LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo Latte Select

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
amigo1208
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 dec 2009 13:32

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door amigo1208 »

TROS Radar schreef:Het Senseo koffiezetapparaat was een enorm succes. Zijn opvolger, de Senseo Latte Select, lijkt minder in de smaak te vallen. Over het apparaat van Philips komen honderden klachten binnen. De Senseo Latte vergt uitgebreide schoonmaakwerkzaamheden en dan nog functioneert het apparaat niet altijd naar behoren.
senseo van philips SO SIMPEL IS HET NIE

magic-M
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 20:47

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door magic-M »

Tip: voor lekkere koffie met opgeschuimde melk.

Koop een kleine melkopschuimgarde bij de IKEA voor 1,50 (excl. batterijen).
Doe een laagje koude melk in een mok. Schuim het kort op m.b.v. de garde.
Doe de mok vervolgens in de magnetron, zodra je het schuim op ziet komen zetten boven de mok, stop je de magnetron.

Deze schuim kan je gebruiken voor de cappuccino. Je kan er ook voor kiezen op je mok (met warme melk en schuim) onder het (normale) senseo-apparaat te zetten, zet de senseo aan en je hebt een heerlijke latte.

Niets geen geklooi met schoonmaken of dure onderdelen kopen. Kost misschien een paar keer experimenteren maar scheelt denk ik wel veel gedoe!

Kosten:
1,50 bij IKEA
penlite batterijen
en de melk!
.

jan visser
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 20:49

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door jan visser »

In de uitzending de problemen met de Latte Select gezien. Ik heb er in december 2008 twee aangeschaft die allebei al in reparatie zijn geweest. Klacht: te koude koffie, vaak wisselende dosering van de hoeveelheid melk.
Bij een van de twee is de melkkan vervangen, bij de ander kreeg ik het apparaat terug met de mededeling: voldoet aan de specificatie. Ik ben van plan om Philips Nederland te benaderen met de opmerking dat als het apparaat aan de specificatie voldoet dit zeker niet geldt voor de verwachting die er bestond naar aanleiding van de reclame slogans. Er is met de klachten te leven: te weinig melkschuim: nog een keer indrukken enz. Onze ervaring is ook dat als de melkkan in de vaatvasser wordt schoongemaakt, het schuimen beter werkt dan bij handmatig reinigen. In de caravan nemen we dus onze oude Senseo mee en schuimen de melk op een andere manier. Kortom: het apparaat is qua beloofde functionaliteit een tegenvaller.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door witte angora »

Kosten:
1,50 bij IKEA
penlite batterijen
en de melk!
Tip betreffende de batterijen: Die van de Aldi zijn goedkoop en gaan ontzettend lang mee, een jaar of wat geleden waren ze ergens de beste in een test.

Pepijn1980
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 21:23

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door Pepijn1980 »

Voor iedereen met een Senseo latte en alle andere koffiemachines waarbij melk word gebruikt.

Maak na elk gebruik het melk gedeelte schoon en alles wat daar snel los te koppelen is. Melk gaat namelijk snel stinken en aankoeken.
Als melk aankoekt in onderdelen waar het door stroomt dan krijgt u geen goede latte of capppuchino meer.

Doe geen koffiemachine onderdelen in de afwasmachine (ook al zegt men dat dit geen kwaad kan)

Goede koffie zetten kost tijd en heeft aandacht nodig. (zelfs nu bij de Senseo)

Groeten van een monteur (van koffiezetmachines)[/b]

joopwilke
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 22:37

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door joopwilke »

Hallo,
Ik heb nu ruim een jaar een Latte Select, en had na korte tijd dezelfde problemen als bij de anderen. Ik kwam er ook achter dat goed schoonmaken
van de melkbak unit helpt. Na ieder gebruik goed doorspoelen. 's avonds in de afwas. En ik zet de melkbakunit ook eenmaal per week, gedemonteerd in heet water met soda, en gewoon een nachtje laten staan.
Ik heb ook gemerkt dat hoe kouder de melk die je in de melkbak doet, hoe beter het schuim. Dus ik ben tevreden!

KillRoy1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:24

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door KillRoy1972 »

Ik heb vanaf het moment dat de Senseo latte uit kwam.
Nog steeds het eerste melk bakje, en nog steeds helemaal geen problemen..

Na elke kop koffie reinig ik hem met de reiniging knop en leg hem daarna de drogen ondersteboven op het roostertje.

Ik was hem niet elke dag af, om de dag, maar dat is meer omdat ik het af en toe vergeet. Ik heb geen afwasmachine.

1 Keer in de week leg het melkbakje uit elkaar in een bak met gekookt water met een schuit afwasmiddel, en laat hem de nacht er in staan. De volgende dag met de afwasborstel de onderdelen borstelen en af spoelen. Daarna de machine de melkbakje laten cleanen om de laatste restjes zeep erui te halen, en daarna gereed voor gebruik

Wat ik ook doe is het melkbakje voor gebruik door de machine laten cleanen zodat deze 'nat is' voor gebruik, weet niet of dat invloed heeft ofzo.

Mijn melkbakje heeft trouwens geen grijze gedeeltes, maar alles is gewoon wit.

heel belangrijk is dat de melk koud is! Ik gebruik altijd houdbare melk omdat deze het lekkerste is voor de koffie vind ik, maar als de melk uit de voorraadkast zo in de machine gaat, dan ben je verzekerd van een slechte cappuccino!

Het enige wat ik wel heb met de machine is dat de machine niet al het melk gebruikt als je een Macchiato maakt. Dan blijft er 1/5 deel melk over in het bakje. Op zich niet erg, want ik drink hoofdzakelijk cappuccino. bij alle andere gebruikt hij wel de goede hoeveelheid melk.

Hoop dat mensen hier wat mee kunnen...

toeterrr
Berichten: 0
Lid geworden op: 09 feb 2010 21:31

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door toeterrr »

hallo allemaal

ik heb ook een senseo latte select ook veel problemen gehad heb nog wel steeds men eerste melkunit . heb een e mail gestuurd naar philphs dat er niet altijd de juiste hoeveelheid melk uit kwam , hun advies was om hem te spoelen met azijn nou dat heb ik getest en het werkt heb nu helemaal geen problemen meer met de melk dus heeft u ook dit probleem probeer dit het is zeker de moeite waard

depriorij
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 feb 2010 15:41

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door depriorij »

Ik ben sedert mei 2009 in het bezit van de Senseo Latte. Het apparaat functioneert zoals ik dit verwachte. Er is tot op de dag van vandaag nog nooit een storing opgetreden. Zowel de kwaliteit van het schuim, alsmede de temperatuur van de koffie is uitstekend. Wel moet je er voor zorgen dat de melk zo koud mogelijk is. Neem magere melk!!!!!

Bert

Hilbren
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 feb 2010 10:06

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door Hilbren »

Tevreden gebruiker
Ik gebruik de Latte nu al iets meer dan een half jaar. Toen mijn vader mij belde over dat de Latte in radar werd behandelt was ik even verbaast. De volgende dag heb ik radar op "uitzending gemist, i-TV" gekeken.

Na dit topic(onderwerp) gelezen te hebben verbaast het mij dat in het hele draadje (bijna)niemand met een oplossing komt. Is dit omdat niemand een oplossing heeft, of komt het door het feit dat alleen de mensen met problemen deze site bezoeken?

Het lijkt mij daarom een waardevolle toevoeging om de handelingen te beschrijven van iemand die wel tevreden is met het apparaat, komt ie;

Bakje Latte
Het apparaat werk bij mij nog steeds zoals nieuw; koffiepad erin melk erin, lekker op alle knopjes drukken en de latte wordt netjes in het kopje gedeponeerd.

Schoonmaken
Net na het zetten van het bakje koffie, nog voor de melk neerslaat/opdroogt (en dat gaat snel!).
De melkopschuimer even onder de kraan, koud water erin (tot het streepje van de Latte) en het kleine ronde clean knopje indrukken. Klaar.
(alles binnen 5 minuten na het zetten van de koffie)
Warm water heeft overigens een negatief effect op de werking, net als warme melk, dat werkt ook niet. Alles moet zo koud mogelijk in de melkopschuimer.

Stoom
Soms doe ik er ook wel eens te weinig water in, dan maakt het apparaat een mooie stoompluim op het aanrecht. Deze handeling staat niet in de handleiding en ik heb ook geen idee of dit op de lange termijn schade oplevert. Maar tis wel leuk om te zien :-)

In de handleiding staat wel dat je het hele geval elke dag compleet uit elkaar moet trekken om deze volledig schoon te maken. Dit doe ik lekker niet, daar ben ik te lui voor. Eén keer per week vind ik ruim voldoende. (stoom werkt toch ook desinfecterend)

Vaatwasser
Mijn mening over de vaatwassers: ze maken te goed schoon, met keramiek en glas gaat dit vaak goed, voor kunststof en metaal is het dodelijk :P
zie ook de reactie van deroode154 op de eerste pagina.
deroode154 schreef:Dan het melkbakje,daar zit een magneetje aan waarmee het bakje aan het apparaat wordt vastgeklickt,dit roest wanneer het enkele malen in de vaatwasser is geweest.Daardoor verliest het magneetje zijn kracht.

xotha
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:03

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door xotha »

xotha schreef:Ik heb 1,5 jaar geleden er een aangeschaft die na 3 weken alleen koude koffie gaf en dan ook nog halve bakkies. de 2-kops instelling was de 1-kops instelling geworden dus qua hoeveelheid op 2 koppen drukken. met de melk was her uienpan, lauw en niet genoeg.
Terug naar de winkel (IT'S) en alles werd binnen 7 werkdagen geregeld.
Moet wel EERST de bekers/kopjes voorverwarmen (logisch).
Het schoonmaken van het melkreservoir is een crime, wij hebben GEEN vaatwasser en die kanaaltjes zijn alleen met een rechtgebogen paperclip te reinigen. Dit gaat voor een paar keer wel goed maar dan gaat de kwaliteit weer achteruit.
Nu begint hij weer kuren te vertonen qua hoeveelheid en temperatuur. Ik ga er weer mee terug hoor. Moet nog garantie hebben (2 jaar toch bij redelijk gebruik?)

Xotha
Na de Radaruitzending heb ik met PSC gebeld en mijn klacht doorgegeven, Ik werd uiterst correct tewoord gestaan, een terugbelafspraak werd germaakt voor woensdag 1700 uur. en de klok (geen Philips) kon er op gelijk gezet worden, om 1700 u belde men terug, ik mag het apparaat terugsturen,kostenloos, naar I-care in Duiven, en krijg of gerepareerd OF een gloednieuwe terug. Tot zover Goedezo Philips!!!!

bobbie95
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 feb 2010 21:43

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door bobbie95 »

Ook bij ons werkt de senseo niet naar behoren,na aanleiding van de uitzending opgebeld naar phillips,waar mij de hele schoonmaak werd uitgelegd,hetgeen ik ook al vaker gedaan heb.
Er werd mij gevraagd welke melk ik gebruikte,waarop mijn antwoord was,volle melk,mij werd aangeraden om halfvolle melk te gebruiken en dit misschien de oorzaak is van het niet opschuimen van de melk,vandaag een nieuw melkhouder gekregen(wel snel)heb maar weer eens de senseo helemaal ontkalkt volgens voorschrift en toen een koffie met melk gemaakt,en ook met de nieuwe melkhouder lukte het mij niet om ook maar een heel klein laagje schuim te krijgen niet met volle en ook niet met halfvolle melk!
Dan maar weer bellen?

Hilbren
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 feb 2010 10:06

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door Hilbren »

@bobbie95

Dat is wazig.. De melkopschuimer op zich is een component wat alleen gevoed hoeft te worden met stoom. Als zelfs een geheel nieuwe melkschuimer niet werkt, dan lijkt het probleem niet bij dat bakje te liggen.

Het bakje heeft alleen een beetje stoom nodig om goed zijn werk te doen. Voor zover ik kan zien in de service manual. De componenten die daar invloed op lijken te hebben zijn de "overpressure valve" en de "venting valve". Maargoed, als één van deze componenten niet goed functioneren zal je toch naar Philips moeten...

In eerste instantie had ik echt de indruk dat het een kwestie van schoonmaken zou zijn. Jou klachtomschrijving spreek dit in jou geval iig tegen.

Afwachten dan maar, ik ben benieuwt of op deze site nog terug gekoppeld gaat worden wat nu uiteindelijk het probleem is?

Gesloten