LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandartsen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Jan Hille Ris Lambers
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2007 18:28

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Jan Hille Ris Lambers »

Loesje 2, werkelijk ontroerend om te lezen hoe goed jullie het voor hebben met jullie patiënten. Jullie deklaraties zijn niet gebaseerd op jullie verrichtingen, maar hebben als hoofddoel om voor de patiënten zo hoog mogelijke vergoedingen bij de zorgverzekeraars te kunnen claimen. Ongeacht de vraag of de gedeklareerde verrichtingen nou wel of niet hebben plaatsgevonden. Dat u met deze werkwijze uw honorering flink opkrikt, is een bijkomstigheid. Dat u fraude pleegt door verrichtingen te deklareren, welke niet hebben plaatsgevonden, moeten de patiënten blijkbaar voor lief nemen. Als u de vergoedingen van de zorgverzekeraars te laag vindt, moet u geen contract aangaan. Gaat u wel een contract aan, dan moet u zich aan de voorwaarden m.b.t. de verrichtingenkodes houden. Als uw tuinman u 4 uur berekent terwijl hij maar 2 uur gewerkt heeft, pikt u dat toch ook niet? Het is best mogelijk dat de vergoedingen van de zorgverzekeraars te laag zijn. Pleeg dan collectief verzet. Maar fraude plegen is een misdrijf, dat ook als zodanig door Justitie afgestraft zou moeten worden.

Verry van Rossum
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 mei 2010 00:44

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Verry van Rossum »

Reactie van Verry van Rossum, Practice Development Institute.

Met afgrijzen heb ik de uitzending van maandag 10 mei gezien. Afgrijzen omdat het naar mijn menig een tendetieuze berichtgeving was.
Waar blijft het wederhoor dat u als journalistieke organsitie toch altijd dient toe te passen. Ik heb geen enkele tandarts aan het woord gezien.
U gaat er blijkbaar van uit dat de slechte ervaringen die enkele patiënten hebben gehad voor de gehele beroepsgroep geldt. U gaat voorbij aan het feit dat de overgrote meerderheid van de tandartsen hard werkende ondernemers zijn die in een systeem waar de prijzen voortdurend onder druk staan, hoge kwaliteit tandheelkunde leveren.
De gedelegeerde taken die u hebt genoemd, worden in vrijwel geen enkele praktijk uitgevoerd door (preventie-) assitentes. Alleen het boren wordt soms door mondhygiënisten gedaan die daarvoor een specifieke opleiding van vier jaar hebben gevolgd. De taken die worden gedelegeerd aan assitstentes zijn handelingen als het maken van afdrukken, röntgenfoto's, afwerken van vullingen, tandsteen verwijderen, sealen, plaque controle, verdoving geven.
Een tandarts hoort er voor te zorgen dat de assistente goed opgeleid en getraind is. Na de cursus of opleiding dient er in de praktijk begeleiding te zijn.

Als u het hebt over te hoge tarieven of tandartsarieven constateer ik dat u kennelijk niet in de gaten hebt dat een tandarts een bedrijf heeft waarbij continuiteit van groot belang is. Dit heeft namelijk te maken met kwaliteit van tandheelkunde leveren op langere termijn, duidelijk het belang van de patiënt. Een tandarts is gebonden aan maximum tarieven, vastgesteld door de Nza en zorgverzekeraars. Veel van deze tarieven liggen onder de kostprijs. Een tandarts rekent dus geen tarief voor hemzelf als een soort loon, maar berekent dus tarieven voor de praktijk. Daarin zijn alle kosten verwerkt als het goed is. Doordat de politiek en zorgverzekeraars dit systeem hanteren inclusief codes werk je onduidelijkheid in de hand. Overigens is het zo dat als de tandarts de codes niet op de factuur vermeld, er niet wordt uitgekeerd. Zit de patiënt daar op te wachten?
Graag licht ik een en ander in uw uitzending toe. Het lijkt mij dat dit niet meer dan fair is voor een beroepsgroep die de laatste tijd behoorlijk en onterecht in de beklaagdenbank zit.
Laatst gewijzigd door Verry van Rossum op 11 mei 2010 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

mondhygienist
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:51

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door mondhygienist »

@ Jan Hille...zo te lezen kunt het best nog eens de reactie van Loesje lezen; u heeft het blijkbaar nog niet goed begrepen.

Ik erger mij mateloos aan het gedrag van de verzekeringen. Er wordt namelijk vaak aan de telefoon vermeld aan de patient dat wij verkeerd zouden declareren. Ook als dit wel op een juiste manier is gebeurd, maar de verzekering dit simpelweg weigert te vergoeden. Ik heb het dan bijvoorbeeld over het niet vergoeden van de nazorg van parodontitis. De verzekeraar vergoedt dit soms niet en zegt dan doodleuk dat we het anders moeten declareren (een declaratie die dan dus niet overeenkomt met hetgeen wat gedaan is...).
Een contract ondertekenen met de verzekeraar betekent soms kwaliteitsverlies in de praktijk omdat je aan sommige voorwaarden moet voldoen die je als professional totaal niet zint.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Shine »

Ik vind het hele gedoe eerlijk gezegd wat ver gezocht. Al was het maar omdat we dit gegeven dan verder kunnen trekken.....
- doktersassistent(e): Deze verricht ook de nodige handelingen waarvoor gewoon het volle pond door de dokter berekend wordt.
- Kapper: hoevelen worden niet door een kap(st)per geknipt die in opleiding zit! Bij de kassa betaal je ook het volle pond als zou je door een volleerd kapper geknipt zijn.
- en zo zijn er meer praktijk zaken te bedenken.

We kennen gewoon niet een tweestelsel bedraghantering m.b.t wie de handeling uitvoert.

Wat ik zorgelijker vond was dat men ook de tandarts als vrije markt wil gaan doen. Waarmee ik bedoel het maximum te berekenen bedrag voor bepaalde behandelingen volledig loslaten. Ik geloof niet dat wij consumenten zitten te wachten op een moeten shoppen bij tandartsen. Daar komt bij dat praktijken vaak zo vol zitten dat je blij bent als je bij een tandarts terecht kunt.

Kwalijk vind ik dat als verzekeraars weten dat rekeningen van de tandarts(en) niet kloppen of erg opmerkelijk in elkaar zitten, zij hierin geen actie ondernemen, maar het laten voor wat het is. Hiermee laten de verzekeraars naar hun klant zien niet voor het klantenrecht, hun klanten op te komen. Klaarblijkelijk verkiest de verzekeraar de makkelijkste weg door simpelweg de consument voor hun lakse opstelling extra te betalen door de premies te verhogen.
Er valt binnen dit verhaal niet alleen tandartsen iets aan te rekenen.

Rekening:
Ja, die mogen wat mij betreft ook behoorlijk inzichtelijker. Al kun je als consument zelf behoorlijk wat opzoeken op het internet wat de consument al de nodige inzichtelijkheid verschaft.
Code overzicht:
http://www.tandartsennet.nl/__C1256DE20 ... artsen.pdf

Tarieven overzicht:
http://www.tandartsennet.nl/__C1256DE20 ... rieven.pdf

Jan Hille Ris Lambers
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2007 18:28

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Jan Hille Ris Lambers »

"mondhygiënist", als je - om extra inkomsten te verwerven - bijv. een plaque-controle deklareert, welke helemaal niet heeft plaats gevonden, pleeg je toch fraude? En als een patiënt je daarop aanspreekt en je beweert tegenover hem, dat de plaquecontrole wel heeft plaatsgevonden - op verzoek van veel patiënten met een kleurloze substantie - fles je toch gewoon de boel? Geen enkele mondhygiëniste is verplicht contracten met zorgverzekeraars af te sluiten. De tandartsen hebben dat ook een tijd lang collectief geweigerd. Als men de patiënten duidelijk uitlegt dat de vergoedingen niet kostendekkend zijn, zullen de meeste cliënten daar best begrip voor tonen. Adviseer daarnaast de mensen om een zgn. restitutiepolis af te sluiten. In dat geval kun je naar elke mondhygiëniste, ongeacht de vraag of men nou wel of geen contract met de zorgverzekeraar heeft afgesloten. Maar enerzijds contracten aangaan en anderzijds fraude plegen door te sjoemelen met deklaraties, is nimmer te rechtvaardigen. Dus ook niet als de vergoedingen te laag worden gevonden.
Overigens vond ook ik de uitzending van Radar een aanfluiting. Prima om misstanden aan de kaak te stellen, maar verstrek dan wel de juiste informatie, en kom niet met allerlei indianenverhalen aan zetten. De beroepsgroepen zelf valt overigens best het een en ander te verwijten. Waarom voegt men bijv. bij de nota geen overzicht met de verrichtingenkodes en een korte uitleg daarbij? Want lang niet iedereen heeft internet. Als je van een garagebedrijf een rekening van 300 euro krijgt met alleen maar vermeldingen in de trant van M12, M59 etc., accepteer je die toch ook niet?

claudia*
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 mei 2010 09:24

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door claudia* »

Wat ik hier allemaal lees is dus kenmerkend voor het probleem.
Tandartsassistentes die preventie-assistentes zijn geworden en zich proberen te verantwoorden voor hun handelen, mondhygienistes die al meer dan 10 jaar dingen signaleren die niet kunnen en pas nu een luisterend oor vinden bij dit programma.....maar waar zijn de tandartsen die uiteindelijk altijd verantwoordelijk blijven voor wat er in hun praktijk gebeurt?
Er zijn zeker tandartsen die met volle overtuiging en overgave hun vak zo ethisch mogelijk uitoefenen maar wat ik meer ben tegengekomen is dat er tandartsen/parodontologen (deze laatste groep heeft volgens mij de preventie-assistente cursussen begin jaren '90 als eerste aangemoedigd) aan het werk zijn die zoveel mogelijk mensen tegelijk in een uur willen behandelen.
Ik heb situaties meegemaakt waar de assistentes de kiezen moesten vullen/boren en kronen prepareren terwijl de tandarts op kantoor zat of zich dan maar bezig hield met de taken die de assistentes eigenlijk moesten doen maar geen tijd meer voor hadden. De omgedraaide wereld dus.
In de paropraktijk zijn ondanks de 4-jaarlijkse visitatie van een kwaliteitscommissie al jarenlang dezelfde misstanden.
Assisitentes die de chirurgische behandeling moeten overnemen en als ze dat niet deden onder druk kwamen te staan.
Er zijn inderdaad ook cursussen voor preventie-assistentes om te leren boren.
Daar zijn meisjes die nog maar amper een half jaar bij de tandarts werken en door de tandarts zelf zijn "ingeleerd".
En dan nog maar te zwijgen over handelingen die gedeclareerd worden.
Paro-behandelingen die door de assistentes zijn uitgevoerd, waarvoor je een mondhygieniste of tandartstarief hebt! Ja, daar zit wel verschil in hoor, maar voor het gemak maar tandartstarief declareren terwijl de tandarts nooit een paro-behandeling heeft uitgevoerd. Ze zijn er vaak niet eens vaardig in.

Die meneer in de uitzending heeft vast en zeker een paro-behandeling moeten betalen anders kan de rekening niet zo hoog uitvallen.

Ik heb in 1995 al eens met wat mondhygienistes bij de NVM aangeklopt met deze klachten maar het enige wat wij toen te horen kregen is dat de patient zelf moet klagen anders kan de tandarts gewoon zijn gang blijven gaan.
Ik ben er letterlijk ziek van geweest, de arrogantie van deze beroepstak waar ik zelf ook deel van uit maak maar het naast me neer heb gelegd omdat ik geloof dat er vast collega's zijn die net als ik wel op een transparante manier dit werk wil uitoefenen.

SJOHNN
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2010 10:27

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door SJOHNN »

Mijn ervaringen met de tandarts;

In november 2001 ben ik na een conflict voor het laatst bij een tandarts geweest.

Mijn vraag was aan de tandarts dat ik van te voren wilde weten hoe hoog de kosten zouden kunnen zijn mbt. de desbetreffende behandeling.

Hierop kreeg ik een BOT nee.

Toen naar een overkoepelende instantie daarvoor,het resultaat was dat mijn tandarts mij omtrent mijn actie mij niet meer wenste te zien.

Nu recentelijk is er een opvolger die wel genegen is,dus met LODEN schoenen erheen en afwachten dat.....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry,ik heb even geen fut om ook blz 2 nog even te lezen.
maar ik wil wel zeggen,dat mijn tandarts !! een hele goede is die echt alles uitlegt en je zelf laat beslissen of je dat wilt of niet,zelfs is ze nog zo van ,dan ga ik het nu declareren he...is dat goed...als we besloten hebben om iets te gaan doen,dan zet ik het in gang...niks geen fraude..
de assistentes zijn allemaal oudere en weten alles van de hoed en de rand,zitten 2 jonge meiden bij nu,omdat de praktijk is vergroot pa en dochter nu...4 assistentes ! dus tijd voor iedereen,niks haast werk.
een aparte mondhygieniste......

ik vind dat trosradar heel vaak met dingen komt om olie op het vuur te gooien!
is het geen woekerpolissen of dsb/internet proberen ze dit soort grappen.
kijk dat je mensen waarschuwd voor het buitenland ...perfect! maar dit ,kom op.
ik las ook iemand op blz 1 uit rdam...ik had daar dus allang weggeweest,niemand die ned praat hier?denk het niet die komt niet in mijn mondje!!
ik heb ook een kroon geplaatst gehad en daar is ook veel bloedbij komen kijken omdat ze diep moest boren en omdat ik veel medicatie slik!!!!
het is helaas ook nog eens gaan ontsteken en ik heb ook een kaakontsteking....helaas kan zei daar niks aan doen omdat ik ontstekingsgevoelig bent...2 soorten reuma en de 3de wordt onderzocht...
we kunnen niet alles op de tandarts gooien,je gebit goed onderhouden is ook een pre...(even terzijden)
de kroon zit er nu voor nood op ,net zolang tot de ontsteking weg is...ga straks weer voor controlle,ze wil me even blijven controleren...
kijk dat is een tandarts en nee ze rekent dat niet!!! is weer wat anders he..;-) ihihi

ik vind het een schande voor radar om mensen hun vak zo te kakken te zetten,tuurlijk er zitten malafide praktijken bij,maar zoek die eerst eens op en dan pas uitzenden en laat ook goede zien! nu worden heel wat praktijken in een kwaad daglicht gesteld...
maar ja dat heb je vaker bij antoinette..die er zit van ik zal het wel eens ff zeggen,ze mag eerst wel eens een goede styliste zoeken;-)

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Creatura »

Opvallend dat de NMT, waarvan 80% van de tandartsen lid is, niet in deze rapportage aan bod is gekomen. Het versterkt de selectieve wijze waarop de redactie van Tros Radar met onderwerpen om gaat.

Zie ook de reactie van de NMT:
http://www.tandartsennet.nl/actueel/act ... 2000265F3E

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Shine »

http://www.tandartsennet.nl/actueel/act ... 2000265F3E
Ondanks inspanningen van de NMT heeft de redactie van Tros Radar de keuze gemaakt om de NMT niet uit te nodigen of te interviewen in het kader van de uitzending van Tros Radar op maandag 10 mei. De NMT heeft onderstaande reactie gegeven.
Daarmee begint de reactie van de NMT vrijgegeven op 11 mei 2010.
Ik acht het hoogst kwalijk dat Radar de NMT niet heeft willen horen maar gewoon klakkeloos opzij heeft geschoven. Inderdaad erg selectief van Radar, wat deze uitzending nog meer te denken geeft.
Eenzijdig Radar. Jammer, hiermee schiet Radar weer een doel voorbij.

Jan Hille Ris Lambers
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2007 18:28

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Jan Hille Ris Lambers »

Hopelijk neemt Antoinette Hertsenberg alle kritiek op dit forum ter harte bij het maken van volgende uitzendingen van Radar.
Prima dat men misstanden aan de kaak stelt. Maar men moet het niet doen voorkomen alsof alle tandartsen, mondhygiënistes, assistentes etc. er een potje van maken. Incidenteel gaat er vast wel eens iets mis. Maar de meesten doen hun best om goed werk af te leveren.
Maar hoge kijkcijfers zijn waarschijnlijk belangrijker dan een loopje nemen met de waarheid........

tandartsroel
Berichten: 0
Lid geworden op: 10 mei 2010 14:38

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door tandartsroel »

Na 35 jaar een eigen tandartspraktijk te hebben gehad,ben ik sinds enige tijd meewerkend interimmanager. De weergave van trosradar is juist. Bevoegdheden van medewerkers zijn opgerekt. Daar zitten overigens vaak hele goede tussen.
Onderbelicht is de situatie in commerciele mamoet praktijken. De buitenlanders zonder bigregistratie die zich tenonrechte voor tandarts uitgeven is niet onaanzienlijk en onder gekwalifiseerd personeel die belast zijn met taken waar ze niet voor zijn opgeleid. De tandheelkunde is deels verworden tot biz waar handige zakenjongens veel geld in verdienen over de ruggen van de patienten en zorgverzekeraars. Deze situatie is gecreerd door de overheid en niet door de tandartsen. Wat doet de inspectie niks. Adviserend tandartsen van de zorgverzekeraars idem. Overheid ruim de rotte appels eens op.

havmunst2010
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:42

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door havmunst2010 »

Tijdens de uitzending over de tandartspraktijken moest ik er ineens aan denken dat ik de rekening van de tandarts eigenlijk nooit zie!
De assistente (die tevens mondhygiëne doet ) vertelt na elk bezoek dat de rekening rechtstreeks naar de CZ gaat.
Ik weet dus eigenlijk nooit wat er door de tandarts gedeclareerd wordt.....

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Creatura »

De weergave van trosradar is juist.
Misschien, maar zeer generaliserend voor de gehele sector. Er wordt verondersteld dat deze praktijken overal gebeuren, wat beslist niet waar is! Slechts in een miniem aantal praktijken (mogelijk in die waar jij werkzaam bent?) is de kwantiteit belangrijker dan de kwaliteit.
De tandheelkunde is deels verworden tot biz waar handige zakenjongens veel geld in verdienen over de ruggen van de patienten en zorgverzekeraars.
en waar men alweer op de schreden terugkeert, en miljoenen verlies aan het leiden is. Aardig om eens een jaarverslag op te vragen via de KvK van zo'n "grote organisatie". En dan te weten dat deze met medewerking en medeweten van de zorgverzekeraar zijn opgezet. Die rug van de zorgverzekeraar draagt in sommige situatie bij aan het ontstaan van deze mammoetklinieken, en dat is wat anders zoals jij het beweert.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Creatura »

havmunst2010 schreef:Tijdens de uitzending over de tandartspraktijken moest ik er ineens aan denken dat ik de rekening van de tandarts eigenlijk nooit zie!
De assistente (die tevens mondhygiëne doet ) vertelt na elk bezoek dat de rekening rechtstreeks naar de CZ gaat.
Ik weet dus eigenlijk nooit wat er door de tandarts gedeclareerd wordt.....
Wanneer je een goede tandarts of mondhygienist hebt, kunnen zij je zo een uitdraai geven van de codes die naar de zorgverzekeraar zijn gedeclareerd. Gewoon vragen, je hebt er recht op te weten wat ze declareren.

El Divo
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door El Divo »

tjee, ik ben nooit zo van het reageren maar nu voel ik me toch geroepen een reactie te plaatsen.

Als eerste maar die meneer met dat bloedende tandvlees en die losse vulling....
Het is vrij gemakkelijk te zeggen dat dit door de preventie assistente kwam, maar misschien had deze meneer wel erg onstoken tandvlees door het iets minder goed schoonhouden van deze meneer?? en zat er geen caries onder de vulling die er spontaan uitkwam??
dat wordt in de uitzending niet gezegd en het lijkt nu dat het door de preventie assistent komt.
Mijn ervaring is ( en ja, ik ben preventie assistente ) dat mensen/patienten niet graag de schuld van gebitsproblemen bij zichzelf zoeken!!

Ik ben het er helemaal mee eens dat er misschien meer duidelijk mag komen over de taakverdeling binnen een praktijk. En patienten moeten er denk ik aan wennen dat niet altijd de tandarts de behandelaar is.
In veel gevallen zijn mensen misschien wel blijer met een assistent als behandelaar dan de tandarts zelf!!!!
Wie zegt dat tandartsen altijd zo goed werken?? Een assistente is volgens mij vaak veel enthousiaster en gemotiveerder! ( nouja, mijn ervaring dan )
Ik denk overigens wel dat er een grens is voor wat betreft de handelingen die een assistent mag overnemen.

Wat betreft de cursus/opleiding die je als assistent moet volgen voor je aan de slag mag............ 3 weken??? Ik dacht het niet!!!!
Dat moet die mevrouw van de mondhygienisten-club toch ook weten!!
Zeker als je er op televisie over gaat praten!

Voel me wel een beetje persoonlijk aangesproken!
Jammer dat er geen preventie assistente aan het woord komt....
Jammer ook dat er geen tandarts aan het woord is.....
En het gaat veel over geld......altijd maar weer over geld.
Mensen nemen niet de moeite hun gebit goed te verzorgen en dan maar klagen dat een vulling duur is....
Van de lucht en het water krijg je geen gaatjes hoor!

Misschien een vervolg op deze uitzending en dan ook de andere kant van het verhaal laten horen?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Beste El divo, Wij hebben in de praktijk een preventie-assistente werken, zij is rechtstreeks van de Mavo bij ons komen werken en door de tandarts zelf ingewerkt en zij heeft op 9!!! zaterdagen een opleiding gevolgd voor preventie-assistente. Tandarts assistente ben je als je werkt voor een tandarts, je kan dit ook doen zonder opleiding.

Mondhygiëniste word je alleen als je de opleiding hebt afgerond.

Annemarie Rozeboom
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:40

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door Annemarie Rozeboom »

Wil je ‘gerust’ jouw mond open doen in de praktijk van de tandarts of mondhygiënist? Dan kan het helpen om te checken of je tandarts of mondhygiënist bij een kwaliteitsregister is aangesloten. Dat had in de uitzending van 10 mei best gezegd mogen worden: professionals die vrijwillig in het Kwaliteitsregister voor de Tandartsen c.q. Mondhygiënisten staan ingeschreven, laten tenminste zien dat ze aan deskundigheidsbevordering doen, BIG-geregistreerd zijn en een klachtenregeling hebben (indien vrijgevestigd). Je moet het alleen even weten: http://www.krt.nuen http://www.kwaliteitsregistermondhygienisten.nl.

El Divo
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door El Divo »

Loesje2,

ik heb mijn havo diploma gehaald met frans en duits in mijn pakket........
zou er nu geen woord meer van kunnen verstaan :-)

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tandartsen

Ongelezen bericht door loesje 2 »

sorry el divo, dit vind ik nergens op slaan ik heb zelfs latijn en grieks gedaan weet ik niets meer van.

Maar een opleiding die je gedaan hebt en waarmee je dagelijks aan het werk gaat, vergeet je niet zomaar. Ja als ik nu 10 jaar iets anders ga doen weet ik waarschijnlijk ook niet alles meer, maar daar ging het niet over!

We hadden het over de opleiding van een assistente die volgens jou langer is dan 3weken, nou dat hoeft dus niet he en dat legde ik uit.

Gesloten