LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld storten bij de SNS-bank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
everywhere
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:47

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door everywhere »

Misschien allen overstappen naar een bank waar wel alles kan, al is het dan via een automaat.
We zijn allemaal slaven van de samenleving, helaas.

horsthagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:02

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door horsthagen »

Wij hebben ook problemen met de sns bank, we wonen in een dorp de pinautomaat staat bij de Hema binnen, onze zoon kon dus in het weekend niet
niet pinnen naar sluitingstijd, de andere pinautomaten gaven aan dat je alleen bij
de eigen bank kon pinnen, Ik heb een klacht bij de sns bank neergelegd. maar de
reactie was maar matig, Hij moest er maar aan denken dat hij maar 1 keer bij een andere bank kan pinnen. dat was hun probleem niet, Wij hadden altijd een
goed sns kantoor waar iedereen elkaar kent. Vorig jaar moesten wij de hypotheek veranderen, dat heeft wel even geduurd. Ik moest alles maar inscannen en opsturen. dit werkt dit geweldig je wilt ook wel persoonlijk contact en niet alles via de telefoon of internet, wij zullen in het oosten van het land hier
wel anders over denken.

hellahendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:09

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door hellahendriks »

Ook ik heb geen goede ervaringen met de SNS bank. Zelf bankier ik niet bij deze bank. Voor mijn oudste zoon (die gehandicapt is en waar ik curator van ben) en voor mijn dochter die licht verstandelijk gehandicapt is, doe ik dit wel, omdat de instanties waar mijn kinderen mee van doen hebben zaken doen met de SNS.
Ik (moeder) ben lange tijd bewindvoerder voor mijn dochter geweest, maar omdat zij haar geldzaken heel goed zelf kon regelen en wij hebben afgesproken dat ik haar bankafschriften ontvang, hebben wij de bewind voering opgeheven.
Dus ik was heel blij dat zij haar geldzaken zelf kon regelen en niet afhankelijk was van haar moeder.
En.... wat gebeurt er... de SNS gaat "on-line" en er kan alleen nog maar worden bankiert via internet. Mijn dochter heeft geen computer, is ook niet handig om dit soort dingen te leren dus..... ma moet inspringen en mijn dochter is weer afhankelijk van mij, terwijl ik zo bezig ben om haar zo zelfstandig mogelijk door het leven wil laten gaan! BEDANKT SNS!

AntonDierdorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2010 22:07

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door AntonDierdorp »

Deze uitzending is me uit het hart gegrepen. De afgelopen vijf jaar is de service van de SNS, van oudsher altijd een sterk punt geweest met persoonlijke contacten, keihard bergafwaarts gegaan. Niet door de medewerkers op de kantoren, voor zover deze er nog zijn, want deze mensen willen echt wel. Zij raken echter ook hun werk kwijt door het beleid van de bank om steeds meer normale bankhandelingen zonder tussenkomst van mensen te laten uitvoeren. En dan doel ik inderdaad gewoon op geld storten en opnemen. Ik heb hier verschillende mailtjes aan gewijd, maar werd afgescheept met een standaardbriefje of gewoon geen antwoord meer daarna. Het lijkt er inderdaad op dat de bank van mening is dat het hun geld is in plaats van dat van hun klanten dat ze in beheer hebben. Hopelijk zet deze uitzending het management aan het denken.

barca-josephine
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 09:56

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door barca-josephine »

Geld storten.
Niet alleen de sns bank verdiend hier geld aan.
Ook andere banken zoals de rabo.
Spaar het hele jaar klein geld,als je dit gaat storten bij de rabo betaal je 25 of meer euro bvb je stort 100 euro hou je nog 75 over,dit is toch te gek voor woorden.
Waarom doen ze hier niets aan,moeten die banken nog meer aan ons verdienen?
de spaarrente wordt steeds minder en je gaat per kwartaal steeds meer betalen,voor passen en dergelijke.

roetert
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 13:59

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door roetert »

De vertegenwoordiger van SNS-bank in Uw uitzending van 6 december jl. meldde dat het bezoek aan de bank sterk verminderde. De oorzaak hiervan zal toch echt bij de bewindvoerders van de bank zélf gezocht moeten worden!
Er is m.i. bewust naar deze situatie toegewerkt!
Wij hádden een prima werkend kantoor in Deventer, met aardig en goed werkend personeel. In de laatste 2, 3 jaar werd de service steeds meer "dichtgeknepen": het aantal balies werd teruggebracht tot 2 (nú 1!), de automaat waar je je geld kon storten verdween, mensen werden naar de pinautomaat gedwóngen doordat je minstens 1100 euro (!!) per keer aan de balie "mocht" opnemen. Voor ouderen en gehandicapten was en is de buiten-automaat lastig en heel onaangenaam, zij voelen zich heel onveilig. Een binnen-automaat bleek niet mogelijk (ruimte daarvoor in overvloed). Ook de verplichte overgang naar Internetbankieren is voor hen vaak problematisch, aan deze mensen wordt hun zelfstandigheid in financieel handelen ontnomen omdat zij afhankelijk worden gemaakt van familie of vrienden! De SNS-bank heeft géén boodschap aan deze mensen, wil alleen maar hun geld.
N.a.v. het per brief aankondigen van al deze onzalige maatregelen heb ik destijds twee keer een (nette!) protestbrief geschreven, één naar de directie in Utrecht en één naar de plaatselijke bank. Op beide brieven werd niet gereageerd - hoezo service??
Het niet kunnen storten van spaargeld bij "Uw bank" is slechts één van de maatregelen die werden en wórden genomen om de klanten dwars te zitten en buiten de deur te houden!

Hartenheer

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door Hartenheer »

Het verbaast mij dat er in de uitzending werd verteld dat zoveel procent hebben gekozen om hun bankzaken te regelen via internet.

Dit is gewoon verplicht, anders kan je gewoon geen zaken meer doen.

Na de acties van vroeger om alles {ook je loon} via de bank te doen hebben ze iedereen in de tang, en kunnen met de kanten doen wat ze willen.

Als je tegenwoordig informatie wil krijg je een folder in je handen gedrukt. Wil je per se iemand spreken is dan mogelijk. Dit hoort toch anders om te zijn.
Denk als er een bank is waar je gewoon je zaken aan de balie kan regelen dan er heel veel personen hier blij van worden.

stofzuigertje

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Averywere,

Jou niet kunnen opnemen, maar bij vele winkels en benzine pompen waar ik kom kan ik meestal zonder extra kosten geld opnemen, dus geld automaten zijn eigenlijk vaak overbodig.
Alleen loop je het risico op vals geld omdat de controle van banken beter is als de winkels die vaak niet verder gaat dan een lamp.

Verder zijn veel winkels blij met klein geld als je het gesorteerd in zakjes per soort aanleverde dus zo kun je contant ook inleveren.
Biljetten hoef ik nooit in te leveren, want die maak ik gewoon op.
Bij verkoop op marktplaats krijg ik bij afhalen wel contant en eventueel als ik een dure 2e hands verkoop kan ik het ook inleveren bij firma die het stort en op mijn rekening stort, dus een vertrouwde firma kan bij hun eigen geld ook dat van mijn inleveren en ik moet dan het alleen vertrouwen en enkele dagen wachten tot zij het ingeleverde op mijn rekening storten.

Dus hoewel ik geen SNS maar ASN heb kan ik ook grote hoeveelheden inleveren zonder kosten want deze firma waar ik het inleverde betaalde ook per keer, ongeacht de hoeveelheden!
Een vertrouwde garage waar ik al meer dan 40 jaren terug voor het eerst een auto kocht dus er is meer dan de bank.

ildecora
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 08:46

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door ildecora »

Ik zag de uitzending van u en ik vroeg mij af of het niet kan zoals ze dat in Spanje doen.
Ik heb 7 jaar in Spanje gewoond en daar kun je gewoon alle bankzaken bij de geldautomaat doen.
Als je een rekening aanvraagd dan kun je ook een spaarbankboekje aanvragen.
Als je geld wilt storten op je spaarrekening voer je het boekje in. Je krijgt dan de vraag of je wilt opnemen of storten.
Als je geld wilt storten dan kun je aangeven hoeveel. Je stopt het geld dan in de daarvoor bedoelde gleuf en na wat handelingen wordt het saldo op de boekje bijgeschreven. Daarna neem je het boekje uit de geldautomaat en de handeling is afgerond.
Ik moet zeggen dat ze in Spanje veel verder zijn dan hier in Nederland.
Zo kun je ook bij de geldautomaat je pincode veranderen.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat de banken hier niet weten hoe dat elders in Europa gaat.

Ik hoop dat ik jullie hiermee een goed advies heb gegeven.

Veel succes met de uitzendingen

Ilse

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Zoals maandag in de uitzending van TROS Radar al gemeld, heeft SNS Bank vorig jaar de dienstverlening aangepast. We vinden het vervelend dat nog niet al onze klanten dit als een verbetering beschouwen. Dat betekent niet dat u geen invloed kunt uitoefenen op de producten en diensten van SNS Bank.

Heeft u een klacht, vraag of suggestie over SNS Bank, dan horen wij dat graag. Meer informatie over de manier waarop dit kan, kunt u hier lezen.

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door dolphy »

everywhere schreef:Misschien allen overstappen naar een bank waar wel alles kan, al is het dan via een automaat.
We zijn allemaal slaven van de samenleving, helaas.
Bestond zo'n bank nog maar in Nederland, dan zat ik er al! Alleen automaat als service..
Eerst zijn AL die banken rijk geworden van de spaarders en later kijken ze je met de nek aan. Ze moeten zich ALLEN diep schamen, het zijn wel de (vaak kleine) spaarders die nu moeten lijden door hun 'gedrag'!!!

TeunVelzenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:54

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door TeunVelzenaar »

Ik kan mij 100% vinden in deze aanpassing in het banksysteem bij SNS. Ik ben al jaren klant en ik kan mij de laatste keer dat ik contant geld naar de bank heb gebracht niet herinnneren. Ik denk dat dit meer dan 10 jaar geleden is. Zoals de man vd SNS uitlegde zijn de kosten erg hoog en die worden uiteraard weer doorbelast aan de klant. DUS WAAROM ZOU IK MOETEN BETALEN VOOR EEN SERVICE DIE IK NOOIT GEBRUIK? En dan ook nog een service die zelden gebruikt wordt. Groot gelijk SNS!

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door dolphy »

TeunVelzenaar schreef:Ik kan mij 100% vinden in deze aanpassing in het banksysteem bij SNS. Ik ben al jaren klant en ik kan mij de laatste keer dat ik contant geld naar de bank heb gebracht niet herinnneren. Ik denk dat dit meer dan 10 jaar geleden is. Zoals de man vd SNS uitlegde zijn de kosten erg hoog en die worden uiteraard weer doorbelast aan de klant. DUS WAAROM ZOU IK MOETEN BETALEN VOOR EEN SERVICE DIE IK NOOIT GEBRUIK? En dan ook nog een service die zelden gebruikt wordt. Groot gelijk SNS!
Er zijn MEER mensen dan ene TeunVelzenaar, nietwaar? :evil:

Vreemd, allemaal mensen met 1 posting die opkomen voor dezelfde bank! Heel ERG vreemd zelfs...

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door marioria »

hallo
volkomen met u eens ,je kan je geld alleen maar kwijt op een manier, het kost geld om met een omweg te storten bij SNS, dus niet meer leuk .
Het is goed dat we met de tijd meegaan ,maar dit gaat te ver ,nog even en dan moeten we zelf geld via de printer van PC afhalen, geld online uitprinten ,alles kan dus toch niet gek(wordt te gek nu),lijk wel NS plaats van SNS
Ze vergeten een ding,ze zijn nu groot geworden maar denken niet meer aan de kleine,
deze service moet eigenlijk per direct terug ,via automaat prima,anders worden de oude sokken maar weer bewaard...

artenan
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2010 09:57

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door artenan »

Banken zijn geen banken meer, maar alleen nog maar verkopers van eigen producten. Helaas niet alleen sns, maar ook rabobank, amro, fortis, etc. etc.

Producten kosten geld en dus moeten we voor die producten betalen.

Wat jammer dat ze daar niet het geld voor gebruiken dat ze verdienen met ons geld (zo was het vroeger). Nee ze willen meer, meer, meer. "Rupsje nooitgenoeg".

Dus wie richt er weer eens een echte ouderwetse bank op, die geld verdiend met het geld dat ik ze uitleen?

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door dolphy »

artenan schreef:Banken zijn geen banken meer, maar alleen nog maar verkopers van eigen producten. Helaas niet alleen sns, maar ook rabobank, amro, fortis, etc. etc.
Ik zat toevallig net iets te lezen over de ING. Dat hele internetbankieren is zo lek als een mandje...!!!
Kan me allemaal niet zoveel schelen als ze maar andere werkwijzen/manieren openlaten. Alleen voor dat 'lekke' bankieren kunnen de klanten WEL WEER opdraaien!
Ik kwam hier op een dorp te wonen met een piepklein postkantoortje. Dat is al jaren verdwenen. Maar er was er tenminste één die alle handelingen kon verrichten. Toen was het even bij de plaatselijk kruidenier en NU is er NIETS meer.
Er was een bank. MET ECHT PERSONEEL! Was niet mijn favoriete bank, maar er was er hier maar één, dus...
We werden netjes geholpen. Als ze er niet uitkwamen kwam de 'baas' erbij. Je werd tenminste niet als oud vuil behandeld....

Het is echt niet heel veel later. Nadat de plaatselijke bank schatrijk geworden is van de boeren, net zoals vele banken met dezelfde naam, die op elk dorp aanwezig waren, werd het personeel uitgedund. Steeds werd het minder. Totdat je geen geld meer op kon nemen. Niet lang daarna verdwenen ze hier van de dorpen. De dichst bijzijnde bank zit nu kilometers verder op een industrieterrein, waar je niet met het openbaar vervoer kunt komen.
Zijn ze eerst SCHATRIJK geworden door de bevolking, nu weten de oudere mensen (= dezelfde bevolking) NIET MEER wat ze moeten doen.
Ze kunnen geen geld meer opnemen want de bank is weg. Niet meer pinnen, niet meer geholpen worden, niet naar de bank toe, etc., etc.!!!

Banken? Ze zouden zich onderhand dood moeten schamen!

Wie waren het die de belastingbetaler nu voor alles laat opdraaien?
Weet u het nog?

Neo101
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2009 00:42

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door Neo101 »

SNS Bank Webcare schreef:Zoals maandag in de uitzending van TROS Radar al gemeld, heeft SNS Bank vorig jaar de dienstverlening aangepast. We vinden het vervelend dat nog niet al onze klanten dit als een verbetering beschouwen. Dat betekent niet dat u geen invloed kunt uitoefenen op de producten en diensten van SNS Bank.

Heeft u een klacht, vraag of suggestie over SNS Bank, dan horen wij dat graag. Meer informatie over de manier waarop dit kan, kunt u hier lezen.
Beste SNS Webcare,

klachten zat hier op het forum, dus wat let jullie om deze mensen te benaderen. Aangezien het merendeel bestaande en ex-SNS klanten zijn, heeft U hier nog werk zat. Ik heb trouwens regelmatig klachtenformulieren ingevuld, maar ik kreeg iedere kaar nietszeggenda antwoorden terug.

Als ik naar het klachtenformulier op de sns website ga krijg ik de volgende tekst :

kan de pagina 'https://klachtenformulier.snsbank.nl/' niet openen omdat er geen verbinding met de server 'klachtenformulier.snsbank.nl' tot stand kan worden gebracht.

SNS heeft blijkbaar geen behoefte meer aan klachten en zo neemt het aantal klachten ook gestaag af. Heel slim bedacht. Gelukkig ben ik nu bij AMB-AMRO. DIE LUISTEREN TENMINSTE WEL NAAR MIJ !!!!!!!!!!!!

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door YMSR »

In de stad zijn de enige 2 pinautomaten die vroeger Fortis waren daarna SNS werden ook weggehaald.
Wel een beetje lastig als je al een keer eerder bij een andere bank heb gepint .. want daarna kan je die dag niet meer bij een andere bank pinnen...
Tja.. en wil je naar de SNS bank? dan mag je een lang stuk gaan rijden.
(Zou niet eens weten waar er hier een in de buurt zit??)

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door berooid »

SNS Bank Webcare schreef:Zoals maandag in de uitzending van TROS Radar al gemeld, heeft SNS Bank vorig jaar de dienstverlening aangepast. We vinden het vervelend dat nog niet al onze klanten dit als een verbetering beschouwen.
Wat een verschrikkelijk ARROGANTE tekst. We vinden het vervelend dat NOG NIET alle klanten...
Goh en wat vervelend toch voor de SNS

Ongelooflijk, hoe kun je zoiets neerzetten.

Was trouwens onlangs nog eens bij de SNS (ik bankier bij SNS en Rabo) Wat een plastic bank is dit geworden zeg.

Petra van der Wal
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 19:19

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door Petra van der Wal »

Mijn schoonvader van 87 heeft zijn geld ook altijd bij de SNS bank gehad. Het kantoor om de hoek in het winkelscentrum, waar hij altijd geld op kon nemen, is vervangen door een pinautomaat. Pinnen lukt hem niet meer (of hij durft niet, wat ik me ook nog voor kan stellen, als iedereen kan zien hoeveel geld je uit de muur hebt gehaald).
Nu heeft hij met mijn man afgesproken dat hij om de 2 a 3 weken geld voor hem pint in onze woonplaats (op 40 km afstand van zijn woonplaats) . Tot vorige week was daar ook een SNS pinautomaat, bij het SNS kantoor, waar 500 euro in één keer opgenomen kon worden. Die is er ineens niet meer. Bij de Hema is ook een automaat, maar die was helaas defect. Toen moest mijn man dus naar een andere pinautomaat, maar daar kon hij maar 250 euro in één keer opnemen.
Afgelopen week moest mijn man, met dat gladde weer, meerdere keren naar de stad, omdat zijn vader graag voor 2 keer gepind wilde hebben, mede i.v.m. de weersomstandigheden.
Oh ja, doordat hiervoor een internetrekening geopend moest worden (om mijn man te machtigen) krijgt mijn schoonvader DUS geen afschriften meer toegestuurd. Die printen wij nu voor hem en nemen die mee..
Het kantoor van de SNS hoef je ook al niet meer binnen te gaan. Ze kunnen alleen naast je gaan staan om je te laten zien hoe je via Internet bepaalde transacties zou moeten doen.
Volgens mijn collega staat SNS voor: Sorry No Service

Gesloten