LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Radar »

De meubelketen Seats and Sofas adverteert met een geweldige aanbieding: Een bank voor 220 euro en dan krijgt u er een elfdelig huishoudpakket geheel gratis bij! Broodrooster, waterkoker, stofzuiger, blender en ga zo maar door. Radar vertrouwt deze advertentie niet en neemt de superaanbieding met een gezonde dosis wantrouwen onder de loep.

Maandag 17 mei in Radar

vdijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:46

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door vdijken »

Volgens mij is het alleen maar een truc om je binnen te lokken. Wij zijn een keer in Zevenaar geweest. Als je een niet meer dan redelijke bank daar uitzoekt (levertijd 6 weken en wordt speciaal voor jou gemaakt in Italië!) ben je €2600 kwijt en ben je teleurgesteld omdat die bank van €220 er niet is. En dan begint het trekken aan je. Eerst gaan er de kosten van alle gratis geschenken af (die je toch niet hoeft). Dan wordt met de baas gebeld omdat jij een speciaal geval bent en doen ze alsof jij alleen een unieke prijs van laat ons zeggen €2100 hoeft te betalen. En als je dan nog nee zegt dan komt de verkoper je zelfs op de parkeerplaats achterna om nog een paar honderd Euro van de prijs af te doen.

TThijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:04

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door TThijs »

HELAAS zelf bij Seats and Sofas een 2+3 zits uit de folder gekocht.
Ook met duurdere bekleding. Na 3 maanden helemaal doorgezakt. Nu al maanden in reparatie. Na 1e reparatie was de bank er nog slechter aan toe. Nog altijd niets dus... Hoofdkantoor reageert simpel niet op de klachtenbrief.. En met de bank, kun je fijn zelf terug naar de winkel... eigen vervoer dus!!! Zo een slechte winkel heb ik nog nooit meegemaakt! Flinke afrader dus.... En die verkooppraatjes als in de uitzending te zien, zijn in filiaal Heerlen precies het zelfde, zo uit de verkoopinstructies geleerd lijkt me zo! BAH wat voel ik me dom dat ik daar ooit iets gekocht heb!!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door VioletPrue »

TThijs schreef: En met de bank, kun je fijn zelf terug naar de winkel... eigen vervoer dus!!! Zo een slechte winkel heb ik nog nooit meegemaakt!
Dit is uiteraard vervelend, maar daar staat S&S om bekend.
Ik geloof zelfs (maar pin me er niet op vast) dat het in de advertenties in de kranten er bij staat.

TThijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:04

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door TThijs »

Kan wel zijn, maar het is niet eerlijk! Omdat zij slechte producten leveren, moet de klant kosten maken om het opgelost te krijgen. Maar, hier moet ik wel bijzeggen, nadat ik 3x zelf heb gereden komen ze de bank als hij klaar is gratis thuis brengen! ondertussen ben ik hem wel al maanden kwijt...

altijd wat
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2009 13:37

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door altijd wat »

Wij hebben nu goed een jaar een bankstel van 2000,00 gekocht bij seats en sofas van de tweezitter zijn de leuningen doorgebroken en het hele model van de bank is er al uit zijn wezen klagen wat je dan te horen krijg moet je de bank maar terug brengen dan wordt die opgestuurd naar italie en dan krijgen wij een leenbank waar iedereen al op gezeten heeft en zijn wij ons bankstel minimaal drioe maanden kwijt dit is voor ons al de tweede keer wij gaan echt niet als die ezel voor de derde keer

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door VioletPrue »

TThijs schreef:Kan wel zijn, maar het is niet eerlijk! Omdat zij slechte producten leveren, moet de klant kosten maken om het opgelost te krijgen. Maar, hier moet ik wel bijzeggen, nadat ik 3x zelf heb gereden komen ze de bank als hij klaar is gratis thuis brengen! ondertussen ben ik hem wel al maanden kwijt...
Dat het keer op keer gebeurd is natuurlijk niet aanvaardbaar.
Maar daarom zal ik ook nooit een bank of stoel daar kopen, omdat nu eenmaal bekend is dat als er iets aan mankeert, je hem zelf weer weg moet brengen.

terwisscha
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 mei 2010 20:15

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door terwisscha »

Bijna 2 week geleden zijn mijn vriend en ik bij s&s Assen geweest. Leuke aanbieding in folder, bank voor 555 euro. We gingen alleen even kijken en waren niet echt van plan te kopen, gewoon kijken wat er te koop is. Eénmaal binnen wordt je opgewacht door zo'n 3tal verkopers, opzich nog niet echt storend maar wel dat je de hele tijd in de gaten wordt gehouden. We hadden bij het eerste contact al aangegeven dat we alleen kwamen kijken en dat dit de eerste winkel was en we zowiezo nog verder gingen kijken. Na een rondje winkel werden we door verkoper al weer opgewacht en lieten ons verleiden door een mooi verkooppraatje om een bank en verschillende stoffen te bekijken. Ook hier weer aangegeven dat we wel verder gingen oriënteren. Verkoper zou ons een mooie deal kunnen geven maar moest daar manager voor bij halen, wederom gezegt dat hij dat mocht doen maar we niet gingen beslissen. Nadat manager erbij was gehaald en die er nog een bedrag af deed werden we even alleen gelaten om er over te denken. Ik moest wat lachen aangezien ik wist en ook meerder malen gezegt had dat we toch nu niet beslisten en verder wouden kijken.
Nadat we dit later ook zeiden werden de heren een beetje 'pissig' en kregen we ook nog de mededeling dat we dan eerst maar in andere winkels hadden moeten gaan kijken. Alsof ik het niet vaak genoeg gezegt had en alsof hun uitmaken hoe wij ons oriënteren op een bankstel.
Wij komen niet weer bij s&s

Sourcy
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:08

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Sourcy »

Jammer dat Radar niet door vroeg toen Dhr Key vol bleef houden bankstellen in suedino /leatherlook wel te kunnen leveren. Levertijd is nml 8 tot 9 maanden.
Leuk ook dat de "zwarte piet" door hem wordt doorgespeeld aan de volgens hem "al te overijverige verkopers."
De verkoper uit Zoeterwoude is trouwens na uitzending van dit programma met onmiddellijke ingang ontslagen.

Mokro
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2010 01:17

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Mokro »

een seat en een sofa , wat mij betreft openhaard materiaal

teleurgesteld244
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2012 15:45

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door teleurgesteld244 »

28-05 2012 ga je een bankstel kopen word er verteld levertijd tussen 4 en 8 weken, heb je het gekocht staat er op de factuur levertijd week 39 uiterlijke leverweek 52.
mijn man had het al betaald en getekend zag dit dus later.
we zitten nu in week 41 geen bankstel, ik opbellen wat denk je! zal eens nakijken mevrouw over half uur bel ik u terug nooit terug gebeld, ik na een uur weer gebeld ja we hebben het druk (of ik alle tijd van de wereld heb) ik bel u maandag nooit gebeld natuurlijk, zo word je aan lijntje gehouden bij dit vreselijke bedrijf, wat heb ik spijt dat wij daar een bankstel hebben gekocht.
Ik raad iedereen aan geen bankstel te kopen bij seat and sofas wat word je daar door mooie praatjes overspoeld en niets komen ze na volgens mij werken ze daar op bonussen die medewerkers hoe meer we mensen bedonderen hoe meer wij verdienen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Chocomelk »

teleurgesteld244 schreef:28-05 2012 ga je een bankstel kopen word er verteld levertijd tussen 4 en 8 weken, heb je het gekocht staat er op de factuur levertijd week 39 uiterlijke leverweek 52.
mijn man had het al betaald en getekend zag dit dus later.
we zitten nu in week 41 geen bankstel, ik opbellen wat denk je! zal eens nakijken mevrouw over half uur bel ik u terug nooit terug gebeld, ik na een uur weer gebeld ja we hebben het druk (of ik alle tijd van de wereld heb) ik bel u maandag nooit gebeld natuurlijk, zo word je aan lijntje gehouden bij dit vreselijke bedrijf, wat heb ik spijt dat wij daar een bankstel hebben gekocht.
Ik raad iedereen aan geen bankstel te kopen bij seat and sofas wat word je daar door mooie praatjes overspoeld en niets komen ze na volgens mij werken ze daar op bonussen die medewerkers hoe meer we mensen bedonderen hoe meer wij verdienen.
Op 28 mei dus een bankstel gekocht en het zou geleverd moeten worden vanaf week 39
en uiterlijk in week 52.
Hmm dat is een verschil zeg !

week 39 = 23 t/m 29 september
week 52 = 23 t/m 29 december

Lijkt me niet echt normaal dat je tot maximaal 7 maanden moet wachten op je
aanbetaalde bankstel.
Helaas is daarvoor getekend.

Hoop dat er mensen zijn die je hier wijze raad in kunnen geven en eventuele tips of
je er nog iets tegen/kan doen.

thea619
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2013 14:47

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door thea619 »

Als ik deze forum lees over seats and sofas dan wordt ik wel heel erg teneergeslagen.
Heb een bank gekocht bij seats and sofas, heb er hard voor moeten sparen, thuisgekomen en uitgepakt blijkt het sierstiksel los te zitten op verschillende plekken.,
Monteur langs geweest na 4 weken wachten, zegt hij: kan niet repareren moet terug naar Seats and Sofa
Nu moet ik een bus huren om de bank te brengen krijg een leenbankstel mee, en straks moet ik weer een bus huren om hem weer op te halen en dan de vraag of hij dan wel gerepareerd is
uiteindelijk komt deze bank mij dan nog eens 150€ duurder uit wat heb ik een spijt.

bestaat er nou helemaal geen instelling die dit aan kan pakken???

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Frantic2 »

thea619 schreef:Als ik deze forum lees over seats and sofas dan wordt ik wel heel erg teneergeslagen.
Heb een bank gekocht bij seats and sofas, heb er hard voor moeten sparen, thuisgekomen en uitgepakt blijkt het sierstiksel los te zitten op verschillende plekken.,
Monteur langs geweest na 4 weken wachten, zegt hij: kan niet repareren moet terug naar Seats and Sofa
Nu moet ik een bus huren om de bank te brengen krijg een leenbankstel mee, en straks moet ik weer een bus huren om hem weer op te halen en dan de vraag of hij dan wel gerepareerd is
uiteindelijk komt deze bank mij dan nog eens 150€ duurder uit wat heb ik een spijt.

bestaat er nou helemaal geen instelling die dit aan kan pakken???
Die instelling bent uzelf! waarom daar een bank kopen terwijl je met 1 keer zoeken via Google weet dat je rommel koopt?

thea619
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2013 14:47

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door thea619 »

Frantic2 Inderdaad, ben dom geweest, had er nooit moeten kopen maar helaas ik zit er nu mee, heb naar Seats and Sofa gebeld, voor een oplossing ik vroeg om een tegemoetkoming zodat ik zelf voor een reparateur kon zoeken, want 2x een auto huren en mijn bank 3 maanden kwijt ?? en verwees naar naar de forums over seats and sofa's vond ze niet leuk en gooide de telefoon neer. contact verbroken. dat is de mentaliteit van dat bedrijf. jammer voor hun heb ik alle gesprekken die ik gevoerd heb met hun opgenomen met de dictafoon van een tweede telefoon die in mijn bezit is. Dit bedrijf zou niet meer mogen bestaan. dus ik draag nu ook mijn steentje bij om zoveel mogelijk informatie over dit bedrijf te leveren NIET KOPEN DAAR

thea619
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2013 14:47

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door thea619 »

wordt net teruggebeld door de bedrijfsleider, dat dit geen manier van doen was dat ik de telefoon neergooi. nou ja, vroeg of hij het gesprek terug wilde luisteren omdat ik alle gesprekken opgenomen heb, werd hij boos, vroeg of ik zo wantrouwig was, waarop ik antwoorde ja. hij wilde het daarbij laten en hing op

redgee34
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2015 05:43

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door redgee34 »

Ik heb diezelfde middag gebeld, de eigenaresse vond het mijn verantwoordelijkheid om aan te geven wanneer het te heet is. Ikzelf vind dat een au! het aller duidelijkste signaal is wat je kunt krijgen. 3 dagen
later belde de eigenaresse me ineens op om te vragen hoe het ging. Ik lichtte haar in. Veel zinnigs kon ze er niet over zeggen behalve dat het niet zo erg was en wel weer weg zou trekken en ze er de volgende keer (over 8 weken!) wel naar zou kijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2015 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

lan321
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2016 16:22

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door lan321 »

Hallo,
Wij hebben een bank bestelt op 6 mei 2016.
Opgehaalt 4 aug 2016 na 2 dagen was 1 zitting al verzakt.
Wij hebben gebeld en konden de bank terug brengen maar dat kost ons 180 euro benzine tunnel en aanhanger huren.
Maar ze konden verder niks voor ons doen.
Het liefst hadden we het contract verbroken maar dat kon ook niet omdat we die bank op afbetaling deden en we s&s eerst de kant moeten geven om hem te maken.
Na het flink boos worden en gedreigd naar rader te gaan komt er nu eerst een monteur aan huis en als dat niet kan kunnen we die bank nog zelf terug brengen.
O wat heb ik hier spijt van je zit hier gewoon aan vast en trekt aan het kortste eind

Groetjes jolanda

Gesloten