgende week heb ik een gesprek met mijn advocate over een brief namens het expertisebureau. Zelf ben ik ook erg voorzichtig, bang om weer opnieuw strijd te krijgen, want ben nog steeds bij dezelfde werkgever werkzaam, welliswaar in een andere functie, maar dan nog. Ben daarom zelf ook enige tijd veel te terughoudend geweest, met name in de periode dat ik zwanger was en geen stress wilde. Mijn advocate heeft me toen verschillende keren benaderd, maar heb ik het tijdelijk afgehouden. Dus dat ligt niet bij haar, maar bij mij.
Al met al is het wel zo dat letselschade altijd wordt afgedaan in de ogen van velen als ergens geld uit willen trekken. Daar gaat het natuurlijk wel om, maar gerechtigheid staat op de eerste plaats. En de behandeling die je krijgt van een tegenpartij, zoals bij mij, is betreurenswaardig te noemen!
Maar ja, we zullen zien wat het gesprek uit zal wijzen, ondanks alle publiciteit heb ik het volledige vertrouwen in mijn advocate. En net als wat ik eerder zei, ik kan nog niet meepraten over een afwikkeling van een zaak en hoe dat dan financieel gezien gaat. Het lijkt me zo stug dat een schadebedrag vast wordt gesteld en dat daar de kosten van de advocaat nog vanaf worden getrokken. Dat zijn toch de extra kosten die je maakt naar aanleiding van een ongeval en dienen dan toch apart te worden geïncasseerd over het schadebedrag heen?

Dat ligt eraan wat je hebt afgesproken met tegenpartij en advocaat.
Ik zat ook bij Pals-Maastricht en bij mij is dat uitdrukkelijk apart vermeld.
Zoniet kan het zijn dat jij die kosten van je uitgekeerde som moet
betalen, zo werkt dat namelijk en niet anders. Let OP!!!!

Anita P
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 09:54

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Anita P »

Jeanne: volgens mij is daar nog niets over afgesproken, tenminste niet zover ik weet. Kan me ook niet meer herinneren wat ik in mn eerste gesprek daarover met mn advocate heb besproken. Zover ik me kan herinneren vertelde ze dat de kosten aan haar apart werden gedeclareerd bij de tegenpartij. Maar ik zou het niet meer weten, dat is al zo lang geleden.....
Maar bedankt voor de tip. Ik zal volgende week eens aan haar vragen.

Het punt waarop we nu beland zijn is dat het expertisebureau aan mijn advocate een bedrag heeft genoemd en de argumenten daarvoor. In mij brengt dat erg veel woede naar boven, omdat ik het gevoel heb dat al die strijd voor niets is geweest. Maar neem aan dat daar over onderhandeld gaat worden. Dat zal ik dan wel volgende week horen. Er is ook geen rechtbank aan te pas geweest hoor. Moeilijk is gewoon ook dat een Whiplash geen diagnose is, maar er door de revalidatiearts wordt gesproken over klachten horend bij een post-Wiplash syndroom. Affijn, ik ondervind nog iedere dag hinden, in zoveel dingen (concentratieproblemen, hele dag hoofdpijn en nu met het tillen van mijn kindje ook) dat ik enerzijds witheet ben om deze opmerking (niet gebleken blijvende schade), anderzijds doodsbang ben voor weer een op gang komen van nog meer strijd. Maar ja, we zien wel weer hoe het loopt, ik vind het gewoon jammer dat er zoveel dingen worden geroepen door een tegenpartij dat echt bij het onmenselijke af is.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Anita P schreef:Jeanne: volgens mij is daar nog niets over afgesproken, tenminste niet zover ik weet. Kan me ook niet meer herinneren wat ik in mn eerste gesprek daarover met mn advocate heb besproken. Zover ik me kan herinneren vertelde ze dat de kosten aan haar apart werden gedeclareerd bij de tegenpartij. Maar ik zou het niet meer weten, dat is al zo lang geleden.....
Maar bedankt voor de tip. Ik zal volgende week eens aan haar vragen.

Het punt waarop we nu beland zijn is dat het expertisebureau aan mijn advocate een bedrag heeft genoemd en de argumenten daarvoor. In mij brengt dat erg veel woede naar boven, omdat ik het gevoel heb dat al die strijd voor niets is geweest. Maar neem aan dat daar over onderhandeld gaat worden. Dat zal ik dan wel volgende week horen. Er is ook geen rechtbank aan te pas geweest hoor. Moeilijk is gewoon ook dat een Whiplash geen diagnose is, maar er door de revalidatiearts wordt gesproken over klachten horend bij een post-Wiplash syndroom. Affijn, ik ondervind nog iedere dag hinden, in zoveel dingen (concentratieproblemen, hele dag hoofdpijn en nu met het tillen van mijn kindje ook) dat ik enerzijds witheet ben om deze opmerking (niet gebleken blijvende schade), anderzijds doodsbang ben voor weer een op gang komen van nog meer strijd. Maar ja, we zien wel weer hoe het loopt, ik vind het gewoon jammer dat er zoveel dingen worden geroepen door een tegenpartij dat echt bij het onmenselijke af is.
Ik zou inderdaad even afwachten en eventueel bedenktijd vragen over een
voorstel dat op je afkomt.
Advocaatkosten moet je regelen buiten de som om die je ontvangt, anders ben je
al de helft kwijt.
Als je mededenkers nodig hebt, meld je dan hier even.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Anita P, dus bij jou is de aansprakelijkheid nog niet erkend zoals ik
begrijp ?
Vind het heel vreemd hoor dat u al 7 jaar aan het strijden bent, ze hadden
u zowieso voorschotten kunnen geven, maar als er niet om gevraagd word
dan krijg je ook niets.
Daar had advokate u wel op kunnen wijzen.

Werkt u advokate voor u op no cure no pay basis of op uurvergoeding ?
Dat is belangrijk te weten voor u zelf hoe het dadelijk zit met het eindbedrag
of er nog geld daarvan naar u advokate gaat.
Met uurvergoeding is dat niet zo, dan kan u advokate het geld direct vorderen bij u tegenpartij verzekering.

Anita P
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 09:54

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Anita P »

Chocomelk schreef:Anita P, dus bij jou is de aansprakelijkheid nog niet erkend zoals ik
begrijp ?
Vind het heel vreemd hoor dat u al 7 jaar aan het strijden bent, ze hadden
u zowieso voorschotten kunnen geven, maar als er niet om gevraagd word
dan krijg je ook niets.
Daar had advokate u wel op kunnen wijzen.

Werkt u advokate voor u op no cure no pay basis of op uurvergoeding ?
Dat is belangrijk te weten voor u zelf hoe het dadelijk zit met het eindbedrag
of er nog geld daarvan naar u advokate gaat.
Met uurvergoeding is dat niet zo, dan kan u advokate het geld direct vorderen bij u tegenpartij verzekering.
De tegenpartij erkent geen schuld, maar wil wel betalen. Daar komt het op neer.
Mijn advocate werkt op basis van no cure no pay. Ik kan mij echt niet meer herinneren of ik dat zelf destijds heb afgesproken, maar zover ik weet niet hoor. De vakbond heeft mijn brief van melding ongeval en afkeuring voor mijn beroep doorgestuurd aan het advocatenkantoor en ik kreeg toen te horen dat ze het zouden bekijken en dan zouden laten weten of ze in zee zouden gaan met mij of niet. Dat gebeurde dus wel en toen kwam aan de orde dat men werkte op basis van no cure no pay. Dat leek mij toen een prima gang van zaken, omdat ik helemaal het geld ook niet had voor uurloon voor een advocaat en die mogelijkheid ook niet heb besproken. Dat is ook mijn onwetendheid hoor. Ik wist uberhaupt niet dat je ook bij dat advocatenkantoor op basis van uurloon kunt werken, dat weet ik nog steeds niet eigenlijk. Het is allemaal een erg moeilijke materie mijn zaak en durf inhoudelijk hier ook weinig over de zaak te zeggen, want je weet maar nooit.... Niet wat betreft mijn advocate hoor, maar de zaak op zich.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Anita P schreef:
Chocomelk schreef:Anita P, dus bij jou is de aansprakelijkheid nog niet erkend zoals ik
begrijp ?
Vind het heel vreemd hoor dat u al 7 jaar aan het strijden bent, ze hadden
u zowieso voorschotten kunnen geven, maar als er niet om gevraagd word
dan krijg je ook niets.
Daar had advokate u wel op kunnen wijzen.

Werkt u advokate voor u op no cure no pay basis of op uurvergoeding ?
Dat is belangrijk te weten voor u zelf hoe het dadelijk zit met het eindbedrag
of er nog geld daarvan naar u advokate gaat.
Met uurvergoeding is dat niet zo, dan kan u advokate het geld direct vorderen bij u tegenpartij verzekering.
De tegenpartij erkent geen schuld, maar wil wel betalen. Daar komt het op neer.
Mijn advocate werkt op basis van no cure no pay. Ik kan mij echt niet meer herinneren of ik dat zelf destijds heb afgesproken, maar zover ik weet niet hoor. De vakbond heeft mijn brief van melding ongeval en afkeuring voor mijn beroep doorgestuurd aan het advocatenkantoor en ik kreeg toen te horen dat ze het zouden bekijken en dan zouden laten weten of ze in zee zouden gaan met mij of niet. Dat gebeurde dus wel en toen kwam aan de orde dat men werkte op basis van no cure no pay. Dat leek mij toen een prima gang van zaken, omdat ik helemaal het geld ook niet had voor uurloon voor een advocaat en die mogelijkheid ook niet heb besproken. Dat is ook mijn onwetendheid hoor. Ik wist uberhaupt niet dat je ook bij dat advocatenkantoor op basis van uurloon kunt werken, dat weet ik nog steeds niet eigenlijk. Het is allemaal een erg moeilijke materie en durf inhoudelijk hier ook weinig over de zaak te zeggen,
want je weet maar nooit....

@ anita


Ikzelf heb een overeenkomst moeten tekenen met Pals en die kopie heb
ik nog steeds hier in de ordner zitten.
Ik begrijp dat er een heleboel op je af is gekomen, maar vraag het
binnenkort toch maar eens na en vraag, als je niets hebt getekend wat
de bedoeling gaat zijn. De advocaat kan met de tegenpartij echt wel
overeenkomen dat zijn loon door hen wordt betaald en niet door jou.
Bij mijn onderhandelingen is dat toch geregeld voor mij.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De tegenpartij erkent geen schuld, maar wil wel betalen. Daar komt het op neer.
Mijn advocate werkt op basis van no cure no pay. Ik kan mij echt niet meer herinneren of ik dat zelf destijds heb afgesproken, maar zover ik weet niet hoor. De vakbond heeft mijn brief van melding ongeval en afkeuring voor mijn beroep doorgestuurd aan het advocatenkantoor en ik kreeg toen te horen dat ze het zouden bekijken en dan zouden laten weten of ze in zee zouden gaan met mij of niet. Dat gebeurde dus wel en toen kwam aan de orde dat men werkte op basis van no cure no pay. Dat leek mij toen een prima gang van zaken, omdat ik helemaal het geld ook niet had voor uurloon voor een advocaat en die mogelijkheid ook niet heb besproken. Dat is ook mijn onwetendheid hoor. Ik wist uberhaupt niet dat je ook bij dat advocatenkantoor op basis van uurloon kunt werken, dat weet ik nog steeds niet eigenlijk. Het is allemaal een erg moeilijke materie mijn zaak en durf inhoudelijk hier ook weinig over de zaak te zeggen, want je weet maar nooit.... Niet wat betreft mijn advocate hoor, maar de zaak op zich.
Natuurlijk is het allemaal onwetendheid, ik had zelf ook nog nooit eerder
te maken gehad met een letselschade dus was er ook een leek in.
Mijn advokaat werkt op uurtarief, dat wil niet zeggen dat ik die hem betaal, want
dat kan ik dus ook niet betalen, dat word direct gevorderd bij tegenpartij verzekering, mischien dat het bij mij zo werkt doordat ze gelijk schade erkend hebben.
Het is vaak zo als je via via aan een letselschade kantoor komt dat ze werken
op no cure no pay basis, daar snij je helaas zelf mee in de vingers doordat je een 10-15% moet afstaan van het gehele schadebedrag.

Waarom wil jou bedrijf wel betalen maar geen schade erkennen, dat is zo vreemd ?

Ben jij al gezien door een onafhankelijke medische arts ?
Is de eingdiagnose er al bij je ?
Daarna kan pas berekend worden wat je schade bedrag is waarmee
de tegenpartij verzekering mee akkoord kan gaan of niet, wat vaak
niet gebeurd, er word vaak over onderhandeld.

Werk jij nog steeds bij dat bedrijf ?

Anita P
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 09:54

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Anita P »

Ik werk nog steeds bij dat bedrijf, alleen dan wel in een andere functie, omdat ik voor mijn toenmalige functie werd afgekeurd door de verzekeringsarts van het UWV. Hij attendeerde me erop dat er veel meer aan de hand was dan mijn huisarts zei en zo is het balletje aan het rollen gegaan en eisde ik verdere onderzoeken.
Ben naar een neuroloog geweest die geen diagnose stelde, behalve nektrauma. Erkend geen Whiplash. Een Cesar therapeute zei Whiplash. De revalidatiearts sprak van klachten behorend bij post-Whiplash syndroom.
Het erkennen heeft te maken met een smet op de naam van het bedrijf en als ik het onderling af kan handelen het dan sneller zou gaan ipv uit principekwestie naar een rechtbank te gaan. Ofzo.......

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoop voor je dat je er met het bedrijf samen uit komt met behulp van
je advokate en dat daardoor niet de werksfeer verpest word.
Welke schade's wil je oa gaan eisen ?

Minister
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jan 2010 22:05

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Minister »

@ Anita

Het is een advocaat wettelijk verboden om te werken op basis van no-cure-no-pay! Ik vermoed dat jouw belangenbehartiger geen advocaat is, maar een letselschadejurist, en dan mag het wel. Het blijft echter een onfrisse methode die je als slachtoffer veel geld kan kosten.

pauwa2thapiepel
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jan 2010 14:20

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door pauwa2thapiepel »

Ik heb 2 jaar geleden een vrij ernstig auto-ongeluk gehad en dacht er goed aan te doen met de Palsgroep in zee te gaan, dat was het dus niet. Er kwam een man bij mij thuis langs en legde het no cure no pay systeem zo uit, dat alleen dat systeem voor mij zou werken. Ik heb hem allerhande informatie omtrent het ongeval en mijn situatie gegeven en toestemming gegeven voor het inwinnen van informatie bij het ziekenhuis etc. Vervolgens is het mij maandenlang niet gelukt contact te krijgen met die meneer, elke keer was er weer een excuus en elke keer was er weer een belofte dat ze contact met mij op zouden nemen. Nadat die lang genoeg had geduurd ben ik ontzettend boos geworden aan de telefoon en na lang aandringen kreeg ik de manager aan de lijn, ook deze beloofde mij terug te bellen. Dit gebeurde uiteraard niet en nadat ik zelf weer woedend aan de telefoon ben geworden heb ik mijn dossier teruggekregen van hen. Hierna was ik ik strijden moe, maar afgelopen september heb ik alle moed weer bij elkaar geschraapt en ben ik naar een 'echte' advocatenbureau. Dit bureau houdt mij nu van elke stap op de hoogte en is goede zaken voor me aan het doen. Ga nooit met een no cure no pay bureau in zee!!!

Gesloten